Постанова
від 20.06.2013 по справі 826/8305/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 20 червня 2013 року           16:30           № 826/8305/13-а Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Савченко А.І., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовомв інтересах держави в особіПершого заступника прокурора Подільського району м. Києва Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів доТовариства з обмеженою відповідальністю «Охоронна компанія «Укрспецбезпека» простягнення штрафних санкцій у розмірі 33790,93 грн. В С Т А Н О В И В: Перший заступник прокурора Подільського району м. Києва звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом в інтересах держави в особі Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі по тексту - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Охоронна компанія «Укрспецбезпека», у якому просить стягнути штрафні санкцій у розмірі 33790,93 грн. за не створене робоче місце для інваліда у 2012 році. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до частини 1 статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991р. №875-ХІІ з наступними змінами та доповненнями у відповідній редакції (далі по тексту – Закону України від 21.03.1991р. №875-ХІІ), для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Згідно частини 11 названої правової норми норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, порядок його встановлення визначаються виключно цим Законом. Якщо іншими законами встановлюються нормативи робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, або порядок їх встановлення, відмінні від зазначених у цьому Законі, застосовуються положення цього Закону. Статтею 20 Закону України від 21.03.1991р. №875-ХІІ встановлено обов'язок підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. Пунктом 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно – господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007р. №70 (далі по тексту – Порядок №70), передбачено, що суми адміністративно – господарських санкцій перераховуються роботодавцями на рахунок, відкритий в органах Державного казначейства до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Згідно форми 10-ПІ «Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів» за 2012 рік, що наданий відповідачем до Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства у 2012 році становила 102 особи. Відповідно статті 19 Закону України від 21.03.1991р. №875-ХІІ, на товаристві з обмеженою відповідальністю «Охоронна компанія «Укрспецбезпека» у 2012 році норматив для працевлаштування інвалідів складає 4 робоче місце. Фактично, згідно даних, наданих відповідачем у звіті, на підприємстві працевлаштовано 3 особи, яким встановлено інвалідність. Отже, відповідачем не виконано норматив 1 робочого місця по працевлаштуванню інвалідів. Розмір середньорічної заробітної плати на підприємстві за 2012 рік становить 33723,53 грн. Таким чином, сума адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів у 2012 році, становить 33723 грн. 53 коп. На момент звернення до суду суму адміністративно-господарських санкцій не сплачено. Заперечуючи проти позову, відповідач посилається на положення Закону України «Про охоронну діяльність», згідно яких працевлаштування інвалідів здійснюється суб'єктом охоронної діяльності згідно з чинним законодавством виходячи з кількості штатних працівників, не задіяних безпосередньо у виконанні заходів охорони. З огляду на те, що основними категоріями працівників ТОВ «Охоронна компанія «Укрспецбезпека» є: охоронники, начальники охорони та керівник напрямку охоронної діяльності, працевлаштування на які інвалідів буде порушенням вимог Закону України «Про охорону праці», відповідачем було визначено кількість штатних працівників облікового складу, з урахуванням посад, на які можливо працевлаштувати інвалідів, що становить 85 осіб. Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд вважає за необхідне зазначити наступне. Відповідно до статті 18 Закону України від 21.03.1991р. №875-ХІІ забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підбір робочого місця здійснюється переважно на підприємстві, де настала інвалідність, з урахуванням побажань інваліда, наявних у нього професійних навичок і знань, а також рекомендацій медико-соціальної експертизи. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Наведене свідчить про те, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком підбирати і працевлаштовувати інвалідів на створені робочі місця, але покладається обов'язок виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів та інформувати про таку кількість створених робочих місць державну службу зайнятості та звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Відповідачем у 2012 році не направлялись до районного центру зайнятості звіти по формі № 3-ПН про наявність вільних робочих місць та потребу в працівниках, що підтверджується наданими позивачем копією листа Подільського районного центру зайнятості № 26-2102 від 16 червня 2013 року. Викладене свідчить про не виконання відповідачем вимог щодо створення робочих місць відповідно до нормативів, встановлених статтею 19 Закону України від 21.03.1991р. №875-ХІІ, та належне інформування центру зайнятості про наявність вільних робочих місць на його підприємстві та потребу у направленні йому центром зайнятості інвалідів для працевлаштування. Статтею 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Таким чином, адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані за порушення правил, встановлених законодавчими актами, а також, якщо не приймались заходи, спрямовані на недопущення порушення. Однак, відповідачем не були виконані вимоги Закону України від 21.03.1991р. №875-ХІІ щодо прийняття заходів для працевлаштування інвалідів. Крім того, частиною 11 статті 19 названого Закону встановлено, що норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, порядок його встановлення визначаються виключно цим Законом. Якщо іншими законами встановлюються нормативи робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, або порядок їх встановлення, відмінні від зазначених у цьому Законі, застосовуються положення цього Закону. Згідно форми 10-ПІ «Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів» за 2012 рік, що наданий відповідачем до Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства у 2007 році становила 102 особи. Відповідно статті 19 Закону України від 21.03.1991р. №875-ХІІ, на Товаристві з обмеженою відповідальністю «Охоронна компанія «Укрспецбезпека» у 2012 році норматив для працевлаштування інвалідів складає 4 робочі місця. Фактично, згідно даних, наданих відповідачем у звіті, середньооблікова чисельність інвалідів - штатних працівників на підприємстві становить 3 особи. Отже, відповідачем не виконано норматив 1 робочого місця по працевлаштуванню інвалідів. Розмір середньорічної заробітної плати на підприємстві за 2012 рік становить 33723,53 грн.00 коп. Таким чином, сума адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів у 2012 році, становить 33723 грн. 53 коп. На момент звернення до суду підприємством суму адміністративно-господарських санкцій не сплачено. Частою 2 статті 20 Закону України від 21.03.1991р. №875-ХІІ закріплено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. З урахуванням наведених положень законодавства України, а також враховуючи те, що відповідач адміністративно-господарські санкції, у визначені Законом України від 21.03.1991р. №875-ХІІ строки не сплатив, позивачем розраховано суму пені у розмірі 67,40 грн., що також підлягає стягненню. Така позиція узгоджується з практикою Вищого адміністративного суду України, викладеною в ухвалах від 29 липня 2010 року у справі №К-37579/09, від 23 грудня 2010 року у справі №К-159/09, від 26 квітня 2011 року у справі № К-12541/09, від 28 березня 2013 року у справі № К/9991/68823/11. Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає позовні вимоги обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню. На підставі вищенаведених норм законодавства та керуючись вимогами статей 69-71, 160-162, 183-2, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -             П О С Т А Н О В И В: 1.          Позов задовольнити. 2.          Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Охоронна компанія «Укрспецбезпека» (04071, м. Київ, вул. Костянтинівська, 15-А, код ЄДРПОУ 37826846) на користь Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (03150, м. Київ, вул. Червоноармійська, 104, код ЄДРПОУ 22869098, р/р 31219230700001, код бюджетної класифікації 50070000, банк одержувача ГУ ДКУ в м. Києві, МФО 820019) заборгованість у розмірі 33790 (тридцять три тисячі сімсот дев'яносто) грн. 53 коп. Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної за правилами, встановленими статтею 1832 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя                                                                                                              А.І.Савченко

Дата ухвалення рішення20.06.2013
Оприлюднено21.06.2013
Номер документу31977955
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8305/13-а

Постанова від 20.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

Ухвала від 03.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні