ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ ПОСТАНОВА Іменем України 12 червня 2013 р. (10:35 год.) Справа №801/2875/13-а Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря Трофімової О.В., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Кооперативу «Парус» про спонукання до виконання певних дій, без участі представників сторін, Суть спору: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Кооперативу «Парус» про зобов'язання надати документи для реєстрації: заяву про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів за формою №1, що затверджується наказом Мінпраці за № 98 від 14.03.2007 року, та виписку або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Позовні вимоги обґрунтовані положеннями п. 4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», відповідно до яких відповідач зобов'язаний зареєструватися в Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів, але цей обов'язок не виконує. Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.03.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду. 12.06.2013 року від представника позивача надійшла заява з уточненням прохальної частини адміністративного позову, в якій позивач просить зобов'язати Обслуговуючий дачно-човновий кооператив «Парус» надати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів документи для реєстрації: заяву про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів за формою №1, що затверджена наказом Мінпраці № 98 від 14.03.2007 року у зв'язку зі змінами у «Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю» від 08.04 2013 року. Сторони явку своїх представників у судове засідання не забезпечили, про день, час та місце судового засідання повідомлені належним чином - на адреси, зазначені у позовній заяві (а.с.2) та у Спеціальному витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (а.с.4), направлено судові повістки про виклик у судове засідання, але повідомлення відповідача повернулось з відміткою пошти, що зазначена адреса не обслуговується (а.с.44). Враховуючи те, що відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України особа, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином, суд вважає, що відповідач про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. До дня розгляду справи від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у відсутність його представника. Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача. Згідно з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на відповідача станом на 05.02.2013р. слідує, що повним найменуванням юридичної особи є Обслуговуючий дачно-човновий кооператив «Парус», скорочене найменування юридичної особи - Кооператив «Парус», що є тотожними найменуваннями однієї і тієї самої юридичної особи, тому, враховуючи, що в уточненому позові позивач звертає вимоги до Обслуговуючого дачно-човнового кооперативу «Парус» суд вважає, що найменування - Обслуговуючий дачно-човновий кооператив «Парус» є повним найменуванням юридичної особи відповідача, тому вважає належним відповідачем по справі - Обслуговуючий дачно-човновий кооператив «Парус». Розглянувши подані документи та матеріали справи всебічно і повно, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд ВСТАНОВИВ: Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження. Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку зі здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму. Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Згідно із ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» №875 від 21.03.1991 року із змінами та доповненнями (далі – Закон № 875) Відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць, передбаченого частиною першою цієї статті, мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування та сплати ними адміністративно-господарських санкцій. Правовий статус, повноваження та умови діяльності Фонду соціального захисту інвалідів визначені Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженим Наказом Міністерства соціальної політики України від 14.04.2011 року № 129, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.04.2011 року за № 528/19266 (далі – Положення № 129). Відповідно до пункту 1 Положення № 129 Фонд є бюджетною установою, діяльність якої спрямовується, координується та контролюється Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України. Пунктом 4 Положення № 129 встановлені основні завдання Фонду, до яких відносяться: реалізація в межах своєї компетенції заходів щодо забезпечення зайнятості та працевлаштування інвалідів; виконання програм щодо соціального захисту інвалідів. Згідно з пунктом 12 Положення № 129 для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Міністерством соціальної політики України та Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України утворюються територіальні відділення Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі в межах граничної чисельності його працівників. Виходячи з системного аналізу вищенаведених норм, суд дійшов висновку про те, що позивач є територіальним органом виконавчої влади, який у правовідносинах з юридичними особами реалізує владні управлінські функції, через що належить до суб'єктів владних повноважень в розумінні п.п.7 п.1 ст.3 КАС України. Отже, даний спір є публічно-правовим та підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства Окружним адміністративним судом АР Крим. Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону № 875 інваліди України володіють усією повнотою соціально-економічних, політичних, особистих прав і свобод, закріплених Конституцією України, законами України та міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Згідно зі ст. 18 Закону № 875 підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Відповідно до ст. 19 Закону № 875 Фонд соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, здійснює перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подання ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування Процедура реєстрації підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів визначена у Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 31.01.2007 року із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 70). Пунктами 2, 3 Порядку № 70 передбачено, що роботодавці реєструються у відділеннях Фонду за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців. Для реєстрації роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) відділенню Фонду відповідну заяву за формою, що затверджується Мінпраці. Відповідно до п. 3 Порядку № 70 новостворені роботодавці та підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, що використовують найману працю, в яких кількість працюючих, для яких це місце роботи є основним, збільшилася до восьми і більше осіб, реєструються у відділенні Фонду до 1 лютого, що настає за роком створення або збільшення кількості працюючих. Таким чином, основною ознакою, за якою юридична особа має бути зареєстрована у фонді, є визнання її роботодавцем, незалежно від статусу у відносинах з іншими суб'єктами. Обслуговуючий дачно-човновий кооператив «Парус», зареєстрований в якості юридичної особи 17.03.1989 року, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (а.с.4). Відповідно до листа Управління Пенсійного фонду України в Сакському районі АР Крим № 1067/07-18 від 31.01.2013 року середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу відповідача у 2013 році становила 11 осіб, з них інвалідів – 0 (а.с.6). Отже, відповідач, який є юридичною особою, роботодавцем, повинний зареєструватися у Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів. Доказів зворотного відповідачем не надано, доводи позивача відповідачем не спростовані. Наказом Міністерства праці та соціальної політики України «Про затвердження форм документів для реєстрації роботодавців у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів і виконання ними нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів» від 14 березня 2007 року № 98, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29 березня 2007 р. № 290/13557, затверджена форма №1 заяви про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Судом встановлено, що позивач звернувся до відповідача з письмовою вимогою № 04-4/5408 від 15.11.2012 року, в якій вимагав подати до відділення Фонду в строк до 29.11.2012 року документи для реєстрації у відділенні, а також форму № 10-ПІ «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів» за 2010 та 2011 рік (а.с.5). Вказана вимога була надіслана на адресу відповідача 15.11.2012 року, про що свідчить поштовий реєстр (а.с.7). Всупереч цьому, відповідачем не надані докази подання необхідних документів для реєстрації у Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів. З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню. На підставі викладеного, керуючись статтями 122, 158-164, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ПОСТАНОВИВ: 1. Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі. 2. Зобов'язати Обслуговуючий дачно-човновий кооператив «Парус» (ЄДРПОУ 22255522) надати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів документи для реєстрації: заяву про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів за формою №1, що затверджена наказом Мінпраці №98 від 14.03.2007 року. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя Кушнова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2013 |
Оприлюднено | 27.06.2013 |
Номер документу | 32032092 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні