8.1.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 червня 2013 року Справа № 812/4024/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Твердохліба Р.С.,
за участю
секретаря судового засідання Григоренко-Тумасян А.М.,
та
представників сторін:
від позивача - не прибув,
від відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Кіровського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу у розмірі 440624,80 грн., за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, -
ВСТАНОВИВ:
29 квітня 2013 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Кіровського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу у розмірі 440624,80 грн., за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що Кіровським міським комунальним підприємством «Комбінат комунальних послуг» не сплачено узгоджену суму податкового боргу у розмірі 440624,80 грн., з якого 368357,42 грн. - основний платіж, 1061,00 грн. - штрафні санкції, нараховані самостійно, 18494,99 грн. - штрафні санкції, 52711,39 грн. - пеня. Податковий борг у розмірі 101951,00 грн. підтверджується постановою Луганського окружного адміністративного суду від 30 березня 2011 року по справі № 2а-1875/11/1270.
На виконання вимог Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» відповідачу було вручено першу податкову вимогу від 26 жовтня 2001 року № 1/47 та другу податкову вимогу від 03 грудня 2001 року № 2/95.
Відповідно до п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, що перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
На підставі п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду яке направляється до викання органу державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
У зв'язку з вищевикладеним, позивач просить суд надати дозвіл на погашення суми податкового боргу відповідача у розмірі 440624,80 грн. за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.
Сторони у судове засідання не прибули, про дату, час та місце судового розгляду повідомлялись належним чином, від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без його участі, причини не прибуття представника відповідача суду не відомі.
З огляду на положення ст. 128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності належним чином повідомлених сторін.
Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд вважає, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню, з огляду на таке.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
До набрання чинності Податковим кодексом України спеціальним законом з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначав процедуру оскарження дій органів стягнення був Закон України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
У судовому засіданні встановлено, підтверджено матеріалами справи, що міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних послуг» зареєстровано виконавчим комітетом Кіровської міської ради 28 жовтня 1997 року № 13861050002000121, знаходиться на податковому обліку в Стахановській об'єднаній державній податковій інспекції Луганської області ДПС з 29 жовтня 1997 року за № 82, є платником податку на додану вартість (а.с. 134, 135, 136).
Як вбачається з матеріалів справи, міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних послуг» подало до Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області ДПС:
- декларацію з податку на прибуток підприємства від 06 травня 2010 року № 2012 за 1 квартал 2010 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 4050,00 грн. (арк. справи 9);
- декларацію з податку на прибуток підприємства від 09 серпня 2010 року № 4248 за півріччя 2010 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 3883,00 грн. (арк. справи 25);
- декларацію з податку на прибуток підприємства від 04 листопада 2010 року № 5977 за 3 квартали 2010 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 6058,00 грн. (арк. справи 22);
- декларацію з податку на прибуток підприємства від 09 лютого 2011 року № 8030 за 2010 рік, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 5809,00 грн. (арк. справи 24);
- податковий розрахунок земельного податку від 30 січня 2010 року, у якому визначило суму податкового зобов'язання з земельного податку, щомісяця у розмірі 828,00 грн., крім грудня 2010 року у якому сума сплати складає 828,95 грн. (арк. справи 91);
- податковий розрахунок комунального податку від 24 січня 2010 року № 7692 за квітень 2010 року, у якому визначило суму податкового зобов'язання з комунального податку у розмірі 209,10 грн. (арк. справи 99);
- податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища від 29 квітня 2010 року № 2054 за півріччя 2010 року, у якому визначило суму податкового зобов'язання зі збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 535,54 грн. (арк. справи 100);
- податковий розрахунок комунального податку від 28 липня 2010 року № 3761 за 9 місяців 2010 року, у якому визначило суму податкового зобов'язання з комунального податку у розмірі 607,75 грн. (арк. справи 101);
- податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища від 25 жовтня 2010 року № 5751 за 2010 рік, у якому визначило суму податкового зобов'язання зі збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 767,87 грн. (арк. справи 102);
- податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища від 24 січня 2011 року № 7699 за 2010 рік, у якому визначило суму податкового зобов'язання зі збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 723,92 грн. (арк. справи 103).
Статтею 9 Закону України від 25 червня 1991 року № 1251-XII «Про систему оподаткування» передбачено обов'язки платників податків і зборів (обов'язкових платежів) сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
У відповідності зі ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181- III (зі змінами та доповненнями) передбачено: п.1.3 податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Згідно з п.п.5.1. ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Згідно з п.п.5.4.1 п.5.4. ст.5 Закону України № 2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у встановлений термін, визнається сумою податкового боргу.
У відповідності із підпунктом «б» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на дату виникнення спірних правовідносин) контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.
З матеріалів справи вбачається, що Стаханівською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області винесені:
- податкове повідомлення-рішення від 07 квітня 2010 року № 0000421501, яким відповідачу за затримку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання нараховано штраф у розмірі 73,88 грн., яке отримано відповідачем, у встановлений законом строк не оскаржено та не сплачено (арк. справи 23);
- податкове повідомлення-рішення від 07 квітня 2010 року № 0000381501, яким відповідачу за затримку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання нараховано штраф у розмірі 48,33 грн., яке отримано відповідачем, у встановлений законом строк не оскаржено та не сплачено (арк. справи 82);
- податкове повідомлення-рішення від 09 квітня 2010 року № 0000731501/0, яким відповідачу за затримку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання нараховано штраф у розмірі 296,53 грн., яке отримано відповідачем, у встановлений законом строк не оскаржено та не сплачено (арк. справи 95);
- податкове повідомлення-рішення від 09 квітня 2010 року № 0000721501/01, яким відповідачу за затримку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання нараховано штраф у розмірі 184,66 грн., яке отримано відповідачем, у встановлений законом строк не оскаржено та не сплачено (арк. справи 104);
- податкове повідомлення-рішення від 07 липня 2010 року № 0000981501/0, яким відповідачу за затримку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання нараховано штраф у розмірі 3280,60 грн., яке отримано відповідачем, у встановлений законом строк не оскаржено та не сплачено (арк. справи 83);
- податкове повідомлення-рішення від 12 липня 2010 року № 0001071501/0, яким відповідачу за затримку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання нараховано штраф у розмірі 136,97 грн., яке отримано відповідачем, у встановлений законом строк не оскаржено та не сплачено (арк. справи 96);
- податкове повідомлення-рішення від12 липня 2010 року № 0001081501/0, яким відповідачу за затримку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання нараховано штраф у розмірі 245,37 грн., яке отримано відповідачем, у встановлений законом строк не оскаржено та не сплачено (арк. справи 105);
- податкове повідомлення-рішення від 19 листопада 2010 року № 0001531501/0, яким відповідачу за затримку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання нараховано штраф у розмірі 193,33 грн., яке отримано відповідачем, у встановлений законом строк не оскаржено та не сплачено (арк. справи 97);
- податкове повідомлення-рішення від 19 листопада 2010 року № 0001521501/0 яким відповідачу за затримку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання нараховано штраф у розмірі 611,46 грн., яке отримано відповідачем, у встановлений законом строк не оскаржено та не сплачено (арк. справи 106);
- податкове повідомлення-рішення від 14 січня 2011 року № 0000061501/0, яким відповідачу за затримку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання нараховано штраф у розмірі 375,24 грн., яке отримано відповідачем, у встановлений законом строк не оскаржено та не сплачено (арк. справи 98).
Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на дату виникнення спірних правовідносин) податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Згідно із підпунктом 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на дату виникнення спірних правовідносин) у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.
Абзацом 6 підпункту 5.2.4 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на дату виникнення спірних правовідносин) регламентовано, що день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення.
З 01 січня 2011 року набрав законної сили Податковий кодекс України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Статтею 14 Податкового кодексу України наведено перелік основних понять, які використовуються у Податковому кодексі України, зокрема:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);
- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);
- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу (підпункт 49.18.4);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Як вбачається з матеріалів справи, міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних послуг» подало до Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області ДПС:
- декларацію з податку на прибуток підприємства від 06 травня 2011 року № 4719 за І квартал 2011 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 7670,00 грн. (арк. справи 21);
- декларацію з податку на прибуток підприємства від 09 серпня 2011 року № 6444 за ІІ квартал 2011 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 26965,00 грн. (арк. справи 19-20);
- декларацію з податку на прибуток підприємства від 08 листопада 2011 року № 8044 за ІІ-ІІІ квартали 2011 року, у який визначило суму податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 141,00 грн. (арк. справи 17-18);
- декларацію з податку на прибуток підприємства від 03 травня 2012 року № 1519 за І квартал 2012 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 13467,00 грн. (арк. справи 10-11);
- декларацію з податку на прибуток підприємства від 07 лютого 2013 року № 9086775498 за 2012 рік, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 01,00 грн. (арк. справи 12);
- декларацію з податку на прибуток підприємства від 03 серпня 2012 року № 9046008808 за півріччя 2012 року, у який визначило суму податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 147,00 грн. та 2536,00 грн. (арк. справи 13);
- декларацію з податку на прибуток підприємства від 06 листопада 2012 року № 9069017022 за три квартали 2012 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 07,00 грн. (арк. справи 14);
- декларацію з податку на прибуток підприємства від 09 лютого 2012 року № 9873 за ІІ-ІVквартали 2012 рік, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 7236,00 грн. та 9312,00 грн. (арк. справи 15-16);
- декларацію з податку на додану вартість від 16 лютого 2011 року № 9000301828 за січень 2011 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 14513,00 грн. (арк. справи 48-49);
- декларацію з податку на додану вартість від 17 березня 2011 року № 9001074368 за лютий 2011 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 14740,00 грн. (арк. справи 50-51);
- декларацію з податку на додану вартість від 20 квітня 2011 року № 9002454852 за березень 2011 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 14569,00 грн. (арк. справи 52-53);
- декларацію з податку на додану вартість від 18 травня 2011 року № 9003306670 за квітень 2011 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 18504,00 грн. (арк. справи 54-55);
- декларацію з податку на додану вартість від 17 червня 2011 року № 9004041001 за травень 2011 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 14961,00 грн. (арк. справи 56-57);
- декларацію з податку на додану вартість від 15 липня 2011 року № 9004753950 за червень 2011 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 14591,00 грн. (арк. справи 58-59);
- декларацію з податку на додану вартість від 19 серпня 2011 року № 9006983456 за липень 2011 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 24832,00 грн. (арк. справи 60-61);
- декларацію з податку на додану вартість від 14 вересня 2011 року № 9007446386 за серпень 2011 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 15060,00 грн. (арк. справи 62-63);
- декларацію з податку на додану вартість від 18 жовтня 2011 року № 9007446386 за вересень 2011 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 1925,00 грн. (арк. справи 64-65);
- декларацію з податку на додану вартість від 16 листопада 2011 року № 9011097886 за жовтень 2011 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 632,00 грн. (арк. справи 66-67);
- декларацію з податку на додану вартість від 20 грудня 2011 року № 8651 за листопад 2011 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 2022,00 грн. (арк. справи 68-69);
- декларацію з податку на додану вартість від 20 лютого 2012 року № 558 за січень 2012 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 136,00 грн. (арк. справи 70-71);
- декларацію з податку на додану вартість від 13 березня 2012 року № 708 за лютий 2012 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 341,00 грн. (арк. справи 72-73);
- декларацію з податку на додану вартість від 19 квітня 2012 року № 1101 за березень 2012 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 165,00 грн. (арк. справи 74-75);
- декларацію з податку на додану вартість від 17 травня 2012 року № 2233 за квітень 2012 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 166,00 грн. (арк. справи 76-77);
- декларацію з податку на додану вартість від 19 серпня 2012 року № 9049678989 за липень 2012 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 04,00 грн. (арк. справи 78-79);
- декларацію з податку на додану вартість від 15 жовтня 2012 року № 9062810054 за вересень 2012 року, у якій визначило суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 04,00 грн. (арк. справи 80-81);
- податковий розрахунок земельного податку від 31 січня 2011 року, у якому визначило суму податкового зобов'язання з земельного податку, щомісяця у розмірі 1216, 12 грн., крім грудня 2011 року у якому сума сплати складає 1216,15 грн. (арк. справи 92);
- декларацію з плати за землю від 20 лютого 2012 року № 570 за 2012 рік, у якій визначило суму податкового зобов'язання з земельного податку у загальному розмірі 14590,67 грн. (арк. справи 93-94).
Крім того, 24 листопада 2011 року Стаханівською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області винесене податкові повідомлення-рішення № 0000131601, № 0000461501, якими відповідачу за затримку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання нараховано штраф у розмірі 640,00 грн., 146,80 грн. відповідно, які отримані відповідачем, у встановлений законом строк не оскаржені та не сплачені (арк. справи 84, 107).
07 вересня 2012 року Стаханівською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області винесене податкове повідомлення-рішення № 0000151601, яким відповідачу за затримку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання нараховано штраф у розмірі 12261,82 грн., яке отримано відповідачем, у встановлений законом строк не оскаржено та не сплачено (арк. справи 85).
Наявність за відповідачем податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 101951,00 грн. встановлена постановою Луганського окружного адміністративного суду від 30 березня 2011 року по справі № 2а-1875/11/1270 за позовом Стаханівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області до міського комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг» про стягнення податкового боргу (арк. справи 108-109).
Так, постановою Луганського окружного адміністративного суду від 30 березня 2011 року по справі № 2а-1875/11/1270 позов Стаханівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області до міського комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг» про стягнення податкового боргу задоволено повністю. Стягнуто з міського комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг» податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 101951,00 грн.
Постанова суду набрала законної сили та підлягає виконанню.
Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Оскільки наявність за відповідачем податкового боргу у розмірі 101951,00 грн. встановлена постановою Луганського окружного адміністративного суду від 30 березня 2011 року по справі № 2а-1875/11/1270, яка набрала законної сили, суд вважає звільненими від доказування обставини наявності за відповідачем цього податкового боргу.
З огляду на вищевикладене у судовому засіданні встановлено та підтверджено наявність у відповідача податкового боргу у розмірі 440624,80 грн., що також підтверджується карткою особового рахунку Кіровського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг» (арк. справи 137-144).
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Відповідно до статті 6 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.
Податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
На виконання вищезазначених положень Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» Стаханівською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області Державної податкової служби відповідачу було вручено першу податкову вимогу від 26 жовтня 2001 року № 1/47 та другу податкову вимогу від 03 грудня 2001 року № 2/95 (арк. справи 110, 111).
Оскільки перша податкова вимога від 26 жовтня 2001 року № 1/47 та друга податкова вимога від 03 грудня 2001 року № 2/95 є чинними (доказів про відкликання податкових вимог суду не надано), суд прийшов до висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.
Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК України орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Відповідно до ст.89 ПК України право податкової застави виникає у разі, зокрема несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.
З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених п.89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом державної податкової служби.
Орган державної податкової служби зобов'язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі.
Згідно вимог ст.89 ПК України позивачем здійснено опис майна відповідача на суму 163821,93 грн. та 48337,06 грн., про що складено акти опису майна від 31 березня 2011 року № 447/9/24 та від 26 серпня 2011 року № 1118/10/24 (арк. справи 113, 114).
31 серпня 2011 року та 28 квітня 2011 року у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна зареєстровано податкову заставу на активи платника податків за вказаними актами опису майна (арк. справи 115, 116).
На підтвердження відсутності у відповідача коштів достатніх для погашення податкового боргу, представником позивача подано до суду інкасові доручення, які повернуті без виконання у зв'язку з відсутністю грошових коштів на рахунку платника, закриттям рахунків та накладенням арештів (арк. справи 118-123).
З урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що позивачем у повній мірі доведено суду відсутність у Кіровського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг» коштів достатніх для погашення податкового боргу та неможливість погашення податкового боргу за рахунок коштів відповідача.
Також суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до п.102.4 ст.102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу.
З матеріалів справи вбачається, що позивач, серед іншого, просить надати дозвіл на погашення податкового боргу за рахунок майна відповідача у розмірі 440624,80 грн., але частина цього боргу, яка виникла у зв'язку з несплатою грошових сум, визначених податковими повідомленнями-рішеннями від 07 квітня 2010 року № 0000421501, № 0000381501, від 09 квітня 2010 року № 0000731501/0, № 0000721501/01 та податковим розрахунком від 30 січня 2010 року № 417, в частині квітня-грудня 2010 року у загальному розмірі 3087,40 грн., є безнадійним боргом, оскільки стосовного його минув строк давності, визначений Податковим кодексом України.
У зв'язку з цим, суд вважає за необхідне надати дозвіл на погашення на погашення суми податкового боргу у розмірі 437537,40 грн. за рахунок майна з Кіровського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг», що перебуває у податковій заставі, згідно акта опису майна від 31 березня 2011 року № 447/9/24 та від 26 серпня 2011 року № 1118/10/24.
З огляду на вищевикладене,суд вважає, що адміністративний позов Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Кіровського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу у розмірі 440624,80 грн., за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, підлягає частковому задоволенню.
Враховуючи вимоги ч.4 ст.94 КАС України, а також те, що позивач від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ч.3 ст.160 КАС України у судовому засіданні 10 червня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 17 червня 2013 року, про що згідно вимог ч.2 ст.167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 71, 87, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Кіровського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу у розмірі 440624,80 грн., за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, - задовольнити частково.
Надати дозвіл Стахановській об'єднаній державній податковій інспекції Луганської області Державної податкової служби на погашення суми податкового боргу у розмірі 437537,40 грн. (чотириста тридцять сім тисяч п'ятсот тридцять сім гривень сорок копійок) за рахунок майна з Кіровського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг», ідентифікаційний код 24853960, що перебуває у податковій заставі, згідно акта опису майна від 31 березня 2011 року № 447/9/24 та від 26 серпня 2011 року № 1118/10/24.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Згідно із частиною 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 17 червня 2013 року.
Суддя Р.С. Твердохліб
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2013 |
Оприлюднено | 19.06.2013 |
Номер документу | 31867973 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Р.С. Твердохліб
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні