ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 червня 2013 року (об 11 год. 15 хв.)Справа № 808/4966/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Батрак І.В.
за участю секретаря Батечко М.Д.
за участю представника відповідача Мартиненко П.Д.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби
до Громадської організації «МІК»
третя особа ОСОБА_2
про припинення юридичної особи
ВСТАНОВИВ:
23.05.2013 року Енергодарська об'єднана державна податкова інспекція Запорізької області Державної податкової служби (далі Енергодарська ОДПІ Запорізької області ДПС, або позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду (далі суд) з адміністративним позовом до Громадської організації «МІК» (далі ГО «МІК» або відповідач), третя особа ОСОБА_2 про припинення підприємницької діяльності юридичної особи.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Громадська організація «МІК» не звітує до Енергодарської ОДПІ з 2000 року, не має заборгованості зі сплати податків та зборів перед бюджетом, та не перебуває на обліку в управлінні ПФУ в м.Енергодарі. Позовні вимоги обґрунтовуються ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV (далі Закон № 755-ІV).
04.06.2013 представник позивача у судове засідання не з'явився, проте 04.06.2013 звернувся до суду з заявою (вх. № 23494) про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив та суду пояснив, що відповідач відповідно до Довідки №24/42 про включення до ЄДР підприємств та організацій України зареєстрований як громадська організація, а не юридична особа. Згідно свідоцтва про реєстрацію об'єднання громадян №61 від 25.11.1998 назва об'єднання Громадська організація «МІК». Підстави щодо припинення юридичної особи ГО «МІК», на які посилається позивач вважає безпідставними та просить в задоволенні позову відмовити.
Третя особа в судове засідання не з'явилась, про дату, час та місце судового розгляду була повідомлена належним чином. Заперечення на адресу суду не надходили.
На підставі ст.160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови та оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.
Розглянувши та дослідивши надані документи, заслухавши пояснення представника відповідача, судом встановлені наступні обставини.
Як вбачається з матеріалів справи Громадська організація «МІК» (код ЄДРПОУ 225677123) зареєстрована 25.11.1998 Виконавчим комітетом Міської ради народних депутатів за юридичною адресою: 332608, Запорізька область, м. Енергодар, вул. Набережна, буд.18 кв.61, про що свідчить Свідоцтво про державну реєстрацію районного об'єднання громадян.
Згідно довідки Енергодарської ОДПІ Запорізької області ДПС від 21.05.2013 відповідач не звітує з 2000 року.
Відповідно до довідки Енергодарської ОДПІ Запорізької області ДПС від 20.05.2013 станом на 20.05.2013 заборгованість перед бюджетом у відповідача відсутня. Також згідно довідки відділу інформатизації та обліку платників податків Енергодарської ОДПІ Громадська організація «МІК» (код ЄДРПОУ 25677123) станом на 20.05.2013 не має відкритих рахунків в фінансових установах.
Оцінивши наявні докази у їх сукупності суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про об'єднання громадян» №2460-ХІІ від 16.06.1992 зі змінами та доповненнями (далі - Закон №2460-ХІІ ), об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод.
Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.
Громадська організація «МІК» за організаційно-правовою формою господарювання є громадською організацією і її діяльність регулюється, зокрема Законом №2460-ХІІ.
Згідно ст.3 Закону №2460-ХІІ громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.
Частинами 1 і 3 статті 19 Закону №2460-ХІІ передбачено, що припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску). Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.
Відповідно до ст.25 Закону №2460-ХІІ нагляд за виконанням та додержанням законності об'єднаннями громадян здійснюють органи прокуратури. Контроль за джерелами та розмірами надходжень, сплатою податків об'єднаннями громадян здійснюють відповідно фінансові органи та органи державної податкової інспекції.
Статтею 28 Закону №2460-ХІІ за порушення законодавства, до об'єднання громадян передбачені такі види стягнення: попередження; штраф; тимчасова заборона (зупинення) окремих видів діяльності; тимчасова заборона (зупинення) діяльності; примусовий розпуск (ліквідація).
Статтею 32 Закону №2460-ХІІ передбачений спеціальний порядок розпуску (ліквідації) об'єднання громадян, згідно якого за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду об'єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) у випадках: 1) вчинення дій, передбачених статтею 4 цього Закону; 2) систематичного або грубого порушення вимог статті 22 цього Закону; 3) продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом; 4) зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така.
Про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян реєструючий орган протягом п'ятнадцяти днів після набрання рішенням суду законної сили повідомляє у засобах масової інформації.
Згідно ч.4 ст.14 Закону №2460-ХІІ легалізація громадської організації здійснюється відповідно Міністерством юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів.
З огляду на викладене, стосовно громадської організації, законодавством передбачений інший порядок ліквідації, в тому числі не за позовом органів державної податкової служби України.
Доказів наявності передбачених законодавством підстав для розпуску (ліквідації) відповідача, чим фактично є припинення юридичної особи, позивачем суду не надано.
Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.158 - 163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І.В. Батрак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2013 |
Оприлюднено | 19.06.2013 |
Номер документу | 31876605 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні