Постанова
від 17.06.2013 по справі 815/3827/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

  Справа № 815/3827/13-а ПОСТАНОВА   ІМЕНЕМ УКРАЇНИ           17 червня 2013 року                                                                                 м. Одеса Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Завальнюка І.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з додатковою відповідальністю «Комсомолець» про стягнення адміністративно-господарських санкцій, В С Т А Н О В И В Позивач звернувся до суду із даним адміністративним позовом, в якому просить стягнути з відповідача на свою користь суму адміністративного-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 року у розмірі 17027,09 гривень та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 105,71 гривень. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ за 2012 рік, наданому відповідачем до ООВФСЗІ, чисельність штатних працівників за 2012 рік у ТзДВ «Комсомолець» склала 48 осіб. В силу вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», відповідач повинен був створити    2 робочих місця, проте створив лише одне, за що законодавством передбачена відповідальність у вигляді адміністративно-господарських санкцій в розмірі середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві, яка згідно розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій склала 17027,09 гривень. Станом на 16.05.2013 року відповідач, крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів, повинен сплатити пеню у розмірі 105,71 гривень. Вказані суми адміністративно-господарських санкцій та пені відповідачем у добровільному порядку не сплачені, у зв'язку із чим позивач звернувся до суду. До суду з'явилася представник позивача, які підтримала позовні вимоги із викладених вище підстав та просила задовольнити позов. Представник відповідача до суду не з'явився, про час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином; заперечення на адміністративний позов не надав. Згідно ч.6 ст.128 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження. Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість адміністративного позову та наявність підстав для його задоволення.           Позивач, відповідно до ст.ст. 8, 9 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі - Закон), Положення про Фонд соціального захисту інвалідів є місцевим підрозділом урядового органу державного управління, який діє у складі центрального органу державної виконавчої влади, здійснює повноваження щодо державного управління в галузі забезпечення соціальної захищеності інвалідів, в тому числі на підставі ч.ч. 15, 16 ст.20 зазначеного Закону, здійснює повноваження щодо стягнення в судовому порядку заборгованості по адміністративно-господарським санкціям та пені, не сплачених самостійно, а тому на підставі положень п. 5 ч. 2 ст. 17, п. 5 ч. 4 ст. 50 КАС України може звертатись до суду з приводу здійснення владних повноважень в порядку адміністративного судочинства. Відповідно до ч.3 ст.18 Закону підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Згідно з ч.1 ст.19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Відповідно до п.2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70, інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість» № 803 від 01.03.1991 року (в редакції, діючої до 01.01.2013 року) підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством.     Судом встановлено, що згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік від 21.01.2013 року № 823, наданому відповідачем до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу склала 48 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 2 робочих місця, однак створив 1. Таким чином, відповідач не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів в кількості одного робочого місця. При цьому, суду не надано доказів того, що відповідач надавав інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів до державної служби зайнятості. У зв'язку із цим суд приходить до  висновку, що відповідачем не вчинялись дії, передбачені Законом, для забезпечення працевлаштування інвалідів.           Відповідно до ч.1 ст.18 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. При викладених обставинах, суд вважає необхідним стягнути із відповідача на рахунок управління казначейської служби суму адміністративно-господарських санкцій, розмір якої становить 17027,09 гривень (середньорічна заробітна плата = 817300:48=17027,09 гривень Х 1). Крім того, відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 31.01.2007 року, Порядку нарахування пені та її сплати затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007 року, порушення термінів сплати адміністративно-господарської санкції тягне собою нарахування пені у розмірі 120 % річних облікової ставки НБУ за кожний день прострочення, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Таким чином, станом на 16.05.2013 року на суму заборгованості відповідача була нарахована пеня в розмірі 105,71 гривень, яка на час розгляду справи не погашена. У зв'язку із цим остання підлягає стягненню із ТзДВ «Комсомолець» на рахунок управління казначейської служби. На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, у зв'язку із чим підлягають задоволенню. Керуючись ст.ст.128, 158-163 КАС України, суд           П О С Т А Н О В И В:           Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задовольнити.           Стягнути з Товариства з додатковою відповідальністю «Комсомолець» (код ЄДРПОУ 00413133, 68402, Одеська область, м. Арциз, вул. Комсомольська, 30) на користь Одеського обласного відділення Фонд соціального захисту інвалідів (банк ГУ ДКСУ в Одеській область, одержувач – УДКСУ в Арцизькому районі, МФО 828011, р/р 31217230700038, код 38019107) суму адміністративно-господарських санкцій в розмірі 17027,09 гривень (сімнадцять тисяч двадцять сім гривень 09 коп.) та пеню в розмірі 105,71 гривень (сто п'ять гривень 71 коп.), а всього 17132,80 гривень (сімнадцять тисяч сто тридцять дві гривні 80 коп.). Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги.           Суддя                                       


                                          І.В. Завальнюк  

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2013
Оприлюднено19.06.2013
Номер документу31868110
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3827/13-а

Постанова від 17.06.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні