Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 червня 2013 р. Справа №805/7548/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 09 год. 52 хв.
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Зінченка О.В.,
при секретарі судового засідання Ковиліній А.А.,
з участю:
прокурора - не з'явився,
представника позивача - Калиновської М.М.,
представника відповідача - не з'явився,
розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донецько-Ясинуватського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі управління Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1 700,00 грн., -
В С Т А Н О В И В :
28 травня 2013 року Донецько-Ясинуватський прокурор з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі управління Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті у Донецькій області (далі - позивач, управління Укртрансінспекції у Донецькій області) звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» (далі - відповідач, ТОВ «Арена-Транс») про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1 700,00 грн.
В обґрунтування позову прокурор зазначив, що позивачем проведено перевірку відповідача, в ході якої встановлено, що відповідачем при наданні послуг вантажного автомобільного транспорту, порушено вимоги статті 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: при здійсненні регулярних пасажирських перевезень неоформлені ліцензійна картка, паспорт маршруту з літерою «В» страхові поліси обов'язкового страхування пасажирів від нещасних випадків на транспорті, про що складено акт № 028978 від 05 жовтня 2012 року.
За результатами розгляду вказаного акту винесена постанова № 147321 від 27 листопада 2012 року про застосування до відповідача фінансової санкції у розмірі 1 700 грн. Однак, ТОВ «Арена-Транс» добровільно до державного бюджету фінансові санкції не сплачено. На підставі викладеного просив стягнути з відповідача суму фінансових санкцій у розмірі 1 700,00 грн. (арк. справи 2-4)
Відповідно до інформації єдиного державного реєстру адреса ТОВ «Арена-Транс» визначена наступним чином: 83069, м. Донецьк, вул. Кленова, буд. 52.
Відповідно до частини 4 статті 33 КАС України, у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; фізичним особам, які не мають статусу підприємців, - за адресою їх місця проживання чи місця перебування, зареєстрованою у встановленому законом порядку. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Оскільки ухвала про відкриття провадження направлена відповідачу рекомендованим листом за адресою його реєстрації, а саме: 83069, м. Донецьк, вул. Кленова, буд. 52, але була повернута на адресу суду з відміткою пошти «за закінченням терміну зберігання», суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про розгляд справи. За таких обставин суд вважає, що ТОВ «Арена-Транс» отримало копію ухвали про відкриття провадження.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Донецько-Ясинуватський прокурор з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері у відповідності до статті 121 Конституції України та статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру» звернувся до суду в інтересах держави в особі управління Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1 700,00 грн.
Відповідно до Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2004 року № 1190, Головна державна інспекція на автомобільному транспорті є урядовим органом державного управління, що діє у складі Міністерства транспорту та зв'язку України і йому підпорядковується.
Згідно з пункту 4 вищевказаного Положення Головна державна інспекція на автомобільному транспорті відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом загального користування.
Головна державна інспекція на автомобільному транспорті має право перевіряти додержання суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом загального користування.
Згідно пункту 8 вказаного Положення Головна державна інспекція на автомобільному транспорті для виконання покладених на неї завдань може за погодженням з Міністерством транспорту та зв'язку утворювати територіальні органи у межах граничної чисельності працівників Головної державної інспекції на автомобільному транспорті.
Таким чином, територіальний орган Головної державної інспекції на автомобільному транспорті при прийнятті рішення про застосування до суб'єкта підприємницької діяльності фінансових санкцій діє як орган державної виконавчої служби у здійсненні управлінських функцій і, відповідно, як суб'єкт владних повноважень.
Територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Донецькій області, правонаступником якого є позивач, при проведенні перевірок встановлено порушення законодавства з боку відповідача при здійсненні ним діяльності, пов'язаної з перевезенням пасажирів.
05 жовтня 2012 року інспекторами територіального управління Головавтотрансінспекції у Донецькій області проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом водієм ОСОБА_2 транспортним засобом марки MERCEDES-BENZ, державний номерний знак НОМЕР_1, серія і номер свідоцтва про реєстрацію ДАР НОМЕР_2, який належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс».
Під час проведення зазначеної перевірки виявлені порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» (далі - Закон № 2344-ІІІ), а саме: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39, 48 цього Закону, про що державним інспектором складено акт від 05 жовтня 2012 року (арк. справи 6).
27 листопада 2012 року постановою виконуючого обов'язки начальника управління Укртрансінспекції у Донецькій області Кушнір О.І. за порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», до відповідача застосовано фінансові санкції в розмірі 1 700 грн. (арк. справи 5), яка отримана відповідачем 03 грудня 2012 року, про що свідчить копія повідомлення про вручення поштового відправлення (арк. справи 16).
Згідно пункту 15 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08 листопада 2006 року, під час проведення рейдової перевірки перевіряється: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; наявність у документах водія відмітки про проходження ним медичного огляду та проведення перевірки технічного стану транспортного засобу перед виїздом на маршрут; відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні.
Статтею 39 Закону № 2344-ІІІ автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення. Документи для регулярних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України.
Пунктами 26, 27 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті встановлено, що справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій.
Відповідно до статті 60 Закону № 2344-ІІІ у редакції чинній на момент застосування санкцій передбачалось, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з пунктами 25, 26 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567, справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення, у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
Згідно пункту 28 зазначеного Порядку фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.
Докази щодо оскарження відповідачем зазначеної постанови про накладення фінансових санкцій в адміністративному чи судовому порядку у суду відсутні, а відповідачем не надані. Так само, докази сплати фінансових санкцій у розмірі 1 700,00 грн. за означеною вище постановою відповідачем суду не надані.
З урахуванням встановлених обставин у справі, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Донецько-Ясинуватського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі управління Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1 700,00 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 17-20, 69-72, 86, 94, 158-164, 167, 186, 254, 257 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Донецько-Ясинуватського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі управління Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1 700,00 грн., - задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена-Транс» (код ЄДРПОУ 37719769, адреса: 83069, м. Донецьк, вул. Кленова, буд. 52) на користь Державного бюджету, р/р 31112106700002, ГУДКСУ у Донецькій області, МФО 834016, ЄДРПОУ 23977045, код 21081100, фінансові санкції у розмірі 1 700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп.
Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 10 червня 2013 року.
Постанова у повному обсязі складена 14 червня 2013 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Зінченко О.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2013 |
Оприлюднено | 25.06.2013 |
Номер документу | 31938103 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Зінченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні