КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 825/114/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Смірнова О.Є. Суддя-доповідач: Федорова Г. Г.
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 червня 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: суддів: секретаря:Федорової Г.Г., Вівдиченко Т.Р., Ключковича В.Ю., Каленюк О.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Відділу Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 29 січня 2013 року по справі за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Чернігівській області до Відділу Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
У січні 2013 року Державна фінансова інспекція в Чернігівській області (далі - позивач) звернулася до Чернігівського окружного адміністративного суду із позовом до Відділу Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області (далі - відповідач), в якому просила зобов'язати Відділ Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області виконати п. 3 вимоги Новгород-Сіверської міжрайонної Державної фінансової інспекції від 02.08.2012 року № 5-25/956 про усунення порушень виявлених ревізією в частині стягнення у дохід Державного бюджету України плати за надані адміністративні послуги фізичним особам в сумі 6 180,00 грн.
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 29 січня 2013 року адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Чернігівській області задоволено.
Відповідач, не погоджуючись з прийнятим рішенням суду, звернувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні заявлених позовних вимог.
Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явилися.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.
Згідно ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, відповідно до п. 2.38 Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції України на II квартал 2012 року, на підставі направлень від 07.06.2012 року № 67 та від 18.066.2012 року № 69, службовими особами Новгород-Сіверської міжрайонної Державної фінансової інспекції у період з 11.06.2012 року по 25.07.2012 року було проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності у відділі Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області за період з 01.01.2010 року по 01.06.2012 року, за результатами якої було складено акт № 5-25/67 від 25.07.2012 року.
З метою повного усунення виявлених ревізією порушень та недоліків начальнику відділу Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області були пред'явлені обов'язкові вимоги від 02.08.2012 року № 5-25/956 про усунення виявлених ревізією порушень.
Однак, станом на 18.12.2012 року п. 3 вимоги в частині стягнення у дохід Державного бюджету України плати за надані адміністративні послуги фізичним особам в сумі 6 180,00 грн. відповідачем виконано не було, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи колегія суддів зважає на наступне.
Процедуру надання адміністративних послуг органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в межах делегованих їм органами виконавчої влади повноважень, підприємствами, установами та організаціями, на які згідно з нормативно-правовими актами покладено повноваження надавати адміністративні послуги визначає Тимчасовий Порядок надання адміністративних послуг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 року № 737 (далі - Тимчасовий порядок) (тут і далі по тексту ухвали - в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до абз. 3 п. 1 Тимчасового порядку, адміністративна послуга - це послуга, яка є результатом здійснення суб'єктом повноважень щодо прийняття згідно з нормативно-правовими актами на звернення фізичної або юридичної особи адміністративного акта, спрямованого на реалізацію та захист її прав і законних інтересів та/або на виконання особою визначених законом обов'язків (отримання дозволу (ліцензії), сертифіката, посвідчення та інших документів, реєстрація тощо).
До адміністративних послуг належить:
- видача ліцензій, дозволів та інших документів дозвільного характеру, сертифікатів, свідоцтв, атестатів, посвідчень;
- реєстрація (фактів, суб'єктів, прав, об'єктів, у тому числі легалізація суб'єктів і актів (документів), нострифікація та верифікація);
- інші види діяльності незалежно від назви, у результаті провадження яких заінтересованим фізичним та юридичним особам, а також об'єктам, що перебувають у власності, володінні чи користуванні таких осіб, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт (абз. 6 п. 1 Тимчасового порядку).
Згідно п. 3 Тимчасового порядку, повноваження суб'єктів надання адміністративних послуг визначаються нормативно-правовими актами.
Плата за надання таких послуг справляється у розмірах та порядку, що визначені законодавчими актами, а в разі, коли це не передбачено законодавчими актами, - актами Кабінету Міністрів України.
Відповідно до Додатку № 1 до постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами платних адміністративних послуг» від 01.08.2011 року № 835 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), розмір плати за надання Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами платних адміністративних послуг, становить:
- 60,00 грн. за перевірку файла обміну даними про результати робіт із землеустрою в електронному вигляді (обмінного файла);
- 93,00 грн. за державну реєстрацію земельної ділянки;
- 102,00 грн. за державну реєстрацію державного акта на право власності на земельну ділянку, державного акта на право постійного користування земельною ділянкою.
Згідно п. 2 Порядку справляння плати за надання Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами платних адміністративних послуг, затвердженого постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2011 року № 835 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), оплата послуг здійснюється шляхом попереднього перерахування коштів через банки та/або відділення поштового зв'язку.
Підтвердженням оплати послуги є платіжне доручення або квитанція з відміткою банку чи відділення поштового зв'язку.
Пунктом 32 ст. 4 Закону України «Про державний бюджет України на 2011 рік» установлено, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2011 рік у частині доходів є плата за адміністративні послуги.
Відповідно до п. 45 ч. 2 ст. 29 Бюджетного кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), до доходів загального фонду Державного бюджету України належать плата за надання адміністративних послуг.
Статтею 2 Закону України «Про державний бюджет України на 2012 рік» установлено, що до доходів загального фонду Державного бюджету України на 2012 рік належать доходи державного бюджету, що визначені частиною другою статті 29 Бюджетного кодексу України.
Дослідженням матеріалів справи встановлено, що з вересня 2011 року по червень 2012 року відповідачем були прийняті 14 заяв на визначення кадастрового номера від 9-ти фізичних осіб (ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_25) та 35 заяв про державну реєстрацію земельної ділянки та державного акта від 17 осіб (ОСОБА_14, ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_15, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_26, ОСОБА_20, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25).
Вищезазначені заяви відділом Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області були направлені електронною поштою до Чернігівської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру», якою були виконані окремі етапи адміністративних послуг на загальну суму 4 410,00 грн., а саме:
- формування з використанням автоматизованої системи державного земельного кадастру аркушів Книги записів державної реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі - 35 послуг на суму 945,00 грн.;
- формування з використанням автоматизованої системи державного земельного кадастру аркушів Поземельної книги - 35 послуг на суму 1 155,00 грн.;
- внесення відомостей до автоматизованої системи державного земельного кадастру - 35 послуг на суму 735,00 грн.;
- заповнення одного бланка/додатка до бланка державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою з використанням автоматизованої системи державного земельного кадастру - 35 послуг на суму 1 155,00 грн.;
- перевірка обмінного файлу щодо структури, змісту, формату та вимогам до кадастрового номеру земельної ділянки - 14 послуг на суму 420,00 грн.
Згідно актів наданих послуг в 2012 році, відділом Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області, за виконання окремих етапів платних адміністративних послуг, Чернігівській регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» було сплачено 4 410,00 грн.
Разом з цим, плата за надані фізичним особам адміністративні послуги до спеціального фонду відділу Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області в 2011 році та загального фонду Державного бюджету в 2012 році не надходила.
При цьому, асигнування Державного бюджету України за КПКВ 2803600 «Видача державних актів на право приватної власності на землю в сільській місцевості» відділу Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області не відкривались. В свою чергу за паспортами бюджетної програми КПКВК 2803010 «Керівництво та управління у сфері земельних ресурсів» на 2011-2012 роки, за якими відділу Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області були відкриті асигнування, передбачено напрями використання бюджетних коштів лише для здійснення керівництва управління у сфері земельних ресурсів та здійснення управління земельними ресурсами на регіональному рівні.
Отже, з вищевикладеного вбачається, що Державним бюджетом було недоотримано 7 665,00 грн. (14 послуг x 60,00 грн. + 35 послуг x 93,00 грн. + 35 послуг x 102,00 грн.), в тому числі в 2011 році 6 105,00 грн. (спеціальний фонд), в 2012 році - 1 560,00 грн. (загальний фонд).
Крім цього, відповідно до п. 22 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 року № 228, показники видатків бюджету або надання кредитів з бюджету, що включаються до проекту кошторису, повинні бути обґрунтовані відповідними розрахунками за кожним кодом економічної класифікації видатків або класифікації кредитування бюджет і деталізовані за видами та кількістю товарів (робіт, послуг) із зазначенням вартості за одиницю.
Разом з цим, як вбачається з акту ревізії від № 5-25/67 від 25.07.2012 року, відділом Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області при складанні кошторису на 2012 рік, з урахуванням замовлень до Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» минулого року, не розраховувалися.
Також, під час здійснення господарських операцій пов'язаних з наданням послуг по реєстрації земельних ділянок, державних актів з виконанням комплексу супутніх послуг (перевірку файла обміну, внесення відомостей до державного земельного кадастру, тощо) відділом Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області первинні документи-рахунки на оплату адміністративних послуг з наступним їх відображенням в обліку не складалися.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 року № 2939-ХІІ (далі - Закон № 2939-ХІІ) (тут і далі по тексту ухвали - в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Згідно п. 7 ст. 10 Закону № 2939-ХІІ, Головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
Враховуючи те, що виявлені під час проведення контрольного заходу порушення не були усунуті в повному обсязі відділу Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області було пред'явлено вимогу про усунення виявлених в ході ревізії порушень.
Листами від 17.08.2012 року за № 01-15/2012 року та від 07.09.2012 року за № 01-05 відділ Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області повідомив про часткове виконання вимог Новгород-Сіверської міжрайонної державної фінансової інспекції.
Разом цим, п. 3 вимоги в частині стягнення у дохід Державного бюджету України плати за надані адміністративні послуги фізичним особам в сумі 6 180,00 грн. відповідачем виконано не було.
Посилання апелянта на те, що надані в період з вересня 2011 року по червень 2012 року адміністративні послуги громадянам, в рамках проекту «Видача державних актів на право власності на землю у сільській місцевості та розвиток системи кадастру», затвердженого міжнародною угодою про позику між України та Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 17.10.2003 року, ратифікованої Законом України від 15.06.2004 року № 1776-IV, надавалися безкоштовно спростовується вищевикладеним.
Отже, враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про правомірність заявлених вимог, які підлягають до задоволення.
Згідно зі ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права. Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції не вбачається.
Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Відділу Держкомзему у Семенівському районі Чернігівської області на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 29 січня 2013 року - залишити без задоволення.
Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 29 січня 2013 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України .
Головуючий суддя: Суддя: Суддя: Г.Г. Федорова Т.Р. Вівдиченко В.Ю. Ключкович Головуючий суддя Федорова Г. Г.
Судді: Вівдиченко Т.Р.
Ключкович В.Ю.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2013 |
Оприлюднено | 25.06.2013 |
Номер документу | 32006493 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Федорова Г. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні