Постанова
від 17.06.2013 по справі 819/1451/13-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ Справа № 819/1451/13-a "17" червня 2013 р.                                                                                           м. Тернопіль              Тернопільський окружний адміністративний суд у складі: головуючого – судді Чепенюк О.В., розглянувши в місті Тернополі в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора Кременецького району Тернопільської області в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства «Кременецький тютюново-ферментаційний завод» про стягнення фінансових санкцій, ВСТАНОВИВ: Прокурор Кременецького району Тернопільської області в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з адміністративним позовом до закритого акціонерного товариства «Кременецький тютюново-ферментаційний завод» (далі – ЗАТ «Кременецький тютюново-ферментаційний завод», відповідач) про стягнення фінансових санкцій у розмірі 85000 грн., застосованих на підставі постанови №  30-ПР-3-Е від 26 лютого 2013 року про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за порушення законодавства на ринку цінних паперів на підставі статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» до відповідача уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку застосовані фінансові санкції у розмірі 85000 грн. 00 коп. за повторно вчинене протягом року правопорушення, а саме: невиконання розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 9  липня 2012 року №  184-ПР-3-Е про приведення статуту та внутрішніх положень товариства у відповідності до вимог пункту 5 розділу ХVІІ Закону України «Про акціонерні товариства» та здійснення переведення акцій з документарної форму в бездокументарну форму випуску. Постанова про накладення фінансових санкцій направлена ЗАТ «Кременецький тютюново-ферментаційний завод» в установленому порядку рекомендованим листом, проте такі санкції добровільно відповідачем не сплачені. Статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено примусове стягнення штрафів на підставі відповідного рішення суду. Прокурор просить стягнути з ЗАТ «Кременецький тютюново-ферментаційний завод» в дохід Держаного бюджету України фінансові санкції на суму 85000 грн. 00 коп. за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів. Ухвалою судді Тернопільського окружного адміністративного суду від 31 травня  2013 року відкрито скорочене провадження в даній адміністративній справі. Копія ухвали про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі надіслана відповідачу за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (а. с. 25), проте поштове відправлення повернулося на адресу суду із довідкою відділення поштового зв'язку «організація закрита», «за закінченням терміну зберігання» (а.  с.  19), тобто зазначена копія ухвали не була вручена відповідачу з незалежних від суду причин, а тому відповідно до статті 33, частини одинадцятої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) слід вважати, що така копія ухвали вручена належним чином. Від відповідача у встановлений судом строк заперечень проти позову або заяви про визнання позову не надійшло, в зв'язку з чим суд вважає можливим розглянути справу в порядку скороченого провадження відповідно до статті 183-2 КАС України. Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши письмові докази, приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення повністю з таких підстав. Судом встановлено, що ЗАТ «Кременецький тютюново-ферментаційний завод» зареєстроване як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців станом на 12.06.2013 року (а. с. 25), виступає емітентом цінних паперів. 9 липня 2012 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку – начальником Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку видано обов'язкове до виконання розпорядження  №  184-ПР-3-Е у відношенні ЗАТ «Кременецький тютюново-ферментаційний завод» про приведення статуту та внутрішніх положень товариства до вимог пункту 5 розділу ХVІІ Закону України «Про акціонерні товариства» та здійснення переведення акцій з документарної форму в бездокументарну форму випуску згідно з вимогами частини другої статті 20 цього Закону. Відповідача зобов'язано в термін до 28 грудня 2012 року усунути порушення вимог законодавства про цінні папери та до 31 грудня 2012 року письмово проінформувати уповноважену особу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про виконання розпорядження (а. с. 14). Розпорядження надіслане ЗАТ «Кременецький тютюново-ферментаційний завод» поштовим зв'язком рекомендованою кореспонденцією, що підтверджується фіскальним чеком відділення поштового зв'язку від 18 липня 2012 року №  7370 та реєстром поштових відправлень за 18 липня 2012 року (а.  с.  15). При цьому таке розпорядження видано повторно у зв'язку з невиконанням відповідачем попереднього розпорядження від 7 липня 2011 року №  89-ТЕ про усунення даного порушення законодавства про цінні папери, за що до товариства було застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 17000 грн. 00 коп. згідно з постановою від 10 липня 2012 року №  68-ПР-3-Е. 15 лютого 2013 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку – начальником Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт №  14-ПР-3-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, допущене ЗАТ «Кременецький тютюново-ферментаційний завод» (а.  с. 8). Порушення полягає у невиконанні відповідачем станом на 31 грудня 2012 року розпорядження №  184-ПР-3-Е від 9 липня 2012 року. Крім того, як зазначено вище, протягом року товариство вже притягувалось до відповідальності за вчинення аналогічного правопорушення згідно з постановою від 10 липня 2012 року №  68-ПР-3-Е (а.  с.  8). 26 лютого 2013 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку – начальником Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», пункту 1 розділу ХVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року №  1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 5 листопада 2012 року за № 1855/22167, та вказаного акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 15 лютого 2013 року винесена постанова №  30-ПР-3-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів на ЗАТ «Кременецький тютюново-ферментаційний завод» за невиконання рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (розпорядження  №  184-ПР-3-Е від 9 липня 2012 року) у розмірі 85000  грн. 00  коп. (а.  с.  12). Постанова уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку – начальника Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26 лютого 2013 року №  30-ПР-3-Е направлена відповідачу рекомендованим листом, що підтверджується фіскальним чеком відділення поштового зв'язку від 28 лютого 2013 року №  721 та реєстром поштових відправлень за 28 лютого 2013 року (а.  с.  10). Зазначена постанова у встановленому законом порядку не оскаржена, фінансові санкції відповідачем не сплачені. Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено в Законі України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР, з змінами і доповненнями (далі – Закон № 448/96-ВР). Відповідно до статей 5, 6 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка виконує свої повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку згідно з пунктами 9, 10, 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР, серед іншого, має право проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності професійних учасників ринку цінних паперів та саморегулівних організацій професійних учасників ринку цінних паперів, а також перевірки та ревізії діяльності емітентів щодо стану корпоративного управління та здійснення операцій з розміщення та обігу цінних паперів; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Відповідно до пункту 8 частини першої статті 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів – у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Згідно зі статтею 12 вказаного Закону № 448/96-ВР санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення. Частиною третьої статті 11 Закону № 448/96-ВР визначено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.           Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року №  1470, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 5 листопада 2012 року за № 1855/22167 (далі –Правила).           Відповідно до пунктів 1, 2 розділу IV Правил уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, в подальшому складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів. Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови (пункт 1 розділу VІІ  Правил).           Пунктами 1, 9 розділу XIV Правил передбачено, що розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери виноситься уповноваженою особою за наслідками розгляду справи про правопорушення одночасно з постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у разі, якщо на момент розгляду справи порушення не усунуто; у разі невиконання або несвоєчасного виконання розпорядження про усунення порушень уповноважена особа застосовує відповідну санкцію та у разі необхідності виносить нове розпорядження. Згідно з пунктом 14 розділу І Правил постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом. Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек. Пунктами 2, 3 розділу XVIII цих же Правил визначено, що штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови, юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Як встановлено судом, відповідачем не виконано розпорядження уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 7 липня 2011 року №  89-ТЕ про усунення порушень законодавства про цінні папери, а тому позивачем прийняте нове розпорядження №  184-ПР-3-Е від 9 липня 2012 року. Таке розпорядження винесене одночасно з постановою про накладення на ЗАТ «Кременецький тютюново-ферментаційний завод» санкції у розмірі 17000 грн. 00 коп. згідно з постановою від 10 липня 2012 року №  68-ПР-3-Е за правопорушення на ринку цінних паперів, оскільки на момент розгляду справи порушення не усунуто. В подальшому відповідач розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №  184-ПР-3-Е від 9 липня 2012 року в установлений строк знову не виконав, а тому 15 лютого 2013 року на підставі пункту 8 частини першої статті 11 Закону № 448/96-ВР уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за невиконання повторно протягом року розпоряджень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів винесена постанова №  30-ПР-3-Е про накладення санкцій на ЗАТ «Кременецький тютюново-ферментаційний завод» у розмірі п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто 85000  грн. 00  коп. (а.  с.  12). Постанова уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку – начальника Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 15 лютого 2013 року №  30-ПР-3-Е прийнята з дотриманням чинного законодавства, у встановленому законом порядку не скасована. Разом з тим, відповідач добровільно санкції не сплатив, письмових заперечень проти позову не подав, а тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 85000  грн. 00  коп. підлягають до задоволення. При цьому, санкції слід стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України. Відповідно до частини другої статті 60 КАС України з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за адміністративним позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду. Право прокурора на звернення до суду з позовними заявами з метою представництва інтересів держави передбачене також статтею 36-1 Закону України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 року  № 1789-XII (з змінами і доповненнями). Враховуючи наведені положення чинного законодавства та встановлені обставини справи, суд приходить до висновку, що прокурор у межах повноважень, обґрунтовано звернувся до суду про стягнення з відповідача фінансових санкцій, а тому адміністративний позов підлягає до задоволення в повному обсязі. Відповідно до частини першої статті 256    КАС України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених пунктами 1, 3, 4 частини першої статті 183-2 цього Кодексу. Керуючись статтями 86, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути з закритого акціонерного товариства «Кременецький тютюново-ферментаційний завод» (вулиця Льотчиків-Визволителів, будинок 14, місто Кременець, Тернопільська область, ідентифікаційний код 00375543) на користь Державного бюджету України фінансові санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 85000 (вісімдесят п'ять тисяч) гривень 00 (нуль) копійок на рахунок управління Державної казначейської служби України у Кременецькому районі Тернопільської області №  31116106700316, МФО 838012, код бюджетної класифікації 21081100, код одержувача коштів 37766394. Постанову суду звернути до негайного виконання. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Головуючий суддя                                                                                Чепенюк О.В. копія вірна Суддя                                                                                                    Чепенюк О.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2013
Оприлюднено20.06.2013
Номер документу31923762
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1451/13-а

Постанова від 17.06.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк О.В.

Ухвала від 31.05.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні