Справа № 825/1803/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 червня 2013 року м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Бородавкіної С.В.,
при секретарі Хрущ Т.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СТУМБРАС" до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач 14.05.2013 звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби і просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби від 19 грудня 2012 року: №0005712320, №0005702320, №0005722320 та №0005752320.
Свої позовні вимоги мотивує тим, що в акті перевірки зазначено, що відповідно до даних звітності підприємства з ПДВ, системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту встановлено, що ТОВ «Стумбрас» здійснювало фінансово-господарські операції з ТОВ «УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС», ТОВ «ТД ДОАР» та ПП «Геліос-Д» відповідно до правочинів, які не підтверджені відповідними первинними документами, а отже їх зміст суперечить зокрема інтересам держави і суспільства, і вони не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними. Оскільки, угоди є нікчемними, вони не створюють інших юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з їх недійсністю, ДПІ зроблено висновок, що в даному випадку відсутні як база, так і об'єкт оподаткування податком на додану вартість. На зазначений перевіряючими в акті перевірки лист щодо надання документів, який був оформлений з порушенням діючого законодавства, і на який платник податків взагалі не повинен був відповідати, Товариством було надано відповідь про втрату первинних документів та неможливість їх негайного надання. Зазначені обставини були підтверджені відповідним висновком правоохоронних органів, наданим позивачем під час перевірки. Незважаючи на поважні причини відсутності під час перевірки первинних документів, перевіряючі не зважаючи на припис п.44.5 ст.44 Податкового Кодексу, проігнорували звернення ТОВ «Стумбрас» про надання часу для відновлення відповідних документів та винесли оскаржувані рішення. Натомість, факт придбання та подальшого використання в межах господарської діяльності придбаних у зазначених контрагентів товарів підтверджується наявними у позивача договорами та первинними документами, які були відновлені, але не були взяті до уваги перевіряючими. Угоди, які укладені між позивачем та контрагентами ТОВ «УКРТЕХНОМАС- СЕРВІС», ТОВ «ТД ДО АР» та ПП «Геліос-Д» не визнані судом недійсними і їх недійсність прямо не встановлена законом, у зв'язку з чим існує презумпція правомірності вказаних правочинів, а також наявність взаємних прав та обов'язків сторін за такими угодами. Приймаючи, до уваги, наявність всіх необхідних первинних документів щодо фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС», ТОВ «ТД ДО АР» та ПП «Геліос-Д» та податкових накладних, оформлених у повній відповідності з чинним законодавством, товариство мало повне право на віднесення відповідної суми ПДВ до складу податкового кредиту.
Представник позивача позовні вимоги просив задовольнити в повному обсязі.
Представники відповідача позовні вимоги не визнали та пояснили, що керівнику ТОВ «Стумбрас» Підлісному B.C. вручений лист від 29.11.2012 року № 12707/10/22-610 щодо надання документів, в якому було зазначено про необхідність надати письмові пояснення щодо порядку відображення таких відносин у бухгалтерському та податковому обліку в розрізі звітних періодів, а також копії первинних документів бухгалтерського та податкового обліку, що підтверджують такі господарські відносини. В ході проведення перевірки був складений акт про не надання документів від 29.11.12 №810/22, яким встановлено: «що посадовими особами для проведення перевірки не були надані жодні документи якими підтверджуються господарські взаємовідносини ТОВ «Стумбрас» з ТОВ «УРТЕХНОМАС-СЕРВІС», ТОВ «ТД ДОАР». Для підтвердження господарських взаємовідносин між ТОВ «Стумбрас» з ПП «ГЕЛІОС-Д» були надані лише видаткова накладна, рахунок-фактура, податкова накладна, платіжні доручення, інші документи по взаємовідносинам ТОВ «Стумбрас» та ПП «ГЕЛІОС-Д» надані не були». ТОВ «Стумбрас» не надано підтверджуючих документів щодо підтвердження реальності угод. За перевіряємий період встановлено завищення податкового кредиту на загальну суму 478804 грн., в тому числі за вересень 2010р. - 186829 грн., жовтень 2010р. -145306 грн., листопад 2010р.- 55000 грн., грудень 2010р. - 44526 грн., березень 2011р. -47143 грн. Враховуючи інформацію про вказані підприємства неможливо підтвердити факт придбання товару, робіт (послуг) ТОВ «Стумбрас» у підприємств постачальників ТОВ «УРТЕХНОМАС-СЕРВІС», ТОВ «ТД ДОАР», ПП «ГЕЛІОС-Д», що вказує на неможливість придбання товарів з боку ТОВ «Стумбрас».
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного:
Працівниками ДПІ у м. Чернігові була проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "СТУМБРАС" щодо декларування в податковій звітності з ПДВ у складі податкового кредиту операцій з ТОВ "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС" за вересень, жовтень, листопад, грудень 2010 року, з ТОВ "ТД ДОАР" та ПП "ГЕЛІОС-Д" за березень 2011 року, та в деклараціях з податку на прибуток підприємства за відповідні періоди з вищевказаними контрагентами, за результатами якої складено акт №2616/22/32729128 від 03.12.2012 (том №1, а.с.13-25).
Перевіркою було встановлено порушення:
1. п.44.1, п.44.6 ст.44, пп.14.1.27 п.14.1 ст.14, п.138.1, п.138.2, ст. 138, пп.139.1.9 п.139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI (зі змінами та доповненнями), п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2, пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємства», п.2 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», п.1.2, п.2.7 Положення «Про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Мінфіну України №88від 24.05.1995 року, в результаті чого підприємством було занижено податок на прибуток на загальну суму 598505,00 грн., в т.ч. за 3 кв-ли 2010 року на суму 233536 грн., за 2010 рік - 5395756 грн., за 1-й кв-л 2011 року - 58929 грн.
2. п.44.1. п.44.6 ст.44, пп.14.1.27 п.14.1 ст.14, п.198.1, п.198.2, п.198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI (зі змінами та доповненнями), пп.7.4.4, пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податку на додану вартість» №168/97-ВР від 03.04.1997р. зі змінами та доповненнями, п.2 ст.3 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», п.1.2, п.2.7 Положення «Про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Мінфіну України №88від 24.05.1995 року, в результаті чого було занижено податок на додану вартість на загальну суму 478804 грн., в т.ч. за вересень 2010 року - 186829 грн., жовтень 2010 року - 145306 грн., листопад 2010 - 55000 грн., грудень 2010 - 44526 грн., березень 2011 - 275 грн. та завищення від'ємного значення за березень 2011 року на суму 46898 грн.
На підставі акта перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 19 грудня 2012 року: №0005712320, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 539850,00,00 грн., з них: +431936,00 грн. - за основним платежем та 107917,00 грн. - за штрафними санкціями (том №1, а.с.26); №0005702320, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на 733400,00 грн., з них: +598505,00 грн. - за основним платежем та 134895,00 грн. - за штрафними санкціями (том №1, а.с.27); №0005722320, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 46898,00 грн. (том №1, а.с.28); №0005752320, яким нараховано адміністративні штрафи та інші санкції у розмірі 510,00 грн. (том №1, а.с.29).
Відповідно до ст. 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Господарська діяльність здійснюється у загальній економічній сфері, а тому має суто економічні властивості, що неможливо без вартісної оцінки і взаємооцінки, еквівалентності обміну, відповідних обчислень і розрахунків. Тому така ознака результатів господарської діяльності, як цінова визначеність, наявна в абсолютній більшості випадків, хоча в некомерційній господарській діяльності можливе безкоштовне надання результатів останньої.
На момент виникнення спірних правовідносин діяли норми Закону України «Про податок на додану вартість» та Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств». З 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, норми якого в частині визначення податку на додану вартість кореспондуються з нормами Закону України «Про податок на додану вартість». З 01.04.2011 набрав чинності Податковий кодекс України, норми якого в частині визначення податку на прибуток кореспондуються з нормами Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».
Відповідно до п.п.14.1.27 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником)
Розділом ІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на прибуток.
Відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.
Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Відповідно до п.п.139.1.1 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат витрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності.
Отже, до складу валових витрат можуть бути віднесені витрати, які безпосередньо пов'язані з підготовкою, організацією, веденням виробництва, реалізацією продукції (робіт, послуг).
Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Відповідно до п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до п.201.6 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Частинами 1 та 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назва документа; дата і місце складання; назва підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що мають можливість ідентифікувати особу, які брала участь у здійсненні господарської операції.
Отже, на підтвердження включення сум коштів до складу валових витрат та сум ПДВ до складу податкового кредиту необхідні документи, оформлені відповідно до вимог, встановлених ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», зокрема: документи, що підтверджують факт отримання послуг від іншої особи та документи, що підтверджують зв'язок понесених витрат з господарською діяльністю платника податку.
Про відсутність реального характеру відповідних операцій можуть свідчити підтверджені доказами доводи податкового органу, зокрема, про наявність таких обставин:
- неможливість здійснення платником податку зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності;
- відсутність у платника податку необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів;
- облік для цілей оподаткування тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов'язані з виникненням права на податковий кредит або бюджетне відшкодування, якщо для даного виду діяльності також потрібне здійснення і облік інших господарських операцій;
- здійснення операцій з товарно-матеріальними цінностями, які не вироблялися або не могли бути вироблені в обсязі, зазначеному платником податку в документах обліку.
Основними видами господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "СТРУМБРАС" є: оптова торгівля металами та металевими рудами; демонтаж (розбирання) машин і устаткування; відновлення відсортованих відходів; оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; неспеціалізована оптова торгівля; технічні випробування та дослідження, згідно довідки (том №1, а.с.34). Відповідно до свідоцтва Товариство з обмеженою відповідальністю "СТРУМБРАС" є платником податку на додану вартість (том №1, а.с.33).
Товариства з обмеженою відповідальністю "СТРУМБРАС" має ліцензії Міністерства економічного розвитку і торгівлі України на заготівлю, переробку металобрухту чорних металів та дозвіл на продовження виконання роботи підвищеної небезпеки (том №2, а.с.84-86).
01.07.2010 між Товариством з обмеженою відповідальністю "СТРУМБРАС" (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС" (Виконавець) було укладено договір про надання юридичних послуг №01/07/10 (том №1, а.с.56-58).
Відповідно до пп.1.1 договору в порядку та на умовах, визначених цим договором, Виконавець зобов'язується надати Замовнику рекомендації, консультації та юридичні послуги щодо захисту інтересів останнього в органах державної влади, на підприємствах, в установах, організаціях всіх форм власності та підпорядкування, а також в загальних та господарських судах України з питань дебіторської заборгованості клієнтів.
Виконання даного договору підтверджується:
- рахунками-фактури про надання юридичних послуг від 04.10.2010 №041009 на суму 366200,00 грн., в т.ч. 61033,33 грн.; від 29.10.2010 №291012 на суму 216500,00 грн., в т.ч.36083,33 грн. (том №1, а.с.61,65).
- актами з надання послуг від 04.10.2010, від 29.10.2010 (том №1, а.с.59-60,63-64).
Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОВ "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС" було виписано податкові накладні від 04.10.2010 №041010 на суму 366200,00 грн., в т.ч. ПДВ - 61033,33 грн.; від 29.10.2010 №291043 на суму 216500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 36083,33 грн. (том №1, а.с.62,66).
На підтвердження отримання юридичних послуг, були надані укладені позивачем договори, які зазначені в актах з надання послуг:
- з ВП "Рівненська АЕК" ДП НАЕК "Енергоатом" договір поставки №949 від 21.07.2010, №1216 від 08.10.2010, №1215 від 08.10.2010 (том №2, а.с.112-114,151-153,15-157);
- з ТОВ "Укрметалл-Чернігів" договір №01/07 від 01.08.2010, №34 від 19.07.2010 (том №2, а.с.116,141-142);
- з Особливим підрозділом Запорізької АЕС Державного підприємства Національна Атомна Енергогенеруюча Компанія "Енергоатом" договір №547(7)10Ук від 13.09.2010 (том №2, а.с.118-120);
- з Відокремленим підрозділом "Складське господарство" державного підприємства Національна атомна енергогенеруюча компанія "Енергоатом" №ДМР-13-2/09/10 (том №2, а.с.121-122);
- з Державним підприємством Національна атомна енергогенеруюча компанія "Енергоатом" №20/273 від 01.09.2010, №14/07/10 від 14.07.2010, (том №2, а.с.124-126,127-133);
- з ТОВ "Торгова компанія "ЛАМА-СК" №1407-1 від 14.07.2010 (том №2, а.с.136-138);
- з ФОП ОСОБА_3 від 01.07.2010 (том №2, а.с.139-140);
- з ТОВ "ВИРОБНИЧО-ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ "ПРОМЕТЕЙ" №305/10-І від 01.09.2010 (том №2, а.с.143-150);
- з ТОВ "Континент Нафто Трейд" №310/1/10 від 20.10.2010 (том №2, а.с.159-166);
- з ПП "Ніко-Інвест" №27-10-10 від 04.10.2010 (том №2, а.с.168-170);
- з ТОВ "Торгова компанія "Укрпромторг ХХІ" №125/11/10 від 12.10.2010 (том №2, а.с.171-173).
01.09.2010 між Товариством з обмеженою відповідальністю "СТРУМБРАС" (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС" (Виконавець) було укладено договір №01/09/10-1 (том №1, а.с.67).
Відповідно до пп.1.1 договору Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати навантажувально-розвантажувальні роботи на об'єктах Замовника.
Відповідно до пп.2.1 договору вартість робіт визначається в додаткових договорах (специфікаціях).
Виконання даного договору підтверджується:
- рахунками-фактури про навантажувально-розвантажувальні роботи від 30.09.2010 №300915 на суму 654847,20 грн., в т.ч. ПДВ - 109141,20 грн.; від 18.10.2010 №181008 на суму 75600,00 грн., в т.ч. ПДВ - 12600,00 грн.; від 30.11.2010 №301124 на суму 126000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 21000,00 грн.; від 31.12.2010 №311203 на суму 132756,00 грн., в т.ч. ПДВ - 22126,00 грн. (том №1, а.с.71,74,77,80);
- актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 30.09.2010 на суму 654847,20 грн., в т.ч. ПДВ - 109141,20 грн.; від 18.10.2010 на суму 75600,00 грн., в т.ч. ПДВ - 12600,00 грн.; від 30.11.2010 на суму 126000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 21000,00 грн.; від 31.12.2010 на суму 132756,00 грн., в т.ч. ПДВ - 22126,00 грн. (том №1, а.с.70,73,76,79).
Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОВ "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС" було виписано податкові накладні від 30.09.2010 №300945 на суму 654847,20 грн., в т.ч. ПДВ - 109141,20 грн.; від 18.10.2010 №181011 на суму 75600,00 грн., в т.ч. ПДВ - 12600,00 грн.; від 30.11.2010 №301147 на суму 126000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 21000,00 грн.; від 31.12.2010 №311209 на суму 132756,00 грн., в т.ч. ПДВ - 22126,00 грн. (том №1, а.с.72,75,78,81).
01.09.2010 між Товариством з обмеженою відповідальністю "СТРУМБРАС" (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС" (Виконавець) було укладено договір №01/09/10-2 (том №1, а.с.82).
Відповідно до пп.1.1 договору Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати різку, сортування металовиробів на об'єктах Замовника.
Відповідно до пп.2.1 договору вартість робіт визначається в додаткових договорах (специфікаціях).
Виконання даного договору підтверджується:
- рахунками-фактури на різку, сортування металобрухту від 30.09.2010 №300916 на суму 416534,40 грн., в т.ч. ПДВ - 69422,40 грн.; від 29.10.2010 №291020 на суму 66000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 11000,00 грн.; від 30.11.2010 №301123 на суму 11800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 19800,00 грн.; від 31.12.2010 №311204 на суму 134400,00 грн., в т.ч. ПДВ - 22400,00 грн. (том №1, а.с.87,90,93,96);
- актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 30.09.2010 на суму 416534,40 грн., в т.ч. ПДВ - 69422,40 грн.; від 29.10.2010 на суму 66000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 11000,00 грн.; від 30.11.2010 на суму 11800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 19800,00 грн.; від 31.12.2010 на суму 134400,00 грн., в т.ч. ПДВ - 22400,00 грн. (том №1, а.с.86,89,92,95).
Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОВ "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС" було виписано податкові накладні від 30.09.2010 №300946 на суму 416534,40 грн., в т.ч. ПДВ - 69422,40 грн.; від 29.10.2010 №291042 на суму 66000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 11000,00 грн.; від 30.11.2010 №301146 на суму 11800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 19800,00 грн.; від 31.12.2010 №311210 на суму 134400,00 грн., в т.ч. ПДВ - 22400,00 грн. (том №1, а.с.88,91,94,97).
15.09.2010, 01.10.2010, 14.10.2010 та 01.11.2010 між Товариством з обмеженою відповідальністю "СТРУМБРАС" (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС" (Експедитор) було укладено договори про надання експедиційних послуг №15/09/10-3, №01/10/10-1, 14/10/10, №01.11.2010 (том №1, а.с.98-100,104-106,110-112,122-124).
Відповідно до пп.1.1 даних договорів Експедитор надає послуги по організації перевезення найманим вантажним транспортом, довіреною особою власника якого він є, відповідно до чинного законодавства України, вимог міжнародних конвенцій і угод у галузі міжнародного перевезення , статуту автомобільного транспорту України, Правил перевезення вантажів, та інших законодавчих та нормативних актів, що регулюють правові відносини в галузі перевезень вантажів в межах України та в міжнародному сполученні.
Виконання даних договорів підтверджується:
- рахунками-фактури від 30.09.2010 №300917 на суму 49590,53 грн., в т.ч. ПДВ - 8265,09 грн.; від 05.10.2010 №051002 на суму 42379,00 грн., в т.ч. ПДВ - 7063,17 грн.; від 18.10.2010 №181009 на суму 70214,00 грн., в т.ч. ПДВ - 11702,33 грн.; від 20.10.2010 №101010 на суму 12000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2000,00 грн.; від 25.10.2010 №251008 на суму 18230,00 грн., в т.ч. ПДВ - 3038,33 грн.; від 05.11.2010 №051106 на суму 38000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 6333,33 грн.; (том №1, а.с.102,108,114,117,120,126);
- актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 30.09.2010 на суму 49590,53 грн., в т.ч. ПДВ - 8265,09 грн.; від 18.10.2010 на суму 70214,00 грн., в т.ч. ПДВ - 11702,33 грн.; від 20.10.2010 на суму 12000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2000,00 грн.; від 25.10.2010 на суму 18230,00 грн., в т.ч. ПДВ - 3038,33 грн.; від 05.11.2010 на суму 38000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 6333,33 грн.; (том №1, а.с.101,107,113,116,119,125).
Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОВ "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС" було виписано податкові накладні від 30.09.2010 №300947 на суму 49590,53 грн., в т.ч. ПДВ - 8265,09 грн.; від 05.10.2010 №051003 на суму 42379,00 грн., в т.ч. ПДВ - 7063,17 грн.; від 18.10.2010 №181012 на суму 70214,00 грн., в т.ч. ПДВ - 11702,33 грн.; від 20.10.2010 №201020 на суму 12000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2000,00 грн.; від 25.10.2010 №251016 на суму 18230,00 грн., в т.ч. ПДВ - 3038,33 грн.; від 05.11.2010 №051113 на суму 38000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 6333,33 грн.; (том №1, а.с.103,109,115,118,121,127).
01.11.2010 між Товариством з обмеженою відповідальністю "СТРУМБРАС" (Поклажодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС" (Зберігач) було укладено договір №01/11/2010 (том №1, а.с.128-129).
Відповідно до пп.1.1 договору Поклажодавець передає, а Зберігач приймає на відповідне зберігання металобрухт у кількості до 130,00 тон, вартістю згідно прибуткових або супроводжувальних документів на склад за адресою: с. Вишневе, вул. Київська, 27.
Виконання даного договору підтверджується:
- рахунком-фактури від 30.11.2010 №301125 на суму 47200,00 грн., в т.ч. ПДВ - 7866,67 грн. (том №1, а.с.135);
- видатковими накладними від 02.11.2010 на суму 11494,80 грн., в т.ч. ПДВ - 1915,80 грн.; від 12.11.2010 на суму 88698,96 грн., в т.ч. ПДВ - 14783,16 грн.; від 18.11.2010 на суму 39461,76 грн., в т.ч. ПДВ - 6576,96 грн.; від 30.11.2010 на суму 139655,52 грн., в т.ч. ПДВ - 23275,92 грн. (том №1, а.с.130-133);
- актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 30.11.2010 №301125 на суму 47200,00 грн., в т.ч. ПДВ - 7866,67 грн. (том №1, а.с.134).
Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОВ "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС" було виписано податкову накладну від 30.11.2010 №301148 на суму 47200,00 грн., в т.ч. ПДВ - 7866,67 грн. (том №1, а.с.136).
Також позивач придбав у Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС" труби зварні, спецодяг, спецвзуття та засоби індивідуального захисту, що підтверджується:
- рахунками-фактури від 01.10.2010 №011012 на суму 1852,44 грн., в т.ч. ПДВ - 308,74 грн.; від 04.10.2010 №041008 на суму 2862,00 грн., в т.ч. ПДВ - 477,00 грн. (том №1, а.с.137,148);
- видатковими накладними від 01.10.2010 №011012 на суму 1852,44 грн., в т.ч. ПДВ - 308,74 грн.; від 04.10.2010 №041008 на суму 2862,00 грн., в т.ч. ПДВ - 477,00 грн. (том №1, а.с.138,147).
Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОВ "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС" було виписано податкові накладні від 01.10.2010 №011018 на суму 1852,44 грн., в т.ч. ПДВ - 308,74 грн.; від 04.10.2010 №041009 на суму 2862,00 грн., в т.ч. ПДВ - 477,00 грн. (том №1, а.с.139,149).
Придбані труби були реалізовані ВП "Рівненська АЕК" ДП НАЕК "Енергоатом" згідно договору поставки №949 від 21.07.2010 (том №2, а.с.185-187), виконання якого підтверджується видатковою накладною, рахунком-фактури, довіреністю, товарно-транспортною накладною, податковою накладною (том №2, а.с.189-193).
Спецодяг, спецвзуття та засоби індивідуального захисту, придбані для використання в роботі з металом, були належним чином відображені в картках складського обліку товариства (том №1,а.с.140-146).
Позивач належним чином розрахувався за послуги та товар, придбані у ТОВ "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС", у безготівковій формі, що підтверджується виписками за особовим рахунком (том №1, а.с.189-251).
Взаємовідносини з ТОВ "Торговий дім "Доар" були належним чином відображені в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 631 та оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 361 (том №2, а.с.1-47).
01.02.2011 між Товариством з обмеженою відповідальністю "СТРУМБРАС" (Поклажодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Доар" (Зберігач) було укладено договір №0302 (том №1, а.с.150-151).
Відповідно до пп.1.1 договору Поклажодавець передає, а Зберігач приймає на відповідне зберігання металобрухт, вартістю згідно прибуткових або супроводжувальних документів на склад за адресою: с. Вишневе, вул. Київська, 27.
Виконання даного договору підтверджується:
- рахунком-фактури від 31.03.2011 №3615 на суму 13489,50 грн., в т.ч. ПДВ - 2248,25 грн. (том №1, а.с.153);
- актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.03.2011 на суму 13489,50 грн., в т.ч. ПДВ - 2248,25 грн. (том №1, а.с.152).
Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Доар" було виписано податкову накладну від 31.03.2011 №3855 на суму 13489,50 грн., в т.ч. ПДВ - 2248,25 грн. (том №1, а.с.154).
01.02.2011 між Товариством з обмеженою відповідальністю "СТРУМБРАС" (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Доар" (Виконавець) було укладено договір №0102 (том №1, а.с.155).
Відповідно до пп.1.1 договору Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати порізку, сортування металовиробів на об'єктах Замовника.
Відповідно до пп.2.1 договору вартість робіт визначається в додаткових договорах (специфікаціях).
Виконання даного договору підтверджується:
- рахунком-фактури на порізку, сортування металовиробів від 21.03.2011 №2405 на суму 102120,00 грн., в т.ч. ПДВ - 17020,00 грн. (том №1, а.с.158);
- актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 21.03.2011 на суму 102120,00 грн., в т.ч. ПДВ - 17020,00 грн. (том №1, а.с.157).
Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Доар" було виписано податкову накладну від 21.03.2011 №2412 на суму 102120,00 грн., в т.ч. ПДВ - 17020,00 грн. (том №1, а.с.159).
01.02.2011 між Товариством з обмеженою відповідальністю "СТРУМБРАС" (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Доар" (Виконавець) було укладено договір №0202 (том №1, а.с.160).
Відповідно до пп.1.1 договору Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати навантажувально-розвантажувальні роботи на об'єктах Замовника.
Відповідно до пп.2.1 договору вартість робіт визначається в додаткових договорах (специфікаціях).
Виконання даного договору підтверджується:
- рахунками-фактури про навантажувально-розвантажувальні роботи від 15.03.2011 на суму 57750,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9625,00 грн.; від 31.03.2011 на суму 63500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 10583,33 грн. (том №1, а.с.163,166);
- актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 15.03.2011 на суму 57750,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9625,00 грн.; від 31.03.2011 на суму 63500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 10583,33 грн. (том №1, а.с.162,165).
Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Доар" було виписано податкову накладну від 15.03.2011 №1691 на суму 57750,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9625,00 грн.; від 31.03.2011 №3861 на суму 63500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 10583,33 грн. (том №1, а.с.164,167).
Позивач належним чином розрахувався за послуги ТОВ "Торговий дім "Доар", що підтверджується виписками по особовому рахунку (том №1, а.с.168-171).
Взаємовідносини з ТОВ "Торговий дім "Доар" були належним чином відображені в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 631 (том №1, а.с.172-173).
Придбання у ПП "ГЕЛІОС-Д" труб підтверджується видатковою накладною від 14.04.2011 №366 на суму 93401,00 грн., в т.ч. ПДВ - 15566,83 грн. та рахунком-фактури від 18.03.2011 №366 на суму 93401,00 грн., в т.ч. ПДВ - 15566,83 грн. (том №1, а.с.174-175).
Приватним підприємством "ГЕЛІОС-Д" було виписано податкові накладні від 21.03.2011 №224 на суму 46000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 7666,67 грн.; від 07.04.2011 №92 на суму 30000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 5000,00 грн.; від 08.04.2011 №111 на суму 16210,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2751,67; від 14.04.2011 №237 на суму 891,00 грн., в т.ч. ПДВ - 148,50 грн. (том №1, а.с.176-179).
Позивач належним чином розрахувався за послуги ПП "ГЕЛІОС-Д", що підтверджується виписками по особовому рахунку (том №1, а.с.180-184).
Взаємовідносини з ПП "ГЕЛІОС-Д" були належним чином відображені в бухгалтерському обліку товариства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 631 та оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 281 (том №1, а.с.185-188).
Придбані у ПП "ГЕЛІОС-Д" труби були реалізовані ТОВ "ФЮРСТ" згідно договору №11/04 від 11.04.2011 (том №2, а.с.176-179), виконання якого підтверджується видатковою накладною, довіреністю та податковою накладною (том №2, а.ч.180-182) та був відображений в бухгалтерському обліку позивача відповідно до оборотно-сальдової відомості по рахунку: 281 (том №2, а.с.183-184).
Відповідно до договору оренди нерухомості від 01.12.2008 позивач орендує відкриту площадку №1, площею 1000кв.м, та відкриту площадку №2 з козловим краном, площею 200кв.м, за адресою: 14021, м. Чернігів, вул. Гребінки, 128, магазин №8 «Будматеріали» (том №2, а.с.60-63), сплачує платежі з орендної плати, що підтверджується виписками по особовому рахунку (том №2, а.с.71-79) та оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 631 (том №2, а.с.69-70).
Позивач має необхідні для його господарської діяльності основні засоби, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 112 та актами приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (том №2, а.с.92-111).
Згідно штатного розкладу на Товаристві з обмеженою відповідальністю "СТРУМБРАС" працює 14 працівників ( том №2, а.с.80-83).
На момент здійснення позивачем господарських операцій ТОВ "Торговий дім "Доар", ПП "ГЕЛІОС-Д" та ТОВ "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС" були належним чином зареєстровані в якості суб'єктів господарювання у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (том №2, а.с.194-202) та в якості платників ПДВ.
Щодо ненадання позивачем на перевірку вищеописаних документів для підтвердження реальності угод з вищезазначеними контрагентами суд зазначає, що позивач дійсно своєчасно не попередив податковий орган про їх викрадення відповідно до п.44.4 ст.44 Податкового кодексу України, однак на підтвердження цієї події надав лист ЧМВ УМВС в Чернігівській області від 06.08.2012 та постанову ЧМВ УМВС в Чернігівській області про відмову в порушенні кримінальної справи від 06.08.2012 щодо факту викрадення портфелю с бухгалтерськими документами (том №2, а.с.88,89). Відповідно до п.121.1 ст.121 Податкового кодексу України за незабезпечення платником податків зберігання первинних документів облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, на позивача було накладено штраф. Тобто суд вважає, що оскільки документи були викрадені ще до проведення перевірки, на їх відновлення потрібен значний час, позивач поніс відповідальність за їх неналежне зберігання і ненадання на перевірку, крім того, період вересень 2010 року - березень 2011 року вже був предметом перевірки податкового органу і на той час документи були в наявності (акт перевірки від 04.07.2011 том №2, а.с.209-249), тому суд вважає за можливе врахувати відновлені і надані в судове засідання документи на підтвердження господарських операцій з придбання товарів та послуг у ТОВ "Торговий дім "Доар", ПП "ГЕЛІОС-Д", ТОВ "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС".
Таким чином, суд вважає, що господарські операції з придбання товарів та послуг між позивачем та ТОВ "Торговий дім "Доар", ПП "ГЕЛІОС-Д", ТОВ "УКРТЕХНОМАС-СЕРВІС" мали реальний характер, оскільки придбання товарів та послуг, зазначених у податкових та видаткових накладних, відбулось з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності ТОВ "СТУМБРАС", наявні всі належні первинні документі, які підписані та скріплені печатками сторін та мають всі реквізити, як того вимагає чинне законодавство України, і які вимагаються від покупця законодавством і підтверджують реальність господарських операцій, які є підставою для формування податкового обліку, також господарські операції спричинили реальні зміни майнового стану платника податків.
Відповідачем було обґрунтовано належним чином і доведено у встановленому законом порядку, що угоди порушують публічний порядок, суперечать моральним засадам суспільства та спрямовані на заволодіння майном держави.
Крім того, податковий орган не подав жодних доказів на підтвердження того, що позивач діяв без належної обачності й обережності і йому мало бути відомо про порушення, які допускали його контрагенти, а також не зазначено інших обставин, які могли б свідчити про недобросовісність позивача. Також не доведено та не надано доказів, які б свідчили про наявність обставин, що виключають обґрунтованість заявленої позивачем податкової вигоди - як-то безтоварний та/або фіктивний характер здійснених операцій.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Встановивши, на підставі досліджених доказів та їх правової оцінки, підтвердження відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами надання контрагентами позивачу товарів та послуг, суд вважає, що позивачем не було порушено вимог Податкового кодексу України і Законів України «Про податок на додану вартість» та «Про оподаткування прибутку підприємств» в частині визначення сум податку на додану вартість та податку на прибуток, а тому позовні вимоги про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби від 19 грудня 2012 року: №0005712320, №0005702320, №0005722320 та №0005752320, з підстав наведених позивачем у позовній заяві, підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м.Чернігові Державної податкової служби від 19 грудня 2012 року: №0005712320, №0005702320, №0005722320 та №0005752320.
Стягнути з Державного бюджету України (р/р 29025000000100, код 38054398, отримувач: УК у м.Чернігові/ м.Чернігів/ 22030001, банк отримувача: ГУДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СТУМБРАС" (код ЄДРПОУ 32729128) судові витрати в сумі 2294,00 грн.
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.В. Бородавкіна
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2013 |
Оприлюднено | 27.06.2013 |
Номер документу | 32040672 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Бородавкіна С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні