Ухвала
від 14.05.2013 по справі 817/487/13-а
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



Головуючий у 1-й інстанції: Гломб Ю.О.

Суддя-доповідач:Майор Г.І.

ПОСТАНОВА

іменем України

"14" травня 2013 р. Справа № 817/487/13-а

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Майора Г.І.

суддів: Бучик А.Ю.

Шевчук С.М.,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Дубенської об'єднаної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "13" березня 2013 р. у справі за позовом Дубенської об'єднаної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби до Політичної партії Радивилівська районна організація селянської партії України про припинення юридичної особи ,

ВСТАНОВИВ:

Дубенська об`єднана державна податкова інспекція Рівненської області Державної податкової служби (далі - Дубенська ОДПІ) звернулась до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Політичної партії Радивилівська районна організація селянської партії України про припинення юридичної особи.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 13 березня 2013 року відмовлено повністю Дубенській об'єднаній державній податковій інспекції Рівненської області Державної податкової служби у задоволенні позовних вимог до Політичної партії Радивилівська районна організація селянської партії України про припинення юридичної особи.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Дубенська ОДПІ звернулася до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вищевказане рішення та прийняти нове, яким позов задовольнити повністю. В апеляційній скарзі позивач посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування постанови суду першої інстанції.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи, дослідивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального законодавства, колегія суддів уважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з огляду на таке.

Політична партія Радивилівська районна організація селянської партії України зареєстрована як юридична особа Радивилівською районною державною адміністрацією Рівненської області 08.12.1997 року та перебуває на обліку у Радивилівському відділенні Дубенської ОДПІ як платник податків. Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.9), відомості про реєстрацію відповідача юридичною особою включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Орган податкової служби, звертаючись до суду з вказаним позовом посилався на те, що підставою припинення юридичної особи є неподання з 01.12.2011 року податкової звітності, про що податковим органом складено довідку №275/8/15 від 07.02.2013 (а.с.4). Станом на момент подачі позову до суду відповідач не має заборгованості перед бюджетом, що підтверджується матеріалами справи.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції прийшов до висновку про те, що законодавством України не передбачено повноваження податкового органу на звернення до суду із позовом про припинення юридичної особи - районної організації політичної партії.

Колегія суддів не погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, виходячи з такого.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Згідно з пунктом 20.1.12. ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби у випадках, встановлених законом, мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Це повноваження з врахуванням норм Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", який є спеціальним законом з питань державної реєстрації, припинення суб'єктів підприємницької діяльності, слід розуміти як повноваження на звернення до адміністративного суду з позовом про припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця.

Згідно з частиною 1 ст. 33 вказаного Закону юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, передбачені частиною другою статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних особі та фізичних осіб-підприємців". Однією з таких підстав є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Норма названої статті не містить імперативного застереження щодо кола осіб, які мають право звернутися до суду з позовом про припинення юридичної особи з наведеної підстави, а подання такого позову органом державної податкової служби обумовлено виконанням покладеного на нього законом обов'язку щодо аналізу причин і оцінки даних про факти порушень податкового законодавства, що нерозривно пов'язано з набуттям платником податків цивільної правосуб'єктності.

При цьому, слід зазначити, що за правилом, встановленим частиною першою статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців", дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб -підприємців.

Частина друга цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Зазначені вище суб'єкти, для яких законом встановлено особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (частина третя статті 3 цього Закону).

Особливості створення, функціонування та припинення діяльності політичних партій регулюються Законом України "Про політичні партії в Україні" № 2365-III від 05.04.2001р.

Стаття 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачає, що політична партія - це зареєстроване згідно з Законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Статтею 3 ч.3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" № 755-ІV від 15.05.2003 визначено, що об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

З огляду на викладене норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про політичні партії в Україні", які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.

А відтак, підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", є незалежними від випадків примусового розпуску (ліквідації) політичних партій, передбачених ст.23 Закону України "Про політичні партії в Україні", які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію цього Закону.

Відповідно до абзацу п'ятого частини другої статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Таким чином, органи податкової служби наділені правом звернення до суду з позовом про припинення громадської організації чи політичної партії за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

З огляду на викладене колегія суддів вважає переконливими доводи апеляційної скарги, а відтак постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 198, п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції скасовує її та ухвалює нове рішення, якщо визнає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 197, 198, 202, 205, 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Дубенської об'єднаної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби задовольнити.

Постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "13" березня 2013 р. скасувати.

Прийняти нову постанову.

Позовні вимоги Дубенської об'єднаної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби задовольнити.

Припинити юридичну особу Політична партія Радивилівстка районна організація селянської партії України, місцезнаходження: Рівненська область, м.Радивилів, вул.Почаївська,17 код ЄДРПОУ 25315609.

Постанова набирає законної з моменту прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Г.І. Майор

судді: А.Ю.Бучик С.М. Шевчук

Роздруковано та надіслано: (рек. з пов.)

1- в справу

2 - позивачу Дубенська об'єднана державна податкова інспекція Рівненської області Державної податкової служби вул.Грушевського,134,м.Дубно,Дубенський район, Рівненська область,35600

3- відповідачу Політична партія Радивилівська районна організація селянської партії України вул.Почаївська, 17,м.Радивилів,Рівненська область,35500

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2013
Оприлюднено26.06.2013
Номер документу32009168
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/487/13-а

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 08.04.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Постанова від 13.03.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні