Постанова
від 10.06.2013 по справі 801/5607/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 червня 2013 р. 11:57 Справа №801/5607/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Латиніна Ю.А., при секретарі Захаровій М.В., за участю представника позивача - Рязанова Д.В., відповідач - ОСОБА_2

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Красноперекопського міськрайонного центра зайнятості

до ОСОБА_2

про стягнення

Суть спору: Красноперекопський міський центр зайнятості звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до ОСОБА_2, в якому просив стягнути з відповідача суму витрат на матеріальне забезпечення, які незаконно отримані у розмірі 3474,97 грн.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позові вимоги, наполягав на їх задоволенні відповідно до підстав та обставин, викладених в адміністративному позові.

Відповідач позов визнав, зазначивши, що згоден виплачувати заборгованість частками.

Заслухав доводи та заперечення представників сторін, розглянув матеріали справи, дослідив докази, надані сторонами, всебічно і повно з'ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно зі ст. 25 Закону України "Про зайнятість населення"держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм такі види компенсацій:

а) надання особливих гарантій працівникам, вивільнюваним з підприємств, установ, організацій;

б) виплата матеріальної допомоги в період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації;

в) виплата в установленому порядку допомоги по безробіттю.

Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття"(далі Закон).

Відповідно до п.1 ст.22 Закону застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу.

Згідно з п.3 ст. 22 Закону допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 15.10.2010 року було подано заяву до Красноперекопського міського центру зайнятості про надання йому статусу безробітного, як звільненому за скорочення штатів, з виплатою допомоги по безробіттю, в якій було зазначено про те, що на даний час ОСОБА_2 не зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує. Крім того, відповідач взяв на себе зобов'язання у випадку працевлаштування, укладення договору цивільно-правового характеру (трудової угоди), підприємницької діяльності та іншої діяльності, яка надає прибуток, невідкладно повідомити про це Керченський міський центр зайнятості.

У витягу з наказів "Про прийняття рішень службою зайнятості, передбачених Законами України "Про зайнятість населення", "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та нормативними актами щодо їх застосування" зазначено, що наказом від 21.04.2011 року відповідачеві надано статус безробітного та призначено матеріальну допомогу по безробіттю.

З матеріалів справи вбачається, що Наказом Красноперекопського міськорайонного центру зайнятості № НТ 101015 від 15.10.2010року ОСОБА_2 була призначена допомога по безробіттю з 15.10.2010 по 09.10.2011р. відповідно до пунктів 2,4 статті 22 пункту 2 статті 23 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".

Позивачем наказом № НТ 110614 від 14.06.2011 року відповідачу було припинено виплату допомоги по безробіттю з 14.06.2011року, у зв'язку з поданням безробітним письмової заяви про відмову від послуг державної служби зайнятості відповідно до пп. 10 п. 1 ч. 1 ст. 31 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".

Відповідно до довідки - розрахунку допомога по безробіттю була виплачена ОСОБА_2 у розмірі 3474,97 грн.

Судом встановлено, що у результаті обміну інформацією, здійсненого відповідно до порядку, затвердженого Постановою КМУ від 20.03.2006р. №357, центром зайнятості було отримано інформацію про наявність доходів у безробітного ОСОБА_2 у період знаходження на обліку у Красноперекопському міському центрі зайнятості, а саме: згідно інформації, отриманої з Державної податкової адміністрації України від 31.05.2011, відповідач перебував у трудових відносинах з ТОВ "Кримкомплекс" у IV кварталі 2010р. та отримав дохід.

25.07.2011 р. позивачем був спрямований лист до Сімферопольського центру зайнятості з проханням провести перевірку ТОВ "Кримкомплекс" щодо отримання доходу безробітним ОСОБА_2

07.02.2013 року Красноперекопським міським центром зайнятості отриманий акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення № 12 від 01.02.2013 року, складений Сімферопольським міським центром зайнятості, відповідно до якого відповідач перебував у трудових відносинах з ТОВ "Кримкомплекс" у зазначений період та отримував дохід, перебуваючи на обліку у центру зайнятості.

Таким чином, відповідач при реєстрації в Красноперекопському міському центрі зайнятості приховав факт отримання окладу від ТОВ "Кримкопмлекс" та незаконно отримав матеріальне забезпечення на випадок безробіття за період з 15.10.2010 року по 14.06.2011 року у розмірі 3474,97 грн.

Відповідно до абз. 1 п. 3 ст. 36 Закону сума виплаченого забезпечення відповідачу внаслідок умисного невиконання ним своїх обов'язків та зловживання ними підлягає стягненню з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно з п 6, та п.7 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття"затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2006 року №357 (далі -Порядок) у разі встановлення центром зайнятості належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. Якщо відомості про доходи є недостовірними з вини особи, центри зайнятості припиняють відповідні виплати, а суми здійснених з дня призначення виплат стягуються з такої особи відповідно до пункту 7 цього Порядку. Рішення про повернення коштів особою та відшкодування приймається директором центру зайнятості і оформляється наказом. Повернення коштів особою здійснюється протягом 10 робочих днів після ознайомлення під особистий підпис з прийнятим рішенням про повернення коштів. У разі відмови особи повернути кошти або у разі неповернення (невідшкодування) їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.

Відповідно до розрахунку суми соціальних виплат, отриманих незаконним шляхом ОСОБА_2 отримано від Красноперекопського міського центру зайнятості у період з 15.10.2010 року по 14.06.2011 року у розмірі 3474,97 грн.

Так, позивачем було видано наказ №5 від 18.02.2013 року "Про повернення коштів, виплачених як допомога по безробіттю" для добровільної сплати суми витрат матеріального забезпечення у розмірі 3474,97 грн., який було отримано відповідачем 22.02.2013року.

Відповідно до п.7 Порядку у разі відмови особи повернути кошти або відмови роботодавця відшкодувати кошти, а також у разі неповернення (невідшкодування) їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.

Можливість вирішення спорів, які виникають у зв'язку зі застосуванням Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" саме у судовому порядку, визначена також статтею 39 зазначеного Закону.

Судом встановлено, що станом на день розгляду справи кошти в сумі 3474,97 грн. відповідачем до Красноперекопського міського центру зайнятості не повернені.

У порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, відповідачем не надані докази сплати заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, у зв'язку з чим суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Таким чином, суд вважає, що вимоги позивача доведені матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Під час судового засідання, яке відбулось 10.06.2013 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову складено 13.06.2013 року.

Керуючись ст. ст. 94, 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Красноперекопського міського центру зайнятості (96000, АРК, м. Красноперекопськ, вул. Чапаєва, 2; р/р 37178001000265 в УДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 20708600) суму витрат на матеріальне забезпечення (допомога по безробіттю) у розмірі 3474,97 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Латинін Ю.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення10.06.2013
Оприлюднено26.06.2013
Номер документу31976404
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/5607/13-а

Ухвала від 28.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Постанова від 10.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні