Постанова
від 19.06.2013 по справі 815/3832/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3832/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 червня 2013 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бутенко А.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю ВКФ «Третій дім» про стягнення адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 10750 грн. та пеню у розмірі 68, 80 грн.,

В С Т А Н О В И В:

З позовом до суду звернулось Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю ВКФ «Третій дім» про стягнення адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 10750 грн. та пеню у розмірі 68, 80 грн., обґрунтувавши вимоги тим, що згідно із звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік, наданого відповідачем до відділення Фонду, середньооблікова чисельність штатних працівників за 2012 рік на підприємстві склала 8 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, товариство повинно було створити 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів, проте не створило жодного. Відповідно до розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій, сума відрахувань за 1 нестворене робоче місце відповідачем становить 10750 грн. Станом на 17.05.2013 року відповідач, крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів повинен сплатити й пеню у розмірі 68,80 грн. Вказана заборгованість у загальному розмірі 10818, 80 грн. не була ним сплачена у добровільному порядку, тому позивач просить стягнути її на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів.

19.06.2013 року на адресу суду надійшла заява від представника позивача про розгляд справи за його відсутності у письмовому провадженні (а.с.20).

Відповідач або його представник у судові засідання 06.06.2013 року та 19.06.2013 року не з'явилися, про час та місце слухання справи повідомлені належним чином (а.с.14, 19), а тому на підставі положень ст. 128 КАС України справа розглядалась за відсутності представника у порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні в справі письмові докази суд доходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Позивач, відповідно до ст.ст.8,9 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.91 № 875-ХІІ (далі - Закон України № 875), Положення про Фонд соціального захисту інвалідів є місцевим підрозділом урядового органу державного управління, який діє у складі центрального органу державної виконавчої влади, здійснює повноваження щодо державного управління в галузі забезпечення соціальної захищеності інвалідів, в тому числі на підставі ст.20 зазначеного Закону здійснює повноваження щодо стягнення в судовому порядку заборгованості по адміністративно-господарським санкціям та пені, не сплачених самостійно, а тому на підставі положень п.5 ч.2 ст.17, п.5 ч.4 ст.50 КАС України може звертатись до суду з приводу здійснення владних повноважень в порядку адміністративного судочинства.

Згідно з ч.1 ст. 177 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання зобов'язані за рішенням місцевої ради за рахунок своїх коштів відповідно до закону створювати спеціальні робочі місця для осіб з обмеженою працездатністю та організовувати їх професійну підготовку.

Відповідно до вимог статті 18 Закону України № 875, працевлаштування інвалідів здійснюється органами виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями інвалідів. Разом з цим, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до вимог статті 19 зазначеного Закону, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Згідно з п.2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України України від 31.01.2007 р. N 70, звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Датою надходження звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів вважається дата подання роботодавцем звіту до відділення Фонду, а у разі надсилання його поштою - дата на поштовому штемпелі.

Інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Судом встановлено, що середньооблікова чисельність штатних працівників ТОВ ВКФ «Третій дім» у 2012 році склала 8 осіб, що підтверджується копією звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік за формою № 10-ПІ (а.с.8-9), з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб, хоча кількість інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону України №875 складає 1 особу. На підставі даних звіту, Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» складено розрахунок адміністративно-господарських санкцій в розмірі 10750 грн. (а.с.10).

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України №875 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами у строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Відповідно до Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України України від 31.01.2007 р. N 70, роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців. Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

В порушення вимог ст.20 Закону України № 875, відповідач самостійно адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів не сплатив. Будь-яких доказів подання звітів форми 3-ПН до центру зайнятості за місцем реєстрації або будь-якої іншої інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів відповідачем не надано.

Крім того, згідно з відповіддю Одеського міського центра зайнятості від 25.04.2013 року, ВКФ «Третій дім» протягом 2012 року не подавали звітність за формою 3-ПН «Звіт про наявність вакансій» про попит на робочу силу(вакансії), на яких може використовуватись праця інвалідів.

Частиною 2 ст. 20 Закону України № 875 передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня нараховується виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, яка діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

За період з 16.04.2013 року по 17.05.2013 року (32 дня) відповідачу нарахована пеня у розмірі 68,80 грн. Таким чином, загальна сума, яка підлягає стягненню, становить 10818 грн. 80 коп.

Статтею 71 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Виходячи з наведеного та завдань Фонду щодо здійснення контролю за виконанням роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплатою ними адміністративно-господарських санкцій та пені, порушенням вимог Закону України №875 є невиконання законодавчо встановленого нормативу з працевлаштування інвалідів, а саме: факт не створення робочих місць для інвалідів, а тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд,

П О С Т А Н О В И В :

1. Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю ВКФ «Третій дім» задовольнити.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю ВКФ «Третій дім» (65020, м. Одеса, вул. Тираспольська, 20, Код ЄДРПОУ 20932600, р/р 2600330144, МФО 328685, ПАТ «Фінбанк» м.Одеса) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області (Банк - ГУДКСУ в Одеській області, Одержувач - УДКСУ у Приморському районі м. Одеси, МФО 828011, Код 37607526, р/р 31214230700008) суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 10750 грн. 00 коп. та пеню у розмірі 68 грн. 80 коп., а загалом 10818 (десять тисяч вісімсот вісімнадцять) гривень 80 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Бутенко А.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2013
Оприлюднено21.06.2013
Номер документу31925458
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3832/13-а

Постанова від 19.06.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Ухвала від 23.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні