ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 травня 2013 р. (15:24) Справа №801/3555/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Залюбовській Л.В., за участю представника позивачів - Рязанова Д.В., довіреність № 09/05-1609 від 14.06.2011, відповідача - ОСОБА_2, паспорт НОМЕР_3, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Центра зайнятості Автономної Республіки Крим, Красноперекопського міськрайонного центру зайнятості
до ОСОБА_2
про стягнення
Обставини справи: Центр зайнятості Автономної Республіки Крим, Красноперекопський міськрайонний центр зайнятості (далі позивач) звернулись до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до ОСОБА_2 (далі відповідач) про стягнення.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем умисно не виконувались зобов'язання, встановлені Законом України "Про зайнятість населення", у зв'язку з чим відповідачем на підставі п. 3 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" мають бути виплачені кошти, що виплачувались у вигляді допомоги по безробіттю та витрати на професійне навчання.
Представник позивачів у судовому засіданні на задоволенні позовних вимог наполягав з підстав викладених у позові.
Відповідач у судовому засідання проти позову заперечував та просив суд відмовити в задоволенні адміністративного позову, але письмових заперечень на позов суду не надав.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивачів, відповідача, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд-
ВСТАНОВИВ:
Згідно зі ст. 4 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 № 803-XII (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) держава гарантує працездатному населенню у працездатному віці в Україні: добровільність праці, вибір або зміну професії та виду діяльності; безплатне сприяння у підборі підходящої роботи і працевлаштуванні відповідно до покликання, здібностей, професійної підготовки, освіти, з урахуванням суспільних потреб, всіма доступними засобами, включаючи професійну орієнтацію і перепідготовку; безплатне навчання безробітних нових професій, перепідготовку в навчальних закладах або в системі державної служби зайнятості з виплатою матеріальної допомоги; виплату безробітним в установленому порядку допомоги по безробіттю, матеріальної допомоги по безробіттю, матеріальної допомоги членам сім'ї, які перебувають на їх утриманні, та інших видів допомоги; включення періоду перепідготовки та навчання нових професій, участі в оплачуваних громадських роботах, одержання допомоги по безробіттю та матеріальної допомоги по безробіттю до стажу роботи, а також до безперервного трудового стажу.
Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 № 1533-III.
Згідно з ч. 2 ст. 7 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та Закону України "Про зайнятість населення" видами соціальних послуг є: професійна підготовка або перепідготовка, підвищення кваліфікації у професійно-технічних та вищих навчальних закладах, у тому числі в навчальних закладах державної служби зайнятості, на підприємствах, в установах, організаціях; профорієнтація; пошук підходящої роботи та сприяння у працевлаштуванні, у тому числі шляхом надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних; фінансування організації оплачуваних громадських робіт для безробітних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; інформаційні та консультаційні послуги, пов'язані з працевлаштуванням.
Красноперекопський міськрайонний центр зайнятості відповідно до Положення про Красноперекопський міськрайонний центр зайнятості затвердженого Центром зайнятості Автономної Республіки Крим від 17.06.2011 є органом державної служби зайнятості, на який покладаються функції робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнобов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у м. Красноперекопськ та Красноперекопському районі. Центр підпорядковується та підзвітний центру зайнятості Автономної Республіки Крим.
З огляду на викладене цей позов розглядається судом відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, як спір за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадку прямо передбаченому законом, та, зважаючи на положення ст.ст. 18, 50 КАС України, оскільки однією зі сторін справи є орган державної влади, на цей спір поширюється компетенція адміністративних судів, справа підсудна окружному адміністративному суду.
Згідно зі ст. 25 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 № 803-XII (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм такі види компенсацій: виплата матеріальної допомоги в період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації. Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 № 803-XII (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) Безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Відповідно до п. 1 ст. 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу.
Згідно з п. 3 ст. 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості.
04.11.2010 відповідач звернувся до Красноперекопського міськрайонного центру зайнятості з метою пошуку роботи.
Відповідачем 11.11.2010 року було подано заяву до Красноперекопського міськрайонного центру зайнятості про надання йому статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, в якій було зазначено про те, що на даний час не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує.
На підставі наданої заяви відповідачу надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю.
25.11.2010 між ОСОБА_2 та Красноперекопським міськрайонним центром зайнятості укладений договір № 010910112500300, відповідно до умов якого відповідач направлений на навчання до Навчального центру агропромислового комплексу за спеціальністю "тракторист розряд 1". Оплата витрат на навчання відповідача здійснювалась Центром зайнятості АР Крим.
08.07.2011 відповідач закінчив навчання та отримав відповідне свідоцтво.
До Красноперекопського міськрайонного центру зайнятості 31.05.2011 з Державної податкової адміністрації України надійшли відомості про те, що було виявлено факт отримання відповідачем в ПП "АБМ" доходу під час перебування на обліку у центрі зайнятості.
25.07.2011 Красноперекопським міськрайонним центром зайнятості спрямований лист до Ялтинського міського центру зайнятості з проханням провести безпосередньо за адресою роботодавця (ПП «АБМ») перевірку щодо отримання доходу безробітним ОСОБА_2
19.12.2012 Красноперекопським міськрайонним центром зайнятості отриманий акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення № 94 від 11.12.2012, складений Ялтинським міським центром зайнятості, відповідно до якого безробітний ОСОБА_2 знаходився в трудових відносинах з ПП «АБМ» у IV кварталі 2010 р. та отримав дохід, перебуваючи на обліку у центрі зайнятості.
Зазначені обставини також підтверджуються належним чином засвідченими документами наявними в матеріалах справи, а саме: трудовою угодою від 01-30 листопада 2010 року, актом здачі-приймання виконаних робіт від 30 листопада 2010 року, податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників, і сум утриманого з них податку від 06.01.2011 (а.с. 32-34).
Відповідно до пп. «а» п. 3 ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення» № 803-ХІІ від 01.03.1991 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах, працюючі по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном, у фізичних осіб.
Однак, в заявах від 11.11.2010 ОСОБА_2 зазначив про відсутність заробітку та трудової діяльності.
Таким чином, ОСОБА_2 не мав права на отримання статусу безробітного, виплату йому забезпечення та надання соціальних послуг у зв'язку з тим, що належав до категорії зайнятого населення.
Наданням недостовірних даних ОСОБА_2 було завдано збитків Фонду у загальному розмірі 12796,00 грн., витрачених на виплату йому забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до довідки-розрахунку наданої Красноперекопським міськрайонним центром зайнятості витрати на виплату забезпечення відповідачу склали 9252,25 грн.
Як свідчить розрахунок наданий центром зайнятості Автономної Республіки Крим витрати на професійне навчання відповідача склали 3543,75 грн.
Відповідно до частин 2, 3 статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання: ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
На підставі виявленого факту, керуючись статтею 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», пунктом 7 «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним», затвердженого наказом Міністерства праці і соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України № 60/62 від 13.02.2009 та постановою правління Пенсійного Фонду України № 7-1 від 13.02.2009 Красноперекопським міськрайонним центром зайнятості видано наказ № 37 від 27.12.2012 "Про повернення коштів до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття" у розмірі 9252,25 грн., копія якого направлена відповідачу, та отримана останнім 02.01.2013, про що свідчить наявне в матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.
Матеріали справи також свідчать, що позивачем на адресу відповідача рекомендованою кореспонденцією направлені листи від 27.12.2012 за вих. № 09/01-3518 та від 25.01.2013 за вих. № 09/01-240, у яких відповідачу запропоновано протягом п'ятнадцяти календарних днів повернути грошові кошти витрачені на навчання та виплату у вигляді допомоги по безробіттю, також доведено до відома відповідача, що у разі неповернення ним витрачених коштів, питання щодо їх стягнення вирішуватиметься у судовому порядку. Ці листи отримано відповідачем 01.02.2013 та 02.01.2013, про що свідчать наявні у матеріалах справи рекомендовані повідомлення про вручення поштового відправлення.
Можливість вирішення спорів, які виникають у зв'язку зі застосуванням Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" саме у судовому порядку, визначена також статтею 39 зазначеного Закону.
Судом встановлено, що станом на день розгляду справи кошти в загальній сумі 12796,00 грн. відповідачем до позивача не повернуті.
Відповідач повідомлений належним чином про час, дату та місце судового розгляду справи, правом участі у судовому засіданні не скористався, письмові заперечення, докази на їх обгрунтування та доказів погашення заборгованості суду не надав.
Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що відповідачем не відшкодовано розмір грошових коштів витрачених на виплату йому допомоги по безробіттю та витрат на професійне навчання, у зв'язку з чим за ним рахується заборгованість загальною сумою 12796,00 грн., розмір якої підтверджено належними доказами, відповідачем не спростовуються, а тому заявлена до відшкодування сума підлягає стягненню.
Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 22.05.2013 року.
У повному обсязі постанову складено та підписано 01.06.2013 року.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158-159, 161-163, 167 КАС України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1 ідентифікаційний номер: НОМЕР_2) на користь Красноперекопського міськрайонного центру зайнятості (вул. Чапаєва, 2, м. Красноперекопськ, АР Крим, 96000, код в ЄДРПОУ: 20708600) витрати на виплату забезпечення у розмірі 9252,25 грн. (дев'ять тисяч двісті п'ятдесят дві гривні 25 копійок).
3. Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1 ідентифікаційний номер: НОМЕР_2) на користь Центру зайнятості АР Крим (вул. Дибенка, 50, м. Сімферополь, АР Крим, 95000, код в ЄДРПОУ: 03491168) витрати на професійне навчання у розмірі 3543,75 грн. (три тисячі п'ятсот сорок три гривні 75 копійок).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження .Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення.
У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Євдокімова О.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2013 |
Оприлюднено | 01.07.2013 |
Номер документу | 32059846 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні