Постанова
від 13.03.2013 по справі 1609/2а-6913/12
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2013 р. Справа № 1609/2а-6913/12 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Жигилія С.П.

Суддів: Дюкарєвої С.В. , Перцової Т.С.

за участю секретаря судового засідання Мороз Є.В.

представників позивача Дубинки Ю.С., Деркач І.В., представника відповідача Кукура Т.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державного реєстратора виконавчого комітету Полтавської міської ради Кукури Тетяни Іванівни на постанову Київського районного суду м. Полтави від 13.11.2012р. по справі № 1609/2а-6913/12

за позовом Асоціації "Аграрно-промисловий союз"

до Державного реєстратора виконавчого комітету Полтавської міської ради Кукури Тетяни Іванівни

про скасування повідомлення про залишення без розгляду документів,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Асоціація «Аграрно-промисловий союз», звернувся до суду з позовом до Державного реєстратора виконавчого комітету Полтавської міської ради, в якому просив скасувати повідомлення державного реєстратора виконавчого комітету Полтавської міської ради Полтавської області за вих. 01-30/01/4341 від 09.07.2012 року про залишення без розгляду документів, що подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів Асоціації «Аграрно-промисловий союз»; зобов'язати державного реєстратора виконавчого комітету Полтавської міської ради здійснити державну реєстрацію змін до установчих документів Асоціація «Аграрно-промисловий союз» щодо виключення зі складу учасників на підставі документів, поданих 09.07.2012 року.

13 листопада 2012 року постановою Київського районного суду м. Полтави задоволено позов Асоціації «Аграрно-промисловий союз».

Скасовано повідомлення державного реєстратора виконавчого комітету Полтавської міської ради за вихідним №01-30/01/4341 від 09.07.2012 року про залишення без розгляду документів, що подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів Асоціації «Аграрно-промисловий Союз».

Зобов'язано державного реєстратора виконавчий комітет Полтавської міської ради здійснити державну реєстрацію змін до установчих документів Асоціації «Агрорно- промисловий Союз» (код СДРПОУ 31618553, адреса: 36014, м. Полтава, вул. Харчовиків, 13) щодо виключення зі складу учасників на підставі документів, поданих 09.07.2012 року.

Відповідач, не погоджуючись з таким рішенням суду першої інстанції, просив скасувати постанову суду першої інстанції та відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги Державний реєстратор виконавчого комітету Полтавської міської ради зазначив, що судом першої інстанції не надано належної оцінки тому факту, що документи, для державної реєстрації змін до установчих документів, були подані позивачем не в повному обсязі та в порушення вимог ч.5 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав:

Судом першої інстанції встановлено, що 08 серпня 2001 року виконавчим комітетом Полтавської міської ради на підставі розпорядження №574-р зареєстровано у встановленому законодавством порядку юридичну особу Асоціацію «Аграрно-промисловий союз», про що в журнал обліку реєстраційних справ зроблено запис №3990.

Розпорядженням №328-р від 25.04.2002 року виконавчим комітетом Полтавської міської ради зареєстровано зміни до установчих документів Асоціації, згідно яких учасниками Асоціації виступили 11 суб'єктів господарювання, а саме: Товариство з обмеженою відповідальністю «КОРТ»; Товариство з обмеженою відповідальністю «Автотранспортне підприємство «Екотранс»; Товариство з обмеженою відповідальністю «Молпродекспо»; Товариство з обмеженою відповідальністю «Молпродукти»; Відкрите акціонерне товариство «Скороходівський молочний завод»; Відкрите акціонерне товариство «Опішнянський сир»; Відкрите акціонерне товариство «Карлівський механічний завод»; Відкрите акціонерне товариство «Шишацький сирзавод»; Відкрите акціонерне товариство «Лутовинівський маслосирзавод»; Дочірнє підприємство «Гадячсир»; Відкрите акціонерне товариство «Надія».

Станом на 01.01.2012 року 8 з 11 засновників (учасників) Асоціації було припинено, про що внесені відповідні записи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

13.06.2012 року з метою приведення у відповідність установчих документів Асоціації нормам чинного законодавства, відбулися Загальні збори Асоціації.

09.07.2012 року державному реєстратору виконавчого комітету Полтавської міської ради Кукурі Тетяні Іванівні подано пакет документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів Асоціації, які пов'язані зі зміною складу засновників (учасників) юридичної особи.

Позивачем було надано: реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, рішення про внесення змін до установчих документі в (нотаріально засвідчена копія), статут, додаток до установчих документів (два примірники), копія квитанції, виданої банком, рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників) (нотаріально засвідчена копія), документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи, реєстр учасників Загальних зборів Асоціації «Аграрно-промисловий союз» (присутні 3 з 11 учасників асоціації) від 13.06.2012 року, додаток до протоколу - нотаріально засвідчені копії витягів з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України в кількості 8 аркушів.

09.07.2012 року державним реєстратором виконавчого комітету Полтавської міської ради Кукурою Тетяною Іванівною видано Повідомлення про залишення без розгляду документів, що подані для проведення державної реєстрації з тих підстав, що документи подані не в повному обсязі та не відповідають вимогам ч.5 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Не погоджуючись з такими діями відповідача, позивач звернувся до суду.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем неправомірно було відмовлено Асоціації «Агрорно- промисловий Союз» у проведенні реєстраційної дії, оскільки позивачем відповідно до ст.29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» було надано всі необхідні документи, необхідні для проведення реєстраційної дії.

Колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступні підстави.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», державна реєстрація юридичних осіб підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення інших записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно з частиною 2 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Згідно ч. 3 ст. 8 Закону установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Відповідно до ч.5 ст.8 Закону установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження.

У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними державними органами.

Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.

Колегія суддів зазначає, що статтею 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» врегульовано порядок Державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Так, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів.

Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.

Документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) заявнику з відміткою про дату надходження документів.

Дата надходження документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.

Державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подано особою, яка не має на це повноважень; до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач не було надано документи в повному обсязі для реєстрації змін до установчих документів, в порядку передбаченому статтею 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Надані позивачем документи для реєстрації змін до установчих документів не відповідають вимогам ч.5 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Так, зміни до статуту, що надавались для реєстрації були оформлені з порушенням ч.5 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», оскільки відсутня посилання на діючий, зареєстрований Розпорядженням Виконавчого комітету №328р від 25.04.2002р. статут. Замість цієї відмітки, в змінах до статуту є посилання на статут, що втратив чинність у зв'язку з реєстрацією його нової редакції (від 25.04.2002р. №328р.).

Крім того, колегія суддів звертає увагу, що відповідачем не приймалося рішення про відмову в реєстрації змін до установчих документів юридично особи, а залишено документи, що подані для проведення державної реєстрації, без розгляду.

Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 1 частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, залишаючи без розгляду пакет документів, наданий позивач для здійснення реєстрації змін до установчих документів, відповідач діяв в межах наданих повноважень з дотриманням норм чинного законодавства.

З огляду на вищезазначене, колегія суддів вважає неправомірним висновок суду першої інстанції про задоволення позовних вимог Асоціації «Аграрно-промисловий союз» щодо скасування повідомлення державного реєстратора виконавчого комітету Полтавської міської ради за вихідним №01-30/01/4341 від 09.07.2012 року про залишення без розгляду документів, що подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів Асоціації «Аграрно-промисловий Союз» та зобов'язання державного реєстратора виконавчого комітету Полтавської міської ради здійснити державну реєстрацію змін до установчих документів Асоціації «Агрорно- промисловий Союз» (код СДРПОУ 31618553, адреса: 36014, м. Полтава, вул. Харчовиків, 13) щодо виключення зі складу учасників на підставі документів, поданих 09.07.2012 року.

Згідно ч. 2 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги може своєю постановою змінити постанову суду першої інстанції або прийняти нову постанову, якими суд апеляційної інстанції задовольняє або не задовольняє позовні вимоги.

Враховуючи, що судом першої інстанції допущено порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, постанова підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову в задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, п. 4 ч.1 ст. 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Державного реєстратора виконавчого комітету Полтавської міської ради Кукури Тетяни Іванівни задовольнити.

Постанову Київського районного суду м. Полтави від 13.11.2012р. по справі № 1609/2а-6913/12 скасувати.

Прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні адміністративного позову Асоціації «Аграрно-промисловий союз» в повному обсязі.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Жигилій С.П. Судді (підпис) (підпис) Дюкарєва С.В. Перцова Т.С.

ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Жигилій С.П.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2013
Оприлюднено01.07.2013
Номер документу32054751
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1609/2а-6913/12

Постанова від 13.03.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 23.01.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні