Ухвала
від 10.06.2013 по справі 827/86/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 827/86/13-а

10.06.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Цикуренка А.С.,

суддів Дудкіної Т.М. ,

Дадінської Т.В.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Приватного підприємства "ТС сервіс" на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь (суддя Куімов М.В.) від 08.02.13 по справі № 827/86/13-а

за позовом Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби (вул. 7-го Листопада, 3, м. Севастополь, 99042)

до Приватного підприємства "ТС сервіс" (вул. Кожанова, буд.10 кв.2, м. Севастополь, 99003)

про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 08.02.2013 року задоволено позовні вимоги Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби до Приватного підприємства "ТС сервіс" про стягнення заборгованості.

Стягнуто з Приватного підприємства «ТС Сервіс» на користь бюджету заборгованість з орендної плати за землю за березень-вересень 2011 року у загальному розмірі 71 087 гривень 53 копійки на р/р 33214812700002, одержувач Балаклавський місцевий бюджет, код платежу *;147;13050200, ЄДРПОУ 37963282, банк УДКС у м. Севастополі МФО 824509.

Не погодившись з постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 08.02.2013 року Приватне підприємство "ТС сервіс" звернулось з апеляційною скаргою про скасування зазначеної постанови.

Сторони у судове засідання не з'явились, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно.

Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.

Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

При викладених обставинах, враховуючи те, що сторони викликалися в судове засідання, але в суд не з'явилися, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності їх представників.

Відповідно статті 197 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що судом першої інстанції порушені норми матеріального та процесуального права, а також неповно з'ясовані обставини, що мають істотне значення для справи.

Державна податкова інспекція у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду міста Севастополь з адміністративним позовом до Приватного підприємства "ТС сервіс" (далі - ПП "ТС сервіс") про стягнення на користь бюджету кошти у рахунок погашення податкового боргу з орендної плати за землю у розмірі 71 087,53 грн.

Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Судова колегія, дослідивши матеріали справи, погоджується з висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.

Відповідно до договору оренди землі від 14.07.2008 року між Севастопольською міською радою та ПП "ТС Сервіс", відповідач є орендарем земельної ділянки площею 3,4161 га, розташованої м. Севастополя за адресою вул. Крестовського, 54-а. (а.с.8-12)

Згідно із договором оренди землі від 27.11.2007р. між Севастопольською міською радою та ПП "ТС Сервіс", відповідач є орендарем земельної ділянки площею 0,4012 га м. Севастополя за адресою вул. Коммунарів, 18-А. (а.с.13-17)

Отже, Відповідач є платником плати за землю, зокрема, орендної плати.

28.01.2011р. відповідачем до Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби подано податкову декларацію №1084 орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2011р., відповідно до якого сума податку за 2011 рік складає 213678,18 грн., де щомісячний платіж складає: січень-вересень - 10153,77 грн., жовтень - 26408,12 грн., листопад - 47943,06 грн., грудень -47943,07 грн. (а.с.18)

У строк встановлений п.287.3 ст.287 ПК України, суму податкового зобов'язання з орендної плати за землю за березень - вересень 2011 року у загальному розмірі 71076,39 грн. відповідач не сплатив.

Крім того, відповідачем 21.10.2011 року подано уточнюючу декларацію №23386 з орендної плати за земельні ділянки, згідно якої збільшено податкове зобов'язання на суму 371,46 грн. та у зв'язку з цим відповідач самостійно нарахував штрафні санкції у розмірі 11,14 грн.. Сума податкового зобов'язання та штрафних санкцій не сплачено. (а.с.20-21)

Таким чином, у відповідача утворилась заборгованість з орендної плати за земельні ділянки у загальному розмірі 71 087,53 грн. (71 076,39+11,14).

Органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. (ст. 20 п. 20.1.18 ПК України)

Відповідно ст.15 п.15.1 Податкового Кодексу України (далі - ПК України) платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі. (ст.269 ПК України)

Ст. 270 п. 270.1 ПК України передбачено, що об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Пунктом 287.3 ст. 287 Кодексу встановлено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Стаття 288 ПК України передбачає, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Відповідно до ст.285 ПК України, базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Згідно п.286.2. ст.268 Кодексу, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Статтею 54 п.54.1 ПК України встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до ст.57 п. 57.1 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. (ст. 17 п.14.1. п.п. 14.1.175 ПК України)

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. (ст.59 п.1, 4, 5 ПК України)

Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-III від 21.12.2000р. ст.6 п.6.2.1. передбачав, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Заявник апеляційної скарги стверджує, що Державна податкова інспекція у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби не приймала та не надсилала податкові вимоги на суму заборгованості по орендній платі за землю за період березень - вересень 2011р., а також вказує на відсутність зазначених документів у матеріалах справи, але ці доводи спростовується доданими до матеріалів справи копіями першої та другої податкової вимоги та копіями поштових повідомлень про отримання (а.с.23,24)

Виходячи з наявних матеріалів справи вбачається, що у відповідача утворилась заборгованість з орендної плати за земельні ділянки у загальному розмірі 71 087,53 грн., яка до цього часу не погашена.

Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.

Судове рішення є законним і обґрунтованим та не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 198 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін. У ст. 200 КАС України наведені підстави для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

У зв'язку з чим колегія судів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, що є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови без змін.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства "ТС сервіс" залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 08.02.13 по справі № 827/86/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис А.С. Цикуренко

Судді підпис Т.М. Дудкіна

підпис Т.В. Дадінська

З оригіналом згідно

Головуючий суддя А.С. Цикуренко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2013
Оприлюднено14.06.2013
Номер документу31813831
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/86/13-а

Ухвала від 10.06.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Ухвала від 08.04.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Ухвала від 04.03.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 08.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Куімов М.В.

Ухвала від 15.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Куімов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні