Постанова
від 26.06.2013 по справі 813/4044/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018,  м. Львів,  вул. Чоловського,  2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И           26 червня 2013 року                                                      № 813/4044/13-а   Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Журомської М.В. розглянувши в скороченому провадженні адміністративну справу за позовом Прокурора Сихівського району міста Львова в інтересах держави в особі Інспекції з питань захисту прав споживачів у Львівській області до приватного підприємства  «Онікс» про стягнення коштів,- встановив: 24 травня 2013 року на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Прокурора Сихівського району міста Львова в інтересах держави в особі Інспекції з питань захисту прав споживачів у Львівській області до приватного підприємства  «Онікс» про стягнення коштів у сумі 1  700,00 грн. В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем самовільно, без погодження з органами місцевого самоврядування, встановлено зовнішню рекламу на тротуарі у місті Львові на проспекті Свободи  1/3, у зв'язку з чим позивачем винесено рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу. У передбачений законом строк сума штрафу відповідачем до бюджету не сплачена. Ухвалою від 27.05.2013 року відкрито скорочене провадження у справі та відповідачу надано строк для подання заперечення проти позову або заяви про визнання позову, роз'яснено наслідки такого неподання. Надіслані рекомендованою кореспонденцією відповідачу за адресою місця знаходження судові повістки повернулися, тому з врахуванням частини 11 статті 35 КАС України, вважається, що такі повістки вручені відповідачу належним чином. З врахуванням того, що від відповідача не надходило заперечення проти позову, суд вважає за можливе, відповідно до вимог частини 3 статті 183-2 КАС України, розглядати справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. Статтею 26 Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 року № 270-96-ВР (зі змінами та доповненнями) передбачено, що контроль за дотриманням законодавства України про  рекламу здійснює у межах своїх повноважень центральний орган  виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами. Інспекція з питань захисту прав споживачів у Львівській області, відповідно до наданих повноважень здійснює функції державного контролю за дотриманням законодавства про рекламу і застосовує до порушників законодавства фінансові санкції, що передбачені Законом України «Про рекламу». З матеріалів справи встановлено, що за порушення законодавства про рекламу, рішенням № 0135 від 19 березня 2013 року, до ПП «Онікс» застосовано штраф у розмірі 1 700,00 грн. Департаментом економічної політики Львівської міської ради відповідачу за юридичною (фактичною) адресою скеровано вимоги № 23/Р-3-3713 від 14.12.2012 року та № 23/Р-3-3714 від 14.12.2012 року про усунення порушення частини 1 статті 16 Закону України «Про рекламу». У вказаний термін дані вимоги виконані не були. Окрім того, 10 січня 2013 року Департаментом економічної політики Львівської міської ради скеровано начальнику Держспоживінспекції у Львівській області подання № 23/Р-3-81 та № 23/Р-3-87 про порушення відповідачем вимог частини 1 статті 16 Закону України «Про рекламу» щодо самовільного встановлення спеціальної конструкції зовнішньої реклами на фасаді будинку № 1/3 та тротуарі на проспекті Свободи у м. Львові. Відповідно до вимог частини 2 статті 26 Закону України «Про рекламу» на вимогу органів державної влади, на які покладено контроль за дотриманням законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні чи письмові пояснення, відео - та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення повноважень щодо контролю. За результатами розгляду подань № 23/Р-3-81 та № 23/Р-3-87 посадовою особою Інспекції з питань захисту прав споживачів у Львівській області 08 лютого 2013 року складено протоколи № 0135 та № 0136 про порушення відповідачем пункту 1 статті 16 Закону України «Про рекламу». Листом № 0688  від 08.02.2013 року Інспекція з питань захисту прав споживачів у Львівській області запропонувала відповідачу надати інформацію про вартість розміщеної реклами та пояснення по факту розміщення зовнішньої реклами . Оскільки відповідач відповіді на вищевказаний лист Інспекції не надав, 01.03.2013 року Інспекцією прийняті рішення № 0188 та № 0189 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу. Органи державної влади зобов'язані повідомляти рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справ про порушення ними вимог законодавства про рекламу не менше ніж за п'ять робочих днів до дати розгляду справи. Відповідача листами від 01.03.2013 р. № 1062 та № 1063, було повідомлено про розгляд справи щодо порушень ним законодавства про рекламу. Відповідно до статті 1 Закону України «Про рекламу», реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. Відповідно до частини 1 статті 16 Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах провадиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, та в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. При видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється. Як вбачається з частини 1 статті 27 Закону України «Про рекламу» особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.    З частини другої вказаної статті вбачається, що відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами. Згідно з частиною 4 статті 27 Закону України «Про рекламу» спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі за поданням органів державної влади, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладають штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдженої реклами. Як вбачається з матеріалів справи (Протокол № 0135) 19 березня 2013 року відбулося засідання по справі про порушення законодавства про рекламу, на якому прийнято рішення № 0135 відповідно до якого, за самовільне розміщення зовнішньої реклами у населеному пункті без погодження з органами місцевого самоврядування на ПП «Онікс» накладено штраф у розмірі 1700,00 грн. Як вбачається з реєстру відправлених листів, Рішення № 0135 від 19.03.2013 р. про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу, належним чином надіслано відповідачу рекомендованим листом. Доказів сплати до бюджету штрафу в сумі 1700,00 грн. відповідачем суду не представлено, не надано доказів на спростування вимог. З врахуванням вищевикладеного суд прийшов до висновку про обгрунтованість та підставність позовних вимог і вважає, що позов підлягає до задоволення. Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України судові витрати не підлягають стягненню з відповідача. Керуючись ст. ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 160-163, 183-2, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,   – п о с т а н о в и в : Адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути з приватного підприємства «Онікс» (м. Львів, вул.. Слобідська, 9-А; код ЄДРПОУ 22337384) до  бюджету  штраф в сумі 1700,00 грн. (одна тисяча сімсот гривень). Судові витрати  з сторін не стягуються. Постанова виконується негайно. Постанова може бути оскаржена шляхом подачі протягом десяти днів з дня одержання копії постанови апеляційної скарги, яка подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку, є остаточною. Суддя                                                                                 Журомська М.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2013
Оприлюднено27.06.2013
Номер документу32046355
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4044/13-а

Постанова від 26.06.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Журомська Майя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні