Рішення
від 17.06.2013 по справі 916/1121/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"17" червня 2013 р.Справа № 916/1121/13

За позовом: Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України

до відповідача: Медичного приватного підприємства "Вікторія-К"

про стягнення 10 000 грн.

Суддя Щавинська Ю.М.

Представники сторін:

від позивача: Масін В.В. - довіреність № 1461-08/2013 від 27.03.2013 року;

від відповідача: не з'явився;

СУТЬ СПОРУ: Одеське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України звернулося до господарського суду з позовною заявою до Медичного приватного підприємства "Вікторія-К", в якій просить стягнути з відповідача штраф у розмірі 5 000 грн. та пеню у розмірі 5 000 грн. - всього 10 000 грн., поклавши на відповідача судові витрати.

В обґрунтування позовної заяви позивач посилається на те, що Адміністративна колегія Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши справу №154-02/2012 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, прийняла рішення від 20.11.2012р. № 139-рш., яким визнала, що МПП "Вікторія-К" вчинено порушення, передбачене п. 1 ст.50, яке кваліфікується за п.4 ч.2 ст.6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, що призвело до спотворення результатів відкритих торгів.

Як зазначає позивач, за вищезазначене порушення на МПП "Вікторія-К" було накладено штраф у розмірі 5 000 грн., якій останній, відповідно до ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», повинен був сплатити у двомісячний строк з дня отримання рішення.

Копія рішення була надіслана на адресу МПП "Вікторія-К" та отримана останнім 27.11.2012р., про що свідчить повідомлення про вручення кореспонденції.

Отже, як зазначає позивач, строк сплати штрафу закінчився 27.01.2013р.

В термін до 27.01.2013р. штраф у добровільному порядку не сплачений. Відповідач до господарського суду Одеської області з позовною заявою про визнання недійсним рішення №139-рш від 20.11.2012р. Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення АМКУ не звертався.

Однак, станом на день подачі позову, відповідач не сплатив штраф, накладений рішенням, у зв'язку із чим відповідно до ч.5 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» позивачем було нараховано пеню у розмірі 5 000 грн.

Все вищевикладене і призвело до звернення позивача з відповідним позовом до господарського суду Одеської області.

Ухвалою суду від 25.04.2013р. було порушено провадження у справі №916/1121/13 із призначенням її до розгляду в судовому засіданні на 20.05.2013р.

Ухвалою суду від 20.05.2013р., приймаючи до уваги нез'явлення в судове засідання представника відповідача, від якого не надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності, неподання витребуваних ухвалою суду доказів, розгляд справи було відкладено на 17.06.2013р.

У судовому засіданні 17.06.2013р. представник позивача на позовних вимогах наполягав, просив суд задовольнити їх в повному обсязі.

Відповідач - МПП "Вікторія-К" про час та місце судового засідання повідомлений належним чином, про що свідчать повідомлення про вручення поштових відправлень (а.с.14, 23,28), у судове засідання не з'явився, про поважність причин відсутності не повідомив, відзив на позовну заяву та витребувані судом документи не надав.

При цьому, суд зазначає, що необґрунтоване затягування розгляду справи суперечить вимогам ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, учасником якої є Україна, стосовно права кожного на розгляд його справи судом упродовж розумного строку.

Приймаючи до уваги, вищенаведене, суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача за наявними в ній матеріалами відповідно до ст. 75 ГПК України.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, проаналізувавши наявні у справі докази у сукупності та давши їм відповідну правову оцінку, суд дійшов наступних висновків:

Відповідно до ст.1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" від 26.11.1993р., Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель. Особливості спеціального статусу Антимонопольного комітету України обумовлюються його завданнями та повноваженнями, в тому числі роллю у формуванні конкурентної політики, та визначаються цим Законом, іншими актами законодавства.

Відповідно до п.п. 5, 7 ч. 5 ст. 14 Закону України „Про Антимонопольний комітет України" адміністративна колегія територіального відділення Антимонопольного комітету України має, зокрема, повноваження проводити дослідження ринку, визначати межі товарного ринку, а також становище, в тому числі монопольне (домінуюче), суб'єктів господарювання на цьому ринку та приймати відповідні рішення (розпорядження). При цьому, при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках вимагати від суб'єктів господарювання, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом.

Відповідно до ст. 22 Закону України „Про Антимонопольний комітет України" розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов'язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом.

Згідно зі ст. 35 Закону України "Про захист економічної конкуренції" від 11.01.2001р., розгляд справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції починається з прийняттям розпорядження про початок розгляду справи та закінчується прийняттям рішення у справі.

Статтею 48 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, зокрема, про: визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; накладення штрафу.

Відповідно до ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.

Відповідно до ч. 2, 3 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" також визначено, що рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

Як вбачається із матеріалів справи, Адміністративна колегія Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши справу № 154-02/2012 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, оригінал якої було оглянуто у судовому засіданні 17.06.2013р. (а.с.35-36), прийняла рішення від 20.11.2012 № 139-рш., яким визнала, що МПП „Вікторія-К" вчинено порушення, передбачене п. 1 ст.50, яке кваліфікується за п.4 ч.2 ст.6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, що призвело до спотворення результатів відкритих торгів.

З наданих позивачем документів вбачається, що вказане рішення разом із супровідним листом „Про надіслання копії рішення" від 23.11.2012р. №4296-02/2012 (а.с.11) було надіслано на поштову адресу відповідача, зазначену останнім у листі „Відповідь на подання №322-Пд від 01.11.2012року з попередніми висновками по справі №154-02/2012 від 18.10.2012 року" (а.с.31-34) та отримано МПП „Вікторія-К" 27.11.2012р. про що свідчить поштове повідомлення (а.с.12).

Таким чином, з урахуванням положень ч. 2, 3 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", штраф повинен був бути сплачений відповідачем у строк до 27.01.2013р. Однак, у вказаний період відповідач штраф не сплатив.

Відповідно до ст. 60 Закону України "Про захист економічної конкуренції", заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.

Разом з тим, як вбачається з пояснень позивача та не спростовано відповідачем, рішення Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 20.11.2012р. №139-рш, прийняте по справі №154-02/2012, у встановлений двомісячний строк МПП „Вікторія-К" не оскаржено.

Таким чином, як на час звернення позивача до суду, так і на час вирішення спору, рішення Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 20.11.2012р. №139-рш, прийняте по справі №154-02/2012 є чинним.

Враховуючи вищезазначене та те, що належних доказів, які б спростовували наявність заборгованості зі сплати штрафу у розмірі 5 000грн. відповідач, згідно приписів ст.ст. 33-34 ГПК України, суду не надав, суд вважає позовні вимоги Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України в цій частині цілком обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Як вбачається із матеріалів справи, в зв'язку з несплатою відповідачем штрафу, позивачем нарахована пеня в розмірі 1,5% від суми штрафу за кожний день прострочення в розмірі 5 000 грн. Розглянувши зазначену вимогу позивача, суд зазначає наступне.

Підстави та умови нарахування пені в даному випадку визначаються статтею 56 Закону України „Про захист економічної конкуренції", яка встановлює як обов'язковість пені в разі несплати штрафу, так і правила обчислення її розміру та строки нарахування.

При цьому, згідно з ч. 5 ст. 56 Закону України „Про захист економічної конкуренції" визначено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.

Перевіривши розрахунок пені (а.с.3), суд вважає його обґрунтованим та таким, що здійснений відповідно до вимог чинного законодавства України, у зв'язку з чим задовольняє позовні вимоги в частині стягнення пені у повному обсязі.

Враховуючи вищевикладене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України підлягають задоволенню, як обґрунтовані, підтверджені належними доказами та наявними матеріалами справи.

Відповідно до п. 12 ч. 1 ст. 5 Закону України „Про судовий збір" Антимонопольний комітет та його територіальні відділення звільняються від сплати судового збору у справах, що вирішуються на підставі законодавства про захист економічної конкуренції та законодавства про здійснення державних закупівель.

За таких обставин, згідно положень Закону України "Про судовий збір", ст.49 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір у розмірі 1 720,50 грн. за розгляд даної справи стягується до Державного бюджету з Медичного приватного підприємства „Вікторія-К".

Керуючись ст.ст. 44, 49, 75, 82- 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Медичного приватного підприємства „Вікторія-К" (юридична адреса: 65023, м. Одеса, Куликове поле, буд. 1; поштова адреса: 65007, м. Одеса, пров. Високий, 3, ідентифікаційний код 30646731) на користь Державного бюджету на рахунок УДКСУ у Комінтернівському районі Одеської області, код ЄДРПОУ 37984056, МФО828011, р/р 31110106700270 по „Адміністративним штрафам та іншим санкціям" (код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106) штраф у сумі 5 000 /п'ять тисяч/ грн., пеню у сумі 5 000 /п'ять тисяч/ грн.

Стягувачем за наказом є Одеське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83, код 20992104).

3. Стягнути з Медичного приватного підприємства „Вікторія-К" (юридична адреса: 65023, м. Одеса, Куликове поле, буд. 1; поштова адреса: 65007, м. Одеса, пров. Високий, 3, ідентифікаційний код 30646731) на користь Державного бюджету України на п/р 31210206783008, одержувач ГУ ДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 03499997, банк одержувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, КБК 22030001 - 1 720 /одна тисяча сімсот двадцять / грн. 50 коп. судового збору.

Рішення суду набирає законної сили в порядку ст. 85 ГПК України.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 21.06.2013р.

Суддя Щавинська Ю.М.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення17.06.2013
Оприлюднено21.06.2013
Номер документу31968239
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/1121/13

Рішення від 17.06.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Ухвала від 20.05.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні