Постанова
від 10.06.2013 по справі 801/5153/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 червня 2013 р. Справа №801/5153/13-а

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Трещової О.Р., при секретарі Проніні Є.С., за участю представника позивача - Котлярової О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «АКТИВІНВЕСТ-КРИМ» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу

Суть спору: Державна податкова інспекція у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «АКТИВІНВЕСТ-КРИМ» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб в сумі 523996,50 гривень за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на положення Податкового кодексу України, зазначаючи на наявність податкового боргу відповідача, який не погашений у добровільному порядку.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, зазначив, що борг, станом на час розгляду справи відповідачем не погашений.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належними чином, будь яких заперечень проти позову не надіслав.

Вивчивши матеріали справи, з урахуванням положень ст. 128, 122 КАС України, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Отже, враховуючи вищезазначене, Державна податкова інспекція у м. Євпаторії в АР Крим ДПС у відносинах з ТОВ «АКТИВІНВЕСТ-КРИМ», під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Товариство з обмеженою відповідальністю «АКТИВІНВЕСТ-КРИМ» є юридичною особою, ЄДРПОУ 33763510, зареєстровано 01.09.2005 року виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: 97493, АР Крим, м. Євпаторія, смт. Заозерне, вул. Садова, буд. 78-Б, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 04.02.2013 року.

Згідно з довідкою про взяття на облік платника податків ДПІ у м. Євпаторія АР Крим ДПС № 84/29-0 від 25.03.2010 р. відповідач узятий на облік платника податків 07.09.2005 р. за № 415/28-1.

Таким чином, судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «АКТИВІНВЕСТ-КРИМ» є суб'єктом господарювання, юридичною особою, платником податків, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту -ПК України).

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Відповідно до п. 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до пункту 31.11 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Статтею 34 Податкового кодексу України встановлено, що податковим періодом може бути календарний рік, календарний квартал, календарний місяць, календарний день.

Порядок, підстави та строки сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності передбачені Податковим кодексом України, що набрав чинності з 01.01.2011 року.

Пунктом 285.1 статті 285 Податкового кодексу України передбачено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Згідно з 286.2. ст.. 86 Податкового кодексу України Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно із 287.3. ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до п.288.1 ст.288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Згідно з п.288.2 ст.288 ПК України платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Відповідно до п.288.3 ст.288 ПК України об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Нарахування орендної плати, зарахування її до бюджету здійснюється відповідно до вимог ст.ст.285-287 ПК України.

Судом встановлено, що згідно наданої відповідачем податкової декларації орендної плати від 31.01.2011 року вх.. № 2825 відповідачем самостійно нараховане податкове зобов'язання за листопад 2011 року в сумі 25974,03 гривень - граничний строк оплати 30.12.2011 року, за грудень 2011 року - в сумі 25974,05 гривень - граничний строк оплати 30.01.2012 року.

Згідно наданої відповідачем уточнюючої податкової декларації орендної плати від 30.09.2011 року вх.. 57551, відповідачем самостійно донараховано зобовязання за листопад 2011 року в сумі - 11454,29 гривень, за грудень 2011 року - в сумі 11454,29 гривень.

Згідно наданої відповідачем податкової декларації орендної плати від 20.02.2012 року вх.. № 3131 відповідачем самостійно нараховане податкове зобовязання за 2012 рік в сумі 449139,84 гривень, у т. ч. станом на : 01.03.2012 року - 37428,32 гривень(за січень 2012 року), 30.03.2012 року - 37428,32 гривень(за лютий 2012 року), 30.04.2012 року - 37428,32 гривень (за березень 2012 року), 30.05.2012 року - 37428,32 (за квітень 2012 року), 30.06.2012 року - 37428,32 гривень (за травень 2012 року), 30.07.2012 року - 37428,32 гривень (за червень 2012 року), 30.08.2012 року - 37428,32 гривень (за липень 2012 року), 30.09.2012 року - 37428,32 гривень (за серпень 2012 року), 30.10.2012 року - 37428,32 гривень (за вересень 2012 року), 30.11.2012 року - 37428,32 гривень (за жовтень 2012 року), 30.12.2012 року - 37428,32 гривень (за листопад 2012 року), 30.01.2013 року - 37428,32 гривень (за грудень 2012 року).

Таким чином, відповідачем визначено податкове зобов'язання з орендної плати за період листопад 2011 року - грудень 2012 року в сумі 523996,50 гривень.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

З урахуванням того, що сума узгодженого грошового зобов'язання (в тому числі, штрафних санкцій), несплаченого платником податків у встановлений чинним законодавством строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПКУ є податковим боргом, податкова вимога є документом, яким контролюючий орган повідомляє платника податків про невиконання ним свого податкового обов'язку та виникнення у нього податкового боргу.

Судом встановлено, що 04.01.2012 р. позивачем складено податкову вимогу № 8 про погашення податкового боргу за узгодженими податковими зобов'язаннями на загальну суму 37428,32 гривень. Дана податкова вимога була направлена відповідачу 05.01.2012 року та отримана ним 09.01.2012 року, згідно поштового повідомлення.

Судом встановлено , що рішенням Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.11.2012 р. у справі № 2а-11502/12/0170/30 за позовом Державної податкової інспекції м. Євпаторії АР Крим ДПС до Товариства з обмеженою відповідальністю «АКТИВІНВЕСТ» стягнено з рахунків ТОВ «АКТИВІНВЕСТ», що обслуговується в банках, на користь Державного бюджету м. Євпаторії заборгованість з орендної плати в розмірі 224569,92 гривень.

ДПІ у м. Євпаторія АР Крим ДПС у відповідності до вказаної постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.11.2012 року до Управління Державної Казначейської служби України у м. Євпаторії були направлені інкасові доручення:

- від 13.03.2013 року № 16 на суму 224569,92 гривень;

- від 13.03.2013 року № 17 на суму 21524,42 гривень;

- від 13.03.2013 року № 18 на суму 28095,82 гривень;

- від 13.03.2013 року № 19 на суму 224569,92 гривень;

- від 13.03.2013 року № 20 на суму 224569,92 гривень;

- від 13.03.2013 року № 21 на суму 224569,92 гривень.

Дані інкасові доручені були повернуті казначейством без виконання у звязку з відсутністю коштів на рахунках відповідача.

Судом встановлено, що 19.10.2012 року ДПІ у м. Євпаторії АР Крим ДПС прийнято рішення про опис майна у податкову заставу № 23/19-0 , про що складено Акт опису майна № 20/19-0 від 30.11.2012 року на загальну суму податкового боргу.

Даний Акт був направлений відповідачу та неотриманий ним, згідно поштового повідомлення.

Судом встановлено, що згідно особового рахунку відповідача станом на 31.01.2013 року ТОВ «АКТИВІНВЕСТ-КРИМ» має податковий борг у розмірі 523996,50 грн.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право в тому числі стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків -це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до абз.2), абз.3) п. 95.3 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.

При цьому згідно положень Податкового кодексу України розрізняться процедура стягнення коштів за податковим боргом і процедура погашення всієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Вказана позиція висловлена також в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 17.05.2012 р. у справі № К/9991/10994/12.

З систематичного аналізу зазначених норм вбачається, що дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, надається судом у разі дотримання наступних умов:

- наявність податкового боргу,

- направлення податкової вимоги, спливу 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги;

- недостатність коштів платника податку, які перебувають у його власності.

При цьому погашення усієї суми податкового боргу платника податків за рахунок його майна здійснюється на підставі дозволу суду, який надається саме на суму заборгованості платника податків.

Адже з аналізу норм ст. 95 Податкового кодексу України вбачається, що підставою для звернення податкового органу до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, є недостатність коштів платника податку, які перебувають у його власності та знаходяться на рахунках у банках.

В судовому засіданні доказів погашення податкового боргу в розмірі 523996,50 гривень сторонами не надано.

Суд зазначає, що позивачем дотримані вимоги ст. 95 ПК України стосовно наявності підстав та порядку надання дозволу на погашення податкового боргу відповідача в сумі 523996,50 гривень за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, а тому позовні вимоги є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

У зв'язку зі складністю справи судом 10.06.2013 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови, а 11.06.2013 року постанова складена у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Надати дозвіл Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби на погашення податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АКТИВІНВЕСТ-КРИМ» (ЄДРПОУ 33763510) з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в сумі 523996,50 гривень за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення10.06.2013
Оприлюднено17.06.2013
Номер документу31824768
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/5153/13-а

Постанова від 10.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

Ухвала від 16.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні