ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
06 червня 2013 року 11:41 № 826/4828/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Аблова Є.В.;
при секретарі Мальчик І.Ю.,
за участю сторін:
представника позивача - Корж М.П.,
представника відповідача - Кец Х.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ІТС-2009» до Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва ДПС про визнанння протиправними дій,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва ДПС про визнання протиправними дій, обґрунтовуючи свої вимоги тим, що відповідач неправомірно провів зустрічну звірку, за результатами якої складено акт, висновки якого суперечать чинному законодавству України, дійсним обставинам справи та є безпідставними, оскільки зустрічні звірки не є перевірками платника податків, а письмовий документ, який складається після проведення зустрічної звірки не може містити висновки про порушення суб'єктом господарювання вимог чинного законодавства. На підставі цього, дії ДПІ у Подільському районі м. Києва ДПС стосовно відображення в акті, висновків про порушення ТОВ «ІТС-2009» законодавства, а саме: встановлення нікчемності правочинів, здійснених товариством, являються протиправними, та такими, що порушують основні засади податкового контролю та законні права та інтереси позивача. Окрім того, позивач стверджує, що відповідачем, всупереч вимогам чинного законодавства, змінено показники податкових декларацій ТОВ«ІТС-2009» з податку на додану вартість за період січень-квітень 2010р., не прийнявши податкового повідомлення-рішення і не дотримавшись процедури узгодження такого зобов'язання та протиправно внесено дані зустрічної звірки до автоматизованої системи «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України».
В позовній заяві позивач просить суд:
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва ДПС щодо проведення зустрічної звірки (документальної невиїзної перевірки) TOB «ІТС-2009» (код а ЄДРПОУ 36865821), за результатами якої складено акт №203/22-4-09/36865821 від 23.01.2013 року про неможливість проведення зустрічної звірки TOB «ІТС-2009» з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинах з TOB «ПРОФІТІС-Б» та TOB «ТРК ТВ-Парадіз» за період з 01.01.2010 року по 30.04.2010 року;
- визнати протиправними дії ДПІ у Подільському районі м. Києва ДПС щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість TOB «ІТС-2009» (код за ЄДРПОУ 36865821) в розрізі контрагентів на підставі акту №203/22-4-09/36865821 від 23.01.2013 року про неможливість проведення зустрічної звірки TOB «ІТС-2009» з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинах з TOB «ПРОФІТІС-Б» із TOB «ТРК ТВ-Парадіз» за період з 01.01.2010 року по 30.04.2010 року;
- зобов'язати ДПІ у Подільському районі м. Києва ДПС вилучити з Автоматизованої системи «Система автоматичного співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Державної податкової адміністрації України» інформацію внесену на підставі акту №203/22-4-09/36865821 від 23.01.2013 року про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «ІТС-2009» (код за ЄДРПОУ 36865821) з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинах з TOB «ПРОФІТІС-Б» та TOB «ТРК ТВ-Парадіз» за період з 01.01.2010 року по 30.04.2010 року.
Представник позивача позовні вимоги в судовому засіданні підтримав повністю.
Представник відповідача позовні вимоги не визнала, вважає їх безпідставними та зазначила, що посадові особи відповідача діяли на підставах, у спосіб та в межах повноважень, визначених чинним законодавством, оскільки складання акту про неможливість проведення зустрічної звірки є обставиною, що не порушує охоронюваних законом прав та інтересів позивача з огляду на той факт, що висновки акту є службовим документом, носієм доказової інформації. Тобто, акт не може бути визнаний рішенням чи дією суб'єкта владних повноважень.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши представника позивача, представника відповідача, суд дійшов наступних висновків.
З матеріалів справи вбачається, що відповідно до баз даних ДПС України - ТОВ «ІТС-2009» має стан платника - 8 - до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 26.03.2013 року серії АБ №972604 до видів діяльності ТОВ «ІТС-2009» відноситься, зокрема, вид діяльності - 45.32 - «роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів», 46.90 - «неспеціалізована оптова торгівля, 49.41 - «вантажний автомобільний транспорт».
Судом встановлено, що ДПІ у Подільському районі м. Києва ДПС, згідно з п.п. 78.1.4. п.78.1 статті 78 Податкового кодексу України №2755-VI та п. 4.4.Наказу ДПА України від 22.04.2011р. №246 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «ІТС-2009» за результатами яких складено акт «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ІТС-2009» з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ «ПРОФІТІС-Б» та ТОВ «ТРК ТВ-Парадіз» за період з 01.01.2010р. по 30.04.2010р.
Вказаною звіркою встановлено, що ТОВ «ІТС-2009» порушило п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п.7.4, п.п. 7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» в результаті чого було завищено податковий кредит на суму 6521346грн., в т.ч. за січень 2010р. - на суму 315грн., за лютий 2010р.- на суму 1896331грн., за березень 2010р. - на суму 2185301грн., за квітень 2010р. - на суму 2439399грн., та завищено податкові зобов'язання на загальну суму 7895323грн., в т.ч. по періодам за січень 2010р. - на суму 1350699грн., за лютий 2010р.- на суму 1903903грн., за березень 2010р. - на суму 2193040грн., за квітень 2010р. - на суму 2447681грн.
Приписами статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України визначає, що Податковий кодекс України регулює відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно з пунктом 73.3 статті 73 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Відповідно до пункту 78.1.4. п. 78.1 ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, податкові органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків з метою отримання податкової інформації.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначений Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1232.
Відповідно до пункту 2 вищевказаного Порядку зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій, або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних (пункт 3 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок).
Згідно з пунктом 4 Порядку №1232, податковий орган (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Пунктом 7 Порядку №1232 передбачено, що за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України від 22 квітня 2011 р. № 236 для проведення зустрічних звірок відбираються суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків), щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків, в тому числі відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
У відповідності до підпункту 4.4 пункту 4 Методичних рекомендацій №236, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
З огляду на викладене судом встановлено, що саме за результатами здійснених зустрічних звірок складається довідка, а у разі встановлення фактів, зокрема, як у даній справі про відсутність суб'єкта господарювання за податковою адресою, складається акт про неможливість проведення зустрічної звірки. Результати звірки, відображені у вказаних формах, мають містити висновки щодо мети її проведення, зокрема, документ про підтвердження чи спростування господарських відносин з платниками податків та зборів, а також відносини виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
З матеріалів справи вбачається, що 18.01.2013р. співробітниками ДПІ Подільському районі міста Києва ДПС здійснено виїзд за юридичною адресою позивача: м. Київ, вул. Нижній Вал, 3/А для вручення запиту на підтвердження відомостей. Посадових осіб ТОВ «ІТС-2009» за вказаною адресою на момент виходу не знаходилось, про що складено акт про неможливість вручення запиту про надання пояснень з документальним підтвердженням №6 від 18.01.2013р. та Акт №22 від 18.01.2013р. перевірки щодо місцезнаходження суб'єкта підприємницької діяльності за юридичною (фактичною) адресою.
На підставі вказаного вище, податковим органом складено акт «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ІТС-2009», код за ЄДРПОУ 36865821 з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ «ПРОФІТІС-Б» та ТОВ «ТРК ТВ-Парадіз» за період з 01.01.2010р. по 30.04.2010р.
З аналізу викладених норм законодавства вбачається, що обов'язковою умовою проведення зустрічної звірки є направлення податковим органом платнику податків письмового запиту про подання пояснень та документів стосовно відображення в обліку та звітності операцій по господарським відносинам з контрагентами. З огляду на зазначене суд дійшов висновку про те, ДПІ у Подільському районі міста Києва ДПС діяла у відповідності до приписів норм чинного законодавства.
Крім цього, із висновків Акту вбачається, що при отримані матеріалів, які не підтверджують дані обліку суб'єкта господарювання, який перевіряється, керівником податкового органу можуть бути вжиті заходи щодо проведення документальної невиїзної або позапланової виїзної перевірки відповідно до вимог Податкового кодексу України.
Отже, акт про неможливість проведення зустрічної звірки не є актом, який встановлює, змінює або скасовує норми права чи породжує права та обов'язки суб'єкта, якому він адресований. Даний Акт фіксує встановлення певних фактів, цей документ не є рішенням суб'єкта владних повноважень, не тягне по відношенню до позивача жодних юридичних наслідків.
Враховуючи, що дії податкового органу щодо складання акту про неможливість проведення зустрічної звірки безпосередньо не несе правових наслідків для позивача, суд не вбачає підстав для визнання цих дій протиправними.
З огляду на наведене, суд дійшов висновку, що ДПІ у Подільському районі міста Києва ДПС при проведенні вказаних вище дій реалізував функції податкового органу на виконання вимог чинного законодавства, у зв'язку з чим у суду відсутні підстави вважати, що акт складений відповідачем з порушенням норм чинного законодавства та з перевищенням компетенції, а твердження позивача є необґрунтованими та такими, що невірно тлумачать норми права, що, в свою чергу, є підставою для відмови в позовній вимозі про визнання протиправними дій по оформленню результатів зустрічної звірки у формі Акту №203/22-4-09/36865821 від 23.01.2013 р.
Таким чином, використання відповідачем Акту №203/22-4-09/36865821 від 23.01.2013 р. при проведенні та оформленні результатів податкових перевірок, а також внесення даних за результатами перевірок до баз даних ДПС України є правом податкового органу. Окрім того, відповідно до статті 83 ПК України, даний Акт являється одним з матеріалів, які є підставами для висновків під час проведення перевірок.
Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Таким чином, враховуючи вище наведене, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд ,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог товариству з обмеженою відповідальністю «ІТС -2009», - відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови складений та підписаний суддею 11.06.2013р.
Суддя Аблов Є.В.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2013 |
Оприлюднено | 17.06.2013 |
Номер документу | 31851771 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні