Постанова
від 23.01.2013 по справі 2а-4682/10/1670
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2013 р. Справа № 2а-4682/10/1670 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Шевцової Н.В.

Суддів: Макаренко Я.М. , Мінаєвої О.М.

за участю секретаря судового засідання Шалаєвої І.Т.

представника позивача Паська Т.Г.

представника відповідача Ковтун В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Форекспол" на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 03.02.2011р. по справі № 2а-4682/10/1670

за позовом Державної податкової інспекції у м. Полтаві

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Форекспол"

про припинення юридичної особи,

ВСТАНОВИЛА:

Державна податкова інспекція у м. Полтаві (надалі за текстом - ДПІ у м. Полтаві, позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Форекспол" (надалі за текстом - ТОВ "Форекспол", відповідач) про припинення юридичної особи.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 03.02.2011р. адміністративний позов задоволено.

Припинено юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю "Форекспол" , що зареєстроване Виконавчим комітетом Полтавської міської ради від 22.10.2004 року , номер запису про державну реєстрацію 1 588 102 0000 000527, (код ЄДРПОУ 33190941, свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії АОО № 081487).

Не погодившись з постановою суду першої інстанції відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на неповне з'ясування судом обставин справи, просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

Відповідач зазначає, що в листопаді 2011р. ТОВ "Форекспол" було проведено підтвердження відомостей про юридичну особу, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців відносно ТОВ "Форекспол" наявний запис щодо внесення додаткових видів діяльності підприємства та зміну його місцезнаходження, підприємство має намір продовжувати подальшу діяльність.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ "Форекспол", зареєстроване Виконавчим комітетом Полтавської міської ради від 22.10.2004 року, номер запису про державну реєстрацію 1 588 102 0000 000527, код ЄДРПОУ 33190941, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії АОО № 081487 (а. с. 5).

Згідно довідки Державної податкової інспекції в м. Полтаві, відповідач є платником податку та перебуває на податковому обліку з 28.10.2004 року (а. с. 7).

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державним реєстратором внесено до Єдиного державного реєстру запис про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю "Форекспол" за його місцезнаходженням.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з обгрунтованості вимог позивача про припинення підприємницької діяльності юридичної особи - відповідача через відсутність його за місцезнаходженням.

Колегія суддів не погоджується з такими висновками суду з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 50 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкт владних повноважень може звернутися з позовом про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства з України; про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); в інших випадках, встановлених законом.

Таким чином, суб'єкт владних повноважень повинен мати достатні адміністративні можливості для здійснення визначених йому законом завдань та функцій, і лише у випадках, коли Конституцією чи законами України встановлені судові обмеження його діяльності, він звертається до суду з позовом по суті для отримання судового дозволу.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державним реєстратором внесено до Єдиного державного реєстру запис про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю "Форекспол" за його місцезнаходженням.

Позивач, посилаючись на наявність у ЄДР запису про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю "Форекспол" за його місцезнаходженням та з урахуванням відсутності заборгованості перед бюджетом, що підтверджено довідкою Державної податкової інспекції в м. Полтаві, просить припинити підприємницьку діяльність відповідача.

Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (в редакції, чинній на момент існування правовідносин) голови державних податкових адміністрацій і начальники державних податкових інспекцій та їх заступники мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Отже, органи державної податкової служби мають право звертатися до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності виключно у випадках, встановлених законом.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Завданнями органів державної податкової служби є, зокрема, здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.

Функції державних податкових органів визначені статтями 8-10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні". Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції, зокрема, забезпечують облік платників податків.

Отже, скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності є одним із заходів, спрямованих на запобігання порушенню податкового законодавства або його припиненню, а не засобом забезпечення обліку платників податків.

Суб'єкт владних повноважень має діяти виключно в межах та у спосіб, що встановлені законом, оскільки він виконує державні функції, і лише держава шляхом законодавчого регулювання визначає його завдання, межі його повноважень та спосіб, у який він здійснює ці повноваження. Розширене тлумачення суб'єктом владних повноважень способів здійснення своїх повноважень не допускається. У зв'язку з цим визначений законом предмет позову, з яким суб'єкт владних повноважень може звернутися до суду при здійсненні ним владних управлінських функцій, не підлягає розширеному тлумаченню.

Враховуючи викладене, органи державної податкової служби відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 України "Про державну податкову службу в Україні" мають право звертатися до суду з позовною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності виключно у випадках, прямо передбачених законом, з метою виконання покладених на них завдань і функцій.

Таким чином, колегія суддів погоджується з доводами апеляційної скарги про безпідставне задоволення позовних вимог ДПІ у м. Полтаві щодо припинення юридичної особи ТОВ «Форекспол» на підставі внесення запису в ЄДР щодо відсутності юридичної особи за місцезнаходженням.

За змістом п. 1 ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги може своєю постановою змінити постанову суду першої інстанції або прийняти нову постанову, якими суд апеляційної інстанції задовольняє або не задовольняє позовні вимоги.

Зважаючи на те, що судом першої інстанції було порушено норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, колегія суддів дійшла висновку про скасування рішення суду першої інстанції з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, п. 4 ч.1 ст. 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Форекспол" задовольнити.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 03.02.2011р. по справі № 2а-4682/10/1670 скасувати.

Прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову Державної податкової інспекції у м. Полтаві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Форекспол" про припинення юридичної особи - відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Шевцова Н.В. Судді (підпис) (підпис) Макаренко Я.М. Мінаєва О.М.

ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Шевцова Н.В.

Повний текст постанови виготовлений 28.01.2013 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2013
Оприлюднено02.07.2013
Номер документу32079340
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4682/10/1670

Постанова від 23.01.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Ухвала від 09.11.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Постанова від 03.02.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні