Постанова
від 20.06.2013 по справі 820/3952/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

20 червня 2013 р. № 820/3952/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Лук'яненко М.О.,

при секретарі судового засідання Гайворонському В.С.,

за участю представників сторін:

позивача - Лещенко Н.О.,

відповідача - Андрусенка А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до відкритого акціонерного товариства "Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування" про стягнення суми, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів , звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства "Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування", в якому просить суд: стягнути з відкритого акціонерного товариства "Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування" (61080, м. Харків, пр-т Гагаріна, 201, код ЄДРПОУ 00237647) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., к.16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р/р31219230700003, МФО 851011, код одержувача:37999654, УДКСУ у Дзержинському районі м. Харкова) адміністративно - господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів, в сумі 5423,20 грн..

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (на далі -Закон) підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Згідно форми 10-ПІ "Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів" від 21.02.2012 року за 2011 рік відкрите акціонерне товариство "Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування" за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом повинен був сплатити адміністративно господарські санкції у розмірі 5423,20 грн..

Представник позивача в судовому засіданні вимоги та доводи адміністративного позову підтримав в повному обсязі, просив суд ухвалити рішення, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, надав суду письмові пояснення, позиція яких повністю збігається з викладеною в судовому засіданні, де зазначив, що, на думку відповідача, обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком займатись пошуком інвалідів для працевлаштування. Такий обов'язок згідно ст. 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" покладено на органи виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органи місцевого самоврядування, громадські організації інвалідів . У 2011 році на підприємстві Відповідача працював 1 інвалід, що підтверджується наказом про прийняття на роботу, заявою, довідкою МСЕК. Час роботи інваліда на підприємстві у 2011 році склав 5 міс. 17 днів. Такі дані були внесені у звіт виходячи з того , що інваліду було нараховано та сплачено заробітну платню за п'ять місяців та за шостий було нараховано та сплачено компенсацію за невикористану відпустку, про що свідчить відомість нарахувань за травень 2011 року. Таким чином заробітна платня та відрахування до пенсійного та інших фондів було фактично проведено за шість місяців 2011 року. Однак, за проханням інваліда, керівництво підприємства замість щорічної відпустки, надало інваліду компенсацію за невикористану відпустку та дату звільнення вказало по строку написаної заяви - 17 травня 2011 року. Таким чином, виникла невідповідність між фактичним періодом трудових відносин за який нараховано та сплачено заробітну платню та датою звільнення інваліда.

Викладене свідчить про виконання ВАТ "УкрНДІСГОМ" вимог щодо створення робочих місць відповідно до нормативів встановлених ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів".

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.

Статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-XII від 21.03.1991 року, встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно зі ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Частиною 3 ст.20 вищевказаного Закону визначено, що сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).

Згідно ст. 18 Закону України №875-XII від 21.03.1991 року забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Згідно з Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 № 420 "Про затвердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповнення" формою звітності роботодавців про наявність вакантних місць, в тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, є форма № 3-ПН "Звіт про наявність вакансій", яка відповідно до пункту 4 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення" подається роботодавцями до державної служби зайнятості щомісячно.

У графі 15 цього Звіту наводяться дані про можливість працевлаштування на вільне робоче місце (вакантну посаду) особи, що належить до окремої категорії громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, у рахунок річної броні, установленої місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад за поданням центрів зайнятості, відповідно до статті 5 Закону України "Про зайнятість населення", із змінами та доповненнями, а також інвалідів, пенсіонерів, студентів та інших. З огляду на викладене, звіт за формою 3-ПН є актом інформування органу працевлаштування про створені роботодавцем робочі місця для працевлаштування інвалідів. Цей звіт є водночас і запитом про направлення до роботодавця інвалідів для працевлаштування, оскільки центр зайнятості, отримавши інформацію від інвалідів насамперед про їх бажання працювати, а від роботодавця - про намір та можливості працевлаштувати інвалідів, не тільки має змогу, а й зобов'язаний відреагувати на можливості конкретного роботодавця забезпечити інвалідів певною працею та бажання конкретних інвалідів реалізувати своє право на працевлаштування з врахуванням індивідуальних функціональних можливостей, обумовлених інвалідністю, наявних у них кваліфікації та знань.

Відповідачем 21.02.2012 року було подано до Позивача "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2011 рік форми 10-ПІ (а.с. 37), в якому зазначив, що середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу ВАТ "Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування" у 2011 році становила 8 осіб, а кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених, відповідно до вимог ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" 1 особа

09 квітня 2013 року ВАТ "Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування" було подано уточнений "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2011 рік (а.с. 5) середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу ВАТ "Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування" у 2011 році становила 9 осіб, а кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених, відповідно до вимог ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" 1 особа .

З листа Харківського міського центру зайнятості від 17.06.2013 року №03-11145-22/13, встановлено, що протягом 2011 року звітів за формою 3-ПН з вакансіями для інвалідів ВАТ "Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування" не надавав (а.с. 38).

Крім того, з наказів №33-к від 12.10.2009 року, №9-к від 17.05.2011 року вбачається, що інвалід працював на підприємстві Відповідача 5 місяців 17 днів, та був звільнений за власним бажанням згідно заяви від 17.05.2011 року (а.с. 43-46).

Також, відповідно до уточнюючого звіту від 09.04.2013 року, Відповідач самостійно визначив собі адміністративно - господарські санкції за не працевлаштування інваліда в розмірі 5055,56 грн., тим самим визнав свою провину у не додержані норм ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Суд, вважає, що саме з вини відповідача, який своєчасно не створив робочі місця передбачені нормами чинного законодавства для працевлаштування інвалідів, а також не повідомив, шляхом подачі звітів по формі №3-ПН кожного місяця, Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів про наявність вакансій для осіб з обмеженими фізичними можливостями, інваліди не були направлені до ВАТ "Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування" для працевлаштування у 2011 році.

Згідно ч.1 ст. 217 ГК України господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки.

Відповідно до ч.1 ст. 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

Враховуючи те, що кожна особа повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що відповідач не надав до суду доказів, які спростовують вимоги адміністративного позову.

За таких обставин суд знаходить позов щодо стягнення з відповідача адміністративно - господарської санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів у 2011 році в сумі 5423,20 грн..

Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові збір віднести за рахунок державного бюджету.

Керуючись ст.ст. 8 і 19 Конституції України, ст.ст.159-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до відкритого акціонерного товариства "Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування" про стягнення суми - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування" (61080, м. Харків, пр-т Гагаріна, 201, код ЄДРПОУ 00237647) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., к.16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р/р31219230700003, МФО 851011, код одержувача:37999654, УДКСУ у Дзержинському районі м. Харкова) адміністративно - господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів, в сумі 5423.20 (двадцять п'ять тисяч шістсот вісімдесят сім гривень дев'яносто дві копійки) грн..

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили у порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.

Суддя М.О. Лук`яненко

Повний текст постанови виготовлено 01 липня 2013 року.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2013
Оприлюднено02.07.2013
Номер документу32070051
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/3952/13-а

Ухвала від 15.07.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

Постанова від 20.06.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні