справа № 361/3368/13-а
провадження № 2-а/361/190/13
28.05.2013
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 травня 2013 року м. Бровари
Броварський міськрайонний суд Київської області у складі:
головуючого - судді ОСОБА_1, при секретарі ОСОБА_2,розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Броварської міської ради Київської області, відділу Держземагенства у місті Броварах Київської області про визнання дій протиправними та зобов’язати вчинити певні дії,
в с т а н о в и в :
У квітні 2013 року ОСОБА_3 звернулася до суду з позовом, у якому зазначала, що відповідно до двох договорів купівлі-продажу земельних ділянок від 16 грудня 2010 року, укладених між нею і ОСОБА_4, та ОСОБА_5, посвідчених приватним нотаріусом Броварського міського нотаріального округу Київської області ОСОБА_6, зареєстрованих у реєстрі за номерами 5454 та 5450 вона набула право власності на земельні ділянки площею по 1,2000 га, кожна, що розташовані за адресою: Київська область, місто Бровари, вулиця Кутузова, в районі Державного підприємства «Радіопередавальний» центр (далі-ДП РПЦ). Цільове призначення зазначених земельних ділянок-ведення особистого селянського господарства.
Цього ж дня приватним нотаріусом у державних актах про право власності на земельні ділянки серії ЯЛ № 080297 і серії ЯЛ № 080299 проставлені відмітки, про перехід ОСОБА_3 власності на ці земельні ділянки на підставі укладених договорів купівлі-продажу земельних ділянок.
Своє право власності на придбані земельні ділянки, вона зареєструвала у відділі Держкомзему у місті Броварах Київської області, в результаті чого було внесено відповідний запис у поземельну книгу за кадастровими номерами 3210600000:00:045:0069 та 3210600000:00:045:0071.
Враховуючи, що генеральним планом міста Бровари Київської області на території розміщення належних їй на праві власності земельних ділянках передбачено розміщення перспективної житлової забудови, вона вирішила змінити цільове призначення земельних ділянок із земель для ведення особистого селянського господарства на землі житлової та громадської забудови.
02 грудня 2012 року в Комунальному підприємстві «Бровари-землеустрій» нею були замовлені проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність зі зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови для будівництва і обслуговування багатоквартирної забудови у місті Броварах по вулиці Кутузова в районі ДП РПЦ.
Відповідно до виготовлених КП «Бровари-землеустрій» проектів землеустрою, погоджених в установленому законом порядку з місцевими органами: управлінням містобудування та архітектури Броварської міської ради, відділом Держкомзему у місті Броварах, зміна цільового призначення належних їй на праві власності земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови можлива.
20 лютого 2013 року вона звернулась до Броварської міської ради Київської області із заявою про винесення на розгляд чергової сесії міської ради та затвердження вказаних вище проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність зі зміною цільового призначення.
Всупереч вимогам ст. 20 ЗК України, ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» Броварська міська рада Київської області не винесла її заяву на розгляд чергової сесії міської ради та не затвердила надані нею проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Діями міської ради порушене її законне право власника земельної ділянки щодо володіння, користування і розпоряджання ними на власний розсуд.
З урахуванням уточнених позовних вимог просила:
- визнати протиправною бездіяльність Броварської міської ради Київської області щодо не розгляду в установлений законом строк її заяви про зміну цільового призначення належних на праві власності земельних ділянок та затвердження проекту землеустрою;
- змінити цільове призначення земельних ділянок площею по 1,2000 га. кожна, що розташовані по вулиці Кутузова в районі розміщення Державного підприємства «Радіопередавальний центр» у місті Броварах Київської області, кадастрові номери: 3210600000:00:45:0069 та 3210600000:00:45:0071 із земель для ведення особистого селянського господарства на землі житлової та громадської забудови для будівництва і обслуговування багатоквартирної забудови;
- зобов’язати відділ Держземагенства у місті Бровари Київської області вчинити всі передбачені чинним законодавством України дії, пов’язані із внесенням відповідних змін до Державного земельного кадастру відносно земельних ділянок за наступними кадастровими номерами: 3210600000:00:45:0069 та 3210600000:00:45:0071;
- зобов’язати відділ Держземагенства у місті Броварах Київської області провести державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 3210600000:00:45:0069 та 3210600000:00:45:0071, що розташовані у місті Броварах Київської області по вулиці Кутузова в районі розміщення Державного підприємства «Радіопередавальний центр», як землі житлової та громадської забудови для будівництва і обслуговування багатоквартирної забудови.
Позивач ОСОБА_3 у судовому засіданні позов підтримала, дала пояснення, аналогічні викладеному вище та змісту позовної заяви. Також додатково пояснила, що вона має право вільно володіти, користуватися і розпоряджатися належними їй на праві власності земельними ділянками та вчиняти щодо них будь-які дії не заборонені законом.
Крім цього зазначила, що після спливу місячного терміну з моменту звернення до міської ради із вказаною вище заявою, вона неодноразово зверталася у міську раду, щоб вияснити причину не винесення її заяви про затвердження проектів землеустрою, на розгляд чергової сесії міської ради.
Не отримавши від посадових осіб міської ради відповіді про причину не винесення на чергову сесію її заяви, вона вирішила звернутися з даним позовом до суду.
Вважає, що Броварська міська рада упереджено ставиться відносно неї та своїми протиправними діями перешкоджає їй у вільному користуванні, володінні та розпорядженні земельними ділянками.
Просила суд задовольнити позовні вимоги повністю.
Представник відповідача ОСОБА_7 у суді позов визнала частково та пояснила, що дійсно міська рада у передбачений законодавством місячний термін не винесла заяву ОСОБА_3 на розгляд чергової сесії міської ради та не затвердила надані нею проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність зі зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови для будівництва і обслуговування багатоквартирної забудови.
Також пояснила, що ОСОБА_3 як власник двох земельних ділянок має право самостійно ініціювати зміну цільового призначення ділянок. Оскільки належні позивачу земельні ділянки розташовані в межах міста Бровари, то її заяву про затвердження вище зазначених проектів землеустрою повинна розглядати міська рада.
Незважаючи на часткове визнання позову, просила суд у задоволенні позову відмовити.
Відповідач відділ Держземагенства у місті Броварах у суд повторно не з’явився, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, направив до суду письмові пояснення, у якому просить розглянути справу за відсутності їхнього представника.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив такі факти та відповідні їм правовідносини.
Судом встановлено, що позивачу ОСОБА_3 на підставі двох договорів купівлі-продажу земельних ділянок від 16 грудня 2010 року на праві власності належать земельні ділянки площею по 1,2000 га. кожна, що розташовані за адресою: Київська область, місто Бровари, вулиця Кутузова, в районі Державного підприємства «Радіопередавальний центр». Цільове призначення зазначених земельних ділянок - ведення особистого селянського господарства, а кадастрові номери 3210600000:00:045:0069 та 3210600000:00:045:0071.
Із проектів землеустрою, щодо відведення земельних ділянок у власність зі зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови для будівництва і обслуговування багатоквартирної забудови, що розташовані за адресою: Київська область, місто Бровари, вулиця Кутузова в районі ДП «Радіопередавальний центр», виготовлених у грудні 2012 року КП «Бровари-землеустрій» за замовленням позивача видно, що зміна цільового призначення вказаних вище земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови можлива.
Зазначені проекти землеустрою погоджені із управлінням містобудування та архітектури Броварської міської ради та відділом Держкомзему у місті Броварах.
Дослідивши у судовому засіданні проекти землеустрою, суд дійшов висновку про те, що вони відповідають вимогам закону.
20 лютого 2013 року ОСОБА_3 подала до Броварської міської ради Київської області заяву про винесення на розгляд чергової сесії міської ради та затвердження вказаних вище проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність зі зміною цільового призначення.
До заяви позивачем додавалися копії таких документів: паспорта ОСОБА_3, договорів купівлі - продажу земельних ділянок, державних актів на право власності на земельні ділянки, проектів землеустрою на земельні ділянки із відповідними планами меж земельних ділянок, позитивними висновками органів земельних ресурсів та містобудування і архітектури про погодження проектів землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок, довідки про кількісні та якісні характеристики земельних ділянок, акти відновлення меж земельних ділянок та інші необхідні документи.
Із наданої копії реєстраційно-контрольної картки за вих. № Т-161/ц від 20 лютого 2013 року зареєстрованої на ім’я ОСОБА_3 вбачається, що результат розгляду її заяви про затвердження проектів землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок відсутній.
У ст. 41 Конституції України закріплено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю.
Згідно із ч. 1, 2 ст. 78 Земельного кодексу України право власності на землю - це володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками.
Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.
За змістом ст. 316 ЦК України право власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.
Відповідно до ч. 1 ст. 319 ЦК України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.
Згідно із ч.1 ст. 20 ЗК України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної ОСОБА_8 Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.
Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
За змістом ч. 3 ст. 20 ЗК України зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.
Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності провадиться:
- щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту - сільською, селищною, міською радою;
- щодо земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, - районною державною адміністрацією, а щодо земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, що не входять до території району, або в разі якщо районна державна адміністрація не утворена, - ОСОБА_8 міністрів Автономної республіки Крим, обласною державною адміністрацією.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється, розробляється на замовлення власника земельної ділянки без надання дозволу ОСОБА_8 міністрів Автономної республіки Крим, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування на його розроблення.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється в порядку , встановленому законом.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчо влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо ведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому ст. 186 1 цього Кодексу, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.
ОСОБА_8 міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у зміні цільового призначення земельної ділянки або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
У п. 2, 3 постанови Кабінету Міністрів України № 502 від 11 квітня 2002 року «Про затвердження порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб» встановлено, що зміна цільового призначення земель, які знаходяться у власності громадян здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок за поданням заяви (клопотання) її власника до сільської, селищної, міської ради, якщо земельна ділянка розташована у межах населеного пункту, або до районної держадміністрації, якщо земельна ділянка розташована за межами населеного пункту.
До заяви (клопотання) додаються:
- копія державного акта на право власності на земельну ділянку;
- для громадянина - власника земельної ділянки - копія паспорта (серія, номер паспорта, коли і ким виданий та місце проживання), для юридичної особи - власника земельної ділянки - копія статуту (положення) і копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи;
- документи щодо встановлених обмежень (обтяжень) та земельних сервітутів на використання земельної ділянки;
- обґрунтування необхідності зміни цільового призначення земельної ділянки із зазначенням її розміру.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 186-1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов’язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту , на якій розташовано об’єкт будівництва або планується розташування такого об’єкта, подається також на погодження до органу містобудування та архітектури.
Згідно із ч. 6 ст. 186-1 ЗК України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.
Відповідно до ч. 5 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сесія ради скликається з питань відведення земельних ділянок не рідше ніж один раз на місяць.
За змістом положень ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.
Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Згідно із п. 8 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міський голова скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради.
У ст. 19 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як вбачається із матеріалів справи заява ОСОБА_3 про затвердження проектів землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок на сесію міської ради не виносилась взагалі і про причини її не винесення позивачу не повідомлялось.
Саме не внесення на розгляд сесії міської ради заяви про затвердження проектів землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок, на думку позивача перешкоджає їй вільно використовувати на праві власності земельні ділянки, суд вважає, що у даному конкретному випадку Броварська міська рада діяла стосовно ОСОБА_3 упереджено, всупереч вимогам ст. 19 Конституції України, ч. 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
За змістом ч. 1, 2 ст. 162 КАС України при вирішенні по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково.
У разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб’єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб’єктів владних повноважень.
Оцінивши досліджені у судовому засіданні докази в їх сукупності, з метою захисту прав та інтересів позивача ОСОБА_3 від порушень з боку Броварської міської ради, яка в установлений законом строк не вирішила питання щодо зміни цільового призначення належних позивачу на праві власності земельних ділянок враховуючи, що відповідно до виготовлених та погоджених в установленому законом порядку проектів землеустрою зміна цільового призначення земельних ділянок можлива, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ґрунтуються на вимогах закону та підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 6, 8, 9, 11, 69, 71, 86, 159 - 163 КАС України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Броварської міської ради Київської області щодо не розгляду в установлений законом строк заяви ОСОБА_3 про зміну цільового призначення належних їй на праві власності земельних ділянок та затвердження проекту землеустрою.
Змінити цільове призначення земельної ділянки площею 1,2000 га., що розташована по вулиці Кутузова в районі розміщення Державного підприємства «Радіопередавальний центр» у місті Бровари Київської області, кадастровий номер 3210600000:00:45:0069, із земель для ведення особистого селянського господарства на землі житлової та громадської забудови для будівництва та обслуговування багатоквартирної забудови.
Змінити цільове призначення земельної ділянки площею 1,2000 га., що розташована по вулиці Кутузова в районі розміщення Державного підприємства «Радіопередавальний центр» у місті Бровари Київської області, кадастровий номер 3210600000:00:45:0071, із земель для ведення особистого селянського господарства на землі житлової та громадської забудови для будівництва та обслуговування багатоквартирної забудови.
Зобов’язати відділ Держземагенства у місті Бровари Київської області вчинити всі передбачені чинним законодавством України дії, пов’язані із внесенням відповідних змін до Державного земельного кадастру відносно земельних ділянок за наступними кадастровими номерами: 3210600000:00:45:0069 та 3210600000:00:45:0071.
Зобов’язати відділ Держземагенства у місті Броварах Київської області провести державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 3210600000:00:45:0069, що розташована у місті Бровари Київської області по вулиці Кутузова в районі розміщення Державного підприємства «Радіопередавальний центр» - землі житлової та громадської забудови для будівництва та обслуговування багатоквартирної забудови.
Зобов’язати відділ Держземагенства у місті Броварах Київської області провести державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 3210600000:00:45:0071, що розташована у місті Бровари Київської області по вулиці Кутузова в районі розміщення Державного підприємства «Радіопередавальний центр» - землі житлової та громадської забудови для будівництва та обслуговування багатоквартирної забудови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної
скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Апеляційна скарга на постанову може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Броварський міськрайонний суд Київської області протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Телепенько А. Д.
Суд | Броварський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2013 |
Оприлюднено | 20.01.2014 |
Номер документу | 31980362 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Броварський міськрайонний суд Київської області
Телепенько А. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні