Постанова
від 21.06.2013 по справі 2а-2589/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 червня 2013 року № 2а-2589/12/1370

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Шинкар Т.І.,

за участю секретаря судового засідання - Гуменюк В.М.,

за участю прокурора Копишинської О.В., представника позивача Пирчі Р.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Львові адміністративну справу за позовом Прокурора м.Стрий в інтересах Державної податкової інспекції у Стрийському районі до ТзОВ «МЖК -СТРИЙ» про стягнення до бюджету коштів в розмірі 71 026,24 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор м.Стрий звернувся в інтересах Державної податкової інспекції у Стрийському районі (далі-ДПІ) з адміністративним позовом у Львівський окружний адміністративний суд до Товариства з обмеженою відповідальністю «МЖК -СТРИЙ» (далі - Товариство) про стягнення 124 950,35грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що заборгованість перед бюджетом у відповідача виникла внаслідок несплати коштів по орендній платі за земельні ділянки, що є порушенням Закону України «Про плату за землю», Податкового кодексу України та Конституції України.

Ухвалою суду від 21.09.2012р. провадження у справі зупинено до набрання законної сили рішення у пов'язаній із нею адміністративної справи №2а-7898/12/1370 за позовом ТзОВ «МЖК -СТРИЙ» до ДПІ у Стрийському районі про визнання дій протиправним та зобов'язання до вчинення дій.

Оскільки рішення суду по справі №2а-7898/12/1370 набрало законної сили, а тому ухвалою суду від 21.06.2013р. провадження у справі поновлено.

Враховуючи обґрунтованість клопотання позивача суд вважає, що є всі підстави для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними щодо сум податкового боргу, який виник у період з 30 липня 2010 року по 31 грудня 2010 року.

В судовому засіданні представник позивача подав клопотання про зменшення розміру позовних вимог, яке підтримане прокурором та просив стягнути з відповідача в дохід місцевого бюджету м.Стрий кошти по орендній платі за земельні ділянки в сумі 71 026,24 грн. за період з 02.03.2009р. по 01.03.2012р.

Відповідач явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив, повідомлений про розгляд справи.

Справа розглядається за наявними в ній матеріалами справи, відповідно до ст. 71 КАС України.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 21 червня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови.

Перевіривши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини справи, дослідивши зібрані по справі докази, суд приходить до висновку, що позов з врахуванням поданих уточнень підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «МЖК - СТРИЙ» 29.05.1995р. зареєстроване виконавчим комітетом Стрийської міської ради Львівської області та включене до ЄДРПОУ як юридична особа, ідентифікаційний код 22424717, що підтверджується витягом з ЄДРПОУ та свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи.

Згідно п. 41.1 та п. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України (далі - ПК) органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Як вбачається з матеріалів справи, зокрема, з листа управління Держкомзему у м.Стрий Львівської області №10-974 від 20.07.2011р. за Товариством рахуються земельні ділянки: вул.Добрівлянська, 72 площею 0,06005 га, вул.Б.Хмельницького,64 площею 0,0764 га у м.Стрий (в оренді).

Відповідно до п.п 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» №2181-ІІІ від 21.12.2000р. (далі - Закон №2181), який був чинним на момент виникнення податкового боргу (02 березня 2009 року по 31 грудня 2010 року), платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання.

Згідно п.п 1.11 ст.1 Закону №2181 податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу.

Пункт 5.1 статі 5 Закону №2181 зазначає, що податкове зобов'язання самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону №2181I податковий борг - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку , але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до п.п. 5.3.1 п 5.3 ст.5 Закону №2181, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4. пункту 4.1 статті 4 зазначеного закону для подання податкової декларації.

Справляння плати за землю, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку здійснюється відповідно до Закону України «Про плату за землю» від 03.07.92р. №2535-XIІ із змінами та доповненнями (далі-Закон № 2535).

Статтею 2 Закону № 2535 встановлено, що плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Згідно ст. 5 Закону № 2535 об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. Суб'єктом плати за землю (платником) є власник землі і землекористувач, у тому числі орендар, тобто безпосередньо ті юридичні або фізичні особи, яким земля передана у власність або надана в користування, у тому числі на умовах оренди.

Згідно ст. 26 Закону № 2535 за порушення Закону України «Про плату за землю» платники несуть відповідальність, передбачену Земельним кодексом України та законами України.

У відповідності до п. 4 ст. 40 Земельного кодексу України власники земельних ділянок і землекористувачі зобов'язані своєчасно вносити земельний податок або орендну плату за землю.

Згідно до п.14.1.175 ПК податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до ПК платником плати за землю є власники земельних ділянок та землекористувачі, при цьому згідно ст.270 ПК об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні. Плата за землю, передбачена ПК, включає в себе земельний податок, ставку якого визначено законом, та орендну плату за землю, що визначається договором оренди земельної ділянки.

Статтею 288 ПК передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 ПК.

Згідно із ст. 285 ПК базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Пунктом 286.2 ст. 286 ПК встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. Таким чином, з дня подання такої декларації відповідно до ст. 54 ПК таке податкове зобов'язання визнається узгодженим.

Виходячи із змісту ст. 287 ПК власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

В судовому засіданні представник позивача та прокурор зазначили, що за Товариством рахуються земельні ділянки: вул.Добрівлянська, 72 площею 0,06005 га, вул.Б.Хмельницького,64 площею 0,0764 га (в оренді), що підтверджується відомостями із договорів оренди землі, долучених до матеріалів справи (а.с.37, 39, 41, 43).

Як вбачається з долучених до матеріалів справи письмових доказів, Товариством подано до ДПІ податкові декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (вид декларації: звітна; за новоукладеним договором) за 2009р., за 2010р., за 2011р. та за 2012р., якими Товариство нарахувало орендну плату за земельні ділянки площею 0,6005м.кв. та 0,0764м.кв. за 2009-2012 роки.

Окрім того, до матеріалів справи долучено відомості із договору оренди землі, включені в додаток 1 до податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2009-2012 роки, в яких зазначено дату укладення договору, строк дії, місце, номер договору, дата реєстрації, орендодавець, орендар, місцезнаходження земельної ділянки, цільове призначення, площа та розмір орендної плати, що відповідає вимогам встановленим для заповнення такої форми відомостей.

Заборгованість, яка обліковується по орендній платі за землю з врахуванням поданих ДПІ до суду уточнень за період з 02.03.2009 року по 01.03.2012 року Товариством не погашена і становить 71 026,24 грн., що підтверджується поданими до матеріалів справи письмовими доказами, в тому числі, довідкою про стан розрахунків з бюджетом.

Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом 20.1.18. п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Оскільки відповідач господарську діяльність проводив в порушення вимог чинного законодавства, в строк не сплатив кошти до місцевого бюджету, а тому суд приходить до висновку, що вимоги позивача та прокурора підставні, підтвердженні матеріалами справи та з врахуванням поданих уточнень підлягають до задоволення.

Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст. 94 КАС України, судові витрати у формі судового збору не належить стягувати з відповідача, оскільки позивачем та прокурором не понесені.

Керуючись ст.ст. 7-14, 51, 60, 69-71, 86, 94, 128, 159-163, 167 Кодексу адміністративні судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «МЖК -СТРИЙ» (ЄДРПОУ 22424717) в дохід місцевого бюджету м.Стрий кошти в сумі 71 026,24грн. (орендна плата за земельні ділянки).

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Повний текст Постанови виготовлений 26.06.2013 року.

Суддя Шинкар Т.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2013
Оприлюднено01.07.2013
Номер документу32056500
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2589/12/1370

Ухвала від 03.12.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Р.М.

Постанова від 21.06.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 21.06.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 21.09.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 21.09.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 13.08.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 19.04.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 27.03.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 27.03.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні