Постанова
від 19.06.2013 по справі 826/8079/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 червня 2013 року № 826/8079/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Гарника К.Ю., розглянувши адміністративну справу відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства в порядку скороченого провадження

за позовом Державної податкової інспекції у Бородянському районі Київської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Український індустріальний альянс" про стягнення коштів за податковим боргом

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулась ДПІ у Бородянському районі Київської області ДПС з позовом до ТОВ «Український індустріальний альянс» про стягнення податкової заборгованості в розмірі 378831,15 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 31 травня 2013 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 826/8079/13-а.

Надіслана на адресу відповідача копія вказаної ухвали була отримана уповноваженою особою відповідача 05 червня 2013 року, що підтверджується повідомленням про вручення, яке наявне в матеріалах даної справи.

Таким чином, відповідач належним чином був повідомлений про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі, а також про його права та обов'язки, зокрема про право надати свої заперечення проти позову або заяву про визнання позову.

Згідно з ч. 4 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України справа в порядку скороченого провадження розглядається суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

З огляду на викладене, справа розглядається в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі доказів.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Український індустріальний альянс» перебуває на обліку в ДПІ у Бородянському районі Київської області ДПС як платник податків.

Відповідно до наявних матеріалів справи, станом на час розгляду справи відповідач має податковий борг з орендної плати за земельні ділянки у сумі 378831,15 грн. який складається з заборгованості з самостійно визначених та не сплачених у встановлений термін податкових зобов'язань, пені та штрафних санкцій, а саме:

плата за землю - 266642,30 грн., нарахована самостійно згідно податкових декларацій з плати за землю (а. с. 21-23, 25-27);

штрафні санкції у сумі 91368,33 грн., нараховані відповідно до податкового повідомлення-рішення від 21.08.2012 року № 0003931520;

пеня у сумі 20820,52 грн.

Заборгованість відповідача підтверджується наявним в матеріалах справи розрахунком податкового боргу, деклараціями та обліковими картками.

Відповідно до п. 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України та з урахуванням п. 286.2 ст. 286 цього Кодексу платники орендної плати (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Податковим зобов'язанням в розумінні Податкового кодексу України визначається сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (пп. 14.1.156 п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України).

У відповідності до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України «грошове зобов'язання платника податків» - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України).

В силу пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання набуває статусу податкового боргу.

Пунктом 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

При цьому відповідно до п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Податковою відповідно до законодавства вживались заходи по стягненню з відповідача податкового боргу, а саме, у відповідності до вимог ст. 59 ПК України направлялась вимога від 16.03.2011 року, вручена відповідачу згідно поштового повідомлення про вручення 11.04.2011 року (а. с. 36). Податкова вимога згідно положень ст. 59 ПК України відповідачу повторно не надсилалась.

Проте зазначені заходи не призвели до погашення податкового боргу.

Отже, станом на час звернення позивача до суду за відповідачем рахується непогашена заборгованість у сумі 378831,15 гривень.

У підпункті 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України міститься визначення пені як суми коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки;

Згідно з пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу.

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно вимог пункту 4 частини 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається на їх обґрунтування.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки позивач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність заявлених позовних вимог, а відповідач (що був належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження в даній справі) жодних заперечень щодо наявності такого боргу суду не надав, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог позивача шляхом стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Український індустріальний альянс» податкового боргу у розмірі 378831,15 грн.

Враховуючи викладене, керуючись підпунктом 14.1.175 пункту 14.1. статті 14, підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41, пунктом 54.1 статті 54, підпунктом 54.3.3 пункту 54.3. статті 54, пунктом 56.11 статті 56, статті 76, пунктом 86.2 статті 86, пунктом 95.3. статті 95, пунктом 126.1 статті 126, підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129, пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України; пунктом 11 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", статтями 17, 69, 70, 71, 106, 107, 121, 158 - 163, 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Державної податкової інспекції у Бородянському районі Київської області Державної податкової служби України задовольнити.

2. Стягнути Товариства з обмеженою відповідальністю «Український індустріальний альянс» (місцезнаходження: 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 11, ідентифікаційний код 33152995) борг у сумі 378831,15 грн. (триста сімдесят вісім тисяч вісімсот тридцять одна гривня 15 копійок) на користь місцевого бюджету (р/р 33219812700125, код одержувача 23569872 ГУ ДКУ у Київській області, МФО 821018).

3. Допустити негайне виконання постанови.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187, з врахуванням положень пункту 8-10 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.Ю. Гарник

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.06.2013
Оприлюднено01.07.2013
Номер документу32079213
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8079/13-а

Постанова від 19.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Гарник К.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні