ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України 20 липня 2011 р. (14:40) Справа №2а-4845/11/0170/18 Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Панова О.І., при секретарі Гнатенко І.О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Ленінському районі АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю "Віта" про стягнення за участю представників: від позивача - не з'явився від відповідача –не з'явився Суть спору: Державна податкова інспекція в Ленінському районі АР Крим (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Віта" (далі відповідач) заборгованості в сумі 5227,00 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем несвоєчасно провадиться сплата орендної сплати за землю. У судове засідання, яке відбулось 20.07.11 року, позивач явку свого представника не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був повідомлений належним чином, 19.07.11 року від нього надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності його представника у зв'язку з неможливістю явки та підтримання позовних вимог у повному обсязі. Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був повідомлений належним чином, заперечення на позовну заяву, а також клопотання про розгляд справи за його відсутності до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив. Суд, враховуючі клопотання позивача, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів неможливості його участі у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи за відсутності його представника, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим продовжити розгляд справи на підставі наявних доказів. Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд ВСТАНОВИВ: Дослідивши зібрані по справі матеріали в їх сукупності, судом з'ясовано, що позивач з положень статті 4 Закону України від 04.12.90 р. № 509-ХІІ "Про державну податкову службу" є державним органом виконавчої влади та, діючи на реалізацію своєї владної компетенції, визначеної пунктом 11 частини першої статті 11 вказаного Закону, звернувся з адміністративним позовом про стягнення з відповідача податкового боргу зі сплати земельного податку. Відповідно до згаданого пункту 11 частини першої статті 11 Закону України "Про державну податкову службу" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених Законами України, мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції та право звертатись до судових органів із заявою (позовною заявою) про стягнення до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірі, встановлених законодавством, а також стягнення до державного бюджету суми заборгованості суб'єктів господарювання за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі, та нарахованої на неї пені у порядку, передбаченому Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". З огляду на викладене цей позов розглядається судом відповідно до пункту 5 частини другої статті 17 КАС України як спір за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадку прямо передбаченому законом, та, зважаючи на положення ст.ст. 18, 50 КАС України, оскільки однією із сторін справи є орган державної влади, на цю справу поширюється компетенція адміністративних судів та вона підсудна окружному адміністративному суду. ТОВ "Віта" зареєстровано юридичною особою Ленінською районною державною адміністрацією Автономної Республіки Крим 10.07.2001р., ідентифікаційний код юридичної особи 31578268, що підтверджується копією довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, перебуває на обліку у Державній податковій інспекції в Ленінському районі АР Крим, зареєстрований платником податків, зборів та інших обов'язкових платежів з 23.07.2001 р. 25.01.10 р. відповідач надав позивачу податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 рік, з якої нараховано орендної плати на 2010 рік згідно з договором оренди усього 16029,36 грн., щомісячне податкові зобов'язання з орендної плати складає 1335,78 грн. Закон України від 03.07.92 р. № 2535-XII "Про плату за землю" визначає розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку. Платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян), згідно до положень частини першої статті 14 Закону, самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. З урахуванням самостійно нарахованого земельного податку відповідно до податкової декларації на 2010 рік, загальний річний розмір якого складає 16029,36 грн. Внаслідок несвоєчасної сплати орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за відповідачем рахується податкова заборгованість за вересень - грудень 2010 року сумою 5227,00 грн. Відповідно до положень частини третьої статті 17 Закону України від "Про плату за землю" земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності громадянами сплачується рівними частками до 15 серпня і 15 листопада. Згідно статті 27 Закону контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби. Приписами п. 5.1 ст. 5 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено умови та обмеження самостійного узгодження податкового зобов'язання, з яких податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації, та не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Незалежно від наявності відмови у прийнятті податкової декларації платник податків зобов'язаний погасити податкове зобов'язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених п. 5.3 ст. 5 цього Закону. У зв'язку із тим, що відповідачем не було своєчасно сплачено податкові зобов'язання, позивачем було направлено на адресу відповідача першу податкову вимогу №1/261 від 04.11.10 р. Платник податків згідно вимог п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання. Як підтверджено зібраними матеріалами справи, заборгованість відповідача зі сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за вересень грудень 2010 року на час розгляду справи не погашено та розмір заборгованості складає 5227,00 грн. На час розгляду справи набрав чинності Податковий кодекс України, п.п. 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 якого податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Таким чином, станом на день розгляду справи за відповідачем числиться податковий борг в загальній сумі 5227,00 грн. Згідно статті 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”одним із завдань органів податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів). Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. Проаналізувавши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що заявлена вимога про стягнення заборгованості зі сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності сумою 5227,00 грн. підлягає задоволенню. Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, тому покладенні у відшкодування судових витрат, понесених позивачем на відповідача – слід відмовити. ПОСТАНОВИВ: 1. Позов задовольнити. 2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Віта" (98204, АР Крим, Ленінський район, с.Калинівка, ур. Насир, буд.3, код ЄДРПОУ 31578268, р/р 26004229294 в "Райффайзен банк Аваль" в м. Київ, МФО 380805) на користь місцевого бюджету Калинівської сільської ради Ленінського району (на р/р 33210812700177 в ГУ ДКУ в АРК, м. Сімферополь, МФО 824026, код ЄДРПОУ 32722426, код бюджетної класифікації 13050212) податковий борг з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у розмірі 5227,00 грн. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя Панов О.І.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2011 |
Оприлюднено | 27.06.2013 |
Номер документу | 32032137 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Панов О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні