Постанова
від 14.06.2013 по справі 804/5932/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2013 р. Справа № 804/5932/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Турової О.М.,

розглянувши в порядку скороченого провадження у м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі міста Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби до Дніпропетровської міської організації політичної партії «Народно-трудовий союз України» про припинення юридичної особи, -

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у Красногвардійському районі міста Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Дніпропетровської міської організації політичної партії «Народно-трудовий союз України» про припинення юридичної особи.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилався на те, що Дніпропетровська міська організація політичної партії «Народно-трудовий союз України» перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Красногвардійському районі міста Дніпропетровська Державної податкової служби як платник податків та інших обов'язкових платежів, проте не подає звітність про отримані доходи, що не дає можливості контролюючим органам здійснювати контроль за додержанням вимог податкового та іншого законодавства, заборгованості по платежам до бюджету не має.

Ухвала про відкриття скороченого провадження у справі від 29.04.2013 р. була направлена відповідачу рекомендованим листом з повідомленням. Проте, 14.06.2013р. до суду повернулося поштове відправлення, яким відповідачу надсилалася вищевказана ухвала, з відміткою відділення поштового зв'язку про неможливість вручення «за закінченням терміну зберігання» від 21.05.2013 року.

Згідно п. 2 ч. 5 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого для надання заперечень або заяви про визнання позову, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

При цьому ч.3 цієї статті встановлено десятиденний строк з дня одержання відповідачем копії ухвали про відкриття скороченого провадження у справі на подання останнім заперечень проти позову у цій справі, або його визнання.

Протягом встановленого терміну відповідачем не були подані заперечення проти позову та необхідні документи або заява про визнання позову.

Зважаючи на приписи п.3 ч.1 ст.183-2 КАС України, суд розглянув дану справу в порядку скороченого провадження за наявними у справі доказами, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Дослідивши матеріали справи та проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку про те, що даний адміністративний позов задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Дніпропетровська міська організація політичної партії «Народно-трудовий союз України» (код ЄДРПОУ 35934747) перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Красногвардійському районі міста Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби як платник податків та інших обов'язкових платежів.

Приписами п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Відповідно до п.20.1.12 ст.20 Податкового кодексу України у випадках, встановлених законом, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Згідно ч.2 ст.38 «Про державну реєстрацію юридичних і фізичних осіб-підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

При цьому у відповідності до пункту 1.4 Регламенту передачі Міністерством юстиції та його територіальними органами державним реєстраторам даних про юридичних осіб, затвердженого наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Міністерства юстиції України від 27.02.07 №23/74/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.03.07 за №184/13451, об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, місцеві осередки зареєстрованих всеукраїнських та міжнародних громадських організацій, що є юридичними особами, обласні, міські, районні організації та інші структурні утворення політичних партій, що є юридичними особами, інші установи та організації, для яких Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації і які зареєстровані до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (№3575-IV від 16 березня 2006 року), подають безпосередньо державному реєстратору копію довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (у разі її наявності) та заповнену реєстраційну картку форми №6, а також пред'являють свідоцтво про реєстрацію або документ, який підтверджує їх легалізацію Мін'юстом (територіальним органом).

Таким чином, юридичні особи, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" з урахуванням особливостей, що передбачені для них відповідним (спеціальним) законом.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач просить припинити юридичну особу - Дніпропетровську міську організацію політичної партії «Народно-трудовий союз України», а в такому випадку передбачений інший порядок припинення її діяльності, встановлений Законом України "Про політичні партії в Україні" від 05.04.2001 року № 2365-III (далі - Закон №2365-ІІІ).

Відповідно до ст.2 Закону України № 2365-III, політична партія - це зареєстроване згідно з Законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Згідно до ст. 23 вищезазначеного Закону, політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі.

Приписами ст. 21 Закону України № 2365-III встановлено, що політична партія за поданням Міністерства юстиції України чи Генерального прокурора України може бути заборонена в судовому порядку у випадку порушення вимог щодо створення і діяльності політичних партій, встановлених Конституцією України, цим та іншими законами України. Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій, її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії.

У відповідності до ст.24 Закону України № 2365-III визначено порядок анулювання реєстраційного свідоцтва політичної, а саме у разі невиконання політичною партією вимоги частини шостої статті 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, невисування політичною партією своїх кандидатів по виборах резидента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускаються. Рішення Верховного Суду України про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень політичної партії, припинення членства в політичній партії.

Статтею 32 Закону України "Про об'єднання громадян" передбачені підстави примусового розпуску (ліквідації) об'єднання громадян. Так, за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду об'єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) у випадках: 1) вчинення дій, передбачених статтею 4 цього Закону; 2) систематичного або грубого порушення вимог статті 22 цього Закону; 3) продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом; 4) зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така.

Таким чином, ані Закон України "Про політичні партії в Україні", ані Закон України "Про об'єднання громадян", які є спеціальними у спірних правовідносинах, не передбачають такої підстави для припинення діяльності політичної партії чи її регіональної (місцевої) організації, як неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності.

Також, аналізуючи означені приписи є зрозумілим, що право на звернення до суду з позовом про припинення діяльності політичної партії чинним законодавством України надано органу, який зареєстрував політичну партію або Генеральному прокурору України, Міністерству юстиції України, до яких позивач не відноситься.

Як вбачається з приписів Закону України "Про державну податкову службу в Україні", яким встановлений статус Державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності, то цим Законом та іншими нормативними актами України не встановлено право органів державної податкової служби на звернення до суду з позовом про припинення політичної партії.

За таких обставин, суд вважає позовні вимоги позивача необґрунтованими щодо припинення юридичної особи - Дніпропетровської міської організації політичної партії «Народно-трудовий союз України», а отже, такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 183-2, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі міста Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби до Дніпропетровської міської організації політичної партії «Народно-трудовий союз України» про припинення юридичної особи - відмовити у повному обсязі.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу, з урахуванням приписів ч.8 ст.183-2 цього Кодексу, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.М. Турова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2013
Оприлюднено18.06.2013
Номер документу31867674
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/5932/13-а

Постанова від 14.06.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 29.04.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні