Рішення
від 05.06.2013 по справі 922/1459/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"05" червня 2013 р.Справа № 922/1459/13

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Суслової В.В.

при секретарі судового засідання Дородіної І.А.

розглянувши справу

за позовом Комунального підприємства "Харківводоканал", м. Харків до Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради, м. Харків про стягнення коштів у сумі 10344753,88 грн. за участю представників сторін:

позивача - Корольова В.Є., довіреність №166/810/13 від 03 квітня 2013 року

відповідача - Каденко Н.М., довіреність №3335/0/18-13 від 16 травня 2013 року

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Комунальне підприємство "Харківводоканал" звернулась до господарського суду Харківської області з позовом до відповідача - Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради, про стягнення коштів у сумі 10344753,88 грн. як компенсацію витрат позивача по наданим за період з 2007 року по 2012 рік додатковим соціальним гарантіям. Також до стягнення заявлені судові витрати.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 08 квітня 2013 року було прийнято позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі № 922/1459/13 та призначено її розгляд у відкритому судовому засіданні на 18 квітня 2013 року.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 18 квітня 2013 року розгляд справи було відкладено на 21 травня 2013 року.

В судовому засіданні 21 травня 2013 року було оголошено перерву до 05 червня 2013 року.

В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені вимоги, з підстав, викладених в позовній заяві.

Представник відповідача просить суд в задоволенні позову відмовити, оскільки, як зазначено ним в запереченнях на позовну заяву (вх. № 17879 від 18 травня 2013 року), Харківська міська рада не зобов'язувала Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради здійснювати перерахування підприємствам-надавачам послуг у повному обсязі витрат підприємств за надання додаткових соціальних гарантій, а лише в межах бюджетних призначень, встановлених рішенням міської ради в міському бюджеті на відповідний рік. Відповідно до цього, визначаються зобов"язання лише на суму, яка передбачена в міському бюджеті на певний рік. Договір про зобов"язання Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради повністю відшкодувати позивачу фактично понесені ним затрати по компенсації пільг, наданих громадянам у м. Харкові, між зазначеними сторонами не укладався.

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками процесу.

Згідно ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, всебічно та повно дослідивши надані учасниками судового процесу докази, суд встановив наступне.

27 вересня 2006 року Харківською міською радою 5 скликання на 5 сесії було прийняте рішення №133/06 «Про встановлення додаткових соціальних гарантій щодо захисту окремих категорій громадян міста Харкова на 2007 рік» (надалі - Рішення). Рішенням 10 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27 грудня 2006 року №253/06 була затверджена «Програма сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення м. Харкова на 2007-2010 роки» (надалі - Програма на 2007-2010 p.p.), а Рішенням 2 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 22 грудня 2010 року №58/10 - «Програма сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення м. Харкова на 2011-2012 роки» (надалі - Програма на 2011-2012рр.), якими були встановлені додаткові соціальні гарантії (пільги) окремим категоріям громадян міста щодо оплати житлово-комунальних послуг, в тому числі, послуг водопостачання та водовідведення, шляхом перерахування грошової компенсації підприємствам - надавачам послуг в порядку, передбаченому вказаними Програмами.

Згідно Рішення, Програми на 2007-2010 pp. та Програми на 2011-2012 рр додаткові соціальні гарантії окремим соціальним категоріям громадян міста за послуги надають підприємства-надавачі як комунальної, так і не комунальної власності міста на підставі затверджених (узгоджених) тарифів міськвиконкомом за місцем реєстрації пільговиків.

Рішеннями Харківської міської ради про затвердження міського бюджету на 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 та 2012 роки передбачалися видатки на виконання вищезазначених Програм (витяги містяться в матеріалах справи). Головним розпорядником цих коштів у 2007-2010 pp. було визначено Управління праці та соціального захисту населення Департаменту охорони здоров'я та соціальних питань Харківської міської ради, а з грудня 2010 року -Управління праці та соціальних питань Департаменту та соціальної політики Харківської міської ради, яке є правонаступником останнього відповідно до п. 1.2 Положення про управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради (витяг додається), затвердженого рішенням 1 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 24 листопада 2010 року №07/10.

Як вбачається з матеріалів справи, сторонами було проведено звірку розрахунків за надані додаткові соціальні гарантії станом на 01 січня 2013 року.

Цими актами встановлено, що відповідачем за спірний період за надані додаткові соціальні гарантії з оплати за послуг з водопостачання та водовідведення згідно рішення 10 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27 грудня 2006 року № 253/06 "Про затвердження "Програми сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення м. Харкова на 2007 - 2010 роки" визнано фінансове зобов"язання в сумі 102344,54 грн.

За таких обставин, суд вважає, що матеріалами справи підтверджено розмір невідшкодованої компенсації відповідачем по наданим за період з 2007 року по 2012 року додатковим соціальним гарантіям в сумі 102344,54 грн.,а тому позов в частині стягнення цієї суми є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Щодо решти боргу в сумі 10242409,34 грн. суд вважає необхідним в позові відмовити, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.1 ст. 48 Бюджетного Кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.

Зобов'язання, взяті розпорядниками бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань є недійсними і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. За такими операціями не виникають бюджетні зобов'язання та не утворюється бюджетна заборгованість.

Статтею 70 Бюджетного кодексу України встановлено, що видатки місцевих бюджетів включають бюджетні призначення, встановлені рішенням про місцевий бюджет, на конкретні цілі, пов'язані з реалізацією програм, перелік яких визначений статтями 88-91 цього Кодексу.

Компенсація підприємствам - надавачам послуг за рахунок коштів міського бюджету за надані додаткові соціальні гарантії здійснюється в межах витрат, передбачених кошторисом на виконання Програм.

Таким чином, Управління здійснює перерахування певної суми на розрахунковий рахунок підприємств згідно наданих ними запитів в межах бюджетних призначень, встановлених рішенням Харківської міської ради в міському бюджеті на відповідний рік. Відповідно до цього визначаються зобов'язання лише на суму, яка передбачена в міському бюджеті на певний рік.

Згідно ст.43 Бюджетного кодексу України при виконанні державного бюджету місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів, що передбачає здійснення Державним казначейством України ряду функцій, в т.ч. контролю за здійсненням бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень бюджету, взятті бюджетних зобов'язань розпорядниками бюджетних коштів та здійсненні платежів за цими зобов'язаннями.

Позивачем не надано до суду доказів укладання договору про зобов'язання Управління повністю відшкодовувати КП «Харківводоканал» фактично понесені ним затрати по компенсації пільг, наданих громадянам у м. Харкові.

Пунктом 2.5 Положення про Управління, затвердженого рішенням 1 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 24 листопада 2010 року №07/10 «Про затвердження положень виконавчих органів Харківської міської ради 6 скликання» встановлено, що Управління фінансується за рахунок коштів міського бюджету.

Згідно ст. 8 Конституції України в Україні визначається і діє принцип верховенства права. Правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Харківська міська рада не зобов'язувала Управління здійснювати перераховування підприємствам - надавачам послуг у повному обсязі в розмірі витрат підприємств за надання додаткових соціальних гарантій, а лише в межах бюджетних призначень, установлених рішенням міської ради в міському бюджеті на відповідний рік.

Крім того, вищезазначені видатки, відповідно до Бюджетного кодексу України, мають фінансуватись за рахунок субвенцій з державного бюджету, але при дослідженні матеріалів справи встановлено, що кошти на погашення вказаної заборгованості з Державного бюджету України не передбачались. За таких обставин, стягнення спірної суми грошових коштів з відповідача за умови відсутності фінансування з Державного бюджету є неправомірним з точки зору бюджетного законодавства.

Враховуючи те, що позивачем не доведено належними доказами, що кошти в розмірі 10242409,34 грн. на відповідні призначення були виділені місцевим бюджетом, але не відшкодовані у встановленому законом порядку, суд відмовляє в частині стягнення з відповідача 10242409,34 грн. невідшкодованої компенсації по наданим за період з 2007 року по 2012 року додатковим соціальним гарантіям.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд керується ст.49 ГПК України та постановою № 18 від 26.12.11р. Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції". Суми, які підлягають сплаті за проведення судової експертизи, послуги перекладача, адвоката та інші витрати, пов'язані з розглядом справи, покладаються при задоволенні позову - на відповідача; при відмові в позові - на позивача; при частковому задоволенні позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Судовий збір у разі зменшення судом розміру неустойки покладається на відповідача повністю, без урахування зменшення неустойки. Якщо зменшення розміру позовних вимог пов'язане з частковим визнанням та задоволенням позову відповідачем після подання позову, то судові витрати у відповідній частині з урахуванням припису частини другої статті 49 ГПК покладаються на відповідача.

Таким чином, судові витрати в сумі 680,86 грн. покладаються на відповідача.

За таких обставин та керуючись статтями 1, 12, 33, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Департаменту охорони здоров"я та соціальних питань Харківської міської ради (61002, м.Харків, вул.Сумська,64, код ЄДРПОУ 26203284) на користь Комунального підприємства "Харківводоканал" (61013, м. Харків, вул. Шевченко,2, код ЄДРПОУ 03361715, р/р 26004010085522 в АТ "Банк Золоті Ворота" м. Харкова, МФО 351931) 102344,54 грн. заборгованості, судовий збір у сумі 680,86 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

В частині стягнення 10242409,34 грн. заборгованості відмовити.

Повне рішення складено 07.06.2013 р.

Суддя Суслова В.В.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення05.06.2013
Оприлюднено17.06.2013
Номер документу31823772
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/1459/13

Ухвала від 18.04.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Суслова В.В.

Ухвала від 25.07.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Суслова В.В.

Ухвала від 30.08.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Суслова В.В.

Ухвала від 29.08.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Суслова В.В.

Ухвала від 15.08.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Суслова В.В.

Рішення від 05.06.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Суслова В.В.

Ухвала від 08.04.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Суслова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні