Постанова
від 13.06.2013 по справі 812/3966/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.2.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 червня 2013 року Справа № 812/3966/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Широкої К.Ю.

при секретарі судового засідання: Бондар Ю.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу Державного підприємства "Краснолуцький відділ робітничого постачання" до Управління пенсійного фонду в місті Красний Луч Луганської області про скасування рішень №№623-640 від 27.03.2013, -

ВСТАНОВИВ:

25 квітня 2013 року позивач звернувся до суду з позовом до Управління пенсійного фонду в місті Красний Луч Луганської області про скасування рішень №№623-640 від 27.03.2013. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 11 квітня 2013 року ДП «Краснолуцький ВРП» отримало від УПФУ в м. Красний Луч Луганської області рішення від 27.03.2013 № 623 на суму 1276,00 грн., № 624 на суму 1551,62 грн., № 625 на суму 1570,62 грн., № 626 на суму 2143,18 грн., № 627 на суму 1579,74 грн., № 628 на суму 3184,11 грн., № 629 на суму 2574,69 грн., № 630 на суму 2564,18 грн., № 631 на суму 3032,74 грн., № 632 на суму 3244,34 грн., № 633 на суму 3425,83 грн., № 634 на суму 3869,11 грн., № 635 на суму 3375,29 грн., № 636 на суму 2850,82 грн., № 637 на суму 2934,21 грн., № 638 на суму 3510,53 грн., № 639 на суму 320,11 грн., № 640 на суму 26,89 грн. про застосування до державного підприємства «Краснолуцький відділ робітничого постачання» штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 21 лютого 2011року по 31 жовтня 2012року на підставі п. 2 ч. 11. ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

ДП «Краснолуцький ВРП» не згодне з усіма винесеними рішеннями суб'єкта владних повноважень у повному обсязі з наступних підстав. Позивач за вказаний в рішеннях УПФУ період з 21.02.2011 по 31.10.2012 знаходилось у процедурі санації по справі про банкрутство № 05/356-9/2856.

Згідно ст. 12 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (в редакції, що діяла на момент вказаний в рішеннях про застосування фінансових санкцій) мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з порушення провадження у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду. Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів не нараховуються неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів). Дію мораторію припиняється з дня припинення провадження у справі про банкрутство.

Позивач просить визнати протиправними та скасувати рішення Управління пенсійного фонду України в м. Красний Луч луганської області №№623-640 від 27 березня 2013 року

Представник позивач у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити позовну заяву у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав, проти задоволення позовних вимог заперечував та надав письмові заперечення проти позову.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до такого.

З матеріалів справи вбачається, що Державне підприємство «Краснолуцькитй відділ робітничого постачання» зареєстрований як юридична особа Виконавчим комітетом Краснолуцької міської ради Луганської області від 21.01.1992 за № 1 380 120 0000 000512, код ЄДРПОУ 00182395.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 12.11.1997 порушено провадження у справі про банкрутство № 05/356-9/2856 відносно боржника - ДП «Краснолуцький відділ робітничого постачання». Ухвалою господарського суду від 22.05.2001 року судом було визначено проводити подальший розгляд справи № 05/356-9/2856 про банкрутство підприємства за нормами Закону України «Про відновлення . платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» зі стадії розпорядження 'майном, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Ухвалою суду від 02.10.2001 року введено процедуру санації боржника, термін якої та повноваження керуючого санацією і розпорядника майна неодноразово продовжувались, в останнє ухвалою суду від 31.01.2013 провадження по справі припинено (а.с.17), мораторій на задоволення вимог кредитора - скасований. Однак заборгованість перед бюджетом і пенсійним фондом залишилась (а.с.16-17).

11 квітня 2013 року ДП «Краснолуцький ВРП» отримало від Управління Пенсійного Фонду України в м. Красний Луч Луганської області рішення від 27.03.2013 № 623 на суму 1276,00 грн., № 624 на суму 1551,62 грн., № 625 на суму 1570,62 грн., № 626 на суму 2143,18 грн., № 627 на суму 1579,74 грн., № 628 на суму 3184,11 грн., № 629 на суму 2574,69 грн., № 630 на суму 2564,18 грн., № 631 на суму 3032,74 грн., № 632 на суму 3244,34 грн., № 633 на суму 3425,83 грн., № 634 на суму 3869,11 грн., № 635 на суму 3375,29 грн., № 636 на суму 2850,82 грн., № 637 на суму ! 2934,21 грн., № 638 на суму 3510,53 грн., № 639 на суму 320,11 грн., № 640 на суму 26,89 грн. про застосування до державного підприємства «Краснолуцький відділ робітничого постачання» штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 21 лютого 2011року по 31 жовтня 2012 року (а.с. 18-35).

Відповідач звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом про стягнення з ДП «Краснолуцький ВРП» заборгованості з єдиного внеску в сумі 80446,64 грн., яка виникла в період з березня 2011року по вересень 2012року.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2013 року по справі № 812/157/13-а позовні вимоги УПФУ в м. Красний Луч задоволено в повному обсязі (а.с.38-40), стягнуто за період з жовтня 2011 року по серпень 2012 року в сумі 80446 грн.64 коп, а ухвалою від 10 квітня 2013 року недоїмка в сумі 80446,64 грн. розстрочена строком по квітень 2016 рік (а.с.36-37).

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначаються Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464-VI)

Згідно п.2 ч.1 ст.1 вищезазначеного Закону єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

У відповідності до п.1. ч.1. ст.4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є: роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. Однією з обов'язків Платника єдиного внеску, згідно Закону, являється своєчасність, повність нараховування, обчислення та сплата єдиного внеску. Єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Згідно ч.8 ст.9 Закону № 2464-VI платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

Відповідно до ст.25 Закону України, рішення, прийняті органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами. На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сумм. Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно. У разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки нарахування пені зупиняється з дня подання скарги до територіального органу Пенсійного фонду або позову до суду.

Про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Рішення територіального органу Пенсійного фонду про нарахування пені та/або застосування штрафів, передбачених частинами одинадцятою і дванадцятою цієї статті, є виконавчим документом.

У разі якщо платник єдиного внеску не сплатив зазначені в рішенні суми протягом десяти робочих днів, а також не повідомив у цей строк територіальний орган Пенсійного фонду про оскарження рішення, таке рішення передається державній виконавчій службі в порядку, встановленому законом.

Суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в такому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску.

Суми штрафів та нарахованої пені включаються до вимоги про сплату недоїмки, якщо їх застосування пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки.

Згідно п. п. 7.2.2. «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010р. № 21-5 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року №994/18289, розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних картки особових рахунків платників.

З матеріалів справи вбачається, що сума заборгованості позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування складає 43 033,98 грн., що підтверджується розрахунком заборгованості та карткою особового рахунку платника (а.с.42-43, 65-70).

Судом було встановлено, що оскаржувані рішення №№623-640 від 27.03.2013 були винесені УПФУ до встановлення Луганським окружним адміністративним судом способу та порядку виконання судового рішення. Таким чином в судовому засіданні було встановлено, що Управління Пенсійного Фонду України в м. Красний Луч Луганської області мала підстави, згідно з вимогами статті 25 Закону № 2464-VI для нарахування штрафних санкцій та пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску.

Крім того, судом встановлено, що Державне підприємство "Краснолуцькитй відділ робітничого постачання" знаходиться у процедурі санації за нормами Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 14.05.1992 №2343-ХІІ.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 22.05.2001 позивача введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Ухвалою від 02.05.2001- введено процедуру санації Державне підприємство "Краснолуцький відділ робітничого постачання". Ухвалами суду від 23.06.2001 та 22.09.2011 термін процедури санації продовжено до 02.10.2011 та 02.01.2012 відповідно.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 31.01.2013 року була припинена процедура санації, припинено провадження у справі та мораторій на задоволення вимог кредитора скасований.

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», мораторій на задоволення вимог кредиторів - зупинення виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію. Згідно частину 5 зазначеного Закону України, дія мораторію на задоволення вимог кредиторів не поширюється на вимоги поточних кредиторів; на виплату заробітної плати та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; відшкодування шкоди, заподіяної здоров'ю та життю громадян; на виплату авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги за виконавчими документами немайнового характеру, що зобов'язують боржника вчинити певні дії чи утриматися від їх вчинення

Тому суд критично ставиться до посилань позивача на відсутність підстав для нарахування штрафних санкцій та пені у зв'язку зі знаходженням підприємства в процедурі санації, так як по-перше рішення були винесені після скасування мораторію, а по друге: згідно ч.5 ст.19 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», дія мораторію на задоволення вимог кредиторів не поширюється на вимоги поточних кредиторів; на виплату заробітної плати та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування.

Згідно ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Позивачем не доведено суду неправомірність нарахування позивачеві штрафних санкцій та нарахування пені.

За таких обставин, позовні вимоги щодо скасування рішень №№623-640 від 27.03.2013 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволеню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Питання про стягнення судових витрат вирішено судом у відповідності до вимог статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволені позовних вимог Державного підприємства "Краснолуцький відділ робітничого постачання" до Управління пенсійного фонду в місті Красний Луч Луганської області про скасування рішень №№623-640 від 27.03.2013 - відмовити повністю.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови складено та підписано у повному обсязі 18 червня 2013 року

Суддя К.Ю. Широка

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2013
Оприлюднено19.06.2013
Номер документу31878966
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/3966/13-а

Ухвала від 29.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Ухвала від 07.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Ухвала від 29.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Ухвала від 07.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Ухвала від 19.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Постанова від 13.06.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні