Постанова
від 29.05.2013 по справі 823/1579/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 травня 2013 року справа № 823/1579/13-а

16 год. 14 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Коваленка В.І.,

за участю секретаря - Савости С.В.,

за участю представників:

прокуратури - Шкрьобки О.В. за посвідченням,

позивача - Новак О.І. за довіреністю,

відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора міста Черкаси в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства «Підприємство «Культтовари» про стягнення 17 000 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор міста Черкаси звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства «Підприємство «Культтовари» про стягнення штрафу в сумі 17 000 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що його постановою від 24 жовтня 2012 року № 2437-ЦД-1-Е на відповідача накладений штраф за вчинене правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 17 000 грн., який останнім у добровільному порядку не сплачений, а тому позивач просить його стягнути в судовому порядку.

В судовому засіданні представники прокуратури та позивача позовні вимоги підтримали повністю та просили їх задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

Заслухавши пояснення представників прокуратури та позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив, що 10.10.2012р. при здійсненні перевірки суб'єкта господарювання - закритого акціонерного товариства «Підприємство «Культтовари» щодо дотримання вимог законодавства на ринку цінних паперів, позивачем виявлено порушення рункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», яке полягало у невиконанні розпорядження позивача № 15-ЧК від 10.01.2012р. про усунення порушень законодавства про цінні папери. За наслідками проведеної перевірки складено акт № 2463-ЦД-1-Е від 10.10.2012р. Зазначений акт містить відомості, згідно яких розпорядження № 15-ЧК від 10.01.2012р. виносилось у зв'язку з ознаками порушення вимог: статті 20 Закону України «Про акціонерні товариства» та статті 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», а саме нездійснення емітентом переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування до 30 квітня 2011 року; пункту 5 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», а саме неприведення до 30 квітня 2011 року статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства». Вказаним розпорядженням відповідачу встановлено строк усунення порушень вимог законодавства до 29.06.2012 року необхідно, про що письмово проінформувати уповноважену особу комісії. Відповідача попереджено, що за невиконання, або несвоєчасне виконання розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери юридичні особи несуть відповідальність відповідно до пункту 8 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

При дослідженні матеріалів справи судом встановлено, що в ході розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів виявлено невиконання відповідачем вже згаданого розпорядження позивача, що є підставою для застосування штрафних санкцій і позивачем 24.10.2012р. винесено постанову за № 2437-ЦД-1-Е про накладення на відповідача штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів, розмір якого передбачений пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР, та становить 17 000 грн.

Судом встановлено, що копія вказаної постанови надіслана відповідачу 29.10.2012р. рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що в розумінні статті 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до вимог частини 1 статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

В силу положень частин 1-4 статті 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Виходячи з положень пунктів 10, 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Пунктом 8 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до статті 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.

Суд акцентує увагу, що частинами 4, 5 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, приймаючи до уваги ту обставину, що відповідач, у встановлені законодавством строки штраф не сплатив та не оскаржив постанову про його накладення, суд вважає доведеним право позивача на стягнення з відповідача штрафу в сумі 17 000 грн.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з закритого акціонерного товариства «Підприємство «Культтовари», яке знаходиться за адресою: вул. Хоменка, 17, м. Черкаси, Черкаська обл., 18000, ідентифікаційний код 01553155, на користь Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що знаходиться за адресою: вул. Горького, 51, м. Київ, 03680, ідентифікаційний код 38039715, штраф у сумі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку передбаченому статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.І. Коваленко

Повний текст постанови виготовлено 31.05.2013р.

Дата ухвалення рішення29.05.2013
Оприлюднено20.06.2013
Номер документу31910915
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1579/13-а

Ухвала від 17.05.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Постанова від 29.05.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Ухвала від 17.05.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Ухвала від 07.05.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні