ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 червня 2013 р. Справа №801/6108/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Ольшанської Т.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу,
за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі АР Крим Державної податкової служби
до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Приозерне"
про стягнення заборгованості у сумі 281874,53 грн.,
Обставини справи: Державна податкова інспекція у Ленінському районі АР Крим Державної податкової служби звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Приозерне" про стягнення заборгованості у сумі 281874,53 грн..
Позивач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Відповідач у судове засідання явку представника не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Суд зазначає, що відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає можливим розглянути справу на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до статті 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є: органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби; митні органи - щодо мита, акцизного податку, податку на додану вартість, інших податків, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезення (пересилання) товарів і предметів з митної території України або території вільної митної зони.
Розмежування повноважень і функціональних обов'язків між контролюючими органами визначається цим Кодексом та Митним кодексом України та іншими нормативно-правовими актами.
Порядок контролю митними органами за сплатою платниками податків податку на додану вартість, акцизного податку та екологічного податку встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків, у тому числі на запит правоохоронних органів.
Органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Враховуючи зазначене, позивач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.
Ленінською районною державною адміністрацією АР Крим 24.04.2000 проведено державну реєстрацію Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Приозерне", що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 22.04.2013.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач є, зокрема платником податку на додану вартість.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України.
Пунктом 16.1 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з пунктом 46. 1 статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (пункт 49.2 статті 49 Податкового кодексу України).
Згідно з підпунктом 49.18. статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (пункт 57.1 статті 57 Податкового кодексу України).
Порядок оподаткування з податку на додану вартість визначений Розділом V Податкового кодексу України.
Згідно із статтею 203 цього Розділу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Згідно з підпунктом 54.3.1 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Пунктом 120.1 статті 120 Податкового кодексу України встановлено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
При цьому, у пункті 7 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України передбачено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Як вбачається з матеріалів справи, заборгованість відповідача з податку на прибуток та податку на додану вартість складається із сум самостійно задекларованого податку та сум нарахованих штрафних (фінансових) санкцій.
На підставі акту перевірки Державної податкової інспекції у Ленінському районі АР Крим Державної податкової служби від 15.03.2012 №67/1502/30993242 прийнято податкове повідомлення-рішення від 15.03.2012 №0000161502 у сумі 2040,00 грн..
На підставі акту перевірки Державної податкової інспекції у Ленінському районі АР Крим Державної податкової служби від 27.11.2012 №922/22/30993242 прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.12.2012 №0000792301, яким відповідачу визначене грошове зобов'язання по податку на додану вартість у розмірі 31982,50 грн..
Також, відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України Сільськогосподарському виробничому кооперативу "Приозерне" у зв'язку з нарахуванням суми грошового зобов'язання була нарахована пеня у розмірі 3035,59 грн..
Станом на 31.05.2013 податковий борг відповідача по податку на додану вартість, з урахуванням часткової сплати складає 37054,27 грн..
Як вбачається з матеріалів справи, заборгованість відповідача з податку на доходи фізичних осіб складається із сум самостійно задекларованого податку та сум нарахованих штрафних (фінансових) санкцій.
Відповідачем в порядку податкової звітності були надані декларації та розрахунку податкових зобов'язань, а саме :
-декларація про майновий стан і доходи за січень 2011 року №9000730316 від 17.02.2011, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 182032,15 грн., підлягає перерахуванню в бюджет за наслідками звітного податкового періоду- 179411,55 грн.;
-декларація про майновий стан і доходи за лютий 2011 року №9000985532 від 16.03.2011, відповідно до якої підлягає перерахуванню в бюджет за наслідками звітного податкового періоду- 176827,01 грн.;
-уточнююча декларація з податку на доходи фізичних осіб за січень 2011 року №9060 від 30.03.2011, відповідно до якої сума податку підлягає зменшенню на 179032,15 грн.;
-уточнююча декларація з податку на доходи фізичних осіб за лютий 2011 року №9059 від 30.03.2011, відповідно до якої сума податку підлягає зменшенню на 176411,55грн.;
-декларація про майновий стан і доходи за березень 2011 року №9001803778 від 12.04.2011, відповідно до якої підлягає перерахуванню в бюджет за наслідками звітного податкового періоду- 695,70 грн..
На підставі акту перевірки Державної податкової інспекції у Ленінському районі АР Крим Державної податкової служби від 16.06.2011 №504/1702/30993242 та відповідно до пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.06.2011 №00165/1702/30993242 у сумі 4,00 грн..
Також, відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України Сільськогосподарському виробничому кооперативу "Приозерне" за порушення граничних строків сплати грошового зобов'язання була нарахована пеня у розмірі 3117,35 грн..
Станом на 31.05.2013 податковий борг відповідача по податку на доходи фізичних осіб, з урахуванням часткової сплати складає 152552,18 грн., у тому числі податок- 149430,83 грн., штрафні санкції 4,00 грн., пеня- 3117,35 грн..
На підставі акту перевірки Державної податкової інспекції у Ленінському районі АР Крим Державної податкової служби від 27.11.2012 №922/17-02/30993242 прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.12.2012 №0000131702 у сумі 83355,04 грн., у тому числі штрафні санкції- 45645,56 грн..
Також, відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України Сільськогосподарському виробничому кооперативу "Приозерне" у зв'язку з нарахуванням суми грошового зобов'язання була нарахована пеня у розмірі 8913,04 грн..
Станом на 31.05.2013 податковий борг відповідача по податку на доходи фізичних осіб, з урахуванням часткової сплати складає 92268,08 грн., у тому числі податок- 37709,48 грн., штрафні санкції 45645,56 грн., пеня- 8913,04 грн..
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (пункт 59.3 статті 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.4 статті 59 Податкового кодексу України).
Таким чином, несплачена платником податків сума податкового боргу за податковими деклараціями є узгодженою з моменту отримання ним податкової вимоги.
Відповідно до пункту 60.6 статті 60 Податкового кодексу України якщо нарахована сума грошового зобов'язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов'язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається.
На підставі зазначеного вище, позивачем на адресу відповідача було направлено податкову вимогу від 21.10.2010 №1/253 на суму 7340,04 грн..
Якщо розмір податкового боргу збільшився після надсилання податкової вимоги, то податковий орган не повинен надсилати нову податкову вимогу незалежно від того, з якого саме податку збільшився податковий борг - із того, що зазначений у податковій вимозі, чи з іншого. При цьому заявник (позивач) не повинен подавати до суду доказів, що підтверджують надсилання повторних податкових вимог у разі, якщо податковий борг збільшився після надсилання податкової вимоги. Зазначений висновок міститься у листі Вищого адміністративного суду від 12.04.2012 № 1044/11/13-12 "Щодо строків звернення до адміністративного суду у справах, що виникають із податкових відносин у сфері погашення податкового боргу".
Відповідно до пункту 89.1, 89.3 статті 89 Податкового кодексу України, право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.
Відповідач у порядку, передбаченому статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України, не надав доказів сплати заборгованості з податку на додану вартість та податку на доходи фізичних осіб у розмірі 281874,53 грн.
Відповідно до частини першої статті 138 КАС України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та з урахуванням того, що вимогою заявленого позову є стягнення грошового зобов'язання, предметом доказування у даній справі мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими законом пов'язує можливість стягнення грошового зобов'язання у судовому порядку, встановлення факту їх сплати у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту тощо.
При цьому, питання правомірності застосування грошового зобов'язання не охоплюється предметом даного позову, оскільки рішення суб'єкта владних повноважень, за яким такі санкції застосовані, не є предметом позову у даній справі, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати його правовий аналіз.
Вказаної думки підтримується Вищий адміністративний суд України в постанові від 24.04.2013 по справі №К/9991/15364/11.
Враховуючи зазначене вище, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з розрахункових рахунків Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Приозерне" (98242, АР Крим, Ленінський район, с. Приозерне, вул. Радянська, 23; ЄДРПОУ 30993242) податковий борг у розмірі 281874,53 грн., у тому числі:
в дохід місцевого бюджету Приозерненської сільської ради на р/р33212800700187 в ГУ ГКСУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 37668945, код бюджетної класифікації 11010130 податковий борг по податку на доходи фізичних осіб у розмірі 152552,18 грн.;
в дохід місцевого бюджету Приозерненської сільської ради на р/р33212800700187 в ГУ ГКСУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 37668945, код бюджетної класифікації 11010129 податковий борг по податку на доходи фізичних осіб у розмірі 92268,08 грн.;
в дохід Державного бюджету Ленінського району на р/р31115029700164 в ГУ ГКСУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 37668945, код бюджетної класифікації 14010100 податковий борг по податку на додану вартість у розмірі 37054,27 грн..
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Т.С. Ольшанська
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2013 |
Оприлюднено | 26.06.2013 |
Номер документу | 31948780 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні