Копія СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 18 червня 2013 р. Справа №818/4053/13-a Сумський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Опімах Л.М., за участю секретаря судового засідання - Шевченко В.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до дочірнього підприємства "Добробут" КП "Тростянецькомунсервіс" про стягнення заборгованості зі сплати адміністративно-господарських санкцій та пені, - В С Т А Н О В И В: Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з дочірнього підприємства "Добробут" КП "Тростянецькомунсервіс" (далі – відповідач) адміністративно-господарські санкції в сумі 7637,50 грн та пеню в сумі 45,90 грн, Свої вимоги мотивує тим, що відповідно до статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" відповідач повинен у разі невиконання встановленого статтею 19 цього Закону нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів сплачувати відділенню Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, розраховані виходячи з розміру середньої річної заробітної плати на підприємстві. У зв'язку з порушенням відповідачем термінів сплати на суму адміністративно-господарських санкцій була нарахована пеня в сумі 45,90 грн. Оскільки до 16.04.2013 р. суму адміністративно-господарських санкцій та пеню відповідач не сплатив, позивач просить суд стягнути з дочірнього підприємства "Добробут" КП "Тростянецькомунсервіс" суму адміністративно-господарських санкцій в розмірі 7637,50 грн та пеню в сумі 45,90 грн. У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали в повному обсязі та пояснили, що заборгованість відповідача зі сплати адміністративно-господарських санкцій та пені залишається не сплаченою. У судовому засіданні представник відповідача визнав позов, зазначив, що підприємство припиняло свою діяльність з 01.07.2012 р. і відновило її лише 01.06.2013 р., не мало жодного працівника, не виконувало жодних робіт та не отримувало доходів. Оскільки дочірнє підприємство "Добробут" КП "Тростянецькомунсервіс" належить до комунальної власності, його робота оплачується з міського бюджету й на теперішній час перебуває у складному фінансовому становищі. Заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи й оцінивши докази по справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного. Відповідно до частини 1, 2 статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21 березня 1991 року N 875-XII (далі – Закон) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. Як вбачається з матеріалів справи, відповідач у 2012 році не звертався до центру зайнятості з заявкою про направлення на підприємство інвалідів (а.с.6). Відповідно до частини 1 статті 20 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Відповідно до частини 2 статті 20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Таким чином, за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, відповідач до 16.04.2013 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції в сумі 7637,50 грн, що підтверджується розрахунком суми позову, пред'явленого щодо стягнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування інвалідів, та звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік (а.с.4,5). За порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачу було нараховано пеню в сумі 45,90 грн (а.с.4). Оскільки вказані суми відповідачем не сплачено, за ним утворилася заборгованість на загальну суму 7683,40 грн. Несплата відповідачем коштів до Державного бюджету України за не створене у 2012 році робоче місце для працевлаштування інваліда перешкоджає належному та своєчасному повному фінансуванню заходів по соціальній, трудовій, фізкультурно-спортивній та професійній реабілітації інвалідів та надання цільової позики на створення робочих місць для інвалідів, завдає значної шкоди державним інтересам, не дозволяє повною мірою створити інвалідам необхідні умови, які дають змогу вести повноцінний спосіб життя. Заборгованість відповідачем не сплачена, що підтверджується розрахунком суми позову, пред'явленого щодо стягнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування інвалідів, по дочірньому підприємству "Добробут" КП "Тростянецькомунсервіс" (а.с. 4), і складає 7683,40 грн, у т. ч.: 7637,50 грн – адміністративно-господарські санкції; 45,90 грн – пеня за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій. Відповідно до частини 3 статті 112 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Таким чином судом достовірно встановлено, що заборгованість відповідача перед бюджетом станом на день розгляду справи залишається не сплаченою і складає 7683,40 грн, що підтверджується матеріалами справи та поясненнями представників сторін, тому суд вважає, що вимоги позивача щодо стягнення вказаної суми адміністративно-господарських санкцій та пені є обґрунтованими та підлягають задоволенню. Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, - П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до дочірнього підприємства "Добробут" КП "Тростянецькомунсервіс" про стягнення заборгованості зі сплати адміністративно-господарських санкцій та пені – задовольнити. Стягнути з дочірнього підприємства "Добробут" КП "Тростянецькомунсервіс" (42600, Сумська область, м. Тростянець, вул. Горького, 30; банківські реквізити: МФО: 337609, розрахунковий рахунок: 260013110249, банк: Філія - Охтирське відділення № 2833 відкритого акціонерного товариства "Державний ощадний банк України", код ЄДРПОУ: 33486658) на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (40030, м. Суми, вул. Горького, 2; отримувач: УК у м. Сумах/м. Суми 50070000, банк отримувача - ГУДКСУ у Сумській області, рахунок 31212230700002, МФО 837013, ЄДРПОУ 37970593) заборгованість зі сплати адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 7683 грн 40 коп (сім тисяч шістсот вісімдесят три грн 40 коп). Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя (підпис) Л.М. Опімах З оригіналом згідно Суддя Л.М. Опімах
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2013 |
Оприлюднено | 19.06.2013 |
Номер документу | 31889120 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Л.М. Опімах
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні