ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України м. Сімферополь 15 травня 2012 р. (15:10 год.) Справа №2а-3407/12/0170/18 Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Панова О.І., при секретарі Гнатенко І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби до Відкритого акціонерного товариства "Гідромонтаж" про стягнення 1 942,61 грн. представники сторін: не з'явились. Суть спору: Державна податкова інспекція у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Відкритого акціонерного товариства "Гідромонтаж" (далі - відповідач) про стягнення 1942,61 грн. з рахунків у банках. Позов мотивовано несплатою відповідачем податкового боргу станом на 13.03.2012р. за самостійно подані до органів державної податкової інспекції податкових розрахунків земельного податку. Ухвалами суду від 04.04.2012 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду. Представник позивача повідомлений належаним чином про дату, час і місце судового розгляду, явку уповноваженого представника не забезпечив. Відповідач повідомлений належаним чином про дату, час і місце судового розгляду, явку уповноваженого представника не забезпечив. Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись статтею 128 КАС України вважає можливим розглянути справу за відсутністю представників позивача та відповідача. Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд, - ВСТАНОВИВ: Відповідач зареєстрований як юридична особа (ідентифікаційний код 14313441), є платником податків та зборів, передбачених статтею 9 Податкового кодексу України. Згідно зі статтею 269 Податкового кодексу України платниками податку, передбаченого ст. 9 Податкового кодексу України – плата за землю, є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі. Об'єктами оподаткування (ст. 270 Податкового кодексу України) є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності. Пунктом 4.1.1 статті 4 встановлено, що кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цім Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу. Відповідно до п.п.14.1.136 статті 14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Відповідно до ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Відповідно до пункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок є документом, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків –фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Пунктом 285.1 статті 285 Податкового кодексу України передбачено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Платники плати за землю (крім фізичних осіб) відповідно до пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. Згідно з пунктом 287.3. статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Судом встановлено, що відповідачем до Державної податкової інспекції у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби була подано податковий розрахунок земельного податку за 2011 рік №1965 від 31.01.2011 року (а.с.21), за якою нараховано орендну плату за землі державної або комунальної власності на 2011 рік на загальну суму 8034,33 грн. Згідно з наданим до матеріалів справи розрахунком (а.с.26), заборгованість відповідача виникла у зв'язку з несплатою самостійно визначеного зобов'язання з земельного податку по строкам оплати на 30.11.2011 р. у сумі 669,53 грн., 30.12.2011 р. у сумі 669,53 грн., 30.01.2012 р. у сумі 669,50 грн. за кожним строком. Таким чином, у відповідача виник податковий борг у розумінні Податкового кодексу України на загальну суму 2008,56 гривень, з якого відповідачем частково було сплачено на суму 65,95 грн., а отже загальний борг відповідача склав 1942,61 грн. станом на 13.03.2012р. Пунктом 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання; Таким чином, грошове зобов'язання платника податку становиться податковим боргом з моменту його узгодження у порядку, визначеному Податковим кодексом. Згідно з п.п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу. Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Згідно із п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів платника податків проводяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Відповідно до статті 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” одним із завдань органів податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів). Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. Позивачем була сформована і направлена на адресу відповідача податкова вимога №1 від 06.01.2012 року, яка була отримана відповідачем 13.01.2012р. про що свідчить підпис у рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення. Відповідач не надав суду доказів оскарження вимоги про сплату заборгованості, її наявність і розмір підтверджуються матеріалами справи. Відповідно до наданої позивачем довідки, заборгованість відповідачем не погашена та станом на 13.03.2012 року складає 1942,61 гривень. Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі. На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити. 2. Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Відкрите акціонерне товариство "Гідромонтаж" (98603, АР Крим, м. Ялта, вул. Свердлова, буд. 89; ідентифікаційний код 14313441) в дохід місцевого бюджету м. Керчі (р/р 33216811700019 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, код платежу 13050100, ЗКПО 37978388) заборгованість з земельного податку у розмірі 1942,61 грн. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя Панов О.І.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2012 |
Оприлюднено | 27.06.2013 |
Номер документу | 32032080 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Панов О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні