ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 18 червня 2013 р. Справа № 821/2085/13-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державна податкова інспекція у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби до Товариство з обмеженою відповідальністю "Агропромсервіс" про стягнення податкового боргу, встановив: Державна податкова інспекція у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби (далі - ДПІ у м. Херсоні Херсонської області ДПС або позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до Товариство з обмеженою відповідальністю "Агропромсервіс" (далі - ТОВ "Агропромсервіс" або відповідач) про стягнення податкового боргу. Від представника позивача надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження. Позовні вимоги просить задовольнити. Відповідач в судове засідання не прибув, заперечення на адміністративний позов у встановлений законом строк не надав. Про дату, час та місце засідання повідомлений належним чином. Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Враховуючи викладене, суд, вважає за можливе розглядати справу за наявними матеріалами справи в порядку письмового провадження. Згідно позовних вимог позивач обґрунтовує свою позицію наступним: у відповідача виник податковий борг на підставі несвоєчасної сплати штрафних санкцій нарахованих за несвоєчасне подання податкової звітності, згідно з актом перевірки від 03.07.09 р., в результаті якої прийнято податкове повідомлення - рішення від 08.07.09 р. № 0003761502/0 на суму 170,00 грн. За несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань відповідачу нарахована пеня в сумі 85, 26 грн. За рахунок наявної переплати в сумі 1, 76 грн. та часткової сплати боргу, залишок несплачених податкових зобов'язань складає 255, 26 грн. Податковий борг по податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів становить 2436, 68 грн., який виник за рахунок несплати узгоджених податкових зобов'язань згідно наданих розрахунків та нарахованої пені за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань. Станом на день подання позову до суду вказана заборгованість відповідачем не погашена, тому, позивач просить стягнути з відповідача податкову заборгованість в судовому порядку. Відповідач до суду заперечення не надав, правова позиція відповідача невідома. Ознайомившись з правовою позицією позивача, за відсутності правової позиції відповідача до предмету спору, повно та всебічно дослідивши матеріали справи, дослідивши норми законодавства які регулюють дані правовідносини та їх застосування ДПІ у м. Херсоні Херсонської області ДПС, суд приходить до висновку про повне задоволення позовних вимог, виходячи з такого: ТОВ "Агропромсервіс" Херсонським міським Виконавчим комітетом 07.08.2003 р. та взято на облік ДПІ у м. Херсоні Херсонської області ДПС 07.08.2003 р. як платник податків. Позивачем, на підставі актів перевірок, ТОВ "Агропромсервіс" визначались податкові зобов'язання з податку на додану вартість та застосовувались штрафні санкції та податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів. Так, відповідно до акту перевірки від 03.07.2009 р. № 1986/15-2/
32618287 "Про результати перевірки з питань своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість", встановлено несвоєчасну сплату штрафних санкцій нарахованих за несвоєчасне подання податкової декларації. В результаті податковою інспекцією прийнято податкове повідомлення - рішення по податку на додану вартість від 08 липня 2009 року № 0003761502/0 на 170,00 грн., також за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань нарахована пеня в сумі 85, 26 грн. З урахуванням переплати борг по податку на додану вартість становить 255,26 грн. При проведенні перевірки достовірності юридичної адреси ТОВ "Агропромсервіс" встановлено, що божник за юридичною адресою та фактичною адресою не знаходиться, у зв'язку з чим позивачем податкове повідомлення - рішення по податку на додану вартість від 08 липня 2009 року № 0003761502/0 на 170,00 грн. розміщено на дошці податкових оголошень 29.07.2009 р. Податковий борг по податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів виник починаючи з 14.10.2008 року в рахунок несплати узгоджених податкових зобов'язань згідно нарахованих розрахунків № 5551 від 32.01.2008 р. по строку сплати 14.01.2009 р. - 449,25 грн., № 187 від 12.01.2009 р. по строках сплати 14.04.2009 р. - 449, 25 грн., 14.07.2009 р. -449,25 грн., 14.10.2009 р. -449,25 грн., 14.01.2010 р. - 449,25 грн. Боржнику вручено першу податкову вимогу від 22 травня 2008 року № 1/979 на суму - 17,00 грн.,яка розміщена на дошці податкових оголошень 29.05.2008 р. та другу податкову вимогу від 01 липня 2008 року № 2/1158 на суму 17,00 грн., яка розміщена на дошці податкових податкових оголошень 10.07.2008 р. Пунктом 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України (далі ПКУ) встановлено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Як зазначено в п. 16.1.4 ст.16 ПК України, платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Крім цього, відповідно до п. 20.1.18 ст. 20 ПК України, органи державної податкової служби є органами стягнення та уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень. Таким чином, ДПІ має право звертатись до суду з позовом про стягнення податкового боргу. Так, відповідно до п. 14.1.175., ст.14 ПК України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Згідно з пункту 41.5 статті 45 Податкового кодексу України органи державної податкової служби є органами стягнення та уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень. Відповідно до п. 59.1. ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Згідно до п. 95.2. ст. 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Таким чином, враховуючи розміщення податкової вимоги на дошці податкових оголошень, податковий борг підлягає стягненню. Відповідно до п. 95.3 статті 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючого такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органами державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частині. Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 КАС України. Суд, дослідивши рішення надані позивачем докази, приходить до висновку, що позивач діяв на підставі та у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Законами України. При цьому, суд, також враховує, що відповідачем не надано доказів оскарження вказаних рішень. Таким чином, проаналізувавши адміністративний позов, дослідивши докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби до ТОВ "Агропромсервіс" про стягнення суми податкового боргу підлягає задоволенню. Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню. На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 2, 8, 9, 10 - 12, 17, 19, 158 - 163 КАС України, суд - постановив: Адміністративний позов задовольнити. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Агропромсервіс" (код ЄДРПОУ
32618287) кошти з рахунків у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу на суму 2691 (дві тисячі шістсот дев'яносто одну) грн. 94 коп., у тому числі: - по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 255 (двісті п'ятдесят п'ять) грн. 26 коп., код платежу 14010100 до державного бюджету; - по податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів (юридичних осіб) у сумі 2436 (дві тисячі чотириста тридцять шість) грн. 68 коп., код платежу 12020100 до державного бюджету Отримувач: УДК, код
24104230, Банк ГУДК МФО 852010. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя Василяка Д.К. кат. 8.1.5