Справа № 815/3701/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 червня 2013 року о 10.42 год. м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді: Юхтенко Л.Р.
при секретарі судового засідання: Каракаш Ю.І.
за участю сторін:
від позивача (представник) - Тодорова Л.М., за довіреністю
від відповідача (представник) - Правенко В.П., за довіреністю
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщені Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за адміністративним позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»» до Борщівської сільської ради Котовського району Одеської області про стягнення штрафних санкцій у розмірі 6120, 00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Державне підприємство «Національна енергетична компанія Укренерго» з адміністративним позовом до Борщівської сільської ради Котовського району Одеської області про стягнення штрафних санкцій у розмірі 6120, 00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області від 18.03.2013 року №05/13-01-0004 на відповідача було накладено штраф за ухилення від виконання вимог припису від 21.08.2012 року №05/13-02-0045/3 на суму 6120, 00 грн. Відповідачу було запропоновано самостійно, протягом тридцяти днів з дня прийняття постанови сплатити до Державного бюджету України зазначений у постанові штраф, але у встановлений позивачем строк відповідач не сплатив суму штрафу, що стало підставою звернення позивача до суду з позовом про стягнення цієї суми у судовому порядку.
В судовому засіданні представник Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» позовні вимоги підтримав у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив суд відмовити у їх задоволенні з підстав того, що житлові будинки, відносно яких позивачем були встановлені порушення експлуатації електроустановок та режимів споживання електричних енергії споживача з обслуговування та експлуатації житлового фонду, які забезпечуються електропостачанням відповідно до договору, укладеного відповідачем з ВАТ «Енергопостачальна компанія «Одесаобленерго», не знаходяться на балансі відповідача, а є на балансі Борщівського ВУЖКГ, яке знаходиться в стадії ліквідації. У відповідача не має, ані технічної, ані матеріальної можливості утримувати ці будинки. Відповідач намагається змінити умови вказаного договору, про що надсилав відповідні листи на адресу Котовського РЕМ, але ці листи залишені без відповіді та задоволення. Також представник відповідача посилається на відсутність коштів для оплати вказаного штрафу.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.
Судом встановлено, що 17 жовтня 2012 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Замараєвим М.М., відповідно до ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання» та Положення про державний енергетичний нагляд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929, проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах Борщівської сільської ради Котовського району Одеської області з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії споживача з обслуговування та експлуатації житлового фонду.
За результатами зазначеної перевірки складено акт №05/13-02-0045 від 17 жовтня 2012 року, яким встановлені факти невиконання суб'єктом господарювання встановлених законодавством вимог.
На підставі вищезазначеного акту перевірки позивачем виписано Борщівській сільській раді Котовського району Одеської області припис №05/13-02-0045/3 від 21 жовтня 2012 року (а.с. 23-37) про усунення виявлених під час перевірки порушень, про виконання вимог якого повідомити у термін до 01 березня 2013 року.
Судом також встановлено, що відповідач не оскаржував вище зазначений припис, ні в адміністративному, ні судовому порядку.
07 березня 2013 року державним інспектором з енергетичного нагляду Морозовим О.А., була здійснена позапланова перевірка відповідача з питань виконання ним вимог припису Держенергонагляду №05/13-02-0045/3 від 21 жовтня 2012 року, за результатами якої був складений акт №05/13-05-0001 від 07 березня 2013 року, яким виявлено невиконання відповідачем у повному обсязі вимог вище зазначеного припису.
Судом встановлено, що з вище зазначеним актом був ознайомлений сільський голова Борщівської сільської ради Котовського району Одеської області Правенко В.П., що підтверджується відповідним підписом (а.с. 22 зворотній бік), зауважень або пояснень по виявленим порушенням не надано.
18.03.2013 року на підставі вищезазначених матеріалів перевірки старшим державним інспектором з енергетичного нагляду в Одеській області Гречкосій Р.П. прийнято постанову № 05/13-01-0004 від 18.03.2013 року (а.с. 5) про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 6120, 00 грн. за невиконання у повному обсязі Борщівською сільською радою Котовського району Одеської області припису №05/13-02-0045/3 від 21 жовтня 2012 року, що є порушенням Закону України «Про електроенергетику».
З матеріалів справи вбачається, що постанову №05/13-01-0004 направлено сільському голові Борщівської сільської ради Котовського району Одеської області Правенко В.П. із супровідним листом (а.с. 6) та одержано ним 21 березня 2013 року (а.с. 6 зворотній бік).
Борщівською сільською радою Котовського району Одеської області з моменту отримання зазначеної постанови та у строки, передбачені законодавством, сума штрафу самостійно не погашена.
Постанова у судовому порядку оскаржена не була.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.ч. 1, 4 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду. Центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України.
Відповідно до п.1 Положення «Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року №929 (у редакції від 05.11.2008 №970), державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
Наказом Міністерства палива та енергетики України від 03.11.2006 №422 «Про державний енергетичний нагляд» встановлено, що Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.96 N 929.
Відповідно до абз. 3 ч. 3 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику", суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з п. 2 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312 (далі - Положення), штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.
Відповідно до п. 8 Положення рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.
Згідно з ч. 6 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.
Пунктом 10 Положення встановлено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Як видно з матеріалів справи, постанова Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області № 05/13-01-0004 від 18.03.2013 року відповідачем у судовому порядку не оскаржувалась, пункти припису у повному обсязі не виконані.
Поряд з цим, станом на день розгляду спору сума штрафних санкцій, визначена відповідачу, ним до Державного бюджету України не сплачена.
Судом не приймаються до уваги посилання представника відповідача на обставини, що житлові будинки не знаходяться на балансі відповідача, оскільки судом достовірно встановлено та не заперечується представником відповідача, що між ВАТ «Енергопостачальна компанія «Одесаобленерго» та відповідачем укладений договір про постачання електричної енергії № Кт-172 від 01.09.2010 року, предметом якого є придбання останнім електричної енергії для забезпечення потреб електроустановок Споживача (відповідача), при цьому точка продажу електричної енергії - межа балансової належності, на якій відбувається перехід права власності на електричну енергію визначена додатком «Акт розмежування балансової належності електромереж та експлуатаційної відповідальності сторін», підписаний сторонами договору, який є окремим додатком цього договору. В матеріалах справи містяться акти розмежування балансової належності електромереж та експлуатаційної відповідальності сторін, в яких вказані конкретні адреси, в тому числі житлових будинків (а.с. 76-102).
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про електроенергетику», споживач енергії, яким є відповідач, зобов'язаний додержуватися вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії. Безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач. Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.
Також не приймаються до уваги посилання представника відповідача на спроби змінити умови договору, оскільки на момент проведення перевірки позивачем, винесення припису, на кінцеву дату встановлену для виконання цього припису та на час розгляду справи, такі зміни не були внесені до договору, та договір про постачання електричної енергії № Кт-172 від 01.09.2010 року залишається діючим.
Одночасно, не заслуговують на увагу посилання представника відповідача на відсутність коштів для оплати штрафу, оскільки Законом України «Про електроенергетику» не передбачено звільнення від відповідальності з таких підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що визначення відповідачеві фінансових санкцій здійснено правомірно, а тому позовні вимоги щодо стягнення з відповідача штрафних санкцій у розмірі 6120, 00 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі вищевикладеного, відповідно до ст. 27 Закону України «Про електроенергетику», ст. 10 Положення «Про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику», та керуючись ст. ст. 2, 4, 94, 158, 160, 163, 167, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»» до Борщівської сільської ради Котовського району Одеської області про стягнення штрафних санкцій у розмірі 6120, 00 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Борщівської сільської ради Котовського району Одеської області (66320, Одеська область, Котовський район, с. Борщі, код ЄДРПОУ 04379775, р/р 35417026001361 в ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011) на користь Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»» (код ЄДРПОУ 37984302) штраф у розмірі 6120 грн. (шість тисяч сто двадцять гривень) на р/р 31118106700294, ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37984302 (код бюджетної класифікації 21081100), одержувач ГУДКСУ в Одеській області.
Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.
Повний текст постанови складений та підписаний 17 червня 2013 року
Суддя Л.Р. Юхтенко
Стягнути з Борщівської сільської ради Котовського району Одеської області
17 червня 2013 року.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2013 |
Оприлюднено | 26.06.2013 |
Номер документу | 32008851 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні