Постанова
від 18.06.2013 по справі 826/4977/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

в порядку письмового провадження

м. Київ

18 червня 2013 року № 826/4977/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Маруліної Л.О. вирішив у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомУправління Пенсійного фонду України в Оболонському районі міста Києва доПублічного акціонерного товариства «Український науково-дослідний інститут шкіряно-взуттєвої промисловості» простягнення заборгованості сум фактичних витрат на виплату пенсій у розмірі 160 138,80 грн.

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся Позивач - Управління Пенсійного фонду України в Оболонському районі міста Києва з позовом до Відкритого акціонерного товариства «Український науково-дослідний інститут шкіряно-взуттєвої промисловості» (уточнено найменування Відповідача Публічне акціонерне товариство «Український науково-дослідний інститут шкіряно-взуттєвої промисловості») про стягнення заборгованості сум фактичних витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», і сумою пенсії, призначеної відповідно до інших законодавчих актів, у розмірі 160 138,80 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 10.04.2013 р. відкрито провадження в справі.

Позивач позов підтримує та просить суд задовольнити позов у повному обсязі.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до ст. 24 Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» від 13.12.1991р. №1977 та п. 3 «Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи», затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 24 березня 2004 р. № 372, за Відповідачем обліковується заборгованість по виплаті різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсії, призначеної відповідно до інших законодавчих актів по пенсіонерах, які отримують пенсію відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», з 01 січня 2012 року по 29 грудня 2012 року на загальну суму 160 138,80 грн.

Представник Відповідача проти позовних вимог заперечує, з тих підстав, що Відкрите акціонерне товариство «Український науково-дослідний інститут шкіряно-взуттєвої промисловості» є недержавною не бюджетною установою, а тому на нього не можуть поширюватись норми «Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи». Крім того, Відповідач звертає увагу, що управління не надало розрахунку розміру витрат на відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної згідно із Законом України «Про наукову та науково-технічну діяльність» та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи. Таким чином, вважає Відповідач, у матеріалах позовної заяви відсутні документи , які мають підсумкові суми за графами, що унеможливлює співставити дані, які наведені у позовній заяві, первинним документам.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив, що в Управлінні Пенсійного фонду України в Оболонському районі міста Києва перебуває на обліку як платник страхових внесків Публічне акціонерне товариство «Український науково-дослідний інститут шкіряно-взуттєвої промисловості».

Управлінням Пенсійного фонду України в Оболонському районі міста Києва Відповідачу визначено до сплати різницю між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам відповідно до Законом України «Про наукову та науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів з 01 січня 2012 року по 29 грудня 2012 року на загальну суму 160 138,80 грн.

Аналізуючи вище викладені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003р. №1058-IV (далі - Закон №1058-IV), Законом України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.1997 р. №400/97-ВР (далі - Закон №400/97-ВР) визначено порядок справляння та використання страхових внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до абз. 1 ст. 1 Закону №400/97-ВР платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Відповідно до ст. 15 Закону №1058-IV платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в ст. 14 Закону №1058-IV, і застраховані особи, визначені частиною першою ст. 12 цього ж Закону.

Абзац другий пункту 13 Розділу XV Прикінцевих положень Закону №1058-IV передбачає, що коли особа має право на отримання пенсії відповідно до Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» та цього Закону, призначається одна пенсія за її вибором. При цьому різниця між розміром пенсії, на яку має право особа відповідно до зазначеного Закону, та розміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Закону фінансується за рахунок коштів, спрямованих із джерел, визначених Законом України «Про наукову та науково-технічну діяльність».

Згідно зі статтею 6 Закону України від 5 листопада 1991 року № 1788-XII «Про пенсійне забезпечення» особам, які мають одночасно право на різні державні пенсії, призначається будь-яка з цих пенсій за їх вибором.

Держава встановлює для наукових (науково-педагогічних) працівників, які мають необхідний стаж наукової роботи, пенсії на рівні, що забезпечує престижність наукової праці та стимулює систематичне оновлення наукових кадрів, про що зазначено в статті 24 Закону України від 13 грудня 1991 року № 1977-ХІІ «Про наукову і науково-технічну діяльність» (далі - Закон № 1977-ХІІ).

Відповідно до частини дев'ятої цієї ж статті різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується: для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету; для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом; для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

На виконання наведеної норми зазначеного Закону Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 13 грудня 2000 року № 1826 «Про затвердження Порядку фінансування та виплати різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних бюджетних установ і організацій, науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств і організацій згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи» (далі - постанова № 1826 ) , яка втратила чинність 9 квітня 2004 року одночасно з набранням чинності Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 372 (далі - Порядок; постанова № 372 відповідно).

Названі порядки визначають механізм фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної, зокрема, науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи.

Згідно із пунктом 6 постанови № 1826 у разі ліквідації або зміни власника підприємства, установи, організації фінансування різниці у розмірі пенсії здійснюється за рахунок коштів їх правонаступників.

Згідно з пунктом 4 Порядку, у разі ліквідації або зміни власника підприємства, установи, організації чи вищого навчального закладу III-IV рівнів акредитації різниця у розмірі пенсії фінансується за рахунок коштів їх правонаступників у порядку, що діяв стосовно цих підприємств, установ, організацій та закладів до моменту ліквідації або зміни власника.

Аналіз зазначених норм права дає підстави вважати, що у випадках, коли відбувається перетворення в процесі приватизації державного підприємства у відкрите акціонерне товариство, до правонаступника переходять права і обов'язки державного підприємства, що приватизується, у тому числі й обов'язок зі сплати різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону № 1977-ХІІ, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів.

Зазначена правова позиція висловлена в Постанові Верховного Суду України від 5 червня 2012 року у адміністративній справі за позовом управління Пенсійного фонду України в Дзержинському районі м. Харкова до відкритого акціонерного товариства «Південдіпроцемент» про стягнення заборгованості, в Постанові Верховного Суду України від 5 червня 2012 року у адміністративній справі за позовом прокурора Дзержинського району м. Харкова в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Дзержинському районі м. Харкова до відкритого акціонерного товариства «Південдіпроцемент», в Постанові Верховного Суду України від 12 грудня 2011 року у адміністративній справі за позовом управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова до відкритого акціонерного товариства «Український науково-дослідний інститут поліграфічної промисловості ім. Т. Шевченка», треті особи: Державний комітет телебачення і радіомовлення України, Державна акціонерна компанія «Українське видавничо-поліграфічне об'єднання», про стягнення коштів.

Як вбачається з матеріалів справи, пенсійний орган відповідно до Закону № 1977-ХІІ призначив пенсію колишнім науковим працівникам, які працювали у Державному підприємстві «Український науково-дослідний інститут шкіряно-взуттєвої промисловості» на посадах, що дають право призначення пенсії відповідно до статті 24 зазначеного Закону. Державне підприємство «Український науково-дослідний інститут шкіряно-взуттєвої промисловості» було створене органом державної влади з метою отримання прибутку та здійснювало свою діяльність на основі господарського розрахунку.

Згідно зі Статутом Відкритого акціонерного товариства «Український науково-дослідний інститут шкіряно-взуттєвої промисловості» товариство створене на базі Державного підприємства «Український науково-дослідний інститут шкіряно-взуттєвої промисловості» відповідно до Указу Президента України «Про корпотаризацію підприємств» від 15 червня 1993 р. і є правонаступником його майна, прав та обов'язків.

За період з січня 2012 року по грудень 2012 року у Відповідача виникла заборгованість із відшкодування управлінню ПФУ різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону № 1977-ХІІ, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, у розмірі 160 138,80 грн.

Пунктом 5, 6 Порядку передбачено, що розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення.

Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає сплаті у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25-го числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.

У разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством.

У разі зміни розміру пенсії або виникнення обставин, які впливають на фінансування різниці у розмірі пенсії (смерть пенсіонера, зміна місця проживання тощо), органи Пенсійного фонду повідомляють про це відповідні підприємства, установи, організації та заклади у місячний строк з дня виникнення таких обставин.

При цьому, у разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством (п. 8 Порядку).

Як вбачається з матеріалів справи, Позивачем за формою, встановленою Порядком, направлено на адресу Відповідача повідомлення, в яких визначена сума витрат на фінансування різниці між сумами пенсій відносно пенсіонерів, яким призначено пенсію згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність».

Відповідачем не надані докази щодо сплати до 25 числа до органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідних коштів для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках. Крім того, розмір відшкодування таких витрат відповідачем не оскаржувався, дії позивача по визначенню витрат в зазначеному розмірі не оскаржувались, заперечень щодо кількості пенсіонерів, їх трудового стажу, права на призначення наукових пенсій, відсотка відшкодування призначеної пенсії не оскаржувалися, набуття такими пенсіонерами стажу роботи для призначення наукових пенсій у відповідача підтверджуються належними доказами, що містяться в матеріалах справи (довідками про підтвердження наукового стажу).

За таких обставин, враховуючи, що Відповідачем не доведено виконання ним обов'язку, передбаченого Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сплату у встановленому чинним законодавством порядку до органу Пенсійного фонду за свої місцезнаходженням коштів для фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, в сумі 160 138,80 грн., Позивачем в силу наданих повноважень пред'явлений позов про стягнення суми такої заборгованості, суд приходить до висновку, що Позивачем відповідно до ч. 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України доведено обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, а також обґрунтовано правомірність його вимог щодо стягнення заборгованості.

Оцінивши наявні у справі докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку про обґрунтованість та правомірність заявленої до стягнення суми боргу.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69, 71, 94, 97, 112, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Український науково-дослідний інститут шкіряно-взуттєвої промисловості» (ідентифікаційний код 00302391) на користь Управління Пенсійного фонду України в Оболонському районі м. Києва заборгованість по відшкодуванню коштів на виплату різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсії, призначеної відповідно до інших законодавчих актів, в розмірі 160 138,80 грн. (сто шістдесят тисяч сто тридцять вісім гривень 80 коп.).

Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Л. О. Маруліна

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.06.2013
Оприлюднено19.06.2013
Номер документу31919312
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4977/13-а

Ухвала від 24.07.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Ухвала від 31.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Постанова від 18.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні