ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 червня 2013 р. (11:47) Справа №801/5086/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді Сидоренка Д.В., при секретарі Леоновій В.В.,
за участю представника позивача - Серпутіної Т.В., довіреність №1906/9/8/10 від 01.03.2013 року,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим Державної податкової служби
до Товариства з обмеженою відповідальністю «ВВВ Скеля»
про стягнення 156819,00 грн. заборгованості,
Обставини справи: Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція Автономної Республіки Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «ВВВ Скеля» заборгованості в сумі 156819,00 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем не сплачуються у визначені законом строки узгоджені податкові зобов'язання.
Представник позивача, присутній у судовому засіданні 20.06.2013 року, підтримав позовні вимог у повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином - шляхом направлення на його адресу судової повістки. Заперечення на позовну заяву відповідач до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Підпунктом 41.1.1 п.41. ст. 41 Податкового кодексу України (далі по тексту - ПК України) встановлено, що органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень (п.п.41.4 ст. 41 ПК України).
Враховуючи зазначене, позивач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.
Нижньогірською районною державною адміністрацією АР Крим 16.05.2005 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «ВВВ Скеля» , що підтверджується довідкою з ЄДРПОУ серії АБ№413993 від 26.12.2011 року.
Згідно з довідкою Джанкойської ОДПІ № 144/29-0 від 27.12.2011 року, відповідач з 24.05.2005 року перебуває на податковому обліку за № 7, є платником податків і зборів.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України).
Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).
Згідно з п.п. 49.18. ст. 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України).
Згідно з п.п.54.3.1 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Пунктом 120.1 статті 120 ПК України встановлено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Як вбачається з матеріалів справи, податковий борг відповідача складається із:
заборгованості з податку на додану вартість в сумі 18683,64 грн.,
заборгованості з податку на прибуток в сумі 138135,36 грн.
Так, відповідачем в порядку податкової звітності до податкового органу були надані декларації з податку на додану вартість на загальну суму 18492,00 грн., у тому числі:
№ 9085171808 від 18.01.2013 року за грудень 2012 року на суму 8580,00 грн.,
№ 9008289412 від 20.02.2013 року за січень 2013 року на суму 5149,00 грн.,
№ 9014696396 від 20.03.2013 року за лютий 2012 року на суму 4763,00 грн.
Однак, сума самостійно задекларованих зобов'язань з податку на додану вартість відповідачем в повному обсязі у визначені законодавством строки сплачена не була.
У зв'язку з несвоєчасною сплатою узгодженої суми податкових зобов'язань на підставі даних облікової картки платника податків відповідачу нарахована пеня в сумі 191,64 грн.
Відповідно до п.п.129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;
Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (п.129.4 ст. 129 ПК України).
Судом встановлено, що відповідачем вірно зроблено розрахунок пені з урахуванням кожного дня прострочення виконання узгодженого зобов'язання.
Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача з податку на додану вартість становить 18683,64 грн., у тому числі 18492,00 грн. - основний платіж та 191,64 грн. - пеня.
Також, матеріали справи вказують на те, що за відповідачем наявна сума податкового боргу з податку на прибуток підприємств в сумі 138135,36 грн., яка утворилась наступним чином.
Посадовими особами Джанкойської ОДПІ АР Крим 01.07.2012 було проведено камеральну перевірку платника податку на прибуток ТОВ «ВВВ Скеля» за І квартал 2010 року.
За результатами перевірки складено акт № 569/1501/33108459 від 01.07.2012 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» в частині заниження податкового зобов'язання на суму 131558,00 грн.
На підставі даних акту перевірки позивачем 13.07.2012 року було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000102100/0, яким податкове зобов'язання позивача з податку на прибуток збільшено на 138135,90 грн., у тому числі за основним платежем - 131558,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 6577,90 грн.
Назване податкове повідомлення-рішення було відповідачем оскаржено у судовому порядку до Окружного адміністративного суду АР Крим.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 24.01.2013 року ТОВ «ВВВ Скеля» відмовлено у задоволенні позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Джанкойської ОДПІ АР Крим № 0000102100/0 від 13.07.2012 року.
Рішення суду набрало законної сили з 16.03.2013 року.
Таким чином, у відповідності до положень пункту 56.18 статті 56 ПК України податкове повідомлення-рішення № 0000102100/0 від 13.07.2012 року є узгодженим, проте, визначена у ньому сума податкового зобов'язання сплачена відповідачем лише в сумі 0,54 грн.
Таким чином, за відповідачем утворилась сума заборгованості з податку на прибуток підприємств у розмірі 138135,36 грн.
Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України).
При цьому, згідно з п.59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Таким чином, несплачена платником податків сума податкового боргу є узгодженою з моменту отримання ним податкової вимоги.
На підставі зазначеного вище, позивачем на адресу відповідача були направлені вимога перша податкова вимога №1/29 від 02.06.2010 року (отримана 03.06.2010 року) та друга податкова вимога №2/34 від 08.07.2010 року (отримана 09.07.2010 року).
Крім того, 01.09.2012 року відповідачу було направлено повідомлення про наявність боргу (отримано 01.09.2012 року).
Названі податкові вимоги відповідачем оскаржені не були, отже, визначена у них сума боргу є узгодженою.
З урахуванням зазначеного вище, загальна сума заборгованості відповідача перед бюджетом становить 156819,00 грн. та складається з заборгованості з податку на додану вартість в сумі 18683,64 грн. та заборгованості з податку на прибуток в сумі 138135,36 грн.
Відповідачем в порядку ст. 71 КАС України не було надано доказів сплати заборгованості у повному обсязі.
Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.
На підставі зазначеного вище, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
У судовому засіданні, яке відбулось 20.06.2013 року, оголошено вступну та резолютивну части постанови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 25.06.2013 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ВВВ Скеля» (97100, АР Крим, Нижньогірський район, смт. Нижньогірський, вул. Перемоги, 1/а, ЄДРПОУ 33108459) податковий борг у розмірі 156819,00 з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ «ВВВ Скеля», у тому числі:
18683,64 грн. з податку на додану вартість на р/р №31110029700192 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 37956998, МФО 824026, код платежу 14010100,
138135,36 грн. з податку на прибуток підприємств на р/р №31118009700192 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 37956998, МФО 824026, код платежу 11021000.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2013 |
Оприлюднено | 26.06.2013 |
Номер документу | 32007196 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні