Постанова
від 30.05.2013 по справі 801/4626/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

30 травня 2013 р. 15:05 Справа №801/4626/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В.

при секретарі Проніні Є.С.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Сакської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби

до Колективного риболовецького підприємства "Конструктив"

про стягнення заборгованості у сумі 41389,65 грн. ,

за участю представників:

від позивача - Абсеметов З.Н., представник, довіреність № 95/9/10-0 від 16.01.2013 року;

від відповідача - Грузнов Л.М., директор;

Суть спору: Сакська об'єднана державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим про стягнення з Колективного риболовецького підприємства "Конструктив" (далі відповідач) заборгованості в сумі 41389,65 грн.

У судовому засіданні, яке відбулось 30.05.2013 року, представник позивача на позовних вимогах наполягав.

Відповідач проти задоволення адміністративного позову заперечував.

Суд, приймаючи до уваги пояснення сторін, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим продовжити розгляд справи на підставі наявних доказів.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідач зареєстрований Сакською районною державною адміністрацію АР Крим як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Сакською об'єднаною державною податковою інспекцією АР Крим Державної податкової служби 21.12.2010 року проведено перевірку своєчасності сплати погодженої суми податкового зобов'язання по орендній платі за землю.

На підставі перевірки складено акт №1993, яким встановлено порушення терміну сплати погодженої суми податкового зобов'язання по орендній платі за землю, що є порушенням ст..5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» від 21.12.2000г. №2181-111 (що був чинним до 01.01.11р.).

Враховуючи висновки акту перевірки, за встановлені порушення у відповідності з ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» від 21.12.2000г. №2181-111 (що був чинним до 01.01.11р.) до відповідача застосовані штрафні санкції у розмірі 2576,33грн., винесено повідомлення-рішення №0005401503 від 31.12.10р. та надіслано на адресу відповідача листом №5/10/15-03 від 04.01.11 року.

Позивачем 29.12.2011 року проведено камеральну перевірку податкової звітності з орендної плати за землю. Складено акт №1455, яким встановлено порушення терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з орендної плати за землю, що є порушенням ст.57 Податкового кодексу України. Акт надіслано на адресу відповідача листом №6055/10/15-03 від 29.12.2011 року.

На підставі висновків акту перевірки за встановлені порушення у відповідності з ст.126 Податкового кодексу України до відповідача застосовані штрафні санкції у розмірі 9004,39грн., винесено повідомлення-рішення №0000541503 від 18.01.2012р. та надіслано на адресу відповідача листом №240/10/15- 03 від 18.01.2012 року.

Крім того, відповідачем 19.07.2012р. проведено камеральну перевірку податкової звітності по земельному податку. Складено акт №516, яким встановлено несвоєчасне подання податкової декларації з плати за землю, що є порушенням ст.49 Податкового кодексу України. Акт надіслано на адресу відповідача листом №2011/10/15-03 від 19.07.12, (отримано відповідачем 31.07.12р.)

На підставі висновків акту перевірки за встановлені порушення у відповідності з ст.126 Податкового кодексу України до відповідача застосовані штрафні санкції шляхом винесення повідомлення-рішення від 08.08.12р. №0004871503 на суму 1020,00 грн., №0004851503 на суму 1020,00 грн та надіслано на адресу відповідача листом №2198/10/15-03 від 08.08.12 (отримано відповідачем 21.08.12 відповідно листа ЦПС №2 від 09.10.12 №64).

Сакською об'єднаною державною податковою інспекцією АР Крим Державної податкової служби 19.07.2012р. проведено камеральну перевірку податкової звітності з орендної плати за землю. Складено акт №514, яким встановлено порушення терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з орендної плати за землю, що є порушенням ст.57 Податкового кодексу України. Акт надіслано на адресу відповідача листом №2011/10/15-03 від 19.07.12, отримано відповідачем 31.07.12р..

На підставі висновків акту перевірки за встановлені порушення у відповідності з ст.126 Податкового кодексу України до відповідача застосовані штрафні санкції шляхом винесення повідомлення-рішення від 08.08.12р. №0004881503 на суму 58,10грн., №0004891503 на суму 15,25грн, №0004921503 на суму 39,02 та надіслано на адресу відповідача листом №2198/10/15-03 від 08.08.12 (отримано відповідачем 21.08.12 відповідно листа ЦПС №2 від 09.10.12 №64).

Крім того, відповідачем 18.12.2012р. проведено камеральну перевірку податкової звітності за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів. Складено акт №1082, яким встановлено несвоєчасне подання розрахунку платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів , що є порушенням п.2 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України. Акт надіслано на адресу відповідача листом №4251/10/15-03 від 18.12.12 (отримано відповідачем 25.12.12р.)

На підставі висновків акту перевірки за встановлені порушення у відповідності з ст.126 Податкового кодексу України до відповідача застосовані штрафні санкції у розмірі 3060,00 грн., винесено повідомлення-рішення №0000031503 від 08.01.13р. та надіслано на адресу відповідача листом №39/10/15- 03 від 08.01.13р. (отримано відповідачем 15.01.13р.)

Згідно зі статтею 269 Податкового кодексу України платниками податку, передбаченого ст. 9 Податкового кодексу України - плата за землю, є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі. Об'єктами оподаткування (ст. 270 Податкового кодексу України) є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Пунктом 4.1.1 статті 4 встановлено, що кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цім Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.

Відповідно до ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

П. 285.1 ст. 285 Податкового кодексу України передбачено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) (п. 286.2 ст. 286 Кодексу) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно з п. 287.3. ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Суд зазначає, що позивач просить стягнути з відповідача заборгованість в загальній сумі 41389,65 грн.

Таким чином, грошове зобов'язання платника податку становиться податковим боргом з моменту його узгодження у порядку, визначеному Податковим кодексом.

Згідно з п.п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Аналізуючи всі зазначені положення Податкового кодексу, суд вважає, що податкові органи мають право звертатися до суду про стягнення коштів за податковим боргом після дотримання всіх умов, визначених ст. ст. 59, 95 Податкового кодексу України.

Таким чином, враховуючи наявність в матеріалах справи доказів дотримання позивачем порядку щодо надіслання першою податкової вимоги № 1/58 від 09.02.2010 року на суму 11181,63 грн., та другої податкової вимоги № 2/135 від 08.04.2010 року на суму 29191,02 грн. , суд вважає, що адміністративний позов належить задовольнити.

Під час судового засідання, яке відбулось 30.05.2013 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено 04.06.2013 р.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з розрахункових рахунків Колективного риболовецького підприємства "Конструктив" (96531, АР Крим, Сакський район, с. Сизівка, вул. Тітова, 21; ЄДРПОУ 13784167, р/р 26069054912505 Кримське РУПАТ «Приватбанк» Сімферополь, МФо 384436; р/р 260023013171 ФСАКСЬКЕ відділення № 4 ВАТОЩАД м. Саки, МФО 384180) в дохід місцевого бюджету Сизовської с/р 35361,23 грн. на р/р 33211812700262 ГУГК України в АР Крим, МФО 824026, ідентифікаційний код 38006171; в дохід місцевого бюджету Лесновської с/р 1686,58 грн. на р/р 33216812700256 ГУГК України в АР Крим, МФО 824026, ідентифікаційний код 38006171; в дохід місцевого бюджету Ореховської с/р 33,98 грн. на р/р 33213812700259 ГУГК України в АР Крим, МФО 824026, ідентифікаційний код 38006171; в дохід місцевого бюджету м. Саки 1287,48 грн. на р/р 33214812700021 ГУГК України в АР Крим, МФО 824026, ідентифікаційний код 38006171; в дохід місцевого бюджету Сакського району 3020,38 грн. на р/р 33210898700243 ГУГК України в АР Крим, МФО 824026, ідентифікаційний код 38006171.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Яковлєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення30.05.2013
Оприлюднено17.06.2013
Номер документу31842924
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/4626/13-а

Постанова від 30.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні