Постанова
від 25.06.2013 по справі 812/5224/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

9.4.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 червня 2013 року Справа № 812/5224/13-а

Суддя Луганського окружного адміністративного суду О.В. Ірметова, розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Лугабудсервіс" про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 17 000 грн. ,-

ВСТАНОВИВ:

04 червня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Лугабудсервіс" про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 17 000 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Закрите акціонерне товариство "Лугабудсервіс" порушило вимоги законодавства, а саме: в порушення п. 5 розділу XVII Закону України «Про акціонерні товариства» не привело статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства».

У зв'язку з цим, у відношенні товариства уповноваженою особою Комісії було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 90-ЛУ від 17.01.2012. Згідно з цього розпорядження, акціонерне товариство повинно було у термін до 17.05.2012 усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, привести статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства та подати до Комісії (територіального управління) пакет документів згідно з вимогами законодавства про цінні папери. Також у термін до 17.05.2012р. проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження.

Доказів, що підтверджують виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 90-ЛУ від 17.01.2012р., ЗАТ "Лугабудсервіс" не надано. Отже, розпорядження № 90-ЛУ товариством не виконано, що є порушенням вимог п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

У зв'язку з цим, керуючись ст. ст. 9, 11, 12 Закону України "Про державне регулюванні ринку цінних паперів в Україні", 14.08.2012 року уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні ЗАТ "Лугабудсервіс" було винесено постанову № 349-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17 000,00 грн. (сімнадцять гривень гривень 00 копійок).

Зазначену суму необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України на розрахунковий рахунок Управління Державної казначейської служби у Донецькій області протягом 15 днів з дня отримання постанови. Копії платіжних документів - направити до Донбаського територіального управління НКЦПФР.

Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів була оскаржена відповідачем у судовому порядку. За результатами розгляду адміністративної справи № 2а/1270/6548/2012 Луганським окружним адміністративним судом в задоволенні адміністративного позову ЗАТ "Лугабудсервіс» до Донбаського територіального управління НКЦПФР відмовлено повністю.

Не погоджуючись з рішенням Луганського окружного адміністративного від 19.09.2012р. по справі № 2а/1270/6548/2012 ЗАТ "Лугабудсервіс" було подано апеляційну скаргу до Донецького апеляційного адміністративного суду. За результатами розгляду Донецьким апеляційним адміністративним судом даної справи, апеляційну скаргу товариства було повернено.

Копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанови, до Донбаського територіального управління НКЦПФР не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Держбюджет.

Ухвалою суду від 06 червня 2013 року було відкрито скорочене провадження.

10 червня 2013 року відповідач отримав ухвалу суду від 06 червня 2013 про відкриття скороченого провадження, правом надати заперечення відповідач не скористався.

Розглянувши матеріали справи, суд прийшов до наступного.

Згідно із абзацем 2 статті 1 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Державне регулювання ринку цінних паперів згідно зі статтею 5 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст. 6 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні").

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із пунктом 14 статті 8 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Пунктом 5 розділу XVII Закону України «Про акціонерні товариства» зазначено, що статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.

Згідно п. п. 10, 14 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства та накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.

Згідно з абзацом 1, п. 8, ч. 1, ст.. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ч. 1, 2, 5 ст. 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.

Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Відповідно до розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Частиною 3 статті 11 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" також закріплено, що штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач - Закрите акціонерне товариство "Лугабудсервіс" порушило вимоги законодавства, а саме: в порушення п. 5 розділу XVII Закону України «Про акціонерні товариства» не привело статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства» (а. с. 7).

У зв'язку з цим, у відношенні товариства уповноваженою особою Комісії було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 90-ЛУ від 17.01.2012 (а. с. 7). Згідно з цього розпорядження, акціонерне товариство повинно було у термін до 17.05.2012 усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, привести статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства та подати до Комісії (територіального управління) пакет документів згідно з вимогами законодавства про цінні папери. Також у термін до 17.05.2012р. проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження.

Оскільки доказів, що підтверджують виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 90-ЛУ від 17.01.2012р., ЗАТ "Лугабудсервіс" не надано, уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР було винесено постанову від 24.07.2012, відповідно до якої порушено справу на ринку цінних паперів у відношенні ЗАТ «Лугабудсервіс» (а. с. 8-9).

01 серпня 2013 року уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР було винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої призначено розгляд справи на 14 серпня 2012 р. (а. с. 10).

У зв'язку з цим, керуючись ст. ст. 9, 11, 12 Закону України "Про державне регулюванні ринку цінних паперів в Україні", 14.08.2012 року уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні ЗАТ "Лугабудсервіс" було винесено постанову № 349-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок) (а. с. 11-12).

Зазначену суму необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України на розрахунковий рахунок Управління Державної казначейської служби у Донецькій області протягом 15 днів з дня отримання постанови. Копії платіжних документів - направити до Донбаського територіального управління НКЦПФР. Копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанови, до Донбаського територіального управління НКЦПФР не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Держбюджет.

Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів була оскаржена відповідачем у судовому порядку. Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2012 року у задоволенні адміністративного позову ЗАТ "Лугабудсервіс» до Донбаського територіального управління НКЦПФР відмовлено повністю (а. с. 19-20).

Постанова Луганського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2012 року набрала законної сили, оскільки ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 12 листопада 2012 року апеляційна скарга ЗАТ "Лугабудсервіс" на зазначену постанову була повернута (а. с. 21).

Згідно ч.1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Оскільки судовим рішенням, яке набрало законної сили визнано, встановлена обставина законності постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 14 серпня 2012 р. №349-ДО-1-Е та відповідач не надав жодних доказів сплати штрафу в добровільному порядку, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Під час подання позовної заяви, позивачем було подано клопотання про звільнення від сплати судових витрат.

Відповідно до ч.1 ст.88 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Відповідно до ч.2 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Оскільки позивачем під час подання позову не було спалчено судовий збір та судом прийняте рішення на користь субєкта владних повноважень, та з урахуванням вимог ч.4 ст.94 КАС України судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, суд звільняє позивача від сплати судового збору.

Керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 18, 87, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Лугабудсервіс" про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 17 000 грн. задовольнити.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства "Лугабудсервіс" (код ЄДРПОУ 03059034) суму штрафної санкції у розмірі 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок) в дохід Державного бюджету України (р/р 31110106700004 в УДКС у м. Донецьку, код ЄДРПОУ 38033949, МФО 834016, код платежу 21081100).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Суддя О.В. Ірметова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2013
Оприлюднено01.07.2013
Номер документу32044083
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/5224/13-а

Ухвала від 13.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 04.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 13.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 13.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 18.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Постанова від 25.06.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні