копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 червня 2013 р. Справа №818/864/13-a
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Глазька С.М.,
суддів - Воловика С.В., Соп'яненка О.В.,
за участю: секретаря судового засідання - Дикач О.О.,
представника позивача - Жукова В.М.,
представника відповідача - Сумцова А.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства "Сумське машинобудівне науково-виробниче об'єднання ім. М.В. Фрунзе" до Державної податкової інспекції у м. Сумах про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ПАТ „Сумське машинобудівне науково-виробниче об'єднання ім. М.В. Фрунзе", звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сумах Сумської області Державної податкової служби, який уточнив під час розгляду справи та остаточно просив визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сумах:
- від 28 січня 2013р. № 0000042250/4605 в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток за основним платежем на суму 1176337 грн., застосування штрафної (фінансової) санкції у розмірі 487803 грн.;
- від 29 січня 2013р. № 0000071550/4934 в частині зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість на суму 378514,67грн.;
- від 29 січня 2013р. № 0000061550/4931, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 453473,15 грн. та застосована штрафна(фінансова) санкція у розмірі 226736,58 грн.;
- від 28 січня 2013р. № 0000061750/4626 в частині збільшено суми грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб за основним платежем на 62207,84 грн. та застосування штрафної (фінансової) санкції у розмірі 31 103,92 грн.
Окрім того, позивач просив стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України у Сумській області на користь ПАТ "Сумське НВО ім. М.В. Фрунзе" судові витрати у розмірі 2294,00 грн.
Свої вимоги позивач мотивував тим, що відповідач збільшуючи грошові зобов'язання позивача з податку на прибуток та зменшуючи розмір суми від'ємного значення та суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, вважав частину угод позивача з його контрагентами безтоварними, у зв'язку з чим вони не мали реальних наслідків. Однак позивач вказує, що всі спірні угоди фактично виконувались, товар поставлявся, а послуги надавались, на підтвердження чого є відповідна первинна документація.
Також позивач зазначає, що відповідач протиправно донарахував податок з доходів фізичних осіб на виплати які здійснені позивачем на виконання рішень судів про стягнення моральної шкоди, оскільки при здійсненні даних виплат позивач не є податковим агентом.
Відповідач, заперечуючи проти задоволення позову, надав заперечення в якому зазначив, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення були прийняті за наслідками проведення перевірки позивача якою встановлені порушення норм податкового законодавства, а тому прийняті правомірно.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав з підстав викладених в позовній заяві.
Представник відповідача заперечував проти задоволення позову з підстав викладених в запереченні.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає за необхідне позов задовольнити в повному обсязі, виходячи з наступного.
В судовому засіданні встановлено, що відповідачем в період з 15 листопада 2012 року по 11 січня 2013 року була проведена планова виїзна перевірка позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01 липня 2011 року по 30 вересня 2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 01 липня 2011 року по 30 червня 2012 року.
За наслідками вказаної перевірки був складений акт від 18 січня 2013 року №132/2250/05747991/2, відповідно до висновків якого, відповідачем були встановлені порушення позивачем норм податкового законодавства.
На підставі вказаного акту, відповідачем були винесені податкові повідомлення-рішення, а саме:
№ 0000042250/4605 від 28.01.2013р., яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 2218822,50 грн., в тому числі за основним платежем - 1620482 грн., застосована штрафна(фінансова) санкція у розмірі 598739,50 грн.;
№ 0000071550/4934 від 29.01.2013р., яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість на суму 2640642,14 грн.;
№ 0000061550/4931 від 29.01.2013р., яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 453473,15 грн. та застосована штрафна (фінансова) санкція у розмірі 226736,58 грн.;
№ 0000061750/4626 від 28.01.2013р., яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 95233,62 грн., в тому числі за основним платежем - 63149,08 грн., застосована штрафна (фінансова) санкція у розмірі 32 084,54 грн.
Зазначені вище три перші податкові повідомлення-рішення пов'язані між собою, оскільки були прийняті за наслідками дослідження одних і тих же господарських операцій.
З частиною вказаних податкових повідомлень-рішень позивач погодився, а частину сум визначену податковими повідомленнями-рішеннями оскаржує в даній справі.
Суд задовольняючи позов, свою позицію обґрунтовує наступним.
Підставами для винесення вказаних податкових повідомленнь-рішеннь, в частині оскарження, стало встановлення відповідачем порушення п.44.1, п.44.2 ст.44, пп.138.1.1 п.138.1 п.138.2 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України, п.2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», а також ч.1, ч.2 ст.228, п.2. п.1 ст.215 ч. 1,5 ст. 203 Цивільного кодексу України щодо не дотримання позивачем загальних вимог, додержання яких є необхідним для чинності правочину, в результаті чого встановлено завищення позивачем валових витрат, розміру від'ємного значення суми ПДВ та суми бюджетного відшкодування з ПДВ за період з 01 липня 2011р. по 30 вересня 2012 р.
Вказаний висновок відповідач зробив у зв'язку з тим, що витрати та податковий кредит були сформовані позивачем внаслідок здійснення господарських операцій, вчинених без дотримання загальних вимог щодо оформлення первинних та зведених облікових документів, вчинення правочинів не спрямованих на реальне настання наслідків, що обумовлені ними, та які відповідач вважає нікчемними в силу направленості їх на ухилення від оподаткування.
До таких угод відповідач відносить угоди, укладені у перевіряємий період між позивачем та наступними контрагентами: ТОВ «МК Стандарт»; ТОВ «Бізнес-Консалтинг Плюс»; ТОВ «Харпромпостач»; ПП «УкрПромСпецКомплект-3»; ТОВ «Елтехкорп»; ТОВ «Контактенерго»; ТОВ «Техномодуль»; ТОВ «А.Ю.А. Сфера»; ТОВ «НВ фірма "Діакон»; НВК «KBAPЦ»LTD; ТОВ «Будремфасад»; ТОВ «Айтістар»; ТОВ «ЮС-ЛТД»; ТОВ «Химтрейд»; ПП «Актив-ТСТ»; ТОВ «Проминтекс»; ТОВ «Гєліос-1».
Однак, суд не погоджується з вказаними висновками відповідача відповідно до наступного.
ТОВ "Айтістар" (сума сформованого податкового кредиту в листопаді 2011р. - 140,00 грн., сума коштів віднесена до витрат 4 кв.2011р. - 700,00 грн.).
Відповідно до положень ст. 207 ЦК України, правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах, у листах, телеграмах, якими обмінялися сторони.
Правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо воля сторін виражена за допомогою телетайпного, електронного або іншого технічного засобу зв'язку.
Відповідно до рахунку-фактури №СФ-000355 від 04.08.2011р. позивачем придбаний товар (перемикачі повзункові), оплата якого підтверджується платіжним доручення № 18848 від 30.08.2011р. на суму 840,00 грн., в т.ч. ПДВ - 140,00 грн. Постачальником оформлена податкова накладна №372 від 30.08.2011р., видаткова накладна №РН-0000426 від 09.11.2011р. суму 840,00 грн., в т.ч. ПДВ - 140,00 грн.
Транспортування товару підтверджується квитанцією ТОВ «Нова пошта» від 09.11.2011р. Товар оприбуткований в бухгалтерському обліку підприємства відповідно до приходного ордеру №33707 від 14.11.2011р.
ТОВ «Елтехкорп» (сума сформованого податкового кредиту у січні 2012р. - 281400 грн., лютого 2012р. - 59400 грн., березня 2012р. - 331584 грн., сума коштів віднесена до витрат І кв. 2012 р. - 3361920 грн.).
Відповідно до п. 3 договору №8-4/106 від 18.02.2011р., постачальник (ТОВ «Елтехкорп») постачає товар (електродвигуни) автомобільним транспортом покупця на умовах EXW м.Нова Каховка. Відвантаження товару здійснювалось зі складу виробника продукції ТОВ «Новокаховський електромеханічний завод», що знаходиться за адресою: Херсонська обл., м.Нова Каховка, вул. Першотравнева, 35, про що зазначено у листі ТОВ «Елтехкорп» №15/03-1 від 15.03.2013р. (а.с.250, том 5).
ТОВ «Елтехкорп» виписано податкові накладні №2 від 05.01.2012р., №3 від 05.01.2012р., №4 від 16.01.2012р., №5 від 27.01.2012р., №6 від 30.01.2012р.. №1 від 13.02.2012р., №2 від 24.02.2012р., №1 від 02.03.2012р., №2 від 07.03.2012р., №3 від 12.03.2012р.. №4 від 26.03.2012р. на загальну суму 4034304 грн., в т.ч. ПДВ - 672384 грн.
Отриманий товар було оплачено ПАТ "Сумське НВО ім. М.В. Фрунзе" у безготівкові формі згідно платіжних доручень №176 від 05.01.12р., № 177 від 05.01.12р., № 590 від 16.01.12р., № 82 від 13.02.12р., №2 від 24.02.12р., № 179 від 02.03.12р., № 3053 від 06.03.12р., №4620 від 28.03.12р. на загальну суму 3610104 грн. в т.ч. ПДВ - 601684 грн.
Транспортування товару підтверджується товарно-транспортними накладними від 12.01.12р., 27.01.12р., 30.01.12р., 16.02.12р., 24.02.12р., 07.03.12р., 12.03.12р., 26.03.12р., копіями наказів, посвідченнями на відрядження до м.Нова Каховка водіїв позивача ОСОБА_3 та ОСОБА_4 (наказ № 0088 від 23.01.2012р., № 0101 від 24.01.2012р.).
Фактичне отримання товару позивачем підтверджується видатковими накладними №1 від 12.01.2012р., №2 від 27.01.2012р., №3 від 30.01.2012р., №4 від 16.02.2012р., №5 від 24.02.2012р., №6 від 07.03.2012р., №7 від 12.03.2012р., №8 від 12.03.2012р., №9 від 26.03.2012р.
Товар оприбуткований в бухгалтерському обліку підприємства відповідно до приходних ордерів №9037 від 18.01.2012р., №9078 від 30.01.2012р., №9086 від 31.01.2012р., №9144 від 29.02.2012р., №9145 від 29.02.2012р., №9218 від 27.03.2012р., №9185 від 15.03.2012р., №9186 від 15.03.2012р., №9226 від 29.03.2012р.
Крім того, ДПІ у Солом'янському районі м.Києва складена довідка від 24.07.2012р. №618/22-2/37106649 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Елтехкорп», код за ЄДРПОУ 37106649 з питань правомірності формування податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість за січень - травень 2012р.» (а.с. 3-9, том.6).
Так, на с.5 довідки зазначений перелік податкових накладних, виписаних ТОВ «Елтехкорп» на користь ПАТ "Сумське НВО ім. М.В. Фрунзе" у січні - березні 2012р. у зв'язку з реалізацією товару (електродвигунів) відповідно до Договору №8-4/106 від 18.02.2011р. на загальну суму 4034304 грн.
У довідці ДПІ у Солом'янському районі м.Києва від 24.07.2012р. №618/22-2/37106649 вказано про відсутність порушень ТОВ «Елтехкорп» у перевіряємому періоді.
ТОВ «Техномодуль», (сума сформованого податкового кредиту в січні 2012р. - 1289,48 грн., сума коштів віднесена до витрат за І кв. 2012 р. - 6447 грн.)
Відповідно до умов договору №Т-1535 від 15.03.2010р., позивачем отриманий товар (ключі рожкові двусторонні, ключі кольцеві, молотки 500г, індикатори, підшипник), що підтверджується видатковими накладними №1801001, №1801002 від 18.01.2012р.
ТОВ «Техномодуль» виписані податкові накладні №1 від 13.01.2012р. на суму 7663,98 грн., в т.ч. ПДВ - 1277,33 грн., №2 від 16.01.2012р. на суму 72,91 грн., в т.ч. ПДВ - 12,15 грн.
Товар оплачений згідно платіжного доручення № 582 від 13.01.2012р. на суму 7663,98 грн., в т.ч. ПДВ - 1277,33 грн., № 657 від 16.01.2012р. на суму 72,91 грн., в т.ч. ПДВ - 12,15 грн.
Товар отримано згідно доручення №23375 від 17.01.12р. виданого ОСОБА_5 Транспортування товару здійснювалось згідно товарно-транспортної накладної: ТТН №ИН- 1801009 від 18.01.2012р.
Товар оприбуткований в бухгалтерському обліку підприємства відповідно до приходних ордерів №9071 від 25.01.2012р., №9057 від 23.01.2012р.
TOB МК «Стандарт» (сума сформованого податкового кредиту в серпні 2011р. - 13033,34 грн., вересні 2012р. - 2966,67 грн., сума коштів віднесена до витрат за 3 кв.2011р. - 65167 грн.)
Відповідно до умов договору №Р27/04-2011 від 05.05.2011р. TOB МК «Стандарт» здійснив капітальний ремонт двигуна СДК2-17-26-12 компресору 4ВМ10-100/8 інв.№7015 з використанням власних матеріалів та комплектуючих, що підтверджується актом приймання - передачі робіт по монтажу ротора двигуна за вересень 2011р., видатковою накладною №РН-0000050 від 06.09.2011р. на суму 78200 грн., в т.ч. ПДВ -13033,33 грн. на отримання ротора.
Товар (ротор) доставлявся послугами ТОВ «Нова пошта» (ТТН від 07.09.2011р. №56122000374201), оприбуткований в бухгалтерському обліку підприємства відповідно до приходного ордеру №33552 від 19.09.2011р.
ТОВ МК «Стандарт» виписані податкові накладні №46 від 29.07.2011р. на суму 16150 грн., в т.ч. ПДВ - 2691 грн.; №48 від 04.08.2011р. на суму 61700 грн., в т.ч. ПДВ - 10283 грн.; №50 від 17.08.2011р. на суму 350 грн., в т.ч. ПДВ - 58,33 грн.; №56 від 07.09.2011р. на суму 17800 грн., в т.ч. ПДВ - 2966,67 грн.
Позивачем здійснена оплата виконаних робіт, що підтверджується платіжним дорученням № 16983 від 29.07.2011р. на суму 16150 грн., в т.ч. ПДВ - 2691 грн.; № 17129 від 04.08.2011р. на суму 350 грн., в т.ч. ПДВ - 58,33 грн.; № 17827 від 17.08.2011р. на суму 61700 грн., в т.ч. ПДВ - 10283,33 грн.
ТОВ «Геліос - 1» (сума сформованого податкового кредиту в серпні 2011р. - 9796,60 грн., вересні 2011р. - 13268,27 грн., сума коштів віднесена до витрат за 3 кв.2011р. - 115324,35 грн.)
Відповідно до умов договору №0811/1 від 05.08.2011р., позивачем отриманий товар (металорукав), що підтверджується видатковими накладними №РН-047 від 25.08.2011р., №РН-051 від 12.09.2011р., №РН-053 від 16.09.2011р. та довіреністю №21174 від 08.09.11р.
Товар оприбуткований в бухгалтерському обліку підприємства відповідно до приходного ордеру №9438 від 29.08.2011р., №33533 від 14.09.2011р., №33573 від 21.09.2011р.
Поставка товару відбувалась транспортом продавця на склад позивача без оформлення товарно-транспортної накладної.
ТОВ «Геліос - 1» виписані податкові накладні №45 від 25.08.2011р. на суму 58779,60 грн., в т.ч. ПДВ - 9796,60 грн.; №49 від 12.09.2011 р. на суму 65560,02 грн., в т.ч. ПДВ - 10926,67 грн.; №51 від 16.09.2011р. на суму 14049,60 грн.. в т.ч. ПДВ - 10926,67 грн.
ТОВ " ХАРПРОМПОСТАЧ " (сума сформованого податкового кредиту в жовтні 2011р. - 8,40 грн., сума коштів віднесена до витрат за 4кв. 2011р. - 42,00 грн.)
Відповідно до рахунку - фактури №СФ-308 від 01.09.2011р., позивачем придбаний товар (трубка радпласт 4/2), що підтверджується видатковою накладною №РН-0000222 від 28.09.2011р., отримано за довіреністю №21488 від 22.09.2011р., транспортування товару підтверджується накладною на вантаж №ХА2155913 від 28.09.2011р.
Товар оприбуткований в бухгалтерському обліку підприємства відповідно до приходного ордеру №81724 від 11.10.2011р.
ТОВ " ХАРПРОМПОСТАЧ" оформлена податкова накладна №23 від 21.09.2011 р. на суму 50,40 грн., в т.ч. ПДВ - 8,40 грн.
Позивачем оплачений товар платіжним дорученням № 20049 від 21.09.2011р. на суму 50,40 грн., в т.ч. ПДВ - 8,40 грн.
TOB «A.Ю.A. СФЕРА» (сума сформованого податкового кредиту в грудні 2011р. - 400 грн., сума коштів віднесена до витрат за 4 кв.2011р. - 2000 грн.)
Відповідно до умов Договору №15/02 від 01.02.2011р., позивачем придбаний товар (підшипник), що підтверджується видатковою накладною №РН-0000257 від 27.12.2011р., товар отриманий за довіреністю №23096 від 27.12.2011р.
Товар доставлявся, як зазначає позивач, послугами ТОВ «Нова пошта», оприбуткований в бухгалтерському обліку підприємства відповідно до приходного ордеру №18004 від 03.01.2012р.
ТОВ «А.Ю.А. СФЕРА» оформлена податкова накладна №18 від 26.12.2011р. на суму 2400 грн., в т.ч. ПДВ - 400 грн.
Позивачем оплачений товар платіжним дорученням № 25085 від 26.12.2011р. на суму 2400,00 грн., в т.ч. ПДВ - 400,00 грн.
ПП "Укрспецпромкомплекг - 3" (сума сформованого податкового кредиту в березні 2012р. - 331584 грн., квітні 2012р. - 21213,29 грн., травні 2012р. - 1919,79 грн., червні 2012р. - 7164,52 грн., сума коштів віднесена до витрат за І кв. 2012 р. - 41015,87 грн. II кв. 2012 р. - 154024,82 грн.).
Відповідно до умов Договору №23/12 від 23.03.2012р., позивачем отриманий товар (втулка фторопластова), що підтверджується видатковими накладними №57 від 29.03.2012р., №58 від 29.03.2012р., №59 від 29.03.2012р., №63 від 30.03.2012р., №52 від 26.04.2012р., №53 від 26.04.2012р., №6 від 07.05.2012р., №7 від 07.05.2012р., №14 від 10.05.2012р., №15 від 10.05.2012р., №16 від 10.05.2012р., №19 від 10.05.2012р., №51 від 21.05.2012р., №71 від 26.06.2012р., №72 від 26.06.2012р. на загальну суму 234048,78 грн., в т.ч. ПДВ - 39008,13 грн.
Транспортування товару підтверджується ТТН від 30.03.2012р., 26.04.2012р., 07.05.2012р., 21.05.2012р., 26.06.2012р.
Товар оприбуткований в бухгалтерському обліку підприємства відповідно до приходного ордеру №81218 від 03.04.2012р., №81219 від 03.04.2012р., №81220 від 03.04.2012р., №81217 від 03.04.2012р., №81298 від 28.04.2012р., №81301 від 28.04.2012р., №81333 від 15.05.2012р., №81336 від 15.05.2012р., №81332 від 15.05.2012р., №81335 від 15.05.2012р., №81334 від 15.05.2012р., №81339 від 16.05.2012р., №81364 від 24.05.2012р., №81452 від 02.07.2012р., №81453 від 02.07.2012р.
ПП «Укрспецпромкомплект - 3» оформлені податкові накладні №35 від 22.03.2012р. на суму 7921,78 грн., в т.ч. ПДВ - 1320,3 грн.; №38 від 23.03.2012р. на суму 6000 грн. в т.ч. ПДВ - 1000 грн.; №39 від 23.03.2012р. на суму 14753,39 грн., в т.ч. ПДВ - 2458,90 грн.; №40 від 23.03.2012р. на суму 14198,99 грн., в т.ч. ПДВ - 2366,50 грн.; №63 від 28.03.2012р. на суму 6468,08 грн.. в т.ч. ПДВ - 1078,01 грн.: №29 від 13.04.2012р. на суму 7999,80 грн.. в т.ч. ПДВ - 1333,3 грн.; №45 від 23.04.2012р. на суму 17617,83 грн.. в т.ч. ПДВ - 2936,30 грн.; №46 від 23.04.2012р. на суму 31940,01 грн.. в т.ч. ПДВ - 5223,34 грн.; №52 від 26.04.2012р. на суму 2876,82 грн.. в т.ч. ПДВ - 479,47 грн.; №56 від 26.04.2012р. на суму 10287,33 грн., в т.ч. ПДВ - 1714,56 грн.; №57 від 26.04.2012р. на суму 34496,85 грн., в т.ч. ПДВ - 5816,14 грн.; №58 від 26.04.2012р. на суму 34496,85 грн., в т.ч. ПДВ - 16509,01 грн.; №59 від 26.04.2012р. на суму 9352,07 грн., в т.ч. ПДВ - 1558,68 грн.; №12 від 08.05.2012р. на суму 4518,73 грн., в т.ч. ПДВ - 753,12 грн.; №89 від 08.05.2012р. на суму 7000 грн., в т.ч. ПДВ - 1166,67 грн.; №26 від 08.06.2012р. на суму 4268,94 грн., в т.ч. ПДВ - 711,49 грн.; №27 від 08.06.2012р. на суму 9035,08 грн., в т.ч. ПДВ -1505,85 грн.; №43 від 14.06.2012р. на суму 7134,47 грн., в т.ч. ПДВ - 1189,08 грн.; №59 від 15.06.2012р. на суму 22548,66 грн., в т.ч. ПДВ - 3758,11 грн.
Позивачем оплачений товар, що підтверджується платіжним дорученням №4286 від 22.03.12р. на суму 7921,78 грн., в т.ч. ПДВ - 1320,3 грн.; № 4418 від 22.03.12р. на суму 14198,99 грн., в т.ч., ПДВ - 2366,50 грн.; № 4420 від 23.03.12р. на суму 14753,39 грн., в т.ч. ПДВ - 2458,90 грн.; № 4486 від 23.03.12р. на суму 6000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1000 грн.; № 4654 від 28.03.12р. на суму 6468,08 грн., в т.ч. ПДВ - 1078,01 грн.; № 6023 від 13.04.12р. на суму 7999,80 грн., в т.ч. ПДВ - 1333,3 грн.; № 6580 від 23.04.12р. на суму 17617,83 грн.. в т.ч. ПДВ - 2936,30 грн.; № 6581 від на суму 31940,01 грн., в т.ч. ПДВ - 5223,34 грн.; № 7075 від 26.04.12р. на суму 71045,26 грн., в т.ч. ПДВ - 11840,88 грн.; № 7077 від 26.04.12р. на суму 2876,82 грн., в т.ч. ПДВ - 479,47 грн.; № 7890 від 08.05.12р. на суму 7000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1166,67 грн.; № 7903 від на суму 4518,73 грн., в т.ч. ПДВ - 753,12 грн.; № 9914 від 08.06.12р. на суму 4268,94 грн., в т.ч. ПДВ - 711,49 грн.; № 9915 від 08.06.12р. на суму 9035,08 грн., в т.ч. ПДВ -1505,85 грн.; №10200 від 14.06.12р. на суму 7134,47 грн., в т.ч. ПДВ - 11840,88 грн.; № 10358 від 15.06.12р. на суму 22548,66 грн., в т.ч. ПДВ - 3758,11 грн. на загальну суму 235 327,84 грн., в т.ч. ПДВ - 39221,31 грн.
В акті перевірки зазначено про задокументування злочинної діяльності «конвертаційного центру», організатором якого являється директором ПП «Укрпромспецкомплект-3» ОСОБА_6
23.05.2012р. порушено кримінальну справу №2511200038 щодо ОСОБА_6 за фактом службового підроблення за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст.366 КК України.
Відповідно до змісту ч.4 ст. 72 КАС України обов'язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, є вирок у кримінальній справі або постанова суду у справі про адміністративний поступок, які набрали законної сили.
В той же час, відповідачем вироку суду в кримінальній справі №2511200038 щодо службового підроблення директором ПП «Укрпромспецкомплект-3» ОСОБА_6 суду не надано.
ТОВ «Контакгенерго», (сума коштів віднесена до витрат за 3 кв. 2011року - 446604 грн.).
Відповідно до умов Договору №20 від 19.01.2011р., позивачем придбаний товар (виключатель путевой, прожектор с компенсатором), що підтверджується видатковими накладними №К000000236 від 02.08.2011р., №К000000237 від 02.08.20011р., №К000000238 від 02.08.20011р.
Транспортування товару підтверджується ТТН від 02.08.2011р.
Товар оприбуткований в бухгалтерському обліку підприємства відповідно до приходного ордеру №51493 від 03.08.2011р., №51494 від 03.08.2011р., №51495 від 03.08.2011 р.
ТОВ «Контактенерго» оформлені податкові накладні від 02.08.2011р. №0000275 на суму 56160 грн. в т.ч. ПДВ - 9360 грн.; від 02.08.2011р. №0000276 на суму 56160 грн., в т.ч. ПДВ - 9360 грн.; від 02.08.2011р. №0000277 на суму 316419,84 грн., в т.ч. ПДВ - 52736,64 грн.; від 05.08.2011р. №0000288 на суму 10697,52 грн., в т.ч. ПДВ - 1782,92 грн.; від 29.08.2011р. №0000317 на суму 5011,20 грн., на суму ПДВ - 835,20 грн.; від 30.08.2011 р. №0000319 на суму 79104,96 грн., в т.ч. ПДВ - 13184,16 грн.; від 30.08.2011р. №0000320 на суму 5982,00 грн., в т.ч. ПДВ - 997,00 грн.
Оплата позивачем товару підтверджена платіжними дорученнями №14100 від 11.08.2011р. (ПДВ - 7946,40 грн.), №17186 від 05.08.2011р. (ПДВ - 1782,92 грн.), №18631 від 30.08.2011р. (ПДВ - 997 грн.), №18708 від 30.08.2011р. (ПДВ - 13184,16 грн.), №18699 від 29.08.2011р. (ПДВ - 835,20 грн.), №18298 від 26.08.2011р. (ПДВ - 3505,28 грн.) на загальну суму 169505,76 грн., в т. ч. ПДВ-28250,96 грн.
ТОВ «ПРОМИНТЕКС», (сума коштів віднесена до витрат за 4 кв. 2011року - 1875 грн.)
Відповідно до рахунку №15 від 15.11.2011р. позивачем отриманий товар (шланг окрасочний), що підтверджується видатковою накладною №РН-0000591 від 26.12.2011р.
Транспортування товару підтверджується ТТН від 26.12.2011р.
Товар оприбуткований відповідно до приходного ордеру №1826 від 27.01.2012р., використання товару в господарській діяльності - підтверджується картками складського обліку матеріалів.
Товар оплачений позивачем платіжним дорученням № 24438 від 14.12.2011р. на суму 2250 грн., в т.ч. ПДВ - 375 грн.;
ТОВ «ЮС-ЛД» (сума сформованого податкового кредиту за серпень 2011р. - 1866,67 грн., сума коштів віднесена до витрат 3 кв.2011р. - 9333,33 грн.)
Відповідно до умов Договору №210 від 11.07.2011р., позивачем придбаний товар (пергамін), що підтверджується видатковою накладною №РН-0000251 від 19.08.2011р.
Транспортування товару підтверджується ТТН №01 АА від 19.08.2011р.
Товар оприбуткований в бухгалтерському обліку підприємства відповідно до приходного ордеру №81613 від 22.08.2011р.
ТОВ «ЮС-ЛД» оформлена податкова накладна №36 від 16.08.2011р. на суму 11200 грн. в т.ч. ПДВ - 1866,67 грн., товар оплачений згідно платіжного доручення № 17782 від 16.08.2011р. на суму 11200 грн., в т.ч. ПДВ - 1866,67 грн.
ТОВ «Бізнес-Консалтінг Плюс» (сума коштів віднесена до витрат 3 кв.2011року - 31913,94 грн.)
Відповідно до умов Договору №27/11 від 30.12.2010р., позивачем придбаний товар (маски зварювальника, респіратори, рукавички неопренові, коробка РПГ-67,скло ТИС), що підтверджується видатковою накладною №187 від 18.07.2011р.
Транспортування товару підтверджується ТТН від 21.07.2011р.
Товар оприбуткований в бухгалтерському обліку підприємства відповідно до приходного ордеру №82259 від 29.07.2011р.
ТОВ «Бізнес-Консалтінг Плюс» оформлена податкова накладна №114 від 18.07.2011р. на суму 38296,73 грн., в т.ч. ПДВ - 6382,79 грн., товар оплачений згідно платіжного доручення №15298 від 08.07.11р. на суму 20000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 3333,33 грн.; №16115 від 19.07.11р. на суму 25000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 4166,67 грн.
Крім того, правомірність відображення в податковій звітності податкового кредиту за липень 2011р. у розмірі 6382,79 грн., сформованого позивачем по господарській операції з ТОВ «Бізнес-Консалтінг Плюс», підтверджена постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 05.11.2012р. по справі № 2а-1870/2485/12 в якій досліджувалась вищевказана угода в контексті права позивача на віднесення вищевказаної суми ПДВ до податкового кредиту.
ТОВ НВФ «Діакон», (сума сформованого податкового кредиту за липень 2011р. - 3860 грн., сума коштів віднесена до витрат 3 кв.2011р. - 19300 грн.).
Відповідно до рахунку №1406 від 29.06.2011р.; №1306 від 29.06.2011р. позивачем отриманий товар (трубка рентгенівська, пояс для касет, стрічка), що підтверджується видатковими накладними №0039 від 29.08.2011р. на суму 23160 грн., в т.ч. ПДВ - 3860 грн.
Товар доставлявся послугами ТОВ «Нова пошта» (квитанція прийому вантажу: № XI- 403468, дата відправки 30.08.11р. оприбуткований в бухгалтерському обліку підприємства відповідно до приходного ордеру №33514 від 30.08.2011р.
ТОВ НВФ «Діакон» оформлена податкова накладна №11 від 29.07.2011р. на суму 23160 грн., в т.ч. ПДВ - 3860 грн., оплата товару здійснена платіжним дорученням №16904 від 29.07.2011р. на суму 23160 грн., в т.ч. ПДВ - 3860 грн.
Також по даному контрагенту позивачем сформовано податковий кредит в квітні 2012р. - 5160 грн., та віднесено до валових витрат 2кв. 2012 р. - 25800 грн. у зв'язку з наступним.
Відповідно до рахунку №07.02 від 10.02.2012р., №07.03 від 12.03.2012р., №14.03 від 06.04.2012р. позивачем отриманий товар (трубка рентгенівська, пояс для касет, стрічка), що підтверджується видатковими накладними №0047/1 від 06.05.2012р., №0052 від 17.05.2012р., №0053 від 17.05.2012р.
Товар доставлявся послугами ТОВ «Нова пошта» (ТТН №56227000151717 від 07.05.12р.; №56998004191766, дата відправки 18.05.12р.), оприбуткований в бухгалтерському обліку підприємства відповідно до приходного ордеру №40046 від 25.05.2012р., №40051 від 25.05.2012р., №40050 від 25.05.2012р.
ТОВ НВФ «Діакон» оформлена податкова накладна №9 від 06.04.2012р. на суму 5010 грн., в т.н. ПДВ - 835 грн.; №22 від 28.04.2012р. на суму 12480 грн., в т.ч. ПДВ - 2080 грн.; №21 від 28.04.2012р. на суму 13470 грн., в т.ч. ПДВ - 2245 грн.; № 7509 від 28.04.2012р. на суму 12480 грн., в т.ч. ПДВ - 2080 грн.
Позивачем здійснена оплата товару, платіжне доручення № 5512 від 06.04.2012р. на суму 5010 грн., в т.ч. ПДВ - 835 грн.; № 7510 від 28.04.2012р. на суму 13470 грн., в т.ч. ПДВ - 2245 грн.
ПП «Актив - ТСТ» (сума сформованого податкового кредиту за вересень 2011р. - 4619,70 грн. та жовтня 2011р. - 6738,80 грн., сума коштів віднесена до витрат 3 кв.2011р. - 23098,50 грн.; 4 кв. 2011 року - 33694,00 грн.)
Відповідно до умов Договору №70 від 17.08.2011р. позивачем отриманий товар (рукавички спилкові з крагами, резинові, неопренові, навушники протишумові, маска зварювальника, респіратор «лепесток»), що підтверджується видатковими накладними №РН-0000041 від 07.09.2011р., №РН-0000043 від 21.09.2011р., №РН-0000047 від 05.10.2011р.
Товар отримано згідно доручень №21115 від 06.09.11р., №21449 від 21.09.11р., №21778 від 05.10.11р.
Транспортування товару здійснювалось автотранспортом позивача, що підтверджується ТТН 004322 від 09.09.2011р., ТТН 005362 від 22.09.2011р., ТТН №005228 від 06.10.11р.
Товар оприбуткований в бухгалтерському обліку підприємства відповідно до приходного ордеру №82323 від 15.09.2011р., №82355 від 27.09.2011р., №82378 від 11.10.2011р.
ПП «Актив - ТСТ» оформлена податкова накладна №2 від 07.09.2011р. на суму 23286 грн., в т.ч. ПДВ - 3881 грн.; №5 від 21.09.2011р. на суму 4432,20 грн., в т.ч. ПДВ - 738,70 грн., №1 від 05.10.2011р. на суму 40432,80 грн., в т.ч. ПДВ - 6738,80 грн.
Позивачем здійснена оплата товару, платіжними дорученнями № 19915 від 21.09.2011р. на суму 27718,20 грн., в т.ч. ПДВ - 4619,70 грн., № 20955 від 04.10.2011р. на суму 15000 грн., в т.ч. ПДВ - 2500,13 грн., № 22305 від 29.10.2011р. на суму 25432 грн., в т.ч. ПДВ - 4238,67 грн.
ТОВ «Хімтрейд» (сума сформованого податкового кредиту за серпень 2011р. - 18092,23 грн., вересень 2011р. - 21180,67 грн., сума коштів віднесена до витрат 4 кв.2011р. - 196364,50 грн.)
Відповідно до умов Договору №10 від 03.12.2010р.; №3/157 від 05.11.2009р., позивачем отриманий товар (пластини, інгібітор корозії), що підтверджується видатковими накладними №1390 від 22.08.2011р., №1409 від 23.08.2011р., №1509 від 06.09.2011р., №1592 від 15.09.2011р. на загальну суму 235637,40 грн., в т.ч. ПДВ - 39272,9 грн.
Товар доставлявся послугами ТОВ «Нова пошта» (23.08.11р., 06.09.11р.- пластини), отримано згідно доручення №20751 від 17.08.2011р., №21091 від 05.09.2011р., транспортування інгібітора корозії здійснювалось автотранспортом позивача, ТТН №1592 від 15.09.2011р., отримано за довіреністю №21301 від 14.09.2011р.
Товар оприбуткований в бухгалтерському обліку підприємства відповідно до приходних ордерів №06241 від 25.08.2011р., №06242 від 31.08.2011р., №06255 від 08.09.2011р., №81653 від 19.09.2011р.
ТОВ «Хімтрейд» оформлені податкові накладні №199 від 22.08.2011р. на суму 35102,40 грн., в т.ч. ПДВ - 5850,40 грн., №222 від 23.08.2011р. на суму 3801 грн., в т.ч. ПДВ - 633,50 грн.; №47 від 06.09.2011р. на суму 57084 грн., в т.ч. ПДВ - 9514 грн.; №139 від 13.09.2011 р. на суму 70000 грн., в т.ч. ПДВ - 11666,67 грн. на загальну суму 165 987,40 грн., в т.ч. ПДВ - 32 139,56 грн.
Позивачем здійснена оплата товару, відповідно до наступних платіжних доручень: № 18155 від 22.08.2011р. на суму 69650 грн., в т.ч. ПДВ - 11608,33 грн.; №19330 від 09.09.2011р. на суму 5102,40 грн., в т.ч. ПДВ - 850,40 грн.; № 19461 від 13.09.2011р. на суму 70000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1166,67 грн.; №19705 на суму 13000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2166,67 грн.; №20286 від 23.09.2011р. на суму 17000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2833,33 грн.; №20432 від 27.09.2011р. на суму 3801,00 грн., в т.ч. ПДВ - 633,50 грн.; №20433 від 27.09.2011р. на суму 12084,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2014 грн.; №20748 на суму 2200,00 грн., в т.ч. ПДВ - 366,66 грн. на загальну суму 192837,40 грн., в т.ч. ПДВ 32139,56 грн.
ТОВ «Будремфасад» (сума коштів віднесена до витрат 3 кв.2011р. - 387197,80 грн.).
Відповідно до умов договору підряду №6 від 30.05.2011р., укладеного позивачем з ТОВ «Будремфасад», підрядчиком (ТОВ «Будремфасад») виконувались роботи по капітальному ремонту крівлі в цеху №22 насосне виробництво та поточний ремонт крівлі в цеху №4 хімвиробництво.
Загальна вартість договору складає 818943,60 грн. (ПДВ - 136490,60 грн.), в т.ч. по капітальному ремонту крівлі в цеху №22 - 563224,80 грн. (ПДВ - 93870,8 грн.), по поточному ремонту крівлі в цеху №4 - 25718,80 грн. (ПДВ - 42619,8 грн.)
Відповідно до умов договору підряду №7 від 07.07.2011р., укладеного з ТОВ «Будремфасад», підрядчиком виконувались роботи по ремонту фасаду цеху №500 (адміністративний корпус хімвиробництва) загальною вартістю 164209,20 грн.
Відповідно до обсягів виконаних робіт складені Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та Акт виконаних робіт за серпень 2011р. (дог.№6 від 30.05.2011р.); Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та Акт №2 виконаних робіт за серпень 2011р. (дог.№6 від 30.05.2011р.); Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та Акт виконаних робіт за серпень 2011р. (дог.№7 від 07.07.2011р.).
Всього у серпні 2011р. виконано робіт по договорам підряду №6 та №7 на загальну суму 497479,20 грн., в т.ч. ПДВ - 82 913,20 грн.
ТОВ «Будремфасад» оформлені податкові накладні №1 від 29.08.2011р. на суму 131367,36 грн., в т.ч. ПДВ - 21894,56 грн.; №2 від 29.08.2011р. на суму 178885,20 грн., в т.ч. ПДВ 29814,20 грн.; №3 від 29.08.2011р. на суму 154384,80 грн., в т.ч. ПДВ - 25730,80 грн. на загальну суму 464637,36 грн., в т.ч. ПДВ - 77439,56 грн.
Позивачем здійснена оплата виконаних підрядних робіт згідно платіжних доручень №15614 від 12.07.2011 року на суму 51143,76 грн., в т.ч. ПДВ - 8523,96 грн.; №16179 від 20.07.2011 року на суму 32841,84 грн., в т.ч. ПДВ - 5473,64 грн.; №16170 від 20.07.2011 року на суму 112644,96 грн., в т.ч. ПДВ - 18774,16 грн.; №17133 від 04.08.2011 року на суму 62805,84 грн., в т.ч. ПДВ - 10467,64 грн.; №17135 від 04.08.2011 року на суму 50190,24 грн., в т.ч. ПДВ - 8365,04 грн.; №19787 від 16.09.2011 року на суму 131367,36 грн., в т.ч. ПДВ - 21894,56 грн.; №19784 від 16.09.2011 року на суму 154384,80 грн., в т.ч. ПДВ 25730,80 грн.; №19785 від 16.09.2011 року на суму 178885,20 грн., в т.ч. ПДВ - 29814,20 грн. на загальну суму 774264 грн. в т.ч. ПДВ - 129044 грн.
Крім того, правомірність відображення в податковій звітності податкового кредиту за серпень 2011р. у розмірі 77439,56 грн., сформованого позивачем по вказаній господарській операції з ТОВ «Будремфасад», підтверджена постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 05.11.2012р. по справі № 2а-1870/2485/12, якою скасовані податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сумах від 26.03.2012 року №0000332306/27058, №0000342306/27051.
TOB НВК LTD «Кварц» (сума коштів віднесена до витрат 3 кв.2011р. - 504 792,50грн.)
Відповідно до умов договору підряду №17 від 31.05.2011р., укладеного позивачем з ТОВ НВК LTD «Кварц», підрядчиком виконувались роботи по капітальному ремонту крівлі в цеху №19 компресорне виробництво загальною вартістю 539123 грн.
Відповідно до умов договору підряду №18 від 31.05.2011 р., укладеного позивачем з ТОВ НВК LTD «Кварц», підрядчиком виконувались роботи по поточному ремонту крівлі в цеху №51, №16, ділянка №7 компресорне виробництво загальною вартістю 643343 грн.
Відповідно до умов договору підряду №19 від 14.07.2011р., укладеного позивачем з ТОВ НВК LTD «Кварц», підрядчиком виконувались роботи по поточному ремонту фасаду інженерного корпусу та поточному ремонту фасаду центральної прохідної загальною вартістю 253957,20 грн.
Відповідно до обсягів виконаних робіт складені Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та Акт виконаних робіт за серпень 2011р. (дог.№18 від 31.05.2011р.); Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та Акт виконаних робіт за серпень 2011р. (дог.№19 від 14.07.2011р.); Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та Акт виконаних робіт за серпень 2011р. (дог.№19 від 14.07.2011р.), Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та Акт виконаних робіт за серпень 2011р. (дог.№17 від 31.05.201 1р.); Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та Акт виконаних робіт за серпень 2011р. (дог.№18 від 31.05.2011р.).
Всього у серпні 2011р. виконано робіт по договорам підряду №17, №18 та №19 на загальну суму 861452,78 грн., в т.ч. ПДВ - 143575,46 грн.
TOB НВК LTD «Кварц» оформлені податкові накладні №1 від 31.08.2011 р. на суму 26941,47 грн., в т.ч. ПДВ - 4490,25 грн.; №2 від 31.08.2011р. на суму 230947,05 грн., в т.ч. ПДВ - 38495,68 грн.; №3 від 31.08.2011 р. на суму 157063,19 грн., в т.ч. ПДВ - 26177,20 грн.; №4 від 31.08.2011 р. на суму 65515,43 грн., в т.ч. ПДВ - 10919,24 грн.; №5 від 31.08.2011 р. на суму 17486,84 грн., в т.ч. ПДВ - 2914,47 грн. на загальну суму 497981,04 грн., в т.ч. ПДВ - 82996,84 грн.
Відповідно до обсягів виконаних робіт складені Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та Акт виконаних робіт за вересень 2011р. (дог.№18 від 31.05.2011р.); Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та Акт виконаних робіт за вересень 2011р. (дог.№5 від 05.05.2011р.); Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та Акт виконаних робіт за вересень 2011р. (дог.№5 від 05.05.2011р.).
Всього у вересні 2011р. виконано робіт по договорам підряду №17, №18 та №19 на загальну суму 170613,32 грн., в т.ч. ПДВ - 28435,55 грн.
ТОВ НВК LTD «Кварц» оформлені податкові накладні №1 від 01.09.2011р. на суму 43976,17 грн., в т.ч. ПДВ - 7329,36 грн.: №2 від 16.09.2011р. на суму 104991,60 грн., в т.ч. ПДВ - 17498,60 грн.; №3 від 16.09.2011р. на суму 67394,78 грн., в т.ч. ПДВ - 11232,46 грн.; №4 від 16.09.2011р. на суму 39207,20 грн., в т.ч. ПДВ - 6534,53 грн.; №5 від 23.09.2011р. на суму 46027,60 грн., в т.ч. ПДВ - 7671,27 грн.; №6 від 23.09.2011р. на суму 119340 грн., в т.ч. ПДВ - 19890 грн.; №7 від 26.09.2011р. на суму 126637,15 грн., в т.ч. ПДВ - 21106,19 грн., всього на загальну суму 547574,46 грн., в т.ч. ПДВ - 91262,41 грн.
Позивачем здійснена оплата виконаних підрядних робіт згідно платіжних доручень №15610 від 12.07.2011 р. на суму 39265,80 грн., № 16162 від 20.07.2011 р. на суму 53753,00 грн., № 16169 від 20.07.2011 р. на суму 107824,60 грн., № 16168 від 20.07.2011 р. на суму 89402,80 грн.; № 16961 від 29.07.2011 р. на суму 17487,00 грн., № 16962 від 29.07.2011 р. на суму 109491,60 грн., № 17132 від 04.08.2011 р. на суму 104482,90 грн.; № 19015 від 01.09.2011 р. на суму 122504,92 грн.; № 19793 від 19.09.2011 р. на суму 94336,25 грн.; № 19798 від 16.09.2011 р. на суму 4473,52 грн.; № 19781 від 16.09.2011 р. на суму 104991,60 грн.; № 19788 від 16.09.2011 р. на суму 230974,05 грн.; № 19794 від 16.09.2011 р. на суму 157063,19 грн., №17565 від 16.09.2011 р. на суму 39207,20 грн.; 15613 від 12.07.2011 р. на суму 5850,00 грн.; № 15611 від 12.07.2011 р. на суму 0,61 грн.; №15612 від 13.07.2011 р. на суму 10634,00 грн., всього на загальну суму 1291743,04 грн., в т.ч. ПДВ - 215290,50 грн.
Таким чином, як вбачається з вищенаведеного, позивачем виконано всі вимоги податкового законодавства для виникнення права на відображення витрат в податковому обліку підприємства, формування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування по податку на додану вартість у перевіряємому періоді.
Задовольняючи позовні вимоги позивача в частині часткового скасування податкового повідомлення-рішення № 0000061750/4626 від 28.01.2013р., суд обґрунтовує свою позицію наступним.
Вказаним податковим повідомленням-рішенням №0000061750/4626 від 28.01.2013р. позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб на 63149,08 грн. та застосована штрафна(фінансова) санкція у розмірі 32084,54 грн., однак позивач оскаржує дане податкове повідомлення-рішення частково, а саме в частині збільшено суми грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб за основним платежем на 62207,84 грн. та застосування штрафної (фінансової) санкції у розмірі 31103,92 грн.
Підставою для винесення вказаного податкового повідомлення-рішення в оскаржуваній частині стало встановлення відповідачем порушення пп.164.2.14 абз. «г» пп.164.2.17 п.164.2 ст.164 абз. «б», п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України.
Так, в акті перевірки зазначено про нарахування податку на доходи фізичних осіб у сумі 62207,84 грн. за період з 01.07.2011р. по 30.09.2012р. у зв'язку з неутриманням позивачем (як податковим агентом) податку на доходи фізичних осіб з виплаченої моральної шкоди фізичним особам згідно рішень районних судів м. Суми.
Як підставу нарахування податку на доходи фізичних осіб відповідач зазначає наступне.
Суми відшкодування моральної шкоди, які відшкодовуються громадянину внаслідок заподіяння шкоди здоров'ю громадянина чи його майну, не включаються до доходів, які звільняються від оподаткування податком на доходи фізичних осіб, передбаченого ст. 165 Податкового кодексу. Зазначені суми є доходом громадянина і підлягають оподаткуванню на загальних підставах за ставками, визначеними п. 167.1 ст. 167 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 168 зазначеного Кодексу, податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок. Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід надається у не грошовій формі чи виплачується готівкою із каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом банківського дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).
Суб'єкт господарювання, який відшкодовує громадянину моральну шкоду, є податковим агентом щодо нарахованих доходів і зобов'язаний утримати й перераховувати податок до бюджету згідно з положенням Податкового кодексу.
Однак суд не погоджується з зазначеними мотивами відповідача при прийняті вищезазначеного податкового повідомлення-рішення у зв'язку з наступним.
Суд вважає, що у спірних правовідносинах позивач не являється податковим агентом у разі виконання рішення суду про стягнення з нього моральної шкоди у вигляді чітко визначеної судом суми коштів на користь фізичних осіб, які позивач перераховував на рахунки підрозділів Державної виконавчої служби, в провадженні яких перебували виконавчі листи які видавались на вказані судові рішення.
Згідно п.п. 14.1.180. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України, податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 1 8 та розділом IV цього Кодексу.
Поняття податкового агенту також наведене у Наказі Державної податкової адміністрації України 24.12.2010 р. № 1020 «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку» (далі - Порядок) , у п.1.2. якого зазначено, що дія цього Порядку поширюється на податкових агентів, а саме: юридичних осіб (їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи), самозайнятих осіб, представництва нерезидентів - юридичних осіб, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) нараховують (виплачують, надають) доходи фізичній особі та/або зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі.
Водночас, виконання рішень судів здійснювалось позивачем на підставі постанов державних виконавців шляхом перерахування стягнутих за рішенням судів сум на відшкодування немайнової (моральної) шкоди на розрахунковий рахунок Відділу державної виконавчої служби Сумського міського управління юстиції (далі - ДВС) у Головному управлінні Державного казначейства України у Сумській області в порядку, передбаченому Законом України «Про виконавче провадження».
При цьому, відшкодування стягнутих з ПАТ «Сумське МНВО ім.М.В.Фрунзе» за рішеннями судів сум коштів безпосередньо фізичним особам - позивачем не здійснювалося.
Крім того, рішеннями судів не передбачено утримання позивачем із стягуваних з останнього сум податку з доходів фізичних осіб. Утримуючи податок з доходів фізичних осіб із сум на відшкодування немайнової (моральної) шкоди, позивач фактично не виконає рішення суду, оскільки сплатить на користь фізичної особи, меншу суму, ніж стягнута за судовим рішенням.
Отже, з аналізу п.п. 14.1.180. п. 14.1. ст. ПК України та п.1.2. Порядку позивач не є податковим агентом осіб - платників податку з доходів фізичних осіб, на користь яких з позивача стягується відшкодування немайнової (моральної) шкоди, оскільки позивач фактично не нараховує таким особам суми на відшкодування немайнової (моральної) шкоди та не повинно утримувати при перерахуванні до ДВС суми податку з доходів фізичних осіб із сум спрямованих на відшкодування немайнової (моральної) шкоди.
У зв'язку з зазначеними обставинами, податкове повідомлення-рішення №0000061750/4626 від 28.01.2013р. підлягає скасуванню в частині збільшення позивачу суми грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб на 62 207,84 грн., та застосуванні штрафної(фінансової) санкції у розмірі 31 103,92 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, суд присуджує позивачу здійснені ним судові витрати, що підтверджені платіжним дорученням від 06 лютого 2013 року (а.с.26 том 1) у розмірі 2294 грн. з Державного бюджету України шляхом їх безпосереднього списання із рахунків суб'єкта владних повноважень-відповідача.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Сумське машинобудівне науково-виробниче об'єднання ім. М.В. Фрунзе" до Державної податкової інспекції у м. Сумах про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень -задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сумах: від 28.01.2013 р. № 0000042250/4605 в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток за основним платежем на 1 176 337 грн., застосування штрафної (фінансової) санкції у розмірі 487 803 грн.; від 29.01.2013 р. № 0000071550/4934 в частині зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість на суму 378 514,67 грн.; від 29.01.2013 р. № 0000061550/4931, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 453 473,15 грн. та застосована штрафна (фінансова) санкція у розмірі 226 736,58 грн.; від 28.01.2013 р. № 0000061750/4626 в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб за основним платежем на 62207,84 грн. застосування штрафної (фінансової) санкції у розмірі 31 339,23 грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства "Сумське машинобудівне науково-виробниче об'єднання ім. М.В. Фрунзе" (м. Суми, вул. Горького, 58, код ЄДРПОУ 05747991, рахунок № 26001034313200 в AT "УкрСиббанк", м. Харків, МФО 351005, код банка 09807750) судові витрати у розмірі 2294 грн.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Головуючий суддя (підпис) С.М. Глазько
Судді (підпис) С.В. Воловик
(підпис) О.В. Соп'яненко
З оригіналом згідно
Суддя С.М. Глазько
Повний текст постанови складено 11 червня 2013 року
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2013 |
Оприлюднено | 27.06.2013 |
Номер документу | 32051828 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.М. Глазько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні