Постанова
від 07.06.2013 по справі 813/2996/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032) 261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 червня 2013 року № 813/2996/13-а

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Кравчука В.М.,

за участі секретаря судового засідання Степанюка Т.В.,

представника позивача Шпака В.В.,

розглянувши адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Радехівському районі Львівської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Радо" про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

ДПІ у Радехівському районі Львівської області Державної податкової служби звернулась до суду з позовом, в якому просить припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Радо".

ДПІ посилається на те, що юридична особа - ТзОВ "Радо" відсутнє за зареєстрованим місцезнаходженням, що відповідно до п.п.20.1.12 ст.20 Податкового кодексу України та ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" є підставою для припинення юридичної особи. Відповідно державним реєстратором внесено запис до ЄДР.

З цих підстав представник позивача просив позов задовольнити.

Відповідач- ТзОВ "Радо" в судове засідання не з'явився хоча належним чином був повідомлений про розгляд справи.

Також Суд залучав до участі у справі директора ТзОВ "Радо" ОСОБА_2, як третю особу, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

Дослідивши надані докази в межах заявлених вимог, Суд встановив наступні факти та відповідні їм правовідносини:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Радо" зареєстроване як юридична особа 26.03.2004 р. Радехівською районною державною адміністрацією, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію.

В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис про місцезнаходження ТзОВ "Радо" за адресою Львівська область, м. Радехів, вул. Мишуги, 2, а 17.05.2012 р. державним реєстратором Радехівської районної державної адміністрації Львівської області внесено запис про відсутність юридичної особи ТзОВ "Радо" за вказаною адресою.

Як платник податків ТзОВ "Радо" перебуває на обліку в ДПІ у Радехівському районі Львівської області з 30.03.2004 р.

Станом на 27.03.2013 р. ТзОВ "Радо" заборгованості по податках та платежах перед бюджетом немає і немає відкритих розрахункових рахунків, що підтверджується довідкою ДПІ.

Факт відсутності заборгованості відповідача перед бюджетом на час розгляду справи представник позивача визнав в судовому засіданні.

Відповідно до ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців"підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з її банкрутством, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Факт відсутності ТзОВ "Радо" за юридичною адресою підтверджується записом державного реєстратора в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців.

Надані Суду і досліджені в судовому засіданні докази засвідчують наявність між сторонами правовідносин та фактичних обставин, передбачених ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців", що є підставою для задоволення позову.

Відповідно до ст. 105 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу. Аналогічну за змістом норму наведено у ч. 5 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців".

Представник ДПІ запропонував призначити ліквідаційну комісію юридичної особи - ТзОВ "Радо" у складі ОСОБА_2.

Визначаючи склад комісії з припинення юридичної особи, суд виходить з наступного. Відповідно абз. 2 ч. 2 ст. 105 ЦК України, за якою виконання функцій комісії з припинення юридичної особи може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Відповідно до ч. 2 ст. 110 ЦК України рішенням суду про ліквідацію юридичної особи на його учасників або орган, уповноважений установчими документами приймати рішення про ліквідацію юридичної особи, можуть бути покладені обов'язки щодо проведення ліквідації юридичної особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 60 Господарського кодексу України ліквідацію суб'єкта господарювання може бути також покладено на орган управління суб'єкта, що ліквідується.

Зазначені правові норми є підставою для покладення функцій комісії з припинення (ліквідації комісії) як на орган управління юридичної особи, так і на її учасників (засновників).

Відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" зазначені відомості вважаються публічно достовірними, тому додаткового доказування не потребують.

Відповідно до ст. 97 ЦК України управління товариством здійснюють його органи. Органами управління товариством є загальні збори його учасників і виконавчий орган, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до ст. 65 ГК України управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу. Власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту підприємства чи інших установчих документів.

Відповідно до ст. 92 ЦК України юридична особа набуває цивільних прав та обов'язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону. Зазначені органи повинні були забезпечити й виконання юридичною особою обов'язків, передбачених ст. 49 Податкового кодексу України, однак не зробили цього. Таким чином, дії осіб, які входять до складу вищого та виконавчого органу, призвели до порушення відповідачем законодавства та виникнення підстав для припинення юридичної особи за судовим рішенням. Тому саме на них і слід покласти обов'язки щодо проведення ліквідації відповідача. Відтак, Суд вважає, що функції комісії з припинення юридичної особи (відповідача) слід покласти на ОСОБА_2.

Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163 КАС України, Суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Радо" (ідентифікаційний код 32741213), зареєстроване за адресою: Львівська область, Радехівський район, м. Радехів, вул. Мишуги, 2.

3. Призначити ліквідаційну комісію (комісію з припинення) Товариства з обмеженою відповідальністю "Радо" у складі: голова комісії - ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1).

4. Копію постанови суду, після набрання нею законної сили, негайно направити державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи .

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови складено 12 червня 2013 року

Суддя Кравчук В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2013
Оприлюднено18.06.2013
Номер документу31832317
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2996/13-а

Постанова від 07.06.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

Ухвала від 18.04.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

Ухвала від 18.04.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні