Рішення
від 14.06.2013 по справі 904/2337/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

14.06.13р. Справа № 904/2337/13 За позовом: Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ

До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Гриф", м. Дніпропетровськ

Про: стягнення 71 711,70 грн.

Суддя: Колісник І.І.

Представники:

Від позивача : Похил Л.В., довіреність № 97 від 01.01.2013 року, начальник сектору договірної та претензійно-позовної роботи; Хлабистін Д.М., довіреність № 27 від 01.01.2013 року, юрисконсульт.

Від відповідача : не з'явився.

СУТЬ СПОРУ:

Державне підприємство "Придніпровська залізниця" звернулося до господарського суду Дніпропетровської області та просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Гриф" плату за користування вагоном у сумі 62 358,00 грн., пеню у сумі 9 353,70 грн. Витрати по сплаті судового збору позивач просить покласти на відповідача.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 27.03.2013 року (суддя Мельниченко І.Ф.) порушено провадження у справі № 904/2337/13, розгляд справи призначений у судовому засіданні на 25.04.2013 року.

25.04.2013 року заступником керівника апарату суду прийнято розпорядження № 217 "Щодо призначення повторного автоматичного розподілу справ", яким відповідно до п.3.1.11 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю судді Мельниченко І.Ф. (обставина, яка унеможливлює його участь у розгляді справи, що може мати наслідком порушення строку розгляду справи, передбаченого відповідним процесуальним законом) призначений повторний автоматичний розподіл справи № 904/2337/13.

Згідно автоматизованої системи розподілу справу № 904/2337/13 передано на розгляд судді Коліснику І.І.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 29.04.2013 року суддею Колісником І.І. прийнято справу № 904/2337/13 до свого провадження, розгляд справи призначений у судовому засіданні на 23.05.2013 року.

Позовні вимоги вмотивовані тим, що відповідно до умов договору № ПР.ДН-1/09-63255/НЮп/09892 від 11.12.2009 року про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані послуги позивач надає відповідачу послуги з перевезення вантажів. Подавання вагонів під навантаження та вивантаження на вантажні фронти Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Гриф" здійснюється на підставі угоди № 02 від 12.01.2012 року про порядок роботи на залізничній під'їзній колії ДП "Локомотив", укладеної між власником під'їзної колії ДП "Локомотив" та відповідачем, узгодженої начальником станції Дніпропетровськ-Вантажний. Відповідно до цієї угоди вагони для вантажовласника подаються на колії 1-15 станції Дніпропетровськ-Вантажний, крім четвертої головної колії. Подальший рух виконується локомотивом власника під'їзної колії. Відповідно до пункту 3 угоди вантажовласник (відповідач) зобов'язується самостійно розраховуватись з залізницею через ЄТех-ПД попередньою оплатою по платі за користування вагонами.

У червні 2012 року на підставі Плану перевезень до договору № ПР.ДН-1/09-63255/НЮп/09892 від 11.12.2009 року, за заявкою № 21 від 05.06.2012 відповідачу був поданий напіввагон № 60921152 під навантаження вантажу (брухт чорних металів), що підтверджується пам'яткою про подавання вагонів № 219 від 06.06.2012 року. Вагон № 60921152 знаходився на вантажних фронтах підприємства до 24.09.2012 року 13-00 год., що підтверджено пам'яткою про забирання вагонів № 508 від 24.09.2012 року.

За загальний час користування вагоном № 60921152 за відомістю плати № 24099002 нарахована плата за користування вагоном у сумі 51965,10 грн. (62 358,00 грн. з ПДВ).

На підставі пункту 4.4 договору позивач нарахував та просить стягнути пеню у сумі 9353,70 грн.

У судовому засіданні представник позивача підтримав вимоги позову з наведених у ньому підстав.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про день, час, місце розгляду справи був повідомлений належним чином відповідно до вимог частини 1 статті 64 Господарського процесуального кодексу України за адресою, зазначеною у позові, яка збігається з адресою місцезнаходження відповідно до довідки АА № 245851 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 08.12.2009 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (ухвали), яке отримане відповідачем 03.06.2013 року.

Відзив на позов Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Гриф" до суду не надало, тому справа розглядається за наявними в ній матеріалами відповідно до статті 75 Господарського процесуального кодексу України.

Розгляд справи був відкладений з 23.05.2013 року на 14.06.2013 року.

У судовому засіданні 23.05.2013 року проголошені вступна та резолютивна частини рішення.

Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

В С Т А Н О В И В:

11 грудня 2009 року між Державним підприємством "Придніпровська залізниця" (далі - Залізниця) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Гриф" (далі - Вантажовласник) був укладений договір № ПР.ДН-1/09-63255/НЮп/09892 про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізницею послуги, відповідно до пункту 1.1 якого предметом цього договору є надання Залізницею Вантажовласнику послуг, пов'язаних з перевезенням вантажів та проведення розрахунків за ці послуги.

Відповідно до пункту 2.1 договору Вантажовласник зобов'язується пред'являти Залізниці у визначені терміни місячні плани перевезень, передані в електронному вигляді. При цьому оригінали заявок, оформлені на бланках форми ГУ-12 (форми ГУ-12К) та заявки на подачу вагонів (контейнерів) надавати згідно Правил перевезень вантажів; здійснювати навантаження (вивантаження) вантажів, що відправляються ним або прибувають на його адресу.

На підставі угоди № 02 від 12.01.2012 року "Про порядок роботи на залізничній під'їзній колії ДП "Локомотив" Користувач (Станція Дніпропетровськ - Вантажний ДП "Локомотив") надає свої залізничні колії для подавання, навантаження (вивантаження), забирання вагонів для Вантажовласника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Гриф".

Відповідно до пункту 2 угоди подача вагонів та іншого рухомого складу виконується за повідомленнями прийомоздавальннка станції за телефоном № 790-26-78 диспетчеру ДП "Локомотив", який у свою чергу повідомляє вантажовласника.

Вагони та інший рухомий склад подаються локомотивом залізниці на колії № 1-15 станції Дніпропетровськ-Вантажний, крім четвертої головної колії. Подальший рух вагонів та іншого рухомого складу на під'їзну колію виконується локомотивом власника колії ДП "Локомотив". Про готовність вагонів до забирання "Вантажовласник" повідомляє станцію та диспетчера ДП "Локомотив", з вказівкою вісності, а також навантажений або порожній. Здача та приймання вагонів і вантажів "Вантажовласнику" виконується у місцях навантаження і вивантаження згідно з Правилами. У випадку неможливості подачі вагонів до фронту навантаження-вивантаження з причин, які не залежать від залізниці, час затримки оформлюється актом загальної форми і включається до загального часу користування вагонами "Вантажовласником

05.06.2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Гриф" подало заявку за вих. № 21 із проханням подати під завантаження металобрухту один напіввагон на 06.06.2012 року (а.с. 12).

06.06.2012 року о 08:00 год. позивачем на під'їзну колію ДП "Локомотив" був переданий Товариству з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Гриф" під навантаження порожній вагон № 60921152, що підтверджується пам'яткою № 219 про подавання вагонів (а.с. 13).

Відповідно до пам'ятки № 508 про забирання вагонів вагон № 60921152 був прийнятий Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Гриф" 24.09.2012 року о 13:00 год. (а.с. 14).

За наведеним фактом станцією Дніпропетровськ-Вантажний Придніпровської залізниці складений загальної форми № 11 (Форма ГУ-23) - а.с. 16.

Дата та час, зазначені в пам'ятках про подавання та забирання вагонів, є відповідно датою та часом початку та кінця користування вагонами.

Вагони власності державних вагонних компаній "Дарницький вагоноремонтний завод" та "Український державний центр по експлуатації спеціалізованих вагонів" надходять на станції під навантаження в порожньому стані за накладними з умовними кодами станції призначення та одержувача і розкредитовуються із виправленням цих кодів на фактичні тільки, якщо вагони дійсно забираються на під'їзну колію. При передачі вагонів на під'їзну колію виконується їх огляд у технічному та комерційному відношеннях оглядачами вагонів і прийомоздавальниками станції оглядачами вагонів та прийомоздавальниками під'їзної колії.

Відповідно до пункту 3.5 договору вартість за перевезення, додаткових зборів та розмір штрафів, визначається Статутом залізниць України, Тарифним керівництвом № 1 з урахування підвищуючих коефіцієнтів, в тому числі калькуляціями, додатковою угодою № 1 про узгодження вільних тарифів по послугах, наказами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Укрзалізниці, начальника залізниці та іншими нормативно-правовими актами і документами. На вартість послуг, нараховуються ПДВ у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до відомості плати за користування вагонами (ф. ГУ - 46) № 24099002 за користування вагоном № 60921152 нарахована плата у сумі 51 965,10 грн. (62 358 грн. з ПДВ).

Причиною виникнення спору є несплата відповідачем плати за користування вагоном № 60921152.

Відповідно до положень частини 5 статті 307 Господарського кодексу України, які кореспондуються з положеннями частини 2 статті 908 та статті 920 Цивільного кодексу України, умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами. Сторони можуть передбачити в договорі також інші умови перевезення, що не суперечать законодавству та додаткову відповідальність за неналежне виконання договірних зобов'язань.

Відповідно до статті 71 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 року № 457, з подальшими змінами (далі - Статут), взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під'їзних колій визначаються договором. Порядок подачі і забирання вагонів і контейнерів на залізничній під'їзній колії встановлюється договором на експлуатацію залізничної колії (договором на подачу та забирання вагонів).

Відповідно до статті 46 Статуту одержувач зобов'язаний прийняти і вивезти зі станції вантаж, що надійшов на його адресу. Терміни вивезення і порядок зберігання вантажів установлюються Правилами. Вантажі, що прибули, зберігаються на станції безкоштовно протягом доби. Цей термін обчислюється з 24-ої години дати вивантаження вантажу (контейнера) засобами залізниці або з 24-ої години дати подачі вагонів під вивантаження засобами одержувача. За зберігання вантажу на станції понад зазначений термін справляється плата, встановлена тарифом.

За приписами статті 119 Статуту за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під'їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами. Зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під'їзної колії, порту, підприємства. За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати.

Облік часу користування вагонами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за Відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46, яка складається на підставі Пам'яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45, Повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами, Актів про затримку вагонів форми ГУ-23а, Актів загальної форми ГУ-23 (пункт 3 розділу ІІ Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 року № 113).

Відповідно до пункту 4 розділу ІІ Правил користування вагонами і контейнерами відомості плати за користування вагонами складаються на вагони, що подаються під навантаження та вивантаження, є документами обліку часу перебування вагонів у пунктах навантаження та вивантаження та на під'їзних коліях і містять розрахунки платежів за користування вагонами. У разі непогодження даних, зазначених у відомості, представник вантажовласника зобов'язаний підписати відомість із зауваженнями. Час користування вагонами обчислюється з моменту їх передачі вантажовласникові до моменту їх фактичного прийняття від вантажовласника. Час передання вагонів залізницею вантажовласнику, а також вантажовласником залізниці зазначається у Пам'ятці про подавання/забирання вагонів, яка оформляється після закінчення приймально-здавальних операцій. Пам'ятка підписується відповідальною особою станції і вантажовласника.

Усі завантажені вагони, а також порожні вагони, які належать підприємствам, організаціям, портам, установам і громадянам, та орендовані ними, що знаходяться на станціях і на підходах до них в очікуванні подавання під вантажні або інші операції з причин, які залежать від вантажовласника, є такими, що перебувають у користуванні вантажовласника (пункт 6 розділу ІІІ Правил).

Відповідно до пам'яток про подавання вагонів № 219 та забирання вагонів № 508, підписаних вантажовласником, загальний час простою вагону № 60921152 на вантажних фронтах Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Гриф" з 06.06.2012 року 08:00 год. до 24.09.2012 року 12:00 год. склав 2645 годин, тому за користування вагоном по відомості плати за користування вагоном № 24099002 нарахована плата згідно ставок плати за користування вагонами, наведених у Тарифному керівництві №1 розділ 5 таблиця 1 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 15.04.2009 за № 340/16356) у сумі 51 965,10 грн. (62 358 грн. з ПДВ).

Доказів здійснення оплати за користування вагоном у сумі 62 358,00 грн. відповідач до суду не надав, доводи позивача, наведені в обґрунтування позову, не спростував.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Гриф" у відповіді на претензію підтвердило наявність заборгованості з плати за користування вагоном №60921152 та зобов'язалося погасити заборгованість у період з листопада 2012 року по березень 2013 року (а.с. 27).

Враховуючи встановлені обставини справи, наведені положення законодавства, суд вбачає підстави для задоволення позовних вимог про стягнення плати за користування вагоном у сумі 62 358,00 грн.

Згідно з частиною 1 статті 199 Господарського кодексу України виконання господарських зобов'язань забезпечується заходами захисту прав та відповідальності учасників господарських відносин, передбаченими цим Кодексом та іншими законами. До відносин щодо забезпечення виконання зобов'язань учасників господарських відносин застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України.

Порушенням зобов'язання, відповідно до статті 610 Цивільного кодексу України, є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Виконання зобов'язання (основного зобов'язання) забезпечується, якщо це встановлено договором або законом (стаття 548 Цивільного кодексу України). Виконання зобов'язань може забезпечуватись згідно договору неустойкою (штрафом, пенею). Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми не своєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (стаття 549 Цивільного кодексу України).

Відповідно до пункту 4.4 договору у разі виникнення заборгованості за перевезення вантажів та додаткові послуги, у тому числі плати за користування вагонами, Вантажовласник сплачує Залізниці пеню у розмірі 0,5% від суми боргу за кожний день прострочення платежу, але не більше подвійної облікової ставки Національного банку України.

За прострочення сплати плати за користування вагоном позивач заявив до стягнення пеню у сумі 9 353,70 грн.

14.06.2013 року Державним підприємством "Придніпровська залізниця" наданий обґрунтований розрахунок по справі № 904/2337/13, відповідно до якого сума пені за період з 25.09.2012 року по 11.03.2013 року склала 4 305,26 грн.

Оскільки при підрахунку пені позивачем не враховано, що 2012 рік містить 366 днів, позовні вимоги про стягнення пені за період з 25.09.2012 року по 11.03.2013 року підлягають задоволенню частково у сумі 4 298,40 грн.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню у сумі 66 656,40 грн. (62 358,00 грн. - плата за користування вагонами + 4 298,40 грн. - пеня).

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору. покладаються на відповідача пропорційно розміру задоволених вимог у сумі 1 599,21 грн.

Керуючись статтями 4, 32-34, 36, 43-44, 49, 82-85, 115-117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Гриф" (49000, м. Дніпропетровськ, пров Східний, 9, ідентифікаційний код 35448855) на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця" (49600, м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 108, ідентифікаційний код 01073828) плату за користування вагоном у сумі 62358,00 грн., пеню у сумі 4 298,40 грн., судовий збір в сумі 1 599,21 грн.

У решті позовних вимог відмовити.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду може бути оскаржене протягом десяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 18.06.2013 року.

Суддя І.І. Колісник

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення14.06.2013
Оприлюднено20.06.2013
Номер документу31924500
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/2337/13

Рішення від 14.06.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Колісник Іван Іванович

Ухвала від 23.05.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Колісник Іван Іванович

Ухвала від 29.04.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Колісник Іван Іванович

Ухвала від 27.03.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні