8.3.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 червня 2013 року Справа № 812/4210/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Яковлева Д.О.,
при секретарі: Житній Ю.С.,
в присутності сторін: від позивача - Бухорського К.П.;
від відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Луганську справу за адміністративним позовом Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Профспілкової організації Житлово-експлуатаційної контори №1 Профспілки робітників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України про припинення юридичної особи, -
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Профспілкової організації Житлово-експлуатаційної контори №1 Профспілки робітників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України про припинення юридичної особи.
В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що Профспілкова організація Житлово-експлуатаційної контори №1 Профспілки робітників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України знаходиться на обліку в Антрацитівській ОДПІ Луганської області. В порушення норм ст.16 та ст.49 Податкового кодексу України Профспілкова організація Житлово-експлуатаційної контори №1 Профспілки робітників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України не надає до Антрацитівської ОДПІ Луганської області документи фінансової звітності з 11.08.2008. Згідно із ч.2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення підприємницької діяльності юридичної особи є неподання протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
На підставі викладеного, просить суд припинити юридичну особу - Профспілкову організацію Житлово-експлуатаційної контори №1 Профспілки робітників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним в позові.
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки не повідомив. Відповідач правом надання заперечень проти позову у встановлений судом строк та доказів на підтвердження своїх доводів не скористався, заяви про визнання позовних вимог або про розгляд справи за його відсутності суду не надавав.
Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 КАС України суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Профспілкова організація Житлово-експлуатаційної контори №1 Профспілки робітників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України зареєстрована Міністерством юстиції України як юридична особа 28.01.2000 рішення №1318 (а.с.5,7-8, 26) та перебуває на обліку в Антрацитівській ОДПІ Луганської області як платник податків з 05.04.2000 за №00/04-10Н, що підтверджується довідкою форми 4-ОПП про взяття на облік платника податків від 29.04.2013 №211 (а.с.6).
Відповідно до приписів пунктів 3, 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу» Антрацитівська об'єднана державна податкова інспекція Луганської області Державної податкової уповноважена здійснювати контроль за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів та подавати до судів позови у випадках, передбачених законом.
Відповідно до п.п.20.1.12 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Згідно з п.п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:
- припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;
- відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;
- скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Отже, з аналізу наведених норм діючого законодавства випливає право органів державної податкової служби звернутись до суду із позовом щодо припинення юридичної особи у випадку неподання нею протягом року податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Частина друга цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
З метою приведення законодавчих актів України у відповідність із вимогами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення єдиної системи державної реєстрації юридичних осіб» частину другу статті 14 Закону України «Про об'єднання громадян» доповнено новим реченням, та відповідно до цієї норми у випадку реєстрації об'єднання громадян набуває статусу юридичної особи. Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» Закон України «Про об'єднання громадян» застосовується до профспілок, якщо інше не передбачено цим Законом.
З огляду на викладене, норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Закону України «Про об'єднання громадян», які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.
Відтак, підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», є незалежними від випадків примусового розпуску (ліквідації) об'єднань за статтею 32 Закону України «Про об'єднання громадян», які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію цього Закону та статтею 18 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».
Відповідно до пункту частини першої статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» (який діяв на час виникнення спірних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Підпунктом 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (який діяв на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.
На виконання зазначеного пункту наказом Державної податкової адміністрації України від 11.07.1997 № 233 було затверджено Порядок складання звіту про використання коштів неприбуткових установ і організацій, який застосовується установами й організаціями, що включені до реєстру неприбуткових організацій та установ з присвоєнням ознаки неприбутковості.
Згідно з пунктом 1.3 названого Порядку податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями складається за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний період.
В силу ж вимог пункту 1.5 Порядку у звіті зазначаються усі передбачені в ньому показники наростаючим підсумком з початку календарного року. У разі незаповнення того чи іншого рядка через відсутність операції (суми) цей рядок прокреслюється.
Отже, чинним законодавством передбачено обов'язок звітування до контролюючих органів і юридичними особами, які не займаються підприємницькою діяльністю та у зв'язку з чим мають подавати звіт з прокресленнями відповідних рядків.
Слід також зазначити, що звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями має статус податкової декларації, оскільки цей документ подається до контролюючого органу у терміни та за формою, встановленими законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та сплата податку, що цілком відповідає визначенню, наведеному у пункту 1.11 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Згідно з пунктом 2 статті 38 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Висновком Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби від 19.04.2013 №2364/10 підтверджується, що відповідач податкову звітність не надавав до податкової інспекції з 11.08.2008, податкового боргу з податків, що контролюються органами ДПС України не має (а.с.9,10,27).
Оскільки відповідач, в порушення пункту 2 статті 38 Закону України від 15.05.2003 № 755 - IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» більше року не подає органам державної податкової інспекції податкових декларацій, документів фінансової звітності, це є підставою для задоволення позовних вимог Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби та постановлення судового рішення про припинення юридичної особи Профспілкової організації Житлово-експлуатаційної контори №1 Профспілки робітників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 11 червня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 13 червня 2013 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Профспілкової організації Житлово-експлуатаційної контори №1 Профспілки робітників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України про припинення юридичної особи задовольнити.
Припинити юридичну особу Профспілкову організацію Житлово-експлуатаційної контори №1 Профспілки робітників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України, ідентифікаційний код 25804018, яка зареєстрована за адресою: 94613, Луганська область, м. Антрацит, вул. Петровського, 136А.
Копію даної постанови направити до Виконавчого комітету Антрацитівської міської ради Луганської області (94613, Луганська область, м. Антрацит, пл. Леніна, 1) після набрання постановою законної сили.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статті 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанову складено та підписано у повному обсязі 13 червня 2013 року.
Суддя Д.О. Яковлев
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2013 |
Оприлюднено | 17.06.2013 |
Номер документу | 31830031 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Д.О. Яковлев
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні