Постанова
від 10.04.2012 по справі 2а-2231/12/0170/7
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

м. Сімферополь

10 квітня 2012 р. (12:35) Справа №2а-2231/12/0170/7

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Маргарітова М.В., при секретарі Лотакові А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Прокуратури м. Сімферополя в інтересах держави в особі державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим

до товариства з обмеженою відповідальністю "Абіссаль"

про стягнення 53942,12 грн.

за участю представників:

від позивача - не з'явився;

від відповідача - Кошман О.О., довіреність №б/н від 01.03.12р.;

від прокуратури - не з'явився.

Обставини справи: Прокуратура м. Сімферополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Абіссаль" про стягнення з рахункових рахунків у банку, відкритому на ім'я ТОВ "Абіссаль" 53942,12 гривень заборгованості з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Адміністративний позов мотивований тим, що у ТОВ "Абіссаль" залишилася непогашеною сума податкового боргу в розмірі 53435,12 грн., у тому числі з орендної плати з юридичних осіб - 50148,75 грн., з фінансових санкцій - 3286,37 грн.

Позивач зазначає, що відповідачем було надано до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим декларацію з плати за землю (земельний податок/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), в якій ТОВ "Абіссаль" задекларувало орендну плату у розмірі 59090,87 гривень, з даної суми підприємство самостійно сплатило 8942,12 гривень.

У судове засідання, яке відбулось 10.04.2012р. представник позивача не з'явився, але надіслав клопотання (вх. № 13677/н/12 від 10.04.2012р.) про розгляд справи у відсутність представника позивача, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував.

Прокурор у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим розглядати справу у відсутності представників прокуратури та позивача на підставі наявних у справі доказів.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази по справі в їх сукупності, вислухавши думку відповідача, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Абіссаль", є юридичною особою, державну реєстрацію якої проведено 28.03.2011року Советською районною державною адміністрацією в АР Крим, що підтверджується витягом з ЄДРПОУ станом на 05.10.2012р.

Згідно довідки Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим № 482/29-0 від 03.02.2012 року товариство з обмеженою відповідальністю "Абіссаль", взяте на податковий облік в органах державної податкової служби 16.07.2007 року за №124509.

Судом встановлено, що ТОВ "Абіссаль" є платником орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності у Державній податковій інспекції у м. Сімферополі АР Крим.

Таким чином, відповідач є орендарем земельної ділянки, платником орендної плати за землі комунальної власності, та зобов'язаний у строки, встановлені ПК України, подавати до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим податкову звітність та вчасно сплачувати орендну плату.

Відповідно до п.288.1 ст.288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Згідно з п.288.2 ст.288 Податкового кодексу України платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Відповідно до п.288.3 ст.288 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Згідно з п.288.4 ст.288 Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Пунктом 288.7 ст.288 Податкового кодексу України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Відповідно до п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно з п.286.3 ст.286 Податкового кодексу України платник плати за землю має право подавати щомісяця нову звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації до 1 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

Відповідно до п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

30.01.2011 року ТОВ "Абіссаль" надало до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2011 рік із зазначенням суми податкового зобов'язання 177272,55 гривень (за січень-листопад - 14772,71 грн., грудень - 14772,74 грн. щомісячно).

Таким чином, відповідач зобов'язаний щомісячно протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця, сплачувати податкове зобов'язання з орендної плати, визначене ним в податковій декларації.

З матеріалів справи вбачається, що з нарахованого відповідачем податкового зобов'язання за жовтень 2011 року по строку сплати 30.11.2011 року в розмірі 14772,71 грн. відповідачем сплачено 8942,12 грн., залишок заборгованості - 5830,59 грн., нараховане відповідачем податкове зобов'язання з орендної плати за листопад 2011 року по строку сплати 30.12.2011 року, за грудень 2011 року по строку сплати 30.01.2012 року та за січень 2012 року взагалі ТОВ "Абіссаль" не сплачено.

З розрахунку податкового боргу ТОВ "Абіссаль" вбачається, що податкова заборгованість з орендної плати складає 53435,12 грн.

Так, Державною податковою інспекцією в м. Сімферополі АР Крим проведено камеральну перевірку своєчасної сплати узгоджених податкових зобов'язань з орендної плати за землю ТОВ "Абіссаль", про що складено акт № 18093/15-3 від 01.12.2011р. та акт №1554/15-3 від 31.10.2011р.

Відповідно до актів перевірками встановлено порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по орендній платі за землю протягом строків, визначених ст. 17 Закону України "Про плату за землю" від 03.07.92р. № 2535-X11, п. 287.3, ст.287 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-V1.

З акту № №1554/15-3 від 31.10.2011р. вбачається, що з нарахованого відповідачем податкового зобов'язання за вересень 2011 року по строку сплати 30.10.2011р. сплачено 30.11.2011р. із затримкою 31 днів 8942,12 грн. (а.с.14).

З акту № 18093/15-3 від 01.12.2011р. вбачається, що з нарахованого відповідачем податкового зобов'язання за липень - серпень 2011 року по строку сплати 30.08.2011р. сплачено 28.10.2011р. з затримкою 59 днів 103,41 грн., по строку сплати 30.09.2011р. в розмірі 14772,71 грн. сплачено 28.10.11р. з затримкою 28 днів 14772,71 грн.(а.с.16).

Дані камеральної перевірки свідчать про порушення термінів сплати відповідачем самостійно визначеного грошового зобов'язання. Відповідальність платника передбачена п. 126.1 статті 126 розділу II Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI з урахуванням уточнень, визначених п.7 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI.

Судом встановлено, що ТОВ "Абіссаль" ознайомлено з актом № 18093/15-3 від 01.12.2011р. та актом №1554/15-3 від 31.10.2011р. камеральної перевірки з питання своєчасності сплати в бюджет орендної сплати за землю, про що свідчить особистий підпис керівника товариства у актах.

З розрахунку податкового боргу ТОВ "Абіссаль" вбачається, що податковий борг відповідача складає 53435,12 гривень, який складається з:

- податкового боргу з орендної плати за землю за жовтень 2011 року в розмірі 5830,59 грн.;

- податкового боргу з орендної плати за землю за листопад 2011 року в розмірі 14772,71 грн.;

- податкового боргу з орендної плати за землю за грудень 2011 року в розмірі 14772,74 грн.;

- податкового боргу з орендної плати за землю за січень 2012 року в розмірі 14772,71 грн.;

- штрафні санкції згідно податкового повідомлення-рішення № 0015621503 від 31.10.2011 року в розмірі 20,68 грн.;

- штрафні санкції згідно податкового повідомлення-рішення № 0015631503 від 31.10.2011 року в розмірі 1477,27 грн.;

- штрафні санкції згідно податкового повідомлення-рішення № 0016671503 від 01.12.11 року в розмірі 1788,42 грн.

Так, податковим повідомленням - рішенням Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим №00016671503 від 01.12.2011 року встановлено порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю з юридичних осіб, передбаченого ст.17 Закону України "Про плату за землю" на підставі ст. 126 Податкового кодексу України за затримку більше 30 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 14772,71 застосовані штрафні санкції в сумі 1788,42 грн. (зворотній бік а.с. 14).

Податковим повідомленням - рішенням Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим №0015631503 від 31.10.2011 року за встановлене порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю з юридичних осіб, визначеного п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України та на підставі п.7 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України за порушення податкового законодавства за затримку до 30 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання застосовані штрафні санкції в сумі 1477,27 грн. (зворотній бік а.с. 16).

Податковим повідомленням - рішенням Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим №0015621503 від 31.10.2011 року за встановлене порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю з юридичних осіб, визначеного п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України на підставі п.7 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України за порушення податкового законодавства за затримку більше 30 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання застосовані штрафні санкції в сумі 20,68 грн. (зворотній бік а.с. 16).

Судом встановлено, що ТОВ "Абіссаль" отримано зазначенні податкові повідомлення - рішення, про що свідчить особистий підпис директора ТОВ "Абіссаль" на кожному податковому повідомленні - рішенні.

Суд зазначає, що відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Відповідно до п.59.4 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Проаналізувавши вищевикладене, суд приходить до висновку, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки орган державної податкової служби виносить податкову вимогу на кожну суму такого податкового боргу.

Згідно з п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.95.2 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Таким чином, органи державної податкової служби мають звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання платнику податкової вимоги на кожну суму податкового боргу.

З матеріалів справи вбачається, що Державною податковою інспекцією в м. Сімферополі АР Крим 04.07.2011 року за № 3986 відповідачу направлена вимога на суму податкового боргу 1965,74 грн., яку відповідач отримав 06.07.2011 р., що підтверджується копією поштового повідомлення (а.с. 13).

На підставі викладеного, суд вважає, що факт несплати товариством з обмеженою відповідальністю "Абіссаль" у встановлені Законом України "Про плату за землю" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) та ПК України порядку та строки орендної плати за землю, штрафних санкцій та пені, нарахованих податковим органом, є повністю доведеними позивачем та підтверджується доказами, дослідженими у судовому засіданні.

Суд зазначає, що відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Приймаючи до уваги, що податковий борг у розмірі 53435,12 гривень відповідачем станом на день розгляду справи не сплачений, суд відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України вважає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Абіссаль" податковий борг у розмірі 53435,12 гривень з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю "Абіссаль ".

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

В судовому засіданні 10.04.2012 року проголошені вступна та резолютивна частина постанови, постанова в повному обсязі складена 16.04.2012 року.

Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю "Абіссаль" (95053, м. Сімферополь, вул. Гаспринського, 5; ЄДРПОУ 35224977) на користь держави (р/р 33210812700003 в ГУ ДГКУ в АР Крим, ЄДРПОУ 34740405, МФО 824026, код платежу 5213050204) податкову заборгованість із орендної плати за земельну ділянку комунальної власності у розмірі 53435,12 гривень.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Маргарітов М.В.

Дата ухвалення рішення10.04.2012
Оприлюднено20.06.2013
Номер документу31911827
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2231/12/0170/7

Постанова від 10.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

Ухвала від 25.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні