Постанова
від 17.06.2013 по справі 801/6027/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ ПОСТАНОВА Іменем України   17 червня 2013 р.  Справа №801/6027/13-а Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Суворової С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом    Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів              до    Приватного підприємства "Усмішка-Н"                  про стягнення. Суть спору: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Приватного підприємства «Усмішка-Н» про стягнення адміністративно-господарських санкцій на незайняті інвалідами робочі місця у 2012 році у сумі 16 190,00 грн.      Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем несплачені адміністративно-господарські санкції за незабезпечення працевлаштування на одне робоче місце інваліда у 2012 році. Позивач також посилається на те, що відповідачем не було подано до Ялтинського міського центру зайнятості звітів форми №3-ПН за період з 01.01.2012 року по 01.01.2013 року, у зв'язку з чим останнім порушені вимоги законодавства про захист інвалідів.   Позивач явку свого представника у судове засідання 17.06.2013 року не забезпечив, про час, день та місце його проведення повідомлений належним чином, надав до суду клопотання про розгляд справи за відсутності свого представника, позовні вимоги підтримав у повному обсязі. Представник відповідача у судове засідання 17.06.2013 року не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. З урахуванням неявки сторін, відповідно до вимог статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось. Згідно з ч.6 ст.128 КАС України, якщо  немає  перешкод  для  розгляду  справи  у  судовому засіданні,  визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату,  час і місце судового розгляду,  суд  має  право розглянути справу   у  письмовому  провадженні  у  разі  відсутності  потреби заслухати свідка чи експерта. Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд, - ВСТАНОВИВ: Приватне підприємство «Усмішка-Н»  (ідентифікаційний код юридичної особи 32684449), зареєстроване юридичною особою, про що свідчить Витяг з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідачем 20 лютого 2013 року було подано до відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт форми №10-ПІ «Про зайнятість та працевлаштування інвалідів» за 2012 рік, в якому вказано, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу підприємства становить 21 особа, з них кількість інвалідів – штатних працівників, які повинні  працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19  Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» - 1 особа, фонд оплати праці штатних працівників – 340 тис. грн.., середньорічна заробітна плата штатного працівника – 16 190,00 грн. (а.с.6). У вказаному звіті Приватним підприємством «Усмішка-Н» визначена сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 16 190,00 грн. У зв'язку із тим, що відповідачем самостійно не сплачені адміністративно-господарські санкції у розмірі 16 190,00 грн., позивачем здійснений розрахунок адміністративно-господарських санкцій ПП «Усмішка-Н» за невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів на робочих місцях, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році на суму 16 190,00 грн. (а.с.5). Суд встановив фактичні обставини та відповідні цим обставинам правовідносини, дослідив матеріали справи та надав їм оцінку, вважає позовні вимоги обґрунтованими виходячи з наступного. Порядок, підстави та умови  участі суб'єктів господарювання  в реалізації державних гарантій  для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюється Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875. Відповідно до статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875 (далі – Закон) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним. Відповідно до частини 9  статті 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Згідно з ч.1 ст.20 Закону роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним. Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. №70 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 чоловік, суми штрафних санкцій визначаються у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, а на підприємствах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному  підприємстві за  кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Відповідно до  п.4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом. Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005р. № 420, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.12.2005р. за №1534/11814 затверджена Інструкція щодо заповнення форми звітності №3-ПН “Звіт про наявність вакансій” (далі Інструкція № 420). У абзаці 1 Інструкції щодо заповнення форми звітності №3-ПН “Звіт про наявність вакансій”, зазначено, що відповідно до Закону України “Про зайнятість населення” підприємства, установи й організації, їх структурні підрозділи та філії незалежно від форми власності та господарювання повинні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інформацію про наявність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятості за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків. Відповідно до листа Ялтинського міського центру зайнятості № 03/04-158 від 06.06.2013 року, відповідачем взагалі не надавалися звіти по формі 3-ПН “Про наявність вакансій” про наявність вакантних місць для працевлаштування інвалідів. При цьому суд вважає необхідним визначити, що здійснювати функції контролю за своєчасним і повним отриманням коштів бюджетом неможливо без вживання і стягнення Фондом адміністративно-господарських санкцій підприємств, установ, організацій, які не забезпечують встановлених нормативів робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, якщо ними добровільно не сплачуються у відповідне відділення Фонду санкції за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. За таких обставин відповідачем не виконані вимоги встановлені діючим законодавством щодо обов'язку надання інформації про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, центрам зайнятості. Пунктом 11 Порядку встановлено, що у разі несплати адміністративно-господарських санкцій у встановлений термін відділення Фонду вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку. Таким чином, відповідач до 15 квітня 2013 року повинен був перерахувати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів 16 190,00 грн. адміністративно-господарських санкцій за одне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним. У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів працевлаштування у 2012 році одного інваліда та доказів сплати адміністративно-господарських санкцій. На підставі викладеного, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі. Керуючись ст.ст. 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: 1.          Адміністративний позов задовольнити. 2.Стягнути з Приватного підприємства «Усмішка-Н» (98600, АР Крим, м. Ялта, вул. Кривошти, 6, ЄДРПОУ 32684449, МФО 351005, АТ «Укрсиббанк, р/р 26002048275300) суму 16 190,00 грн. адміністративно-господарських санкцій за робочі місця не зайняті інвалідами у 2012 році за реквізитами: одержувач – Держбюджет м. Ялта, 50070000, Банк одержувача – Головне управління Державної казначейської служби України в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 38027563, р/р 31211230700039. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частини постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.   Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частин постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів від дня отримання постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.   Суддя                        Суворова С.В.                                                                                                          

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.06.2013
Оприлюднено26.06.2013
Номер документу31992417
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/6027/13-а

Постанова від 17.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

Ухвала від 10.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні