ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 червня 2013 р. (12:32) Справа №801/4394/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Асєєвої Л.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Прокурора м. Армянська в інтересах держави в особі Кримського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Закритого акціонерного товариства "Автотранспортне підприємство м. Армянська"
про стягнення,
за участю сторін:
представник прокуратури - Блохіна Ганна Валеріївна, службове посвідчення №015162;
представник позивача - не з'явився;
представник відповідача - не з'явився.
Суть спору: Прокурор м. Армянська в інтересах держави в особі Кримського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства "Автотранспортне підприємство м. Армянська" про стягнення накладених санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 85 000,00грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.04.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.04.2013 року закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
У судовому засіданні представник прокуратури наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, повідомлений належним чином, про що свідчить повідомлення про відкладення розгляду справи (а.с.46), клопотань не надав, про поважність причин неприбуття у судове засідання суду не повідомив.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.48) але повідомлення повернулось з відміткою про закінчення терміну зберігання (а.с.49), так відповідно до ст. 37 КАС України особа, яка відмовилась одержати повістку, вважається такою, що її повідомлено про дату, час і місце судового засідання.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.
Заслухавши представника прокуратури, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР (далі - Закон).
Положеннями Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до статті 3 Закону, державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Статтею 5 Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Нормами статті 6 Закону встановлено, що національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку розробляє і затверджує нормативно-правові акти з питань, що належать до її компетенції, обов'язкові до виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, учасниками ринку цінних паперів, їх об'єднаннями, контролює їх виконання. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звертається до суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про цінні папери.
Положеннями статті 8 Закону врегульовано, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право у разі порушення законодавства про цінні папери, нормативних актів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку виносити попередження, зупиняти на термін до одного року розміщення (продаж) та обіг цінних паперів того чи іншого емітента, дію ліцензій, виданих Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, анулювати дію таких ліцензій; здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. N 2272 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811. Ці Правила визначають порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.
Правилами встановлено, що Акт про правопорушення на ринку цінних паперів повинен містити: номер, дату, місце його складання; посаду, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала акт про правопорушення на ринку цінних паперів (у разі надання повноважень за дорученням - реквізити доручення); повне найменування юридичної особи, місцезнаходження, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ, банківські реквізити, засоби зв'язку; виклад обставин правопорушення; посилання на нормативно-правовий акт, норму якого порушено; відомості про наявність повторного вчинення правопорушення особою, щодо якої складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів; інші відомості, необхідні для вирішення справи про правопорушення.
Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.
Постанова складається з вступної, описової, мотивувальної та резолютивної частин. У вступній частині постанови зазначаються: номер постанови; дата та місце розгляду справи; посада, прізвище, ім'я та по батькові уповноваженої особи, яка винесла постанову; документ, на підставі якого вона діє; відомості про особу, щодо якої розглядається справа (повне найменування юридичної особи, місцезнаходження, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ, банківські реквізити, засоби зв'язку). Описова частина повинна містити викладення обставин, встановлених при розгляді справи, та посилання на нормативно-правовий акт, норми якого порушено. У мотивувальній частині наводяться посилання на докази, що підтверджують факт правопорушення і вину юридичної особи, або ж факти, що вказують на відсутність правопорушення, посилання на відповідні норми нормативно-правового акта, який передбачає відповідальність за дане правопорушення. У резолютивній частині повинно бути зазначено прийняте за справою про правопорушення рішення.
Постанова за справою про правопорушення повинна містити вказівку про порядок та строк її оскарження.
Закон України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23 лютого 2006 року N 3480-IV регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку.
Емітент - юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них перед їх власниками.
Частиною першою статті 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" передбачено: емітенти, які здійснили відкрите (публічне) розміщення цінних паперів, зобов'язані своєчасно та в повному обсязі розкривати інформацію про: фінансово-господарський стан і результати діяльності емітента у строки, встановлені законодавством; будь-які дії, що можуть вплинути на фінансово-господарський стан емітента та призвести до значної зміни ціни на його цінні папери; власників великих пакетів (10 відсотків і більше) акцій.
Частиною п'ятою статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" встановлено, що звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року. Квартальна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість); квартальна фінансова звітність; участь емітента у створенні інших підприємств, установ та організацій.
Емітент має право додатково подавати іншу інформацію.
Однак, Закрите акціонерне товариство «Автотранспортне підприємство м. Армянська» вимоги Закону України " Про акціонерні товариства" розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" не виконано, у зв'язку з чим Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у діяльності товариства встановлено порушення частини 2 статті 20 Закону України " Про акціонерні товариства", стосовно нездійснення емітентом до 30.04.2011 переведення акцій з документарної форми існування у бездокументарну та не приведення статуту та внутрішніх положень відповідача у відповідність з нормами Закону України " Про акціонерні товариства".
03.04.2012 року уповноваженою особою Комісії винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №24-КР-1-Е від 03.04.2012, на підставі статті 9 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", встановлено, що Закрите акціонерне товариство «Автотранспортне підприємство м. Армянська» порушено вимоги частини 2 статті 20 Закону України " Про акціонерні товариства", а саме не здійснення емітентом до 30.04.2011 переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну,та порушення вимог пункту 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України " Про акціонерні товариства", а саме не приведення до 30.04.2011 статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України " Про акціонерні товариства" (а.с.8).
Зазначеним розпорядженням Закритому акціонерному товариству «Автотранспортне підприємство м. Армянська» надано термін до 03.09.2012 року для усунення даних порушень чинного законодавства про цінні папери та до 10.09.2012 року проінформувати Комісію про виконання розпорядження.
22.01.2013 року у відношенні Закритого акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство м. Армянська» Кримським територіальним управлінням НКЦПФР винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів та встановлено час та дату підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень - 04.02.2013 року о 10:30 год. (а.с.5).
04.02.2013 року Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку по факту вищезазначених порушень складено акт №36-КР-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.7).
Відповідач для підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень у зазначений час не з'явився.
Постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 04.02.2013 року встановлено дату та час розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Закритого акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство м. Армянська» - 12.02.2013 року о 10:45 год. (а.с.13).
Постановою №36-КР-1-Е від 12.02.2013 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за невиконання розпорядження уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства про цінні папери на Закрите акціонерне товариство «Автотранспортне підприємство м. Армянська» накладено штраф у розмірі 85000,00грн та роз'яснено що штрафні санкції необхідно сплатити протягом 15-ти днів з моменту отримання постанови, а копію платіжного доручення направити протягом 5 робочих днів до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (а.с.15). Вказана постанова була направлена відповідачу з супровідним листом 12.02.2013 за №02/02/327 (а.с.16).
Відповідно до п. 8 ст.11 Закону, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідачем не надано суду доказів сплати фінансових санкцій у добровільному порядку. Таким чином, вимоги позивача про стягнення фінансових санкцій у сумі 85000,00грн. засновані на законі, підтверджуються матеріалами справи і підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати відшкодуванню не підлягають.
Під час судового засідання, яке відбулось 04.06.2013 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України постанову складено у повному обсязі 07.06.2013 року.
На підставі викладеного, керуючись ст.71, 94, 158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство м. Армянська» (96012, АР Крим, м. Армянськ, вул.Чумакова, буд.3, код ЄДРПОУ 24874301) накладені санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 85000 (вісімдесят п'ять тисяч) гривень (код платежу 21081100, банк одержувач ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, рахунок №31114106700022, код ЄДРПОУ 37996831, одержувач: Державний бюджет України, ВДКСУ у м. Армянськ АР Крим).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.В.Петренко
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2013 |
Оприлюднено | 17.06.2013 |
Номер документу | 31824850 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні