СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 червня 2013 р. Справа №818/4050/13-a

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Осіпової О.О.,

за участю секретаря судового засідання - Литвиненко М.В.,

представника позивача - Іванової Т.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/4050/13-a

за позовом Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю "Полісся"

про стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Сумське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі по тексту - позивач), звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з відповідача - Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю "Полісся" (далі по тексту - відповідач) адміністративно-господарські санкції та пеню на загальну суму 12278 грн. 68 коп., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач, який до 16.04.2013 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції, не виконав свого обов'язку, чим спричинив збитки державі в особі Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та пояснив, що станом на день розгляду справи заборгованість відповідача зі сплати адміністративно-господарських санкцій та пені залишається не погашеною.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи за останнім місцем реєстрації (а.с.13), в судове засідання не з'явився, всупереч вимог ч.2 ст.40 КАС України про причини неявки суд не повідомив, заперечень стосовно позовних вимог не надсилав.

Вислухавши пояснення представника позивача, вивчивши матеріали справи, оцінивши наявні докази у справі у їх сукупності, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Згідно ч. 1, 2 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі по тексту -Закон) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів.

Відповідно до форми 10-ПІ "Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2012 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства - ТОВ "Підприємство Київська Русь" становила 73 осіб (а.с.4).

Тому, із врахуванням положень ст.19 Закону, для підприємства відповідача норматив для працевлаштування інвалідів складає 3 робочих місця, з яких лише два було зайнято інвалідами.

Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч.3 ст. 18 Закону).

Ч.4 ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення" передбачений обов'язок підприємств, установ і організації незалежно від форми власності подавати щомісяця до місцевих центрів зайнятості дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів. При цьому, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом.

Таким чином, належне виконання обов'язку з інформування центрів зайнятості полягає саме в щомісячному поданні звітів форми 3-ПН про наявність вільних робочих місць для інвалідів.

Проте, судом було встановлено, що відповідачем не подавалися звіти форми 3-ПН та не вживалися інші заходи, спрямовані на працевлаштування інвалідів на підприємстві, що підтверджується листом Кролевецького районного центру зайнятості від 29.04.2013 р. №01-08/280 (а.с.5).

Ч.1, ч.2 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Згідно наданого позивачем розрахунку (а.с.3 зворотній бік) загальна сума боргу становить 122787 грн. 68 коп., в тому числі: сума адміністративно-господарський санкцій - 12205 грн. 48 коп. та пеня у сумі 73 грн. 20 коп.

Відповідно до ч. 1 ст. 218 Господарського кодексу України підставою для господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. На підставі чого він має нести відповідальність та платити штрафні санкції.

За таких обставин суд вважає, що позовні вимоги позивача щодо стягнення з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Полісся" адміністративно-господарських санкцій та пені є обґрунтованими, що підтверджується матеріалами справи та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю "Полісся" про стягнення заборгованості -задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Полісся» (41336, Сумська область, Кролевецький район, с. Локня, код ЄДРПОУ 00453581, р/р 26001257322, МФО 380805, банк: ВАТ "Райффайзен Банк Аваль") на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції в розмірі 12205 грн.48коп. (дванадцять тисяч двісті п'ять грн. сорок вісім коп.) та пеню за порушення термінів сплати адміністративно господарських санкцій у розмірі 73грн.20коп. (сімдесят три грн. двадцять коп.)

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) О.О. Осіпова

З оригіналом згідно

Суддя О.О. Осіпова

Повний текст постанови складено та підписано 17.06.2013 року.

Дата ухвалення рішення 12.06.2013
Зареєстровано 19.06.2013
Оприлюднено 20.06.2013

Судовий реєстр по справі 818/4050/13-а

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Постанова від 12.06.2013 Сумський окружний адміністративний суд Адміністративне
Постанова від 12.06.2013 Сумський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 23.05.2013 Сумський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 23.05.2013 Сумський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою 818/4050/13-а

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону