Постанова
від 14.06.2013 по справі 804/6548/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

140613

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2013 р. Справа № 804/6548/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіНіколайчук С.В. при секретаріБринза О.В. за участю представників: розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ДНІПРО-АГРО" до управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Дніпропетровської міської Ради про скасування державної реєстрації

ВСТАНОВИВ:

14 травня 2013 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО» (далі ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО»), в якому просить відмінити державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО» (код ЄДРПОУ 35495580); стягнути з відповідача на користь ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО» судові витрати.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 11.12.2012 року з отриманої постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.08.12 року у справі №2а/0470/9552/12 стало відомо, що ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська на підставі запису від 18.01.2011 року про відсутність ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО» за вказаним місцезнаходженням звернулась до суду з позовом про припинення ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО». На підставі постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.08.12 року у справі №2а/0470/9552/12 відповідачем до Єдиного державного реєстру внесено запис «про припинення юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО». 18.04.2013 року позивачем надано відповідачу реєстраційну картку «Про підтвердження відомостей про юридичну особу». Згідно отриманого 23.04.13 року витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про відсутність юридичної особи відсутній. Таким чином, в даний час вже відсутня підстава припинення підприємницької діяльності позивача.

Ухвалою суду від 17.05.2013р. відкрито провадження у справі №804/6548/13-а, призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 30.05.2013р.

В зв'язку з необхідністю витребування додаткових доказів судовий розгляд справи відкладено на 14.06.2013 року.

В судовому засіданні представник відповідача надав заперечення на позовну заяву, в яких зазначено, що на підставі повідомлення №55829/10/29-045 від 16.12.2010 року про відсутність юридичної особи ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО» за її місцезнаходженням державним реєстратором направлено на адресу юридичної особи: 49000, м. Дніпропетровськ, Аеропорт, буд. 42 лист-повідомлення про необхідність підтвердження відомостей про юридичну особу. Поштове відправлення було повернуто до державного реєстратора та відповідно до ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» 18.01.2011 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців був внесений запис №12241430008039727 про відсутність юридичної особи ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО» за вказаною адресою. Таким чином, з боку органу державної реєстрації не було порушень та дотримано вимоги встановленні ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Крім того, на теперішній час юридична особа ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО» знаходиться в стані припинення на підставі рішення суду, тому вимоги позивача про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи є безпідставними і такими, що фізично не можуть бути виконанні відповідачем.

Представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задоволити в повному обсязі.

Заслухавши присутніх представника позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи та чинне законодавство, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне:

товариство з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради від 25.10.2007 року, за місцезнаходженням: 49042, м. Дніпропетровськ, Аеропорт, 42 (дата проведення державної реєстрації 25.10.07р., номер запису про державну реєстрацію 1 224 102 0000 039727).

До управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (виконавчий орган Дніпропетровської міської ради) із ДПІ у Бабушкніському районі м. Дніпропетровська надійшло повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням №55829/10/29-045 від 16.12.2010 року, в якому повідомлено, що стосовно юридичної особи ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО» проведено заходи щодо встановлення фактичного місцезнаходження, за результатами проведення заходів встановлено: відсутність юридичної особи за місцезнаходженням; фактичне місцезнаходження юридичної особи або адреса, за якою здійснюється зв'язок, не встановлено. Повідомлення надіслано для проведення заходів згідно з ч.8 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Порядок анулювання реєстрації платників податку на додану вартість регулюється Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 р. №755-IV (далі - Закон України №755-IV) та Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом ДПА України № 978 від 22.12.2010 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 р. за № 1400/18695 (далі - Положення).

Відповідно до п.12 ст. 19 Закону України №755-IV у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України (ч.1 ст.17 Закону №755- IV).

У статті 19 вказаного Закону передбачено, що у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження запис про внесення змін і в той самий день подати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України інформацію з реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису.

Згідно матеріалів реєстраційної справи державним реєстратором направлялися на адресу ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО» рекомендованим листом з повідомленням щодо необхідності підтвердження відомостей про юридичну особу, однак поштове відправлення було повернуто до державного реєстратора.

Як зазначено в ч. 14 ст. 19 Закону України №755-IV, у разі, якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Судом з'ясовано, що 18.01.2011 року до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців внесено запис №12241430008039727 про відсутність юридичної особи ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО» за адресою м. Дніпропетровськ, Аеропорт, б. 42.

На підставі цього, податковий орган звернувся до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО» про припинення юридичної особи.

Постановою суду від 28.08.2012 року позов задоволено та припинено юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО».

На виконання цієї постанови суду відповідач вніс запис 14.11.12р. про знаходження ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО» в стані припинення підприємницької діяльності, за рішенням суду.

Дана постанова оскаржується позивачем в апеляційній інстанції, тому позивач не позбавлений можливості захистити своє право.

Враховуючи те, що 18.04.2013 року позивачем надано відповідачу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, у зв'язку із чим відпала підстава для припинення юридичної особи, позивач просить поновити його порушене право шляхом відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО» на підставі ст. 41 Закону України №755-IV.

Згідно п.67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України №755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Згідно до ст. 38 Закону України №755-IV суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.

Державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.

З дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи застосовуються обмеження, які встановлені законом, зокрема частиною другою статті 35 цього Закону.

Відповідно до ч.1 ст. 41 Закону України №755-IV підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи є постановлення судом рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В даному випадку, відповідач при внесенні оскаржуваного запису виконував рішення суду і діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, оскільки запис про знаходження у стані припинення підприємницької діяльності внесено на виконання рішення суду.

Від-так, у суду відсутні законні підстави для відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО».

Стаття 19 Конституції України зобов'язує органи державної влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Крім того, суд вважає доречними твердження відповідача, про те що фактично запису про припинення підприємницької діяльності не існує, відповідачем внесено лише запис 14.11.12р. «в стані припинення підприємницької діяльності, за судовим рішенням», а тому і не має можливості відмінити його.

Слід також звернути увагу позивача, що постанова суду від 28.08.2012 року ще не набрала законної сили і вході розгляду її в апеляційному порядку останній має можливість захистити свої інтереси та права.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та обставин справи, суд зробив висновок, що викладенні в позовній заяві доводи позивача є не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ДНІПРО-АГРО» до управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - виконавчий орган Дніпропетровської міської ради про скасування державної реєстрації - відмовити повністю.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 19 червня 2013 року

Суддя С.В. Ніколайчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2013
Оприлюднено27.06.2013
Номер документу31981352
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6548/13-а

Постанова від 14.06.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 17.05.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні