ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" червня 2013 р. Справа № 809/1643/13-a
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Лучко О.О.
за участю секретаря Круглої О.М.
за участю сторін:
прокурора: Аверкової Н.О.,
представника позивача: Раковецької Л.В.,
представника відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: першого заступника прокурора м.Івано-Франківська Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до відповідача: Відкритого акціонерного товариства "Долинський деревообробний завод"
про стягнення штрафних санкцій в розмірі 5100,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
23.05.2013 року перший заступник прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі - Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства «Долинський деревообробний завод» (далі ВАТ «Долинський деревообробний завод») про стягнення штрафних санкцій в розмірі 5100,00 грн.
Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позов підтримали, суду пояснили, що за відповідачем рахується заборгованість зі сплати штрафу в розмірі 5100,00 грн., яка виникла у зв'язку із порушенням відповідачем вимог чинного законодавства про цінні папери, а саме ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та п.1 глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006 року, в частині: неподання до територіального управління Комісії регулярної річної інформації за 2011 рік, неопублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії регулярної річної інформації за 2011 рік та нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2011 рік. На підставі наведеного просили позов задовольнити повністю та стягнути дану заборгованість.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду. Правом на подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався. Заяв та клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не надав.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення прокурора, представника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ВАТ «Долинський деревообробний завод» 10.07.1995 року зареєстроване виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради як юридична особа та відповідно до ст.2 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" є емітентом у розумінні даного Закону. (а.с. 33-34).
Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, 15.10.2012 року Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ВАТ «Долинський деревообробний завод», якою встановлено порушення відповідачем вимог чинного законодавства про цінні папери, а саме ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та п.1 глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 року №97/13364, в частині: неподання до територіального управління Комісії регулярної річної інформації за 2011 рік, неопублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії регулярної річної інформації за 2011 рік та нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2011 рік, а також зобов'язано керівника або уповноваженого представника з'явитися для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень 25 жовтня 2012 року о 10 год. (а.с. 7).
Крім того, 29.10.2012р. Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за вищевказані правопорушення на ринку цінних паперів, вчинені ВАТ «Долинський деревообробний завод», складено акти за №477-ПР-1-Е, №478-ПР-1-Е, №461-ПР-1-Е та одночасно винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно відповідача на 09.11.2012 року.
За наслідками розгляду вищезазначеної справи начальником Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 09.11.2012 року прийнято постанови №475-ПР-1-Е, №476-ПР-1-Е та №477-ПР-1-Е, згідно яких до ВАТ «Долинський деревообробний завод» застосовано штрафні санкцій в розмірі 1700,00 грн. за кожне порушення. Таким чином, загальний розмір штрафних санкцій, накладених на відповідача за не розкриття регулярної річної інформації за 2011 рік, становить 5100,00 грн.
Постанови про накладення штрафних санкцій від 09.11.2012 року надіслані відповідачу, що підтверджується копіями реєстру про відправлення поштових повідомлень.
Вказані постанови відповідач не оскаржував. Станом на день подання позовної заяви за ВАТ «Долинський деревообробний завод» рахується заборгованість по сплаті штрафних санкцій в розмірі 5100,00 грн.
Відповідно до ст.68 Конституції України, кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі Закон).
Зокрема, абз.1 ст.5 цього Закону визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
В ст.3 даного Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється, зокрема у формі контролю за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням тощо.
В п.14 ст.8 вказаного Закону зазначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" №3480- ІV від 23.02.2006 року регулярна інформація про емітента - це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
Річна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість), спосіб розміщення та лістинг цінних паперів; річна фінансова звітність; аудиторський висновок; перелік власників значних пакетів (10 відсотків і більше) акцій із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій (ч.3 ст.40 Закону).
В п.1 гл.7 Розд.V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів передбачено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Відповідно до п.5-7 ч.1 ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції зокрема за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Як встановлено в судовому засіданні, відповідач станом на 30.04.2012 року не опублікував в офіційному друкованому виданні регулярну річну інформацію - звіт за 2011 рік, не розмістив його на загальнодоступній інформаційній базі даних, та станом на 01.06.2012 року не подав його до Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, чим порушив вищезазначені вимоги законодавства.
Процедура застосування штрафних санкцій за порушення норм закону щодо державного регулювання ринку цінних паперів визначена Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2272 від 11.12.2007 року (надалі - Правила).
Зокрема п.п.2,3 розд.XVIII Правил передбачено, що штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через п'ятнадцять днів з дати отримання постанови шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. При цьому згідно п.4 даного розділу документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії чи відповідного підрозділу територіального органу Комісії.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про правомірність дій позивача стосовно накладення на відповідача штрафу в розмірі 5100,00 грн.
Постанови про накладення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 09.11.2012 року ВАТ «Долинський деревообробний завод» не оскаржив. Будь-яких доказів на підтвердження сплати штрафу відповідач суду не надав.
За таких обставин суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст.ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Долинський деревообробний завод" (ідентифікаційний код юридичної особи 22194223, вул.8 березня, буд. 5а, м.Долина, Івано-Франківська область, 77503) штрафні санкції в розмірі 5100,00 (п'ять тисяч сто) гривень в дохід Державного бюджету України на рахунок №31119106700155 УК у Долинському районі, код ЄДРПОУ 37964129, банк одержувача ГУДКСУ в Івано-Франківській області, МФО банку 836014, код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 101.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст.254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення встановлених строків подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя: Лучко О.О.
Постанова складена в повному обсязі 25.06.2013 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2013 |
Оприлюднено | 27.06.2013 |
Номер документу | 32028937 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні