Постанова
від 12.06.2013 по справі 810/2273/13-а/1984/13
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 12 червня 2013 року           810/2273/13-а/1984/13 Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом                    Управління Пенсійного фонду України  в місті Броварах та Броварському районі Київської області до                              Товариства з обмеженою відповідальністю «Ексіком ЛТД» про                              стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, штрафних санкцій та пені, ВСТАНОВИВ: До Київського окружного адміністративного суду звернулось Управління Пенсійного фонду України в місті Броварах та Броварському районі Київської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ексіком ЛТД» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, штрафних санкцій та пені у розмірі 9  628,98 грн. У позовній заяві позивач зазначив, що у відповідача наявна заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за              січень-лютий 2013 року у розмірі 8  814, 31 грн. та штрафних санкцій і пені у розмірі 814,67 грн. Вказана  заборгованість підтверджується даними  звітів, поданих відповідачем особисто до органів Пенсійного фонду та рішенням про застосування до відповідача штрафних санкцій. Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 15.05.2013 відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду на 27.05.2013. 27 травня 2013 року, судове засідання було відкладено на 12.06.2013 на підставі пункту 1 частини першої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України. В судове засідання 12 червня 2013  року сторони, повідомлені належним чином про розгляд справи, не з'явились. Від представника позивача до суду надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності, відповідач про причини неявки суд не повідомив. Повідомлення відповідача про розгляд справи підтверджується наявним в матеріалах справи поштовим повідомленням про вручення рекомендованого листа №0113316189376. Відповідач про причини неявки суд не повідомив, із клопотанням про відкладення розгляду справи до суду не звертався, заперечень проти позову до суду не подав. Згідно з частиною четвертою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про розгляд справи за відсутності, належним чином повідомлених представників сторін та у порядку письмового провадження. Дослідивши наявні матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, з наступних підстав. Спеціальним законом, який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку є Закон України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Згідно з статтею 1 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір  та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон України від 08.07.2010 № 2464-VІ),  єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування. Відповідно до пункту 1 статті 4 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VІ, платниками єдиного внеску є  роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. Частиною першою статті 5 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VІ  встановлено, що взяття на облік осіб, зазначених у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, здійснюється Пенсійним фондом шляхом внесення відповідних відомостей до реєстру страхувальників. Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Ексіком ЛТД»  перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в місті Броварах та Броварському районі Київської області та є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Відповідно до пункту 1 частини другої статті 6 Закону України від 08.07.2010                           № 2464-VІ, платник єдиного внеску, зокрема, зобов'язаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок;  вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством;  подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.   Обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок. Відповідно до частини другої статті 9 Закон України від 08.07.2010 № 2464-VІ  обчислення єдиного внеску територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до територіальних органів Пенсійного фонду, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок. Обчислення єдиного внеску за минулі періоди здійснюється виходячи з розміру єдиного внеску, що діяв на день нарахування (обчислення, визначення) заробітної плати (доходу), на яку відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок (частина третя статті 9 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VІ). Частиною п'ятою статті 9 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VІ визначено, що сплата єдиного внеску здійснюється виключно у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для його зарахування. Для зарахування єдиного внеску в органах Державного казначейства України відкриваються в установленому порядку не бюджетні рахунки відповідному територіальному органу Пенсійного фонду. Зазначені рахунки відкриваються виключно для обслуговування коштів єдиного внеску. Відповідно до частини сьомої статті 9 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VІ єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку. Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом (частина восьма статті 9 Закону України від 08.07.2010  № 2464-VІ). При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з територіальним органом Пенсійного фонду за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому, фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань. Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, - календарний рік. Згідно з частиною дев'ятою статті 9 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VІ обчислення і сплата єдиного внеску за платників, зазначених у пунктах 2, 3, 6, 7, 8, 9 та 11 частини першої статті 4 цього Закону, здійснюються платниками, зазначеними у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, за рахунок сум, на які внесок нарахований. Відповідно до частини десятої статті 9 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VІ днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки Пенсійного фонду - день списання банком або Державним казначейством України суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок Пенсійного фонду; у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі. Частино дванадцятою статті 9 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VІ визначено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем до Управління Пенсійного фонду України в місті Броварах та Броварському районі Київської області подано звіти  про нарахування єдиного внеску до органів Пенсійного фонду України за січень місяць та лютий місяць 2013 року. У звіті за січень місяць 2013  року відповідач самостійно визначив суму єдиного внеску у розмірі 5 010,14 грн., а у звіті за лютий місяць відповідач самостійно визначив суму яка підлягає сплаті у розмірі 3 804,17 грн. Однак, визначені відповідачем самостійно суми єдиного внеску, ним сплачені не були. Відповідно до частини другої статті 25 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VІ, територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Рішенням від 04.03.2013 № 155 позивачем до відповідача було застосовано штрафні санкції та нараховано останньому пеню за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, у розмірі 814,67 грн. Вказане рішення було отримане уповноваженою особою відповідача, про що свідчить розписка на копії рішення, яке наявне в матеріалах справи. Оскільки, відповідачем у добровільному порядку не була сплачена самостійно визначена сума єдиного соціально внеску і сума нарахованих штрафних санкцій та пені, органом Пенсійного фонду надіслано відповідачеві вимогу про сплату боргу від 05.04.2013 № Ю 23 на суму 14724,00 грн. Вказана вимога вручена уповноваженій особі відповідача, що підтверджується копією поштового повідомлення про вручення рекомендованого листа, яка наявна в матеріалах справи. Отже, на день подання позову, загальна сума заборгованості відповідача зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, штрафних санкцій та пені за даними Управління пенсійного фонду України в місті Броварах та Броварському районі Київської області становить  – 9  628,98  грн. Відповідно до частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони – суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.   Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача – суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають. Керуючись статтями 11, 14, 69, 70, 71, 128, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ПОСТАНОВИВ: 1.Адміністративний позов задовольнити повністю. 2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Ексіком ЛТД» (код ЄДРПОУ – 36998686) на користь Управління Пенсійного фонду України в місті Броварах та Броварському районі Київської області заборгованість зі сплати єдиного внеску, штрафних санкцій та пені у розмірі 9 628 (дев'ять тисяч шістсот двадцять вісім) гривень 98 копійок. 3.Копію постави надіслати сторонам. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі проголошення лише вступної та резолютивної частини постанови або прийняття постанови у письмовому провадженні – протягом десяти днів з дня отримання її копії. Суддя                                                                                 Терлецька О.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2013
Оприлюднено14.06.2013
Номер документу31818698
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/2273/13-а/1984/13

Постанова від 12.06.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні