Постанова
від 25.06.2013 по справі 812/5357/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 червня 2013 року Справа № 812/5357/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Свергун І.О.,

за участі секретаря - Северіної А.С.,

представника позивача - Купарь Л.О. (довіреність від 30.04.2013 № 05-1217),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Луганська справу за адміністративним позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Красний Луч Луганської області до Краснолуцької виправної колонії № 19 Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області про стягнення заборгованості по страховим внескам в розмірі 13010,34 грн.,

ВСТАНОВИВ:

10 червня 2013 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Красний Луч Луганської області до Краснолуцької виправної колонії № 19 Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області про стягнення заборгованості по страховим внескам в розмірі 13010,34 грн., в обґрунтування якого позивач зазначає наступне.

Відповідач є платником страхових внесків по загальнообов'язковому державному страхуванню від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань, що спричинили втрату працездатності. В порушення діючого законодавства Краснолуцька виправна колонія № 19 Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області не перелічила заборгованість перед Фондом по страхових внесках на яку було нараховано пеню в розмірі 13010,34 грн., згідно акту перевірки правильності нарахування, повноти і своєчасності перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 26.04.2012 № 66. На підставі викладеного позивач просив стягнути з відповідача заборгованість по сплаті пені в сумі 13010,34 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеному в позові.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неприбуття не повідомив, заперечень проти позову суду не надав.

Суд, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшов наступного.

Згідно зі статтею 45 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» від 23.09.1999 № 1105-XIV (надалі - Закон № 1105-XIV) страхувальники зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати і сплачувати в установленому порядку страхові внески до Фонду соціального страхування від нещасних випадків.

Частиною другою статті 52 Закону № 1105 (у редакції, чинній до 01 січня 2011 року) встановлювалося, що за прострочення сплати страхового внеску до Фонду соціального страхування від нещасних випадків із страхувальника стягується пеня згідно із законом.

З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (надалі - Закон України 2464-VI), згідно з вимогами Прикінцевих та перехідних положень якого, частину другу статті 52 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» виключено.

Проте вказана обставина не скасовує відповідальність страхувальника за вчинення відповідних порушень.

Згідно з частинами 5, 6 пункту 7 Прикінцеві та перехідні положення Закону України № 2464-VI стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 р., в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Таким чином, вказана норма передбачає вчинення органом Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків та штрафних санкцій відповідно до законодавства , що діяло на момент їх виникнення.

Отже, Фонд і після 01 січня 2011 року має право здійснювати контроль за правильністю нарахування та сплати страхових внесків, нарахованих за період до 01 січня 2011 року, і у випадку виявлення порушень - право застосовувати штрафні санкції, визначені законом, чинним на момент вчинення таких порушень.

У спірному випадку йдеться про невиконання підприємством вимог законодавства щодо сплати внесків, зобов'язання по яким виникли до 01.01.2011, а це означає, що стягнення заборгованості зі сплати цих внесків має відбуватись відповідно до Закону, який діяв у відповідний період - тобто виключеної Законом № 2464 частини другої статті 52 Закону України № 1105.

Порядок взяття на облік платників страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України визначено Інструкцією «Про порядок перерахування, обліку та витрачення страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України», затвердженої постановою Правління Фонду від 12.07.2007 за № 36 (далі - Інструкція).

Пунктом 2 Постанови Правління Фонду від 30 листопада 2010 року № 31 «Про порядок стягнення та обліку заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України» визнана такою, що втратила чинність, постанову Правління Фонду від 12.07.2007 за № 36.

При цьому встановлено, що стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених до 1 січня 2011 року, здійснюється відповідно до цієї ж Постанови № 36, яка втратила чинність.

Згідно пунктом 4.12 Інструкції, страхові внески сплачуються страхувальниками-роботодавцями - у день одержання коштів на оплату праці в установах банків. Підприємства, які здійснюють виплату заробітної плати на поточні рахунки фізичних осіб в установах банків, сплачують страхові внески до Фонду в день перерахування коштів на особові рахунки.

У разі виплати заробітної плати за першу половину місяця страхувальник одночасно з одержанням зазначених сум сплачує страхові внески, нараховані на суму цих виплат.

Керуючись пунктом 4.13 Інструкції, нараховані страхові внески, інші платежі сплачуються страхувальниками шляхом перерахування відповідних сум на відповідний рахунок Фонду.

Згідно з пунктом 5.1. Інструкції не внесені страхувальниками у встановлений строк страхові внески до Фонду вважаються недоїмкою і стягуються у порядку, передбаченому законодавством, з нарахуванням пені. Пеня нараховується із сум недоїмки за кожний прострочений день і обчислюється, виходячи із 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь строк.

У судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідач - Краснолуцька виправна колонія № 19 Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області, зареєстрований в якості юридичної особи та на підставі відповідної заяви від 25.01.2008 відповідача було взято на облік у відділенні ВД Фонду СНВ у м. Красний Луч як платника страхових внесків (арк. справи 6).

Позивачем 26.04.2012 було здійснено перевірку правильності нарахування, повноти і своєчасності перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України Краснолуцької виправної колонії № 19 Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області за період з 01.04.2011 по 31.03.2012, про що було складено акт від 26.04.2012 № 66 (арк. справи 7-8). Акт підписаний уповноваженими особами відповідача без зауважень та заперечень. В ході перевірки були виявлені факти порушення сплати страхових внесків, у зв'язку з чим було нараховано пеню в розмірі 13010,34 грн.

Наявність заборгованості також підтверджено співставленням фактично сплачених страхових внесків з розрахунковими сумами (арк. справи 9).

Враховуючи те, що відповідач на час судового розгляду справи в добровільному порядку заборгованість зі сплати пені у розмірі 13010,34 грн. не сплатив, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, доведеними та такими, які слід задовольнити.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі викладеного, керуючись статтями 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Красний Луч Луганської області до Краснолуцької виправної колонії № 19 Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області про стягнення заборгованості по страховим внескам в розмірі 13010,34 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Краснолуцької виправної колонії № 19 Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (код 08680342) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Красний Луч Луганської області пеню в розмірі 13010грн. 34 коп. (тринадцять тисяч десять грн. 34 коп.).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанову складено в повному обсязі 25 червня 2013 року.

Суддя І.О. Свергун

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2013
Оприлюднено27.06.2013
Номер документу32038196
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/5357/13-а

Ухвала від 18.12.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 12.12.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 28.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 24.10.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 24.10.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 03.10.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 26.09.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 16.12.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 19.11.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні